OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P?esnost tachometru
RRSS: To digitalne meranie rychlosti znamena, ze do palubovky uz nevedie bowden, ale drotik, po ktorom idu do dachometra digitalne impulzy. Tie impulzy su dost presne na to, aby si s pouzitim presnej casomiery mohol s vysokou presnostou vypocitat rychlost (s odchylkou tisiciny percenta). No kedze nema zmysel presne urcenie rychlosti (napr. koli roznym rozmerom pneu), pouzivaju sa analogove tachometre, ktore maju este aj tu plusovu odchylku. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P?esnost tachometru
Super diskuze o ni?em! >:D Ne, vážn?, každého to p?ece zajímá. Jde o pokuty atd.. V?era jsem p?em??il na D1 služební Fabku stopkama. 3 pokusy. Tacho 140km/h odpovídalo reálným 133km/h. P?íští týden to p?em??ím GPS. Chyba je samoz?ejm? závislá na rychlosti a m??ení v ?asopisech to mnohdy p?kn? ukazují. Relativní chyba (v %) má v?tšinou n?jaký pr?b?h. N?kdy s rychlostí roste, jindy klesá, n?kdy má dokonce t?eba n?jaké minimum....
Topgun:Inak uz ma kazde auto digitalne meranie rychlosti kolies...
Netuším, o co by m?lo jít? -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P?esnost tachometru
Ale ved urcite viete, ako sa robi biznis. Napriklad:
Auto sa predava na 15" diskoch, no za priplatok mozes mat 16". Tam bude rozdiel nejkakych par percent v obvode a uz ti tacho ukazuje nespravne. To by sa museli dokalibrovat vsetky auta tesne pred predajom podla pneumatik.
Dalsi priklad: Clovek si kupi auto, tacho mu ukazuje presne. Po case zmeni rozmer pneumatik sa rozmer, ktory je pre toto auto tiez povoleny (ma ho v technicaku). Potom sa bude sudit za kazdu pokutu s predajcom, lebo pouziva standardnu vybavu a auto nefunguje tak, ako ma.. Preto si vyrobcovia rezervuju pravo na odchylky (nielen pri pneumatikach a tachometroch). -
« Re: Re: Re: Re: Re: P?esnost tachometru
Moderne auto nemoze ukazovat presne. Dnes uz ma kazde auto v technickom preukaze niekolko alternativnych pneumatik a diskov, takze auta, ktore kupis na 175/70R13 mozes obut napr do 195/50R15 a podobne. Aj oktavky sa obuvaju do 15-17" diskov (alebo aj 18" ?) bez toho, aby sa menila palubovka. Obvod tychto pneumatik sa lisi v percentach a k nim treba pripocitat dalsie percenta koli vyske dezenu pri opotrebuvavani a podobne, takze 5-10% odchylky je celkom pochopitelnych.
Inak uz ma kazde auto digitalne meranie rychlosti kolies, takze rychlost sa da urcit s presnostou na takmer centimetre. Ja si ho tak meriam, no stale si musim nastavit nove konstanty pre vypocet, ked prezujem zo zimnych gum na letne a naopak, hoci maju rovnaky rozmer.. -
spitfire 28.02.05 09:55
« Re: Re: Re: Re: P?esnost tachometru
to mitsi: Já bych ?ekl, že moderní auto by mohlo ukazovat docela p?esn? (rychlost, pr?m?rná spot?eba), kdyby do toho nezasahovali borci z marketingového odd?lení, kte?í mají finální slovo, co se vlastn? bude prezentoval uživatel?m výrobku :( -
modus ponens 28.02.05 08:50
« Mitsi
Chod do "Nastavení" (hore, vedla "Nemáte nové zprávy"). Kdesi dole mas moznosti vzdy povolit znacky, vzdy povolit HTML, vzdy povolit smajliky. Vsetky tri mam nastavene na ano. Neskusal som, ktore z nich obsahuje citace, ale myslim, ze tu kdesi bude problem. Ja to mam od zaciatku takto nastavene a velmi som sa tym zatial nehral...
Este by som dodal, ze mozno sa bude treba odhlasit a prihlasit, aby sa zmeny prejavili... -
"-- skrytý --" 27.02.05 22:17
« Re: Re: Re: P?esnost tachometru
Otázka p?esnosti tachometru je záležitost mnoha faktor?, z nichž k nejd?ležit?jším pat?í jeho konstrukce (d?íve ?ist? mechanická, nyní již p?evážn? elektronická) a "alibismus" výrobce vozu (tachometr nesmí nikdy ukazovat mén?, než je skute?ná rychlost vozu; pom?rn? velká "plusová norma" se n?kterým výrobc?m docela hodí...). -
« Re: Re: P?esnost tachometru
Octavia r,v, 2000 1.9.TDI 81kW
Taky ukazovala po?ád více než skute?n? jela - nap?. p?i deklarovaných 100 jela 92 skute?ných apod. Zjišt?no jak p?i r?zných m??ení obec tak i na VAG com.
Jednoduše jsem sundal kryt budík? a ru?n? posunul p?i vyplém zapalovánía te%d no problém ukazuje p?esn?. -
matuS 27.02.05 16:01
« Re: P?esnost tachometru
ta odchylka podla mojich pozorovani nemusi priamo suvisiet s rychlostou. cital som o tom vo viacerych casopisoch kde merali presnosti tachometrov a moje meranie v mercedese to potvrdilo. pri tach. 67km/h je realnych 63 a pri spominanom maxime je rozdiel len 2km/h -
« P?esnost tachometru
Pro?etl jsem si tu p?ízp?vky k tomuto tématu.P?idám trošku do mlýna.Pro mne ta presnost zase není až tak d?ležitá,ale samozd?ejm? jsem se tím taky chvilku zabýval.Myslím,ze ta odchylka není tolik patrná cca do 100km rychlosti.Ale s nar?stající rychlostí se stává ?ím dál v?tší.Myslím,že není nic jednoduššího se prost? domluvit 3-4 kamarádi a vyzkoušet držet v ruzných režimech a t?eba r?zných autech stejnou rychlost.Pro "pana" ?idi?e by to m?la být mali?kost.Na dálnici.Možná by to vypov?d?lo mnohem víc a je to jednoduchá cesta,jak to zjistit.Sám mám "babi?ku" O1 a pokud me zm??ili ?epi?á?i tak byla odchylka max 4km/h.To tedy tuším do 150km rychlosti.P?i v?tší jsem se zatím nenechal chytit.Snad i díky CB. -
"-- skrytý --" 25.02.05 20:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nova
ad p?esnost tachometru: mám policejn? radarovou zkušenost se starou oktávkou (r. 2000 p?ed faceliftem) 1,9TDi 66kW - na teplické dálnici nam??ili podlí cajti 186km/h, p?i?emž tachometr ukazoval 219 km/h (tedy ru?i?ka t?sn? p?ed 220... A pak kamarád ?íkal, že když dostal faceliftovanou, tak jezdil všude d?ív, a?koliv jezdil po?ád stejn? 200 po dálnici ;o) No a na Prassatu podle GPS p?i 160 tacho ukazovala GPS cca 155 (nevím to p?esn?, vím to jen z vypráv?ní). Pak jsem taky samoz?ejm? již n?kolikrát zkoušel dejvický radar a ten mi u Corolly p?i 80 tacho ukazuje 78 km/h... rychleji to zatím nešlo, stejn? víc jak 99 neukáže :o)) Ale prý je n?kde na Slovensku za Bratislavou podobný radar na dálnici a ten je trojmístný, ovšem kapku z ruky... No, ale slyšel jsem o n?m, že ukazuje snad jen do 210 nebo tak n?jak... -
"-- skrytý --" 25.02.05 11:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
"...ony ty maximálky v podání hrdých majitel? nejsou ani tak o chyb? tachometru, je to n?co jako když se potkaj rybá?i, co chytili táááákhle dlouhou rybu..."
- Bohužel to platí i pro majitele japonských voz?: Onehdy mi kolega p?j?il svou Toyotu Carinu II 2.0 na dlouhou cestu, kterou jsem ovšem d?kladn? znal z pravidelných jízd svými vozy Mitsubishi. Jeho tvrzení zn?lo asi takto: jezdím s tím za 8,5 p?i "obvyklých 200" (v?tšina cesty p?es N?mecko); díky ABS to neskute?n? (dob?e) brzdí.
Moje vlastní praktické poznatky: t?ch 200 (podotýkám, že "tacho"...) se mi z toho poda?ilo dostat asi jen 2x p?i sjezdu z opravdu dlouhých táhlých kopc?; nad 170 to bylo spíše "trápení nevi?átek", tak jsem jel pod 170; m?j pr?m?r spot?eby byl p?i tomto tempu 12,5 (samoz?ejm? s n?kolika pokusy nasadit "jeho tempo 200"); m?j test brzd skon?il "obvyklým" zjišt?ním, že po sepnutí ABS to neskute?n? (blb?) brzdí!
Záv?r: On s tím jel jednou 200, takže podle n?j "furt 200"; jinak jel vyložen? "p?i zdi", takže mohl dosáhnout oné spot?eby 8,5; jednou se n??eho lekl, hamtl na brzdy a zjistil, že došlo k aktivaci ABS, ale jelikož se mu to poda?ilo ubrzdit, vyvodil si z toho, že ho zachránilo ABS. Atd. Atd. Prost? b?žná ?idi?ská latina, nic víc...
PS: Hele, SireAntone, jak vkládáš do svých p?ísp?vk? citace? Kdysi mi fungovala na pracovní ploše jakási nabídka pro tuto službu, ale už dávno to tu n?jak nemám.
1/ Nejde o žádné "digitální m??ení", ale prostý ?íta? impulz? ze sníma?e v p?evodovce, který se m?že, ale nemusí p?enášet až do "budíku" v digitální/spojité podob?, a to bu? prost?ednictvím ?J, nebo zcela nezávisle mimo ni. Pokud jde signál p?es ?J, nem?lo by být nic snadn?jšího, než zkalibrovat rychlom?r s p?ihlédnutím k rozm?ru použitých pneu.
2/ Z hlediska chyby m??ení je úpln? jedno, zda bude koncovým zobrazovacím prvkem digitální displej ?i analogový p?ístoj, jelikož ta výsledná chyba bude primárn? daná konstrukcí a provedením celého za?ízení, nikoli pouze "koncového budíku". Krom? toho každý digitální tachometr (s displejem) je konstruován tak, že ukazuje "diskrétn?" v p?edem stanovených ?asových intervalech, nikoli p?i každé sebemenší zm?n? rychlosti, nebo? pak by ?idi? nebyl schopen v?bec nic (krom? stovek a desítek km/h) z n?ho ode?íst!
3/ Plusová odchylka je tam proto, že to stanoví p?edpisy EHK OSN, nikoli proto, že by to nešlo "odm??it p?esn?ji".
PS: Celá debata pak byla o tom, že n?kte?í výrobci (Škoda) využívají této velmi m?kké normy (+10% + 4 km/h) v maximální možné mí?e k "vylepšení dojmu" z parametr? svého vozu, zatímco jiným to prost? stavovská ?est nedovolí. A to není o alternativních rozm?rech pneu v techni?áku!