OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« tdi 110koni
Je to normalni, nebo je to jen muj pocit, ze to tdicko nad 3000rpm ztraci dech, kdyz si vsude vsichni vychvalujou jak to tahne do 4500rpm. Mam najeto 30000tis a rok výroby je to 2000, v provozu od 5/2002. Jo a taky to pri podlahovce poradne kouri a to nemluvim o tom, ze pri vedru intercooler nestiha. -
« Re: servis
Já zatím chodím do NH Caru na Praze 9 (Rajská zahrada) a spokojený jsem hodně. Ale v září otevírám vlastní servis, takže s razítkama po záruce končím. Ono to není o cenách pravidelných kontrol, ty nejsou o tolik rozdílné, ale když se něco posere, tak musíš tam, kde to auto zbají, jinak se to hrozně všechno komplikuje a nikdo na to není zvědavý. -
« octavia tdi
ahoj,rozmyslim se pro koupi octavie tdi,r.v.1998,ale vubec nic nevim o dieslech a ani o skodach,vzdy jsme mel benzin a zahranicni auto.muzete mi poradit,na co si dat bacha akolik ten motor vydrzi pri pravydelnich vymnenach oleje a udrzbe?diky moc za radu.muj email free24@atlas.cz -
« servis
Nedávno jsem si pořídil OCTAVII 1.9TDI66kw,r.v.24.12.1999.
Má najeto 57000km.Takže v 60000 bude muset na prohlídku.Chtěl jsem se poradit kam jí dát na prohlídku a výměnu oleje,filtru atd..Je to můj první diesel a tak bych uvítal být u toho.Taky
by mne zajímalo co to stojí.Jsem z Prahy.Případně
ještě Písek nebo Tábor.Dík všem za vaše odpovědi,
případně rady ohledně ůdržby. -
« Re: vaha
vymena ECU? Doufam ze nenastane:-))) Jak rika novak do 3 tisic to tahne pak uz je to horsi. Predtim to litalo líp. Uvidime. to novak: sterace jsou klasickou nemoci octavek, ja uz jsem taky pozoroval, ze ten zadni mi uz parkrat zacukal, ale vzdycky se rozbehl. -
"-- skrytý --" 27.07.03 19:26
« Re: vaha
Ahoj, mám tu Octávku už 3 roky, Tu Váhu za 2kkč jsem měl v ruce a byla úplně nová. Zdroje na lacinější originální díly nepochybně existují. Zejména u tak exponovaného ND (drahý, malý, žádaný) si dokážu představit cestu od výrobce až po servisy.... -
« Re: vaha
2novak: dobre sa pamatam, ze mas zhruba dvojrocnu Octaviu 4×4? A to si uz nalietal 120k? :-O
Inak s tymi "lacnejsimi" dielmi sa to ma asi takto: tu vahu by vymontovali z nejakeho ineho auta, ktore by zrovna mali v servise, a dali by mu tvoju pokazenu. * mechanici si tak privyrabaju, casto s vedomim veduceho, pripadne majitela. Pripadne ti pri tej prilezitosti namontuju pokazenu vec z ineho auta, nieco, co sa neda tak lahko identifikovat. Ja by som uz do toho servisu nevliezol, leda by som bol cely cas pri aute - niektore servisy to umoznuju. -
« Re: to Jorgens
Tak jsem mu to vyridil, no a nakonec to stejne dopadlo tak, ze nakonec koupil 1.6 55kW r.v. 97. Stejne toho moc nenajezdi, tak by se mu asi ten diesel nevyplatil a nakonec se mu stejne nelibil. Auto vypada docela slusne. Vcera jsem ho zastih, kdyz to myl a lestil :o). Jo vlastne me neco napadlo. Cistil palubku a strikal ji lesticim pripravkem (normalni sprej s obsahem silikonu) a mel zakrytej airbag u spolujezdce. Tak jsem se ho ptal co dela, ze se mu cast bude blejskat a cast ne. Tak mi ukazal navod SKODA a tam bylo opravdu napsano, ze se to smi cistit jen "suchym nebo ve vode navlhcenym" hadrem. Neni to nejaka blbost? Sice chapu, ze by se to asi nemelo cistit nejakym leptadlem, ale silikonovej lestic prece nemuze ublizit. Je to ta stara sediva palubka a airbag je v tom provedeni se svem. Ja jsem ve svym sluzebnim Citroenu zadny takovy upozorneni nenasel a obcas tu palubku taky lestim sprejem. To je to fakt tak citlivy nebo si jen vyrobce nechal otevrena zadni vratka? Teda vim, ze na takovou blbost je skoda placat mistem v diskuzi, ale stejne :o)). Jorgens -
"-- skrytý --" 25.07.03 13:16
« Re: vaha
VAG nic neřekne. Chce to u servisáků více zkušeností. Každý říká že se vadný MAF projevoval jinak. V mém případě při rozjezdech (předjíždění) dírou ve výkonu nad 3000ot. Až po výměně jsem si uvědomil s jakou "scíplotinou" jsem v poslední době jezdil. Teď jsem se vrátil z dovolené kde se mi projevila nádherná závada: v horku se zadřely stěrače. Těžce jsem je tam rozcházel (spray na povolování zarezlých šroubů). Až jsem vyjel nahoru do většího chladu tak se rozjely. Sranda je že mi mechanismus před rokem měnily (stejná závada). Takže jsem zvědavý na reakce servisu. -
« Re: vaha
4700 Kč? No to by nebylo až tak hrozné, slyšel jsem že stojí cca 7000 bez daně. No kdyby to bylo jenom tím, tak bych byl spokojený, akorát by mohlo vydržet víc než 50000 km, nebo snad nejezdit do nenechavýho servisu, ale možná jim křivdím. Dá se tato závada spolehlivě diagnostikovat (VAG) nebo do toho někdo sedne a vysloví ortel táhne-netáhne a je to váhou vzduchu? -
"-- skrytý --" 24.07.03 19:24
« Re: vaha
Já jsem měnil čidlo hmotnosti vzduchu teď (najeto 120000). Ve začkovém servisu za 4700.- (bez DPH). Bylo mi naznačeno, že mi ho můžou dát za 2000.- bez papírů. Závada se projevovala poklesem tahu nad 3000 ot. Teď to zase jede jak "z praku". Když prihlédnu k množství najetých km tak mi to připadá jako banální investice. -
« vaha
nekolikrat se tady probirala spatna vaha vzduchu, jak se to projevovalo? Pripada mi, ze mi pomalu odchazi, maximalka pouze 180-190 tacho, lehce je to znat na petku, kdy vykon leze trochu po schodech. 1.9 TDI 90k+chip, najeto 50.000 km. Predtim bez problému 200-210 tacho a auto táhlo citelne líp, predevsim na ctyrku a petku. Spotreba zustala stejna. Asi pred mesicem jsem byl v servisu s jinou veci, ze by souvislost? Radsi ani nedomyslet co vsechno by mohli vymenit. -
« Vetrani v zavazadlovem prostoru Octavky Combi
Chtel jsem se zeptat, zda nekdo nevite, zda se da nejakym zpusobem zkontrolovat vetrani co je na bocich v Octavii Combi. Potreboval bych se podivat dovnitr, mam totiz pocit, ze tam mam neco zapadleho, co tam dela neplechu pri jizde(zvuky jak kaminky narazejici do podbehu). Diky moc za info...