OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
Howard 04.03.05 14:38
« Vyzva
Nechcete se radeji zase bavit o tom, co bych pod danym tematem ocekaval? Kdo chce "onanovat" nad japonci, necht tak klidne cini, ale prosim ve "svem" tematu (ne ze bych neuznaval srovnani ruznych aut, ale "japonsti" prispevatele to uz prehaneji).
A abych hned prispel svoji troskou do mlyna - prave dnes jsem mel druhou omezujici zavadu na aute - odesla mi zase vysokonapetova civka (prvni mi vymenili zdarma v prosinci jako kulanci v mem servisu). A svete div se, i druhou mi vymenili (tentokrat v Brne) taky zadarmo, i kdyz nejdriv se jim nechtelo (auto ma uz tri a pul roku), jenom si okopirovali technicak, by dokazali pravidelne servisovani. Fajn jednani - prave za chvilku jedu znovu do servisu a chci si nechat (zase zadarmo) vymenit i zbyle dve civky (presneji objednat a pak nechat vymenit, skladem nejsou), bych mel uz pokoj - udajne u 1,8 T nebyly tak kvalitni a tak se mi pristup fabriky celkem libi (kdo teda budete mit spatnou civku, neplatte ;o) -
Howard 04.03.05 14:25
« Stoupajici pocet Avensisu
Jeste se mi libila (mimo par jinych ostrych frazi) definice SiraAntona
Tou narastajucou rozsirenostou Avensisov som chcel naznacit, ze asi si ludia coraz viac vedia spocitat, kolko zaplatia a co za to dostanu.
To je vazne bezva, protoze pak si ani neumim predstavit, jak skvela oktavka vlastne je (neb vic uz jich na ceskych silnicich snad ani nemuze byt).
Zkratka kazde auto ma sve. Ovsem zda se mi, ze nekterym zdejsim majtelum japoncu prejela v mladi skodovka babovicku a oni ji to maji dodnes za zle. Uvaha neni puvodni, uz to tu jednou nekdo psal, ale citil jsem potrebu (ba primo nutnost) ji zopakovat. -
Howard 04.03.05 14:12
« RS x Avensis
No to se nam ta diskuse zase zvrtla (presnost tacha se tu resila uz x krat). A pro ty, co tvrdi, jak siiiilene promeruji oktavky - kdyz mne namerili zeleni muzici 225, mel jsem na tachu neco mezi 230-40, coz je dle meho v poradku. Moji tacho maximalku radeji ani nepisu ;o)
Spis by me opravdu potesilo realne srovnani s nasrotovym Avensisem. Jeho definice, ze v zatacce, kterou projel Avensis hladce 120 mela oktavka v 90 problemy, vzbuzuje u me vic nez usmev. Pokud bych jeste pribral zkreslujici tacho oktavky (ktera dle vasi "japonske" definice jela v 90 de facto jen 70), divim se, ze tu zatacku ridic oktavky radeji neprocouval :)
Zkratka a dobre, chces Nasrote svoje vyplody i obhajit v realu nebo radeji zustanes u teorie? -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Tak, a po?et Re: v p?edm?tu dosáhl kritické hodnoty >:D Jinak k tématu: já si myslím, a je to m?j znalostmi nepodložený názor, že minimáln? u nov?jších voz? bude signál pro výpo?et rychlosti (ty impulzy, nebo data z n?jakého jejich ?íta?e) v ?J zpracován a ?J ví (nebo ?ekn?me p?edpokládá), kolik auto jede. Nebude to prosté "p?eposílání" do tachometru. ?J dnes pot?ebuje rychlost k ?ad? výpo?t? od zamknutí dve?í p?i p?ekro?ení ur?ité rychlosti až po systémy jízdní stability atd... -
"-- skrytý --" 03.03.05 15:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Prost? zm?níš parametry D/A p?evodníku. N?kde se to d?lá pooto?ením trimu, jinde (ve vysp?lejších systémech) softwarov?.
PS: Signál od sníma?e samoz?ejm? z?stává stále stejný, jde jen o jeho "jiné" zpracování. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P?es
Mitsi: O akej kalibracii hovoris ? Ako sa daju kalibrovat impulzy, ktore prichadzaju napr. kazdych 10ms ? Niekde v prevodovke sa otaca os, na ktorej je magnet (ako na bicykli) a pri kazdej obratke vysle impulz po drote do RJ. Tam sa ten signal upravi na TTL (cize 0-5V) a posiela do tachometra. Teda z principu ten tachometer dostava impulzy, ktorych frekvencia je priamo zavisla na otacani sa kolies. Ked si kolesa vymenim za rozmer, ktory ma napr. o 3% vecsi obvod, zislo by sa, aby RJ tieto impulzy o 3% zrychlila, ale to je nad jej sily. Asi by si nam mal ozrejmit, ake parametre ma RJ na kalibraciu impulzov, ktore prichadzaju do tachometra ?
Ak by aj niekto prisiel s autom, ktoreho RJ sa da nakalibrovat podla obvodu kolesa, vies si predstavit, kolko vodicov by s tym malo problemy a nastavilo by to uplne zle ? -
matuS 03.03.05 14:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
pre kazdeho je slovo pohoda nieco ine.
ja mam 210k auto a 200km/h tam tiez nepovazujem za pohodu (0-200km/h odhadujem na 30sekund). za pohodu povazujem jazdu v 200km/h na motorke, lebo tej to trva necelych 11s z nuly. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
100 konova Oktavka 200km/h v pohode? Asi tolko vytiahne po dlhom prehovarani, ale v pohode to iste nie je. Clio s 98 konmi ide v pohode po tachometrovych 195, Megane 115 koni konci pri ~180. Obe auta sice 200 idu, ale v zivote by som netrvdil, ze to je v pohode. Skuste sa previezt v niecom, co ma 3 litre a 200 koni, potom uvidite co to znamena jazdit v pohode 200km/h.
Ale to je asi OT... -
"-- skrytý --" 03.03.05 12:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P?esnost
To TopGun: Mohu T? ujistit, že v p?ípad? "b?žných" za?ízení, o nichž se tu bavíme (tj. elektronický rychlom?r, v Tvé terminologii "digitální", což ostatn? není nic jiného než elektronický otá?kom?r) je správná kalibrace opravdu výhradn? v?cí odpovídajícího nastavení parametr? prost?ednictvím ?J (tedy samoz?ejm? za situace, kdy je ?ídící signál veden p?es ?J, což je dnes nejb?žn?jší ?ešení - už kv?li nap?. tempomatu atd.), nikoli "výroby" onoho za?ízení pro n?kolik typ? vozu.
Krom? toho i v é?e "klasických rychlom?r?" (bowden pohán?ný od kole?ka v p?evodovce) bylo docela b?žné, že s p?ihlédnutím nap?. k použitým rozm?r?m pneu se použilo jiného p?evodového pom?ru pro náhon onoho bowdenu. Sou?asn? bylo možné do ur?ité míry m?nit i kalibraci samotného ukazatele rychlosti, to však byla spíše záležitost pro d?lníky ve výrob? onoho m??áku. I tak se dalo dosáhnou skute?n? (i na dnešní dobu) p?ekvapivé p?esnosti m??ení - tedy pokud výrobce cht?l. A v tom to práv? v?zí!
A pro? takový p?edpis EHK? Protože policie v?tšiny vysp?lých zemí už n?jaký ten pátek (minimáln? od doby rozší?ení laserových radar?) prost? neuznává žádnou "vatu" a pokutu zaplatíš klidn? i za p?ekro?ení povolené rychlosti 50 nap?. o pouhé 2 km/h! Jelikož však málokterý ?idi? je schopen udržet p?esn? 50, "vata" je na stran? rychlom?ru jeho vozu, a m?la by být nejv?tší práv? o oblasti "spodních" limit?, tj. 30, 50 event. 60, 80 event. 90 ?i 100 km/h. Není však žádný d?vod pro to, aby Ti rychlom?r ukazoval 224 km/h když ve skute?nosti jedeš "pouhých 200", což je stále ješt? "v norm?"... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P?esnost tac
Mitsi: Asi si mal zly den, tak to vysvetlim. Digitalne meranie znamena "meranie diskretne sa meniacej veliciny". Ano, je to iba obycajny citac impulzov, generovanych nejakymi magnetmi otacajucimi sa na nejakej osi. Ale dolezita je presnost toho merania, ktora dokaze merat rychlost otacania sa kolies tisickrat presnejsie, nez sa to zvykne zobrazovat.
Druha strana problemu je, ze aj tak si auto nevie zmerat SKUTOCNU rychlost, pretoze ta je velmi zavisla na pouzitom rozmere pneu a napriklad aj na hlbke dezenu a mozno aj na teplote a nahusteni pneumatik (takze skalibrovat to clovek tak lahko nedokaze). Preto sa vecsinou pouzivaju rucickove tachometre, aby vodic nepovazoval zobrazenu hodnotu za 100% presnu (ako by ho to zvadzalo pri digitalne zobrazujucom tachometri).
To, ze budiky ukazuju o 5-20kmh viac pri maximalke pripisujem skor rezerve vzhladom na spomenute vplyvy, nez na umyselne prilepsovanie dojmu z auta..
Preco asi existuju tie predpisy EHK OSN ? Aby ludia chodili o 10kmh menej, nez je predpisana rychlost ?
Ak sa ti zda, ze skodovky vyuzivaju tu rezervu na maxmimum, moze to byt kludne preto, ze koncern vyraba ten isty tachometer pre 10 roznych druhov aut a kalibrovat ich presnejsie by stalo nejake peniaze navyse.. -
"-- skrytý --" 03.03.05 11:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
To luf: Ne, stále ?ešíme odchylku v ?ádu desítek km/h v rychlostech kolem 200 km/h, což už význam snad má - abychom se o tom tady pobavili!
PS: To jen aby n?kte?í majitelé Oct.01 stále netvrdili, že jim jejich nap?. 1,6 jezdí v pohod? hódn? p?es 200. Tedy tvrdit to klidn? mohou, jelikož jim to ukazuje tachometr, skute?nost je však zcela jiná... -
« Re: Re: Re: P?esnost tac
našrot má pravdu, ale jde to u koncernových aut zkouknout i jednodušeji, pokud má auto climatronica. Climatronic dokáže zobrazovat "správný" údaj o rychlosti (samozžejm? v rámci tolerancí, gum atd...), ale do p?ístrojovky je tenhle signál zám?rn? zkreslen a tachometr ukazuje víc. U Passata mi to d?lá p?i 140 na tacho 134 zm??ených. M??ení Vagcomem je pohodln?jší a umí toho mnohem víc, ale ne každej ho má... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P?esnost tachome
Už Ti rozumím, digitálním m??ením rychlosti si myslel, že tam není lanko od p?evodovky k mechanickému tachu, ale sníma? otá?ek...a po?íta?... Pokud to zpracující elektronika dovoluje, šlo by tam programov? chybu kompenzovat, ovšem neslyšel jsem o tom, že by to bylo uživatelsky dostupné.