OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: tdi 110koni
Jo a este som zabudol. Na Felde sa da PP aj kalibrovat. V manuale je vzorec podla ktoreho si vypocitate na zaklade tankovania a celkovej spotreby (a este niecoho, ale to si fakt nespomeniem) urcite cislo a to zadate do PP v setup mode (podrzat zadne tlacitko). -
« Re: Prosím o zaslání zkušeností s PNEU
Díky za zkušenost. Mi ve všech pneu servisech doporučují Continental ContiPremiumContact. Vypadá dobře, asymetrický dezén. Jen mi jde o tom, abych za gumu nedal 4000,- a pak na ni najel třeba 30000 km i když s velmi komfortním ježděním.
Za cenu 4000,- mám pomalu dvě Barum bravuris. Proto mě zajímá i kilometrický výkon pneu.
Doufám, že ještě nějaké názory tady pochytám.
Zatím všem díky a přeji hezký víkend.
Rosťa -
« Re: tdi 110koni
Takový rozdíl se mi nezdá. Já jsem sice taky "dojel" na svoji důvěřivost palubnímu PC, jelikož mám levnější naftu a nechtěl jsem brát u benzinky a nakonec mi to chcíplo, naštěstí na dobrém místě a žlutý anděl byl u mě za 30 minut a už to jelo. Podle mého měření se to rozchází u mé 81kW o cca 0,3-0,5 litru. Počítač např. ukazuje spotřebu 5 litrů , já při tankování zjistím 5,4 litru.
Ale tvůj rozdíl je moc velký aspoň podle mého názoru.
Ovšem jak to počítač měří to nevím, myslím, že by měl brát údaje z řídící jednotky.Ale to spíš nechám odborníkům, v tomhle se fakt nevyznám. -
"-- skrytý --" 31.07.03 22:13
« Centrál
Ahoj lidi, mám zase jeden dotaz. Přestal mi fungovat centrál v levejch zadních dveřích (Octavia 1.6 GLXi, r.v. 97). V servise na to mrkli, par dnu to behalo a ted zase zlobi. Zacne to vetsinou zlobit, az kdyz auto stoji na slunicku. Sundal jsem calouneni a dostal se k tomu servu od centralu. Promaz jsem konektor sprejem na kontakty a behalo to. No, k memu prekvapeni ne dlouho. Konektor vypada, ze je OK. Nechce se mi vyndavat ze dveri cely to servo, tak jsem povolil jeden ze dvou sroubku, ktery drzej kryt na tom servu (K druhymu se bez vyndani z auta nedostanu). Vystrikal jsem vnitrek WD 40 a central slapal jak novej, ale zase za cas zacal zlobit. To WD-cko asi vyschlo ci co. Chtel bych vnitrek toho serva vystrikat (s pouziti m hadicky) specialnim mazadlem (jmeno nepamatuji, ale je v tom hlinik apod., dobre a hlavne trvale to maze). Bez demontaze ale nevidim do toho serva a nerad bych ten blivajz nastrikal na nejaky nevhodny misto. Tak jsem se chtel zeptat (tech kdo to videli rozebrany) jestli jsou vevnitr nejaky kontakty apod., cemu by ten sprej mohl vadit. Nebo mam prece jen mam ten zamek vyndat? (ale moc se mi nechce a hlavne bych si na to musel pujcit klic :o)) No a pripadne jestli nejsem vedle jak ta jedle a problem je v necem jinym. Diky, Tommy -
« Re: Prosím o zaslání zkušeností s PNEU
Mám pár měsíců novou octavii. Na předku mám Continental ContiEco3 a na zadku Michelin Energy (podle vzorku bych řekl, že celoroční). Obojí jsou 195/65 R15. Při hrabačce na rozjezdu jsem spokojenej s přilnavostí, jenom v zatáčkách mi auto přijde nedotáčivý, pokud jsou pneumatiky nahuštěny podle manuálu, ale to je asi vyským profilem. Pokud ale zatáčku projíždím smykem, zadek se mi přetáčí až moc, ale pořád se to dá korigovat. Mám najeto 30tis a pneu jsou zatím skoro jako nové, tak uvidím. Kamarád má na Xantii Micheliny Energy všechny čtyři a ty musím uznat držej úplně brilantně. Jsem rozhodně spokojenější než s Continental super contact na minulé octavii se kterou jsem se bál jezdit, jakmile trochu sprchlo, protože jsem si připadal jak na ledě. Já bych být tebou uvažoval o Matador Aquilla. -
« Re: tdi 110koni
Prostě mi připadá, že jakmile je trochu vedro, tak to auto ne a ne akcelerovat. A jindy, když jedu třeba v noci, nebo dneska, kdy je pod mrakem, tak to táhne na čtvrt plynu.... Na točení si občas půjčím tátovu služební Fabii 1,4 (50kW)- pokud se člověk drží nad 4500rpm tak je to adrenalin-hlavně taky díky zvuku výfuku. -
« Re: servis
Plně s tím souhlasím. Osobně si sám kupuji do své octavie tdi Shell 5W30 ve velkoskladě za lepší cenu a nesu si ho na výměnu sám ( proč bych platil nesmyslné částky v servisech za olej ).
To samé k tomu, že chci být u výměny, případně opravy přítomen. Sice se technici v servisech různě snaží vybruslit, ale prostě mi osobně stačila jedna špatná zkušenost a od té doby auto nedám do opravy když na něj nevidím. Prostě v autě je spousta velmi drahých komponent na to, abych důvěřovat technikům v servisech, když všichni moc dobře víme jaký je český človíček. Neříkám všichni, ale nemíním doplácet na to, že na nějakého chytrolína v servise narazím a pak se budu divit.
Viz. poslední příhoda mé kolegy-felicie týden stará rezerva s novou pneumatikou a po výměně oleje tam byla najednou rezavá se sjetým protektorem. -
« Re: servis
Olej Castrol GTXMagnatec5W-40 asi 270Kč,olej filtr
-255Kč,naft.filtr-800,vzduch.filtr 200,takže celkem asi 2500 materiál.500 diagnostika.Taže asi
3000.Řekl bych max 3hod práce.Kolik mají na hodinu?A k tomu vlastnímu oleji.Když někomu skládám PC a přinese mi třeba graf.kartu,nebo
cokoliv jiného, tak ho přece nevyhodím(nebo když
chce u toho být).Přece by mělo platit "náš zákazník náš pán".Kolegovi v NH-caru třeba napočítali kontrolu airbagu, který ani nemá.
-
« Prosím o zaslání zkušeností s PNEU
Zdravím zase po dovolené. Jelikož mi dosluhují na mé octavii "slavné" Dunlop SP sport 2000 205/60R15, zajímalo by mne jaké máte zkušenosti s jinou značkou pneu na octavii. Např. Barum Bravuris, Pirelli P6000 nebo Continental PremiumConti.
Zajímaly by mne jak jízdní vlastnosti, tak samozřejmě to jak dlouho pneu vydrží. Je to samozžejmě věc jízdního stylu, ale pokud člověk nehrabe předníma kolama jako o závod a do zatáček nejezdí jako šílenec, tak by gumy měly něco vydržet.
Snad otázka pro někoho kdo najezdí za rok třeba 50 tisíc .
Díky moc za odpovědi.
Rosťa -
« Re: servis
Na změnu oleje jsem se speciálně ptal a tvrdili, že Mobil je za lepší cenu a kvalitnější. Nevím kolik stojí olej do diesla, ale myslím, že levněji než za 600/L nebude, takže to máš cca 3.000, filtr 300?, vzduchový?, mění se svíčky?, kontrolu diagnistiky a vynulování servisního intervalu taky nikdo za méně než 500 neudělá, prostě na práci tam zbývá hodně málo. Pravidelný servis totiž nepořídíš výrazně levněji ani v neautorizovaném servisu. -
"-- skrytý --" 31.07.03 10:33
« Re: servis
U Tdi s motorem co máš Ty se dělaji při 60.000 km jěště rozvody , tzn řemen + kladka , novější verze jdou na rozvody každejch 90 tkm . Já mám Tdi 81 kW 2001 a měl jsem smůlu že podle kódu motoru mi dělali rozvody taky při 60 tkm a pak už teda při 150 tkm takže cena 5 - 7 tis. co Ti řekli se mi nezdá tak strašná . -
« Re: servis
No, já si myslím, že by se měl dávat pořád stejný
olej.V NH-caru nejdřiv dávali Castrol,pak Mobil, prostě co jim kdo nabíd levněji.(žádný servis nemá pořád stejný olej)Platit za pohledové kontroly airbagu,kontrolu stěračů,vypínačů a pod se mi taky nechce.Podle mne z té ceny je 50% balast.
Teda tohle platí pro diesel, prohlídka na benzínu je trochu levnější ale jestli chceš udržet záruky tak Ti nic jinýho nezbejvá