OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.09.03  14:48

    « Re: to brázdič

    Našrot: neéé to je nesmysl. GM má asi 45% market share na US trhu a celkově vyrobil asi 11 mil aut (nicméně tuším, že celosvětově). GM je zatím těžko překonatelný v produkci. Toyota nicméně má vyšší zisk než GM Ford a DaimlerChrysler dohromady, což je docela trapný :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.09.03  12:36

    « Re: to brázdič

    To tomcat: Pokud by to bylo tak jak píšeš, tak by to bylo hezké, ale těžko se tomu věří. Kamrád měl také novou oktávku TDi 81kW r.v. 2000 a od samého počátku měl jen a jen problémy. Vrzání a skřípání bylo to nejmenší. Po ujetí 80tis.km měl už 3 kotouče (vždy originály), každou chvilku si musel stahovat okna přes dálku, poněvadž mu nešla venkovní klika u řidiče a časem mu zlobily i ty ostatní, měl už druhé čidlo sání vzduchu, samovolně mu prasklo přední okno na zcela rovné silnici a dál už si to ani všechno nepamatuju. Nebyl měsíc, kdy by nemusel do servisu. Naposled mě pobavilo, když jel v kroupách s vystrčenou hlavou z okna, protože mu vyplivly stěrače a pak to okno ani nezavřel, takže měl v autě bazének. To už měl sice najeto 120 tis.km, ale dobré auto by mělo být ve 120 tis. dobře zaběhlé a né na odpis. Nedavno se auta raději zbavil a to ho měl jen 2 roky a 130tis.km. Na předchozí mazdě MX-3 1,6l, najezdil přes 200tis. km a neměl skoro žádné problémy. Né že bych považoval Mazdu za vrchol spolehlivosti, ale je na tom rozhodně 100x líp než Škodovky. Možná si teď říkáš že měl holt smůlu a že se nedá vycházet z jednoho auta, ale já se znám skutečně s hodně lidma a je mezi nich více lidí co mají Koktávku a sere se jim, ale i když se jim stále sere, tak tvrděj, jak je to spolehlivé auto. Myslím si že je problém v tom, že nikdy nevyzkoušeli opravdu spolehlivé auto, do kterého člověk nemusí vrazit za prvních 100tis. ani korunu a jezdí jen na výměny oleje a věci s tím spojené (rozvody,filtry). Místo Koktávky má teď kamarád novou Corolu HB. Je nadšenej, ale bude ještě víc, až se přesvědčí, jaká je to pohoda, když člověk nemusí věčně vymetat servisy.
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 17.09.03  12:12

    « Re: to brázdič

    Plny souhlas - ja mam Octavku 60 tkm a krome udrzby zatim 0.0 problemu. Za 3/4 roku mi skonci leasing a pak budu nejspis zase uvazovat o Octavce nebo jine Skodovce - holt spokojeny zakaznik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.03  11:03

    « Re: to brázdič

    to brázdič: To že je TOYOTA v oblasti spolehlivosti hodnocená docela vysoko vím a uznávám. Já jsem měl na mysli něco jiného. V zemi, kde je nějaké auto zastoupeno v tak hojném počtu, jako jsou u nás Fabie a Oktávie, není problém osobně znát někoho, kdo měl se zmíněnym typem nějaký problém a vůbec nic to neřiká o tom, jak si daná značka stojí nebo nestojí v žebříčku TUV. Je to dáno tím počtem. Já třeba nevim o nikom, komu by se vysral Hyundai a spíš to přičítám tomu, že nikoho s Hyundaiem neznám, než tomu, že jsou ty auta absolutně spolehlivý.
    Co se týče spolehlivosti Škodovky (té současné, ne aut, co vznikly za komoušů), nemyslim, že by na tom byla nějak hůř, než srovnatelné značky jako je Ford, Peugeot nebo VW.
    Jinak bych míň sázel na statistiky a víc na osobní zkušenost. V současnosti mám Oktávku, mám najeto cca 50.000 km a ještě to nemělo sebemenší problém, nic v tom neklepe a nechrastí (a to mám najeto 2/3 km po Praze), všechno je, jak má být, jsem s tím autem spokojenej. Ty jseš spokojenej se svým Avensisem, O.K., užij si to, je to dobrá volba, ale nemusíš při tom hanět ty ostatní.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.03  10:57

    « Re: Re:

    No jeste nejdu, ale vypada to tak. Bravu uz mam ctvrty rok a to je ma doba koukani po jinem aute. Chci mit do budoucna vice komfortu v podobe klimy apod., manzelka si taky furt stezuje, ze airbag mam jenom ja .... Divam se hlavne po 1.8 T ( dal bych to na plyn) nebo 81 kW TDI, nejlepe r.v. min 2000, mozna se neco najde kolem 300 tKc. Kurna, kdyby ten Combik nebyl po 3 majitelich, uz je doma v garazi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.09.03  10:43

    « Re: to brázdič

    ace2: v nějakých zprávách jsem zaslechl, že za minulý rok prodala Toyota v USA víc aut, než GM a Chrysler dohromady ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.03  10:01

    « Re: to brázdič

    Brazdic: no ak chces este argument, tak sem: [odkaz] adac_pannenstatistik.htm som onehda dal posledne 2 ADAC statistiky spolahlivosti (aj s pokecom, ako ju spravili ;))). No, zatial nam to natirate, ale mozno o rok...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.03  09:27

    « Re: Originál rádio ŠKODA s CD přehrávačem

    Tady se musím zastat Škodovky, ty cd s ochranou, dá-li se jim tak říkat jsou zmetky, nesplňují normu CD-DA a přitom toto označení nesou. Nejsou přehratelné ve většinš zařízení s počítačovou mechanikou, tedy většinou ani v autorádiích přehrávajících MP3. Když se s takovýn CD setkám, vypálím si jej a pak běžím zpěz do obchodu CD reklamovat a mám peníze zpět. Paradoxně takovou ochranou trpí běžný zákazník a ne ti, kvůli kterým byla zavedena...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.03  09:25

    « Re: Re:

    mfilip: copak, jdes do Oktavky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  23:04

    « Re: to brázdič

    ehm,

    výrobci:

    1.) General Motors

    2.) Ford

    3.) DaimlerChrysler

    4.) Toyota



    Já jenom aby bylo jasno. No jinak podívejte se kde je ve spolehlivosti Buick a Cadillac :-) BTW poslední dobou se začíná měnit názor na VW, na začítku 90. let asi fakt dobrý, dnes je to nekonkurence schopný koncern v jeho mainstreamové značky lapají dech, kterého se jim čím dál tím více nedostává...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  18:23

    « Re: to brázdič

    To tomcat: Ty fakt perlíš. Podle Německé, celosvětově uznávané zkušebny TÜV, je škoda pod průměrnou hranicí spolehlivosti. Passat je na tom ještě hůř a TOYOTY jsou ve všech třídách na prvních příčkách. Jestli je ti znám pojem jako jsou pröcenta, tak spolehlivost je tam udávána v procentech, tudíž nezáleží z kolika vozů se to počítá. Dále bych tě rád upozornil, že Toyota je 3 největší výrobce aut na světě hned po Fordu a Chrysleru. Tj. nejprodávanější neamerická značka aut na světě. Oktávka je proti Toyotám ve světě exotem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  17:49

    « to brázdič

    Já zas neznám tvýho kámoše. Jinak nevim nic o tom, že by měly Octavie nějaký zvažný problémy se spolehlivostí. Určitě jich tu jezdí nejvíc, takže maj v absolutnim měřítku víc závad, než různý exotický značky, co si skoro nikdo nekoupí :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  17:25

    « Re: Originál rádio ŠKODA s CD přehrávačem

    Re tomcat: Takového já neznám, ale stát se může všechno. Každopádně spolehlivost Toyoty a Koktávky, je jako srovnávat slona s Ferdou mravencem. Kamarád jel s Oktávkou v dešti a kroupách s vystrčenou hlavou z okna, protože mu vypověděli stěrače. Jelikož dostal pěknou tečku ledem přímo do makovice, tak raději zastavil a chtěl se schovat v autobusové zastávce, ale zjistil že mu nejde zatáhnout okno :-) Nakonec měl z Koktávky pěknej bazének.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  15:07

    « Re: SuperB

    pardon vychvaluje ne vyhovuje :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  14:57

    « Re: SuperB

    jo díky, rádio... v této třídě je již zvykem integrovat rádio do palubky, nicméně budiž. Mě spíše zajímá ty nesmysly proti ergonomií, kterou každý vyhovuje. Displej rádia a klimatizace. Může mi někdo říci, zda dnes někdo a jestli někdy vůbec dával do auta displej jako je u digitálek ? Tedy šedé pozadí a černé písmena ? Je to vemi špatně vidět, tedy alespoň za jízdy to člověk musí déle číst a ve smě kdy je to podsvícený jako můj první mobil v 96 roce Philips Fizz decentním nerovnoměrným zeleným světlem... což nejen že vypadá dnes již jako retro styl, ale je to opět velmi nepříjemné na čtení. Všichni (či drtivá většina) dělají takové displeje kde svítí samotná čísla, což je vidět na první pohled a ve tmě se čtou stejně dobře (a ještě se zpravidla mění v noci na inverzní zobrazení). Já prostě toto auto hodnotím jako suvereně nejméně ergonomické a nejméně dodělané v této třídě. AUDI A6 je na tom s ergonimii více méně stejně (špatně), ale displeje svítí alespoň červeně - výrazně - čitelně. Jak někdo může napsat dobré dílenské zpracování a znamenitá ergonimie, když je na . Podle mě v ergonimii vede Volvo, nejenže to je nejergonimičjější palubka co jsem viděl a ovládal, ale je kupodivu i vkusná, což bývá pro ostatní oříšek jak udělat pěknou a ergonomickou desku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.03  14:41

    « Re: SuperB

    Pocit, že "někdo něco rychle naházel do palubky aby tam něco bylo", jsem měl i u Octavie SLX. Vůbec nehodnotím krásu, ta je velmi subjektivní, ale fakt, že Klimatronik (nebo jak se to jmenuje), je úplně dole, všechny tlačítka jsou stejný a displej má (výškově) na úrovni zadku řidiče, je ergonomický lapsus jako hrom. Navíc originál Škoda rádio, klimatronik a zbytek palubky k sobě nějak vizuelně nepasovaly ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  14:12

    « SuperB

    sice sem SuperB asi zase až tak moc nepatří, nicméně vhodnější rubrika není. Dnes jsem měl půjčeného SuperB 2.5 TDi v manuálu. Nedají se upřít jízdní vlastnosti při jízdě rovně. Nějaká síla v autě je. Nicméně chtěl bych napsat a dnes fakt objetivně co se mě na to autě nelíbí. Nechci zabřednout do věcí jako jako je design, to bych tady byl dlouho s stejně by to nakonec vyhrál Cadillac, nicméně chtěl bych se podělit o několik dojmů z dílenského zpracování. Na začátek jen podotknout, že auto má nejeto 41.700 km a samozřejmě je servisované v rámci záruky tam kde má být.



    Bohužel jsem nepochopil, proč každá recenze v časopisu, či na Internetu hodnotí kvalitu zpracování, mě totiž přišla úděsná a to bohužel oprávněně. Začnu ze zhora.



    Rámeček kolem prostředních ofuků, to že je ve stříbrné barvě, kdežto celé auto ve dřevě, tedy do působí jako pěst na oko, bych nechal stranou, nechci hodnotit design. Rámeček nesedí tak jak bych od dobrého dílenského zpracování čekal. Na jedné straně (k řidiči) je perfektně slícován s palubní deskou, v prostředku již znatelně sestupuje pod palubní desku a to samé na krají (k spolujezdci) ještě pochopil bych kdyby strany ok a prostředek mírně utopený. To byla první věc, která mě praštila do oči, nicméně je to jen zcela nepodstatný detail. Mnohem horší je to s airbagem spolujezdce, na to že je SuperB flag ship Škodovky je přímo odstrašujícím příkladem jakým způsobem je umístěn. Je umístěn v domečku a ne bezešvě do nitra paluvní desky, jako to má Octávka, tohle se dělala v polovině 90. let a dnes to v této třídě neexistuje. Samo o sobě to vypadá dnes již humpolácky. Celé to dovrší neslícování krytu airbage se zbytem palubní desky, zvláště na vrchní straně je to velmi citelné a rohy krytu "přečuhují". Takhle nevypadá dobré dílenské zpracování. Středová konsole, je ve dřevě s CD přehrávačem a díky obsenci navigace je v druhé dolní polovině slotu místo pro šuplík, který hodnotím jako dobrý nápad. Kolem toho celého je dřevený rám v kterém jsou tlačítka na vyhřívání sedaček a tlačítko na ESP. Věci umístěné ve slotu pro navigaci, tedy rádio a šuplík fungují tak jak mají, ovšem levá hrana šuplíků je témeř ideálně od hrany rámečku, kdežto pravá strana je citelně větší a celé to působí velmi chatrným dojmem i když samo o sobě to celé drží jak by mělo a nejsou žádné vůle. Pod tímto slotem je digitální klimatizace, taková ta co má všechny tlačítka v jedné řadě a ještě stejná aby se špatně za jízdy nahmatávala, samotná je umístěná tak jak by měla být. Pod tím je popelník, který vytváří přechod plynule z vertikalní a horintální roviny středového panelu. Víčko popelníku místo toho aby bylo ve stejném zarovnání jako panel klimatizace je utopen do vnitra palubky což vytváří dost nerovnoměrný dojem a efekt že někdo něco rychle naházel do palubky aby tam něco bylo. Žel bohu to není vada, ale záměr. Kolem víčka jsou nepříjemné mezery, které navazují na zbytek středové konsole.



    Musím se přiznat, ani se nedivím, že mají problém jich vyrobit 75 kusů denně. Protože to auto prostě nemá na to být tam kam je směrováno. V této třídě se hledí na každý detail a žel bohu u SuperBu to nejsou jenom detaily ale vyloženě špatné zpracování popřípadě celkově špatný návrh. Nutno podotkout, že palubka sama o sobě jště nevrzala za to se velmi hlasitě ozývalo vrzání od Céčkového sloupku a po čičiheads klepání také odněkud od zádu.



    Sice to nepatří do dílenského zpracování, ale použitý volant se dotohoto auta vůbec nechodí, působí lacině a staře, de facto design jako měla i zcela první Octávka, kůže tomu zase až tak výrazně nepomůže. Zpětné zrcátka působí velmi titěrně a nekorespondůjí s výrazem auta. Nikdo nechce plachty pro větší odpor vzduchu, ale konkurence se s tím vypořádala. Motoricky pohoda, převodovka pohoda, ovládání rovně pohoda. Horší jsou zatáčky, kdy se auto nepříjemně rozhoupává do stran, na druhou tranu to není sportovní auto. No jinak jsem jel nedávno s tou samou motorizací, ale s automatem a automat tomu auto vyhovuje mnohem lépe než manuál byť 6ti rychlostní. S manuálem je to takové henhen-chcíp-chenhenchen-chcíp-henchenhe… Automat se s tím umí vypořádal efektnějí a komfortněji. Jinak odhlučnění bych hodnodil jako zdařilejší než u AUDI A6



    No takže motorizace, brzdy OK a průměr třídy. Ostatní je bohužel silně podprůměrné a já osobně bych se podíval po konkurenci. V této třídě je na výběr až až a i Otec hodnil SuperBa po motorické stránce jako rozhodně vitálnější a lépe brzdící auto než Peugeot 607 2,2HDi, nicméně ty auta jsou sice ve stejném segmentu, ale přesto je SuperB o dvě třídě níže. Tedy rozhodně by asi ani on toto auto nevybral a radši by uželel silnější motor, převodovku.



    No fakt jsem se dnes snažil o VW napsat něco nezaujatě s tím, že je mi jedno, jestli mi výrobce zadá další reklamu, která mě bude živit, či mi půjčí další auto na testování...
  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 15.09.03  14:02

    « Re: Re:neplatiči leasingu

    No mne to zas tak moc normalni neprijde. Obzvlast u aut, pokud zaplatis celkem dost vysokou akontaci, tak nechapu lidi, co si to nechaj zabavit, dokonce dvakrat jedno auto.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  13:53

    « 1.8T motor

    nemate nekdo nejakej link nebo primo dokumentaci k tomuto motoru? popis, rozmery, fotky ??? dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.03  13:52

    « Re: Re:

    to je na 99% predvadecka, ktera taky mohla dostavat pekne do tela. nech si to zjistit nekde u skodovky...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…