OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: to brázdič
Našrot: neéé to je nesmysl. GM má asi 45% market share na US trhu a celkově vyrobil asi 11 mil aut (nicméně tuším, že celosvětově). GM je zatím těžko překonatelný v produkci. Toyota nicméně má vyšší zisk než GM Ford a DaimlerChrysler dohromady, což je docela trapný :( -
« Re: to brázdič
To tomcat: Pokud by to bylo tak jak píšeš, tak by to bylo hezké, ale těžko se tomu věří. Kamrád měl také novou oktávku TDi 81kW r.v. 2000 a od samého počátku měl jen a jen problémy. Vrzání a skřípání bylo to nejmenší. Po ujetí 80tis.km měl už 3 kotouče (vždy originály), každou chvilku si musel stahovat okna přes dálku, poněvadž mu nešla venkovní klika u řidiče a časem mu zlobily i ty ostatní, měl už druhé čidlo sání vzduchu, samovolně mu prasklo přední okno na zcela rovné silnici a dál už si to ani všechno nepamatuju. Nebyl měsíc, kdy by nemusel do servisu. Naposled mě pobavilo, když jel v kroupách s vystrčenou hlavou z okna, protože mu vyplivly stěrače a pak to okno ani nezavřel, takže měl v autě bazének. To už měl sice najeto 120 tis.km, ale dobré auto by mělo být ve 120 tis. dobře zaběhlé a né na odpis. Nedavno se auta raději zbavil a to ho měl jen 2 roky a 130tis.km. Na předchozí mazdě MX-3 1,6l, najezdil přes 200tis. km a neměl skoro žádné problémy. Né že bych považoval Mazdu za vrchol spolehlivosti, ale je na tom rozhodně 100x líp než Škodovky. Možná si teď říkáš že měl holt smůlu a že se nedá vycházet z jednoho auta, ale já se znám skutečně s hodně lidma a je mezi nich více lidí co mají Koktávku a sere se jim, ale i když se jim stále sere, tak tvrděj, jak je to spolehlivé auto. Myslím si že je problém v tom, že nikdy nevyzkoušeli opravdu spolehlivé auto, do kterého člověk nemusí vrazit za prvních 100tis. ani korunu a jezdí jen na výměny oleje a věci s tím spojené (rozvody,filtry). Místo Koktávky má teď kamarád novou Corolu HB. Je nadšenej, ale bude ještě víc, až se přesvědčí, jaká je to pohoda, když člověk nemusí věčně vymetat servisy. -
« Re: to brázdič
to brázdič: To že je TOYOTA v oblasti spolehlivosti hodnocená docela vysoko vím a uznávám. Já jsem měl na mysli něco jiného. V zemi, kde je nějaké auto zastoupeno v tak hojném počtu, jako jsou u nás Fabie a Oktávie, není problém osobně znát někoho, kdo měl se zmíněnym typem nějaký problém a vůbec nic to neřiká o tom, jak si daná značka stojí nebo nestojí v žebříčku TUV. Je to dáno tím počtem. Já třeba nevim o nikom, komu by se vysral Hyundai a spíš to přičítám tomu, že nikoho s Hyundaiem neznám, než tomu, že jsou ty auta absolutně spolehlivý.
Co se týče spolehlivosti Škodovky (té současné, ne aut, co vznikly za komoušů), nemyslim, že by na tom byla nějak hůř, než srovnatelné značky jako je Ford, Peugeot nebo VW.
Jinak bych míň sázel na statistiky a víc na osobní zkušenost. V současnosti mám Oktávku, mám najeto cca 50.000 km a ještě to nemělo sebemenší problém, nic v tom neklepe a nechrastí (a to mám najeto 2/3 km po Praze), všechno je, jak má být, jsem s tím autem spokojenej. Ty jseš spokojenej se svým Avensisem, O.K., užij si to, je to dobrá volba, ale nemusíš při tom hanět ty ostatní. -
« Re: Re:
No jeste nejdu, ale vypada to tak. Bravu uz mam ctvrty rok a to je ma doba koukani po jinem aute. Chci mit do budoucna vice komfortu v podobe klimy apod., manzelka si taky furt stezuje, ze airbag mam jenom ja .... Divam se hlavne po 1.8 T ( dal bych to na plyn) nebo 81 kW TDI, nejlepe r.v. min 2000, mozna se neco najde kolem 300 tKc. Kurna, kdyby ten Combik nebyl po 3 majitelich, uz je doma v garazi. -
« Re: Originál rádio ŠKODA s CD přehrávačem
Tady se musím zastat Škodovky, ty cd s ochranou, dá-li se jim tak říkat jsou zmetky, nesplňují normu CD-DA a přitom toto označení nesou. Nejsou přehratelné ve většinš zařízení s počítačovou mechanikou, tedy většinou ani v autorádiích přehrávajících MP3. Když se s takovýn CD setkám, vypálím si jej a pak běžím zpěz do obchodu CD reklamovat a mám peníze zpět. Paradoxně takovou ochranou trpí běžný zákazník a ne ti, kvůli kterým byla zavedena... -
« Re: to brázdič
ehm,
výrobci:
1.) General Motors
2.) Ford
3.) DaimlerChrysler
4.) Toyota
Já jenom aby bylo jasno. No jinak podívejte se kde je ve spolehlivosti Buick a Cadillac :-) BTW poslední dobou se začíná měnit názor na VW, na začítku 90. let asi fakt dobrý, dnes je to nekonkurence schopný koncern v jeho mainstreamové značky lapají dech, kterého se jim čím dál tím více nedostává... -
« Re: to brázdič
To tomcat: Ty fakt perlíš. Podle Německé, celosvětově uznávané zkušebny TÜV, je škoda pod průměrnou hranicí spolehlivosti. Passat je na tom ještě hůř a TOYOTY jsou ve všech třídách na prvních příčkách. Jestli je ti znám pojem jako jsou pröcenta, tak spolehlivost je tam udávána v procentech, tudíž nezáleží z kolika vozů se to počítá. Dále bych tě rád upozornil, že Toyota je 3 největší výrobce aut na světě hned po Fordu a Chrysleru. Tj. nejprodávanější neamerická značka aut na světě. Oktávka je proti Toyotám ve světě exotem. -
« Re: Originál rádio ŠKODA s CD přehrávačem
Re tomcat: Takového já neznám, ale stát se může všechno. Každopádně spolehlivost Toyoty a Koktávky, je jako srovnávat slona s Ferdou mravencem. Kamarád jel s Oktávkou v dešti a kroupách s vystrčenou hlavou z okna, protože mu vypověděli stěrače. Jelikož dostal pěknou tečku ledem přímo do makovice, tak raději zastavil a chtěl se schovat v autobusové zastávce, ale zjistil že mu nejde zatáhnout okno :-) Nakonec měl z Koktávky pěknej bazének. -
« Re: SuperB
jo díky, rádio... v této třídě je již zvykem integrovat rádio do palubky, nicméně budiž. Mě spíše zajímá ty nesmysly proti ergonomií, kterou každý vyhovuje. Displej rádia a klimatizace. Může mi někdo říci, zda dnes někdo a jestli někdy vůbec dával do auta displej jako je u digitálek ? Tedy šedé pozadí a černé písmena ? Je to vemi špatně vidět, tedy alespoň za jízdy to člověk musí déle číst a ve smě kdy je to podsvícený jako můj první mobil v 96 roce Philips Fizz decentním nerovnoměrným zeleným světlem... což nejen že vypadá dnes již jako retro styl, ale je to opět velmi nepříjemné na čtení. Všichni (či drtivá většina) dělají takové displeje kde svítí samotná čísla, což je vidět na první pohled a ve tmě se čtou stejně dobře (a ještě se zpravidla mění v noci na inverzní zobrazení). Já prostě toto auto hodnotím jako suvereně nejméně ergonomické a nejméně dodělané v této třídě. AUDI A6 je na tom s ergonimii více méně stejně (špatně), ale displeje svítí alespoň červeně - výrazně - čitelně. Jak někdo může napsat dobré dílenské zpracování a znamenitá ergonimie, když je na . Podle mě v ergonimii vede Volvo, nejenže to je nejergonimičjější palubka co jsem viděl a ovládal, ale je kupodivu i vkusná, což bývá pro ostatní oříšek jak udělat pěknou a ergonomickou desku. -
"-- skrytý --" 15.09.03 14:41
« Re: SuperB
Pocit, že "někdo něco rychle naházel do palubky aby tam něco bylo", jsem měl i u Octavie SLX. Vůbec nehodnotím krásu, ta je velmi subjektivní, ale fakt, že Klimatronik (nebo jak se to jmenuje), je úplně dole, všechny tlačítka jsou stejný a displej má (výškově) na úrovni zadku řidiče, je ergonomický lapsus jako hrom. Navíc originál Škoda rádio, klimatronik a zbytek palubky k sobě nějak vizuelně nepasovaly ... -
« SuperB
sice sem SuperB asi zase až tak moc nepatří, nicméně vhodnější rubrika není. Dnes jsem měl půjčeného SuperB 2.5 TDi v manuálu. Nedají se upřít jízdní vlastnosti při jízdě rovně. Nějaká síla v autě je. Nicméně chtěl bych napsat a dnes fakt objetivně co se mě na to autě nelíbí. Nechci zabřednout do věcí jako jako je design, to bych tady byl dlouho s stejně by to nakonec vyhrál Cadillac, nicméně chtěl bych se podělit o několik dojmů z dílenského zpracování. Na začátek jen podotknout, že auto má nejeto 41.700 km a samozřejmě je servisované v rámci záruky tam kde má být.
Bohužel jsem nepochopil, proč každá recenze v časopisu, či na Internetu hodnotí kvalitu zpracování, mě totiž přišla úděsná a to bohužel oprávněně. Začnu ze zhora.
Rámeček kolem prostředních ofuků, to že je ve stříbrné barvě, kdežto celé auto ve dřevě, tedy do působí jako pěst na oko, bych nechal stranou, nechci hodnotit design. Rámeček nesedí tak jak bych od dobrého dílenského zpracování čekal. Na jedné straně (k řidiči) je perfektně slícován s palubní deskou, v prostředku již znatelně sestupuje pod palubní desku a to samé na krají (k spolujezdci) ještě pochopil bych kdyby strany ok a prostředek mírně utopený. To byla první věc, která mě praštila do oči, nicméně je to jen zcela nepodstatný detail. Mnohem horší je to s airbagem spolujezdce, na to že je SuperB flag ship Škodovky je přímo odstrašujícím příkladem jakým způsobem je umístěn. Je umístěn v domečku a ne bezešvě do nitra paluvní desky, jako to má Octávka, tohle se dělala v polovině 90. let a dnes to v této třídě neexistuje. Samo o sobě to vypadá dnes již humpolácky. Celé to dovrší neslícování krytu airbage se zbytem palubní desky, zvláště na vrchní straně je to velmi citelné a rohy krytu "přečuhují". Takhle nevypadá dobré dílenské zpracování. Středová konsole, je ve dřevě s CD přehrávačem a díky obsenci navigace je v druhé dolní polovině slotu místo pro šuplík, který hodnotím jako dobrý nápad. Kolem toho celého je dřevený rám v kterém jsou tlačítka na vyhřívání sedaček a tlačítko na ESP. Věci umístěné ve slotu pro navigaci, tedy rádio a šuplík fungují tak jak mají, ovšem levá hrana šuplíků je témeř ideálně od hrany rámečku, kdežto pravá strana je citelně větší a celé to působí velmi chatrným dojmem i když samo o sobě to celé drží jak by mělo a nejsou žádné vůle. Pod tímto slotem je digitální klimatizace, taková ta co má všechny tlačítka v jedné řadě a ještě stejná aby se špatně za jízdy nahmatávala, samotná je umístěná tak jak by měla být. Pod tím je popelník, který vytváří přechod plynule z vertikalní a horintální roviny středového panelu. Víčko popelníku místo toho aby bylo ve stejném zarovnání jako panel klimatizace je utopen do vnitra palubky což vytváří dost nerovnoměrný dojem a efekt že někdo něco rychle naházel do palubky aby tam něco bylo. Žel bohu to není vada, ale záměr. Kolem víčka jsou nepříjemné mezery, které navazují na zbytek středové konsole.
Musím se přiznat, ani se nedivím, že mají problém jich vyrobit 75 kusů denně. Protože to auto prostě nemá na to být tam kam je směrováno. V této třídě se hledí na každý detail a žel bohu u SuperBu to nejsou jenom detaily ale vyloženě špatné zpracování popřípadě celkově špatný návrh. Nutno podotkout, že palubka sama o sobě jště nevrzala za to se velmi hlasitě ozývalo vrzání od Céčkového sloupku a po čičiheads klepání také odněkud od zádu.
Sice to nepatří do dílenského zpracování, ale použitý volant se dotohoto auta vůbec nechodí, působí lacině a staře, de facto design jako měla i zcela první Octávka, kůže tomu zase až tak výrazně nepomůže. Zpětné zrcátka působí velmi titěrně a nekorespondůjí s výrazem auta. Nikdo nechce plachty pro větší odpor vzduchu, ale konkurence se s tím vypořádala. Motoricky pohoda, převodovka pohoda, ovládání rovně pohoda. Horší jsou zatáčky, kdy se auto nepříjemně rozhoupává do stran, na druhou tranu to není sportovní auto. No jinak jsem jel nedávno s tou samou motorizací, ale s automatem a automat tomu auto vyhovuje mnohem lépe než manuál byť 6ti rychlostní. S manuálem je to takové henhen-chcíp-chenhenchen-chcíp-henchenhe… Automat se s tím umí vypořádal efektnějí a komfortněji. Jinak odhlučnění bych hodnodil jako zdařilejší než u AUDI A6
No takže motorizace, brzdy OK a průměr třídy. Ostatní je bohužel silně podprůměrné a já osobně bych se podíval po konkurenci. V této třídě je na výběr až až a i Otec hodnil SuperBa po motorické stránce jako rozhodně vitálnější a lépe brzdící auto než Peugeot 607 2,2HDi, nicméně ty auta jsou sice ve stejném segmentu, ale přesto je SuperB o dvě třídě níže. Tedy rozhodně by asi ani on toto auto nevybral a radši by uželel silnější motor, převodovku.
No fakt jsem se dnes snažil o VW napsat něco nezaujatě s tím, že je mi jedno, jestli mi výrobce zadá další reklamu, která mě bude živit, či mi půjčí další auto na testování...