OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« LX, LXi, 1.4, 1.6...
Tak jo, zil jsem v bludu. LX je 1.6/55 kW. Skodovackej archiv www.skoda-auto.cz/muzeum/archive_list.as… rika: "ŠKODA OCTAVIA LX, GLX, SLX", "Výkon 55kW (1,6MPI) - 92kW (1,8 20V)" a pak taky "ŠKODA OCTAVIA COMBI LX, LXi, LX SDI, GLXi, GLX 20V, GLX TDI, SLX 20VT, SLX 20V SLXi, SLX TDI", "Výkon 55kW (1,6MPI) - 110kW (přeplńovaný 1,8 20V)". Je pravda, ze stitek "1.4" jsem asi taky na vlastni oci nevidel. V MR2001 se ale urcite nabizel Classic 1.4, to vim jiste (uvazoval jsem o nem :-) ). "1.4 16V" obcas vidim, sam mam "1.6". Ale co je komu do toho, ze? -
« Re: to ace 2 - zavody :o))
no jasně, ona je totiž věc vytahovat se s pasivní bezpečností, možností x airbagů a různých elektronických pomocníků a pak ti dají poloviční zrcátko či zjevně nedostačující motor, tedy věci které se základní měrou podílejí na bezpečnosti posádky. To je pak složitý. -
« Re: to ace2
Tesna: No to by možná potvrzovalo to co jsem říkal, že Škoda chtěla 1.4 45kw dát do běžného provozu dřív než půjdou masově do Fabií, kde by selhání mohlo být vzhledem k plánovanému počtu do Fabií asi katastrofální, to že by se eventuálně "posralo" 15 Octávek by nikdo nezaregistroval a pro automobilku by to nebyla žádná finanční ztráta. Určitě to bylo se zámerem otestovat motory. Jsou snad identický s tím co za pak dávalo do Fabíí ne ? -
« Re: to ace 2 - zavody :o))
Tommy78 v garáži mi teď parkují dvě auta.
R6 3.2, 205hp 500Nm
V8 4.5, 180hp 330Nm
No aktivní bezpečností jsem měl na mysli dostatečný a bezpečný výkon pro řešení běžného nenadálého stavu. Tím jsou jak dotatečně rychlé zařazení to pruhu, či předjíždění tak pak i krizovky kdy člověk potřebuje něčemu ujet. Samozřejmě se lze polemizovat o tom, že by člověk měl více předvídat. Nicméně jsou situace kdy se nedá nic odhadnout. Můžu tě ujistit že 1.6 55kw je vskutku na nenáročné ježdění ideální auto pro českou rodinu v rámci této třídy, ale jakmile nastane něco nepředvídatelného řeší se to mnohem hůře. Není nad to sešlápnou plyn až na kickdown a zmizet rychle pryč.
No jo jinak dodávky jsou docela drsný, nejhorší jsou Sprinter a jeho bratr LT, ti jezdí 140 bez problému a i 160 není pro ne neřešitelný úkol.
No jinak Fáčko má takovou palubku jako ameriky 80. let :-) respektivě jen tvar :-) -
"-- skrytý --" 25.09.03 13:17
« Re: to ace2
No ted jo, melo by to byt misto 1.6 55 kW, ale par let zpet se upravil motor z Feliny (1.3) na 1.4 a melo to 44kW a melo to zpatecku jako Felcka a ne Oktavka. Nevim kolik se jich vyrobilo, nikdy jsem to nevidel, ale delali se. Ted uz se snad ani nedelaj. -
"-- skrytý --" 25.09.03 13:09
« to ace2
Mimochodem - jak si myslel tohle?:
"Nicméně vzhledem k tomu, že ta 1.6 neměla téměř žádnou aktivní bezpečnost, tak ta 1.4 je spíše vstupenkou na hřbitov, tenhle motor je nesmysl". Moc mi to nejni jasny - jako ze to auto nema treba ABS nebo spis je problem ve slabym motoru? Uprimne - 1.4 44 kW to asi prepiskly, ale 1.6 55 kW snad zas na nejake kratsi cesty nemusi byt tak hrozna (s zadnym z nich jsem nejel). Jesli se ta aktivni bezpecnost tykala treba ABS, tak bych rekl, ze je lepsi treba ozelet ABS a misto toho mit tuzsi karoserii nez starsi auto s "mekkou" kastli ale s ABS. Nic proti ABS, ja ho teda nemam (urcite bral bych ho, ale v nebylo tam a cena se mi libila...). Jak jsi to teda myslel?
-
« Re: to ace2
hmm a to bylo na te fotce byl moderni cadillac ? nevim nevim
A mas pravdu, 9-13.5 litru budu akceptovat u 3.2 V6 AR 147 GTA a ne u takove lode. A navic, to jsi ukazoval neni proste auto pro CR ! je to na cetovani 1000mil nekde po rovne silnici, to uznavam, ale na nase silnice a mesta ? Nerikam ze SKODOVKA A FABIE je nejlepsi, ta fabka v TDI byl PRIKLAD... -
« Re: to ace2
no nicméně HUFa uznávám jako odborníka na pneu, takže bych tě požádal o doporučení zumních gum a to takové abych si nikde nerozbil držtičku :-) nejlépe v rozměru 225/55/R16. Chtěl bych vážně a teď bez legrace špičku, prostě kola, která budou fungovat spolehlivě, bez překvapení s důrazem na nízkou hlučnost. Drápat po horách se nehodlám, neb ve svém věku jsem na lyžování už jenom přeci stár, takže kola co budou držet v zimě na suché, mokré silnici či maximálně na rozbředlém sněhu, tedy na tzv. "Pražskou sněhovou kalamitu"