OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
Howard 06.10.03 13:35
« Re: to Howard
to andree_cz: No uvidime - vzhledem k tomu, ze jsem ted jel 4 hodiny v desti, prave umyvat nepotrebuju ;o)
Ale svezt te klidne svezu - samotneho ridit te asi nenecham, to smi jen moje pritelkyne a mas videt, jak ji pritom pucuju (je to taky otazka havarijky - plati jen pro me a 1 osobu) -
"-- skrytý --" 06.10.03 10:06
« Re: Kvalita v prvním roce výroby
to Brázdič:
co se týká centrálu - mohu jen potvrdit. Mě přestalo fungovat servo v levých zadních dveřích. To se mi povedlo oppravit, ale až na druhý pokus a stejně si nejsem jist jestli na 100%. Jinak - mám tam sice alarm (samozřejmě s DO centrálu), ale stejně je lepší se podívat jestli bliká kontrolka v řidičovo dveřích. Funguje to spolehlivě a je to jednodušší než pořád obíhat celý auto. Je fakt, že jednou jsem auto zavřel a přišel a ono bylo otevřený :o))). Vrzající zámky dveří, rezonující palubka apod. už tu asi zmiňovaný byly. (to nepočítám LZ dveře, které po opravě serva začali taky vrzat, ale máznul jsem to silikonem a už se to "usadilo"). No a pak taky to lakování, naštěstí jenom u toho víčka nádrže. Toho si ale člověk prostě nevšimne při koupi... Jinak jak říkám - žádný jiný (natož vážnější problém se nevyskytl). Neřekl bych, že je to nějak zlý, podle mě každý auto má svý mouchy, zvlášť v prvních letech výroby. Na druhou stranu - jel jsem teď v Escortu (jako spolujezdec), stejnej rok výroby, a měl už puchýře u zadních podběhů. O vrzání interiéru se radši nezmiňuju. Takže co se kvality Ocatavií týče, nebude to nejhorší. Obdobnou zkušenost mám z Citroena Berlingo - o rok novější, najeto o pár tisíc víc a zase: vrže, působí dost opotřebovaným dojmem a to se o něj majitel stará líp jak já. Jel jsem i s Lagunou I a Vectrou B a neřekl bych, že na tom byly lépe. (srovnávám kvalitu, ne výbavu, třídu apod...) Hm, ale zase nemaj chyby v laku :-)). Stejně by mě zajímalo, jestli je to normální, příp. jestli se s tím taky někdo setkal... Jinak v žádným japonci jsem nejel ani jako řidič ani spolujezdec, takže nemůžu porovnávat.
to all:
no nemusíte se hned zase pošťuchovat, já to jen nadhodil, aby řeč nestála :o)
PS: doufám, že tam nejsou chyby, abyste se do mě nepustili :)
-
« Re: tempomat
Ace2: no to byl můj případ, mechanický ovládání do takové krabice vedle karburátoru + manuál. Použitelný opravdu jen na dálnici, když to do kopce nedokázalo udržet nastavenou rychlost, tak prostě smůla. Na rovině zase zrychlil. Spojka to pochopitelně vypínala...... -
« Re: Kvalita v prvním roce výroby
To tommy78: Nevím jak to bylo s kvalitou lakování, ale od kamaráda co pracoval u klokočky jako servisní technik, jsem slyšel často daleko horší věci. Nejvíc mě pobavilo, že u prvních oktávek (cca první 2 roky) blbnuly centrální zamykání a to tak, že si člověk po zamknutí musel obejít celé auto a zkontrolovat, jestli jsou všechny dveře skutečně zamčené. Údajně na to ale bylo upozorněno i v manuálu, kde se psalo, že si má člověk zkontrolovat stav uzamčení. Nejčastěji se ale nezamykal kufr :-) Pak byl také nějaký problém s pevností karosérie. Víc už si toho ale nepamatuju, je to už dlouho. Jen vím že jsme se vždy na účet Oktávkářů dobře pobavily :-) -
"-- skrytý --" 05.10.03 17:46
« Kvalita v prvním roce výroby
Je tu nějak mrtvo, tak mě napado, že něco napíšu :o)). Dneska jsem se odhodlal a umyl auto (vzhledem k počasí už teď toho lituju - zítra to bude jako bych ho nemyl). Nakonec jsem ho naleštil a jak leštím, tak koukám, že mám kolem nádrže několik "hrbolů", prostě několik koleček v průměru několik milimetrů. Nejedná se o rez, je to jednoznačně větší množství barvy. No myslím, že to byl zrovna Brázdič (nechce se mi to hledat), který podotkl, že první ročníky Ocatvií měly problémy s kvalitou výroby. Jedná se pouze o těch pár hrbolů kolem nádrže ale na 100 procent je to chyba lakování. Tak měl asi Brádič pravdu :o). Pochybuju že by se to stalo na odladěné lince. BTW připomínám že mám Octavii ze 7/97, čili první rok výroby (jestli se nepletu, tak Octavie se vyríbí od 8/96). No, tak to bylo jen aby řeč nestála... -
« Re: tempomat
Asimov: No jasně, karburátor a elektronické vtřikování se sebou nesouvisí. Hlavní pro technologii tempomatu je jakým způsobem je ovládaný plyn. Mechanicky (lankem) či elektronicky. Problém u mechanických s manuální převodovkou je to, že pokud sešlápneš spojku, tak ti tempomat v drtivé většině vypne. Pak se to řešilo ještě složitější cestou :-) s elektronickým plynem je to piece of cake...