OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: to Brázdič
To HUFNAGL: Pokud vím tak Toyota má mimořádně věrné zákazníky, ale znám mnoho lidí co utekli od Oktávky. Není to jen můj názor, ale dostatečně o tom hovoří studie JD POWER, kde je Toyota vždy na prvních pozicích a Oktávka silně pokulhává. Takové extrémy jako je RS si moc lidí stejně nekoupí a kdyby, tak je tu Corola 1,8 VVTL-i. Proč však stále argumentuješ takovými extrémy, když sám jezdíš v uprděné Fabii, to fakt nechápu. Co že máš vůbec za motor, pokud se o tom vůbec dá mluvit jako o motoru? :-) -
« To: tomcat
Onehda jsem v Nemecku sledoval holku v Porsche. Predjela me a pak se snazila predjet kamion prede mnou. Vykukovala a zase zajizdela a teprve az kdyz mela mezeru s rezervou dostatecnou i pro me, tak vyrazila. Tomu rikam bezpecna rezerva vykonu. Pravda, pusobilo to, jako by v tom sedela poprve, ale tak by se melo jezdit, aby to bylo bezpecny. -
« Re: to Howard
To Howard: Ono to asi bude taky záležet na tom, jak se s tim silnějšim motorem zachází. Pokud by člověk jezdil s tim silnějšim stejně jako se slabšim a přebytek výkonu by měl jenom jako rezervu pro nenadálý situace, pak by byl silnější motor bezpečnější. V praxi si většina lidí uvědomuje, co má pod kapotou a využívá to. Více situací má tendenci vyhodnotit stylem "to stihnu". Já sám za sebe můžu říct, že s Octavií TDI66 se nikam nederu, každýho hned nepředjíždim, s nikym nezávodim a jsem v pohodě. Když jsem měl 1,8T, tak mi to občas nedalo a trochu jsem to polechtal. Na druhou stranu * v podmotorovanym autě taky udělá svý, většinou je ale spíš směšnej, než nebezpečnej. Jako ten včera na D1 (Octavia, 1Tx xxxx). Nalepil se mi 3cm za *, začal blikat a troubit. Přede mnou jelo jiný auto, vedle mě byl kamion. Jakmile to šlo, uhnul jsem mu a pak to přišlo - bylo to mírně do kopečka a 1,6/55 ne a ne zrychlit - a to jsem fakt nepřidával, jediný, co jsem si přál bylo, aby ten * odjel někam do * o:) -
Howard 09.10.03 09:29
« Re: to Howard
to andree_cz: S koninou o silnem motoru nesouhlasim - zabralo by ASR a pri nejhorsim by doslo k prokluzu, tudiz zadna hruza, zadny les ;o) A hlavne pokud by auto melo reagovat na "neopatrne" pridani plynu, jak popisujes, musel by clovek mit minimalne 300 PS (a i tak si to neumim predstavit).
Co se predjizdeni tyce, nepredjizdim, kam nevidim. Presto je vzdycky bezpecnejsi predjizdeci manevr co nejvice zkratit. No a nekdy te provoz donuti k rychlejsimu rozjezdu ci k nahlemu zrychleni. Proto si myslim, ze silnejsi motor v rukou normalniho ridice je i bezpecnejsi.
-
Howard 09.10.03 09:26
« Re: Octavia 1.6 75kwESP alebo Fabia Combi 1.4 74kwESP?
to Brazdic: Ty si asi nedas pokoj, ze? Vzdyt Octavka nema zadny kriticky podvozek a na normalni jezdeni to bohate staci. A standardni Octavka RS by jakekoliv Corolle ci Avensis s prehledem natrhla * (muzem i prubnout, jestli mas zajem ;o)
Zkratka jestli chces porad kritizovat Octavky, tak prosim konkretne dle zkusenosti a ne takove vseobecne kecy. -
« Re: Octavia 1.6 75kwESP alebo Fabia Combi 1.4 74kwESP?
To Howard: Nezapoměl, ale na Toyotu by ti příplatek 26tis nestačil. Měl jsem na mysli jiné auto s lepším podvozkem všeobecně. Pak je další otázka, zda-li si nepřiplatit ještě dalších pár peněz a mít auto navíc ještě o hodně spolehlivější. To už bych pak k Toyotám zabřednul :-)
-
« Re: to Howard
Tak to by byla přítelkyně ráda, že se ti vozím v autě:-) a zavodář je jako, že jseš takovej hajzlík co má na účte tisíce euro a vozí si zadek v RS, který se mu nechce mejt:-)
JINAK, ŽE SILNĚJŠÍ MOTOR JE PRVEK BEZPEČNOSTI JE ÚPLNÁ KONINA. OPAK JE PRAVDU. POKUD PROSTE NA TO PŘEDJÍŽDĚNÍ NEMÁŠ, TAK SE KLIDNI A ZASE POKUD MÁŠ POD KAPOTOU DYNAMIT A NA MOKRU V ZATÁČCE NEOPATRNĚ PŘIDÁŠ PLYN, JEDEŠ DO LESA(V LEPŠÍM PŘÍPADĚ) -
« Re: Octavia 1.6 75kwESP alebo Fabia Combi 1.4 74kwESP?
Howard: jasne, ja to tak i beru. Ja svoji motorizaci neobhajuju jako idealni, naopak se divim, proc to vlastne vyrabeli. Obsah stejnej jako stokonova 1.6, papirova spotreba +- taky. Nenapada me jedinej (nemarketingovej) duvod proc to vyrabet. Asi vhodny do zemi, kde se plati pojistka podle maximalniho vykonu. U me to vyslo z penez. Ne ze bych je nemel, ale na auto jsem si stanovil neprekrocitelnej limit 300 000, protoze me auta nijak neberou a mam je k uzitku. Vysavac si taky nekoupim ten uplne nejlevnejsi, ale spis z tech levnejsich. Zrovna tak pracku atd. No tak jsem zacal felicii 40 kW a postupne si ji vylepsoval a vylepsoval, az padla neprekrocitelna hranice o 50%, no. Krasny je, ze za 40 kW ve felicii by me nikdo nenadaval, ale za 55 kW... Pritom ta slaba octavia je sviznejsi nez slaba felicia. Ja uz z toho mam takovou depku, ze se obhajuju, aniz me nekdo napada, ale jinak jsem zdravej. :-) -
Howard 08.10.03 18:06
« Re: Octavia 1.6 75kwESP alebo Fabia Combi 1.4 74kwESP?
to JakubJ: Bych to upresnil s tim silnejsim motorem - ja to myslel tak, ze je bezpecnejsi mit 90kW nez 50kW na 1,5 tunovem aute oproti ESP. Jestli ma pak clovek 100 nebo 200kW pak uz velky bezpecnostni prinos neni.
No a o ridicich - to je jasne - nekdo je nebezpecny i na kole ci v Porsche, jiny ne.