OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: To HUFNAGL
To tommy78: Tak něco podobného jsem se tady zprvu snažil napsat taky. Navíc jsem si dovolil popsat několik problémů, které mají mí kamarádi s Oktávkami a už byl z mého Avensisu *. Pak jsem ho zde již jen hájil. Pokud jsi rozumný člověk tak víš že spolehlivost Toyoty a Škodovky je o dost jinde a tak se nediv že mi to nedá. Po stránce designu si tady může tvrdit každý co chce, poněvadž sám dobře vím jak mi to auto všude okukují a mě samotnému se velice líbí. Moc se mi líbí i o třídu menší Corola, ale potřebuji rodinné auto a zároveň kombíka kvůli zboží a za chvíli i kvůli kočárku. Z běžných kombíků střední trídy na našem trhu se mi líbí Laguna, Mercedes C a Avensis. Tohle byly nejžhavější kandidáti na mé další auto a nakonec jsem jednoznačně kvůli spolehlivosti a prostornosti vybral právě Avensise. Já měřím 184cm a za zádama mám asi 50cm místa pro nohy. Tolik místa vzadu nebylo zdaleka ani u Peugeotu 605. Člověk si tam připadá jak ve vládní prodloužené limuzíně :-) Cestovat na předních sedadlech je radost, ale cestovat vzadu je ještě lepší. V oktávce jsem nepochopil proč alespoň trochu nesklopili zadní opěradlo. Jet vzadu víc než 3hod je o záda a když je řidič kolem 180cm, tak i o kolena. Je to zkrátka velké auto pro 2 lidi.
-
"-- skrytý --" 11.10.03 17:34
« Re: To HUFNAGL
to Brázdič: mám jednu poznámku - píšeš u Oktávek bezpečnost bída - koukal sem na crashtesty a nesouhlasím. Byl testován nový model s jedním airbagem a nedopadl špatně (4 hvězdičky). Sám mám Octavii z roku 97. Testovaný model je novější, tzn. (pokud se nepletu) že má zesílenou přední část a B - sloupky. Čili moje auto je na tom hůř. Přesto si myslím, že pořád je na dost slušné úrovni i v porovnání s novými auty. Byl to jeden z důvodů proč jsem dal přednost Ocatvii před lépe vybavenou Vectrou a Lagunou. Taky jsem už tady psal, že raději mám bytelné auto bez ABS než auto s ABS ale "měkkou kastlí" (viz crashtesty Laguny a Vectry B - u Vectry je zajímavé srovnání modernizované a starší Vectry, přes doplnění o boční airbagy výsledky nejsou o moc lepší, i když stále na slušné úrovni). Jinak uznávám, že Laguna a Vectra jsou o řídu výš, než Octavia, ale to není předmětem mojí poznámky. Taky uznávám, že Octavia není ideální, alespoň ne ta co mám, o problémech a mouchách s ní toho bylo napsáno, ale pořád myslím, že to není žádný *, prostě auto jako každé jiné. Někomu se líbí, někomu se nelíbí, řekl bych, že hodně lidí vyloženě štve, že se cpe rozměrama o třídu výše, než ve skutečnosti je, ale zas tak hloupá strategie to není - za relativně levný peníz relativně slušné auto a vcelku velké auto. Ve předu je místo OK a to je pro mě rozhodující. Místo vzadu? No problem, jezdím sám, max. ve dvou, zřídkakdy vezu někoho dalšího. Mimochodem - když se rozhlédnu na ulici, tak právě menší (a levnější) auta (Felina apod...) jezdí více obsazena než větší. Myslím že důvody jsou ekonomické - veřejná doprava je dražší, tak se složíme a jedem. Naopak větší auta jezdí převážně obsazená pouze řidičem, prostě připlatí si za pohodlí a za soukromí. Málokdy vezou další 4 lidi. Já auto používám jak kvůli práci, tak kvůli pohodlí a ve předu si na nedostatek prostoru nestěžuju a vzadu mě to absolutně nezajímá. Mimochodem mám 182 cm a když si sednu za sebe, mám už nohy zabořené v sedačce, ale... koho to zajímá... A takhle by se dalo pokračovat dál a dál... Prostě auto jako každé jiné, se svými přednostmi a nedostatky a je na každém z nás, pro co se rozhodne. BTW: netvrdím, že Toyota je *, je to tvoje volba a je to jen a jen tvoje věc co se ti líbí a já to respektuju.Ajajaj, to jsem se rozepsal :-( -
« Bez nadpisu
Ja nechapu co se porad hadate, je jasny ze fabia a ani Octavka se nemuze porovnavat s novym Avensisem - ten je min. o 1 tridu vyse nez zminovana Octavka. Takze nevim co to porad resite, jak Howard s Hufem tak Brazdic. Chlapi nepisou ze je skodovka nejlepsi ze vsech ale drive byla cenove vyhodna a docela usla. Dnes je na trhu povicero jinych konkurentu a zas je to trosku jinak, ale kazdy ma jiny vkus. Kazdy si muze koupit co chce. -
« Re: To Brázdič
tesna: to su tradicni miestni polobohovia. Teraz, ked som isiel na dovolenku, tak sa na mna takto lepil tipek v nejakej Filcke. Vzdy v dedine ma dobehol (tam som isiel predpisovych 60, niekedy 50), sledoval z tesnej blizkosti moj zadny naraznik, ale za tabulou som mu vzdy utiekol. A tak sa to opakovalo v kazdej dedine, az kym ma v jednej dedine nepredbehol a vzapati na to neodbocil. Trosku to nechapem, co si takito magori potrebuju dokazat... -
« Re: To Brázdič
To Brázdič: Mám to ale smůlu, taky jsem kdejaký .... Ale vůbec mě to ne.... . Pokud víš o nějakém jiném autě stejné velikosti, které můžu po třech letech koupit pod 300 táců a mít pod kapotou 185 koní (ha, zase blázen, co se chce zabít :-), tak mi dej vědět.
Jen tak na okraj, když jsem jel nedávno trasu Vsetín-ValMez, nějaký ctitel značka Toyota (Avensis Verso) nemohl přenést přes srdce, že mu taková plečka na každé ceduli ujede o 200m. A když se pokusil v závěsu za mnou předjet 4 auta na jeden zátah, bohužel zjistil, že to ani těch 110kW nezvládne a o to poslední auto to musel "dobrzdit" :-) Vzhledem k tomu, ža pak oba dotyční ihned šli na brzdy a skončili na krajnici, netřeba pochybovat, jak to dopadlo ... asi slušnou domluvou :-)A podobných zkušeností mám za poslední 3 měsíce spousty ... jedu přes vesnice solidních 60 - 70, nějaký magor se na mě přilepí a na ceduli najednou zjistí, že je široko daleko sám. A o vesnici dál se to zase opakuje. -
"-- skrytý --" 10.10.03 12:16
« Re: Zajímavý zážitek
Jo, takovýhle zážitek mám z taxikářova Passata, když se tyhle úpravy začaly dělat. Nechal si tam namontovat jakousi přídavnou jednotku s nastavováním, a nastavil to na doraz. Taky za ním nebylo vidět... a po necelých 100 tisících skončil s propáleným pístem. Škoda, že jsem tehdy neměl foťák, krásný pohled... Upálený píst u TDI jsem si vyfotil až nedávno, u octávky 66kW - jen naprosto netuším, zda byla "čipovaná", či ne, dostal jsem se k tomu náhodou. Nádherný pohled, škoda že nemám nikde žádné stránky, klidně bych je i vystavil :))) -
« Zajímavý zážitek
V úterý mne celkem dostalo, když se na křižovatku u Ministerstva kultury ("u prašného mostu"?) dohasila taxikářská Oktávia. Protože odbočovala doleva, chtěl se její řidič co nedříve uklidit před přijíždějící vlnou z druhé strany. Z výfuku se vyvalil obrovský oblak hustého černého dýmu a auto s hvízdajícími gumami odsvištělo pryč. Co mne však dorazilo, byl asi 3-4 metrový černý pruh sazí, které zůstaly na asfaltu... -
« Re: To Brázdič
Oktávka není brak,je to spíš takový poklidný nenápadný auto pro rodinu.Není taky úplně fér srovnávat poslední model Toyoty s kontukčně trochu starší Oktávkou s podvozkem z Golfa. Jinak Škodovka má dva cenově zajímavý modely nad kterejma stojí za to zauvažovat, oba pod hlavičkou RS. -
Howard 10.10.03 10:37
« Re: To Brázdič
To Brazdic: Hele, domluvime se a ja te klidne svezu, abys mohl sam poznat, ze v Oktavce s najetymi 60 tkm a starim pres 2 roky nic nevrze, neni nic odflaknuto, ma dobre jizdni vlastnosti (oproti Toyote jede jak z praku), motor je tichy a jen prede atd. atd. A to vsechno bez jedine reklamace, pouze s garanckami a jednou opravou po mensi nehode (ukazu ti i servisni knizku :-) Jenom to, ze nejsem kdejakej ... te asi nepresvedcim - nemam totiz potrebu realizovat sve ego autem :c)
Nikdo preci nerika, ze Oktavky jsou nejlepsi, ale taky nejsou takovy brak, jak to ty bez ustani zduraznujes. -
« Re: To Brázdič
To RV: To neřeš. Stejně by tě tady za chvíli poslali s Alfou do *. V téhle diskuzi se smí jenom tlachat a nebo vyzdvihovat Oktávka do nebes. Vše ostatní je tu zakázáno a když to nerespektuješ, tak máš hned to nejhorší, nejošklivější auto bez motoru. Mimochodem Alfa je dobrý brko a i když není zrovna tím co já vyhledávám, tak má svou indivudalitu a něčím vyniká, ale Oktávky jsou nudné, odfláknuté a jezdí v nich kdejakej....... Viďte kluci :-) .....to jsem si to u nich zase posral :-) -
« To Brázdič
Opravdu nechápu motiv Tvých příspěvků.Mám Alfu a Oktávku taky nechci, ale chápu lidi, který ji mají a mají z ní radost.Každej jsme přeci jinej a chceme něco jinýho. Přesvědčovat někoho druhýho, že zrovna ta nebo jiná značka je nejlepší na světě je přeci kravina. Byla by to přeci nuda kdyby všichni měli unifikovanej vkus ne ?
No já souhlasím, prostě s místem vzadu to není ideální, navíc já mám tu verzi, ve které nejsou vybrání předních sedadel. Mezeru mezi sedákem a opěradlem používám jako úložný prostor pro kufřík :-). Já se svými 182 cm jsem na tom s místem úplně stejně, jel jsem vzadu v Octavii MR2002 z Plzně do Brna vzadu za řidičem o něco menším než já a na pumpě před Brnem jsem cca po třech hodinách jízdy docela masíroval nohy :-). Podotýkám, že měla vybrání sedadel. No naštěstí 99.99 procent času v Octavii jsem řidič a tady jsem spokojen. Ale je třeba si uvědomit, že Avensis je min. o třídu výš než Octavia, pořád se tu srovnává nesrovnatelné, aby to bylo nějak vyrovnané, tak by bylo vhodnější udělat srovnání se SuperBem. Octavia je prostě nižší střední třída (prostorově), rozměrově však vypadá vcelku reprezentativně a to se mi líbí :-) (!). Mě osobně se třeba líbí, že člověk v ní má pocit, že je "krytej", prostě masívní. Co se týče porovnání designu Octavie a Avensisu: to je samozřejmě čistě subjektivní věc, každý má jiný vkus, tím nechci říct, že se mi Toyoty nelíbí. Porovnání spolehlivosti? Nemám možnost srovnání, takže se nemůžu vyjádřit. Čili shrnuto: můj názor je že Octavia je vhodné auto pro dva lidi (uvažuju průměrnou výšku kolem 180 cm) nebo mladou rodinu s dětmi, pak si myslím, že je to OK. Pro 4 průměrně vzrosté lidi je tam málo místa, o 5-ti nemluvím. Na druhou stranu pokud je řidič menší postavy (cca 165-170 cm) tak se za ním docela slušně posadím. Holt si každý musí zvážit co chce, na co má a co mu za ty peníze vyhovuje. Navíc auto je spotřební zboží, které se relativně často mění a pokud se změní nároky, tak se prostě koupí jiné auto. Tak to je asi tak nějak můj názor.