OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« to DIM
Ale Mondeo je super, ne? Kdybych chtěl něco z tohoto segmentu pro tento typ jízdy, asi bych do něho šel raději než do pseudomoderních aut typu Vectra, Laguna nebo nedej bože nějaký japonec s designem vytvořeným na japonské základní škole pro truhláře. Passat už končí...
Co ten hliníkový volant? Nestudí? ;o) -
« Octavia proti střední třídě.......
Octavia je velmi dobré auto.....ale design je už cca -8 let nebo kolik. Myslím , že ta nová bude to pravé.....pokud si ale udrží tu cenu. Já mám teď tři čtvrtě roku Mondeo Combi. Srovnání je jasné : Octavia má skvělou dílenskou úroveň, velmi spolehlivou techniku......jen ten podvozek a s tím velikost interiéru. A práve to by měl nový model vyřešit. Když to teď můžu srovnat po čtyřech letech v Octávce, je stabilita Mondea nesrovnatelná a to i při plném zatížení ! Zatímco Octavii jsem na naložených dovolených občas poslal na zadní dorazy při propérování, u Forda se to vůbec nepozná........Ani boční naklánění, ani vlnění při intenzivním brždění. Jestli se toto odstraní, jdu do toho zpátky :-) -
"-- skrytý --" 13.10.03 13:47
« Re: To HUFNAGL
to Stavros:
No, já nechci nějak hanět konkurenci, to nebylo mým úmyslem, navíc Laguna a Vectra jsou o třídu výše než Octavia, (možná bych měl říct Laguna I a Vectra B, čili ojetiny, ne nové modely, za ty bych tu svojí ojetinu vyměnil ihned :-)) ale prostě Laguna mi přišla taková všelijak "rozvrzaná", resp. opotřebovaná, z těch Vecter, co jsem vybíral se mi taky žádná moc nelíbila. Je ale nutno si uvědomit, že jsem vybíral s cenovým omezením a tam mi přišla Oktávka lepší. Mít víc peněz, třeba bych vzal něco jiného. Nejsem žádný zatvrzelý příznivce Škodovek, kdo mě zná ten to ví :-)), ale prostě mi to přišlo nejlepší. Je to subjektivní pocit, určitě hodně lidí nebude se mnou souhlasit... Jako nový auto už bych teď Oktávku nekoupil, v podstatě je to výběhový model...
Jestli je Škodovka (Octavia) kvalitnější? Než Laguna I určitě. Spolehlivější? Taky. Zase je to můj subjektivní názor. S Vectrou už bych to tak jednoznačně neřekl. -
"-- skrytý --" 13.10.03 10:31
« Re: To HUFNAGL
To Brázdič:
Tak hlavní je, že jsi spokojenej. Jak říkám - já těžko můžu porovnávat, moje první auto bylo Škoda 120L, ale zas všude vždy dojela(!). Když jsem vybíral auto, vybíral jsem mezi Lagunou,Vectrou B a Octavií. I když mám Octavii hůř vybavenou (bez klima a ABS, jinak komplet výbava) a vyšla mě dráž než konkurence, už bych neměnil. Podotýkám, že se všema autama jsem (neříkám hodně, ale přece) jezdil. Projel jsem i ostatní Octavie (1.8 T, obě TDi 66 a 81 kW) a můžu 1.8T směle doporučit, je to super motor. Sám mám 1.6 74 kW, takže kam se hrabe na 1.8T, ale stále se s ní nechá svižně jezdit. Řekl bych, že tenhle motor se dost VW povedl. Jinak mám ho od začátku června, tak asi je ještě pozdě na hodnocení. Po tom co jsem vychytal nějaké mouchy po předchozím majiteli je to zatím OK... Snad :-) -
"-- skrytý --" 13.10.03 09:26
« Re: Ad upálený píst TDI
Stavros: to bylo způsobeno uchcávající tryskou, s formou jízdy to moc společného nemá. Majitel nejdřív volal, že mu to auto nějak nechce táhnout, no a asi za hodinu volal, že už to vůbec nejede ani nejde nastartovat (bodejť by jo, když se píst připekl k válci). Jak říkám, proč začala tryska ukapávat, netuším. Ale před těma X lety (cca 8mi?), s tou nastavitelnou jednotkou, jak jsem zmiňoval předtím, tam tehdy nastavili tak velkou dávku, že vstřikovače prostě nestíhaly. U toho motoru byly trochu načaté všechny písty, a jeden vypadal zhruba takhle. Tehdy jsem ale neměl foťák... -
"-- skrytý --" 13.10.03 08:29
« Ad upálený píst TDI
Dík Ďáblovi za jeho ďábelskou rychlost vystavení fotek :))))
1. omlouvám se za nepříliš profesionální úroveň fotek, ale ten foťák jsem měl teprv dva dny
2. upálení pístu bylo způsobeno závadou vstřikovače - z trysky odkapávající nafta hoří na pístu, a vršek pístu se takto roztaví. Netuším, zda bylo to TDI čipované, nebo jestli mělo přídavnou jednotku, a nebo to byla "jen" ta závada vstřikovače, k tomu autu jsem se dostal úplnou náhodou, ani neznám majitele.
3. takto zrasený motor nemá příliš smysl opravovat. Tento kousek, po oholení a rozprodeji přeživších zajímavých věcí (hlava, čerpadlo...) skončil ve sběru, a místo pod kapotou zaujal jeho nástupce z vrakoviště. Oprava by byla mnohonásobně dražší. -
matuS 12.10.03 16:04
« Re: Powerbox
zdenal, my mame take nieco v picasse. neviem ci je to ale presne powerbox...
viac ako 40.000km, no problem. na brzde zhodne krivky s chiptuningom od ATX.
je to tam hned od nova, takze neviem ci to aj znizuje spotrebu. spotreba je dlhodobo pod 7l, takze to je v pohode tiez. -
« Re: Howard A BRAZDIC
No strýček je fakt asi hustej, protože včera jsme si dali kolem půlnoci za Prahou dostaveníčko s motoklubek a ten onoen spolužák tvrdil, že v dohledu je Porsche 911! Jinak jsem měl možnost pořádně to BMW protáhout ( a tím myslím úplně na doraz!!! ) ručička otáčkoměru se pod 6000nedostala a plyn jsem si přilepil k podlaze, taky jsem to testoval na letišti. Alestrašně mě automobilka BMW zklamala. 2.5 V6 je sice bozi, ale bavorak v petce je strasna sracka(měkky, neohrabany, plave a ma uplne debilni rizeni)- MILUJU SVOJI OCTAVII!!!!!! Taky jsem zkousel Passata 4motion, ten byl milionkrat lepsi.
SHRNUTO-BMW E39 JE SRACKOIDNI AUTO, PASSAT JE SUPER STEJNE JAKO OCTAVIE, ALE VE FABII SI TO UZIJETE STEJNE NEJVIC.
-
« Re: To HUFNAGL
To tommy78: To je debata na úrovni. Ještě bych dodal to, že jsem dřív měnil auta jak spodní prádlo. Míval jsem běžně i víc aut najednou, protože jsem staré ještě nestihl prodat a už jsem kupoval nové. Jsem na auta hrozný puntíčkář a proto mám také tolik kritiky na Oktávku. Dovede mě naštvat že v autě něco cvaká, nebo vrže a nedejbože že něco přestane fungovat. Tím že jsem si dríve kupoval cca 3 roky stará auta, tak jsem je furt měnil, protože na nich vždycky někde něco vrzalo, klepalo, a občas i odešlo. Pak jsem se rozhodl že si raději koupím nové auto, protože mě už ta výměna a věčné odhlašování a přihlašovaní ubíjeli. Koupil jsem si tenkrát Favorita 135 GLX a to v době kdy už nabíhala do prodeje FELICIE. Felda se mi ale hrozně nelíbila. Jen během záruky jsem měl asi 30 reklamací a se spoustou jsem musel objíždět autosalony Škodovky, kdo mi to vůbec udělaá na záruku. Nechtěli mi třeba uznat 2x odešlý alternátor. Řekli mi že jezdím jako prase. Dále jsem měl auto ze série, která odešla z výroby s nepromazanou zadní nápravou. U Klokočky mi stále tvrdili že do té série nespadám i když jsem si už 30 tisíc km stěžoval na hrozný hluk nápravy. Nakonec mě na to sami upozornili v NH Caru a nápravu těsně před koncem záruky vyměnili. Stále jsem jem od servisních techniků slyšel .... "Ale pane ...., to jste si neměl kupovat Škodovku". Tím jsem se na nové auto naštval a začal jsem si znovu kupovat zahraniční ojetiny. Po 4 letech jsem si ale znovu koupil nové auto a tentokrát jsem dal na rady techniků ze Škodovky. Nekoupil jsem si tedy Škodovku, ale podle tabulek spolehlivosti jsem vybral Toyotu. Najednou jsem zažíval neznámý pocit. Každých 15tis garančka a jinak nic víc. Za 140tis. km odešla žárovka v zadním světle a jednou jsem vyměnil brzdové destičky (které jsem dříve měnil max. po 25tis.). Jen jsem udělal jednu velkou hovadinu. Po 2 letech bezproblémového provozu, jsem se rozhodl že si auto nechám ještě hodně dlouho a dal jsem do něj LPG. To byla osudová chyba a od té doby jsem často trávil volný čas v servisu s LPG. Již jsem to popisoval v diskuzi o LPG. V každém případě jsem auto prodal po 5,5 roce jen kvůli zasranému LPG. Už trochu chápeš co mám proti Škodovkám? Teď si ale zřejmě říkáš že Favorit byla sračka a Oktávka je zcela jinde. To máš samozřejmě pravdu, ale myslím že jen stěží se někdy vyrovná v Toyotě. Hodně velkou vinu na tom mají i servisy Škodovky a to hlavně proto, že dealerství Škodovky, dnes dostane kdejakej blb. Podle informací Škodovky by se to mělo změnit a chtějí některým autosalonům odebírat licence, ale kdo ví jestli to tak bude a hlavně jestli to bude spravedlivé. Fuj to jsem se rozepsal. Ani se mi to nechce kontrolovat, takže sorry za překlepy.
dostanu nove sluzebni auto a chci poradit s vyberem motoru
vaham mezi 2.0 85 kw a 1.9 TDI 66 kw, ktery z tech motoru bude lepsi. Nejsem zaden zavodni jezdec ale obcas je treba svizne predjet na okresce