OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 16.10.03 00:00
« Re: Plavání, Mondeo a Octávka.
ace2, DIM: není to rozvorem. Působí na to víc faktorů (viz hlavní níže). Obecně platí, že čím delší rozvor, tím stabilnější auto, ale taky tím méně obratné. Závisí hlavně na geometrii nápravy - např. čím větší záklon rejdového čepu (třeba MBéčka), tím stabilnější a méně citlivé, ale opět méně obratné atp... -
« Re: Plavání, Mondeo a Octávka.
Dim: No nevím s tím rozvorem. Třeba Omega s kterou jsem jezdil denně a ne zrovna ekonomickou jízdou, tak ta se držela silnice jak magnet. V zatáčkách když už si člověk myslel, že už půjde přetočit a ještě více se to utáhlo tak jen vykroužila přesně zatáčku. Delší rozvor je asi nevýhoda, ale zjevně se dá velmi dobře potlačit. Viz některý neměcký expresy, který sice jezdí zejména rovně, ale se zatáčkama taky zrovna problém nemaj :) -
« Plavání, Mondeo a Octávka.
Mám pocit, že to plavání je dáno u větších aut větší vzdáleností mezi koly, pak člověk jede vždy jedním kolem po hraně :-) Mondeo NEMÁ hliníkové elementy na volantu, to jen ten odborník nepoznal, že jde o stříbrný plast :-) Octávka už je překonaná a navíc už ji má opravdu každý....A všeho moc škodí :-) Nová Octávka NENÍ hotová víc než rok a jestli se objeví v normálním prodeji v druhé polovině roku příštího, tak bude dobře..... -
"-- skrytý --" 15.10.03 16:02
« Re: to našrot
Hledal jsem jen tak pro srovnání, jaký je vlastně rozdíl mezi podvozky kokotávky, fabie a superba. Zásadní rozdíl je v zadní nápravě, kde oka, na kterých náprava visí jsou u kokotávky kolmo na osu jízdy, zatímco u fabky a superba jsou mírně natočené - to má za následek menší vzájemné ovlivnění kol při propérování a lepší vedení do zatáčky. Dál pak je zajímavé, že součet délek převisů oktávky a superba je skoro stejný (zřejmě má ale superb převisy na obou koncích stejné, což pak znamená to jeho větší ovlivnění větrem) - oktávka má délku 4507 (rozvor 2508), superb 4803 (rozvor 2803), fabka 3960 (rozvor 2450). Mimo jiné samozřejmě ještě záleží na rozchodech a průmětu tvaru převisů do bokorysu a z tohoto hlediska (nebudeme-li uvažovat fabku, která je na tom ve srovnání s těmi ostatními víc než dobře) je na tom zase lépe oktávka (P1516, Z1492) než superb (P i Z 1515) - při jeho rozměrech je zadní náprava více namáhaná na stáčení mimo přímý směr (když je samozřejmě přítomen nějaký akční prvek, který ho bude vpředu vychylovat, tedy vítr, zatáčka nebo vyjeté koleje atp.) než u oktávky. -
"-- skrytý --" 15.10.03 15:37
« Re: to našrot
hufe, až se někdy svezeš tou samou Corollou, jakou jezím já (tedy m.r. 88-89) nadoraz, stejně jako sériovou kokotávkou, abys mohl srovnávat, tak pak si to takhle klidně hodnoť. Jenže srovnávat nemůžeš, protože z teoretického hlediska si to neumíš odvodit a prakticky jsi to nezkoušel. -
« Re: to našrot
Howard, to držení v kolejích, popřípadě docela silné trhání rukou v kolejích mi dělala Omega, což přičítám pneumatikám 235/45/R17 na nějakých 205/70/15 by to nebylo tak znát. Na druhou stranu z Brna do Olomouce jsem jezdil bez držení volantu, protože si auto jelo ve vyjetých kolejích zcela samo jako na autopilota :)) -
« Re: to našrot
se přiznám s RS jsem nejel. Předpokládám, že bude ze všech Octávek logicky sedět nejlépe, ale jak se má celkově s porovnáním. To bych se s ní musel svézt. No a SuperBa bych charakterizoval jako levné velké auto. S cenou již od tuším 550 za 1.9Tdi asi nelze počítat s tím, že to bude auto stejně dobré jako jeho konkurence ve třídě. Uznávám ta cena je pro držitele taxikářské koncese, ale pořád je to pořizovací cena nového SuperBu a za 550 včetně daně na vývoj moc peněz nebylo a je to taky vidět všude kam se člověk podívá. Druhý airbag není v palubce, středová konsole je posázená ze segmentů alá začátek 90. let, starý volant, a prostě bylo a je vidět že se musel šeřit na všem, takže logicky i ten podvozek je prostě takovej jaký je. Kdyby to bylo dražší, tak si to zase nikdo nekoupí. Asi to na vývoj ve Škodě neměl moc jednoduché... -
Howard 15.10.03 14:17
« Re: to našrot
to smarty: Nevim, jestli se tomu rika "plavani", ale napr. s Kadetem jsem sveho casu zazival pri prejizdeni z pruhu do pruhu na kolejich primo galeje. Ono to neplavalo, ale snazilo se to drzet tech koleji, takze jsem mel co delat, bych se z nich dostal (pod pojmem plavani si predstavuju volny pohyb auta bez reakce na volant). -
Howard 15.10.03 14:13
« Re: to našrot
to ace2: No ja nevim jak standardni Oktavka, ale RS drzi hezky i v rychlostech nad 200 (coz me velmi tesi :-) Zkratka se s ni da jezdit hodne rychle a nedostatky podvozku bych spise hledal na okreskach nez na dalnici.
To se Superbem me velice neprijemne prekvapuje - myslel jsem si na nej jednou v budoucnu, ale s takovou :( -
« Re: to našrot
no s tou Octavkou je to pravda, pokud mluvíme o serii tak do 160 Ok vzhledem k třídě, nad 160 začne být auto nervozní a začíná plavat u 190 je už podstatný a s tím "kýváním" se musí prostě souhlasit. Fabie je na tom podstatně lépe, řekl bych že asi z toho co Škodovka dělá asi nejlépe. U SuperBu je znát stará konstrukce a při rychlé jízdě například po celé délce Pražské Jižní spojky, je auto v zatáčkách značně nervozní a o dobrém pocitu se přiliš hovořit nedá. Zcela paradoxně Fabie se dá do zatáčky pěkně nadhodit zapřít a ještě si pohrávat s plynem a nic negativního se neděje. Popisuju sériové modely v top verzích.
Takže Octávka je pravda je všech nejhorší a asi po zásluze, taky je nejstarší. Se SuperBem se dá jezdit, alespoň rychle na dálnici a celkově je to prostě executive auto. Fabie bych řekl, že má jízdní vlastnosti vyšší tříde než kde je, Octávka zase spíše naopak. Pokud je Corola jakožto auto stejné třídy jako Octávka a má lepší podvozek, tak bych se nedivil kdyby byla v tomto ohledu lepší. -
« svetlo
Zdravim, chtel bych se zeptat, zda nekdo z vas setkal s problemem "omlzeneho" predniho svetla. Z niceho nic se mi udelal zevnitr takovy film, podle vicka krytu zarovky vypada mastny. Stalo se to asi po te, co jsem menil zarovku, ale v mlhovce. Zarovky pouzivam standartni, Osram H4, Tunsgram H3, zadne experimenty nebo prevleky nepouzivam a ani jsem nepouzival. Napred jsem myslel, ze je to obycejna vlhkost, ale ani po tydnu to nezmizelo. Jezdit s tim neni uplne OK, preci jenom to sviti podstatne mene. Bohuzel je to leve svetlo, takze pristup k nemu je problematictejsi diky blizkosti baterie. Auto je sluzebni a uz je vidim jak prskaj :(. Za kazdou radu nebo inspiraci budu povdecen... Btts
P.S. Je to cira optika, MR 2001, 160tis km