OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.10.03  11:05

    « Re: Plavání, Mondeo a Octávka.

    Mondeo sedí - i v zatáčkách podstatně - lépe než Octávia, já jsem ale mluvil o plavání na vyjetých kolejích......a nevím proč, přezul jsem na zimní a zdá se mi, že je to i v těch kolejích OK ?!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.10.03  00:00

    « Re: Plavání, Mondeo a Octávka.

    DIM: víc než rok to možná není, ale už loni v listopadu jsem jí viděl na dynamické zkušební stolici ve škodovce (sice pod plachtou, ale bylo vcelku jasné, co tam bylo ;o) ).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.10.03  00:00

    « Re: to našrot

    huf: netvrdím že je "the best". Jen že má lepší podvozek, než oktávka (neRS a ne4x4, s těmi nemůžu srovnávat - ovšem dle konstrukce bych to viděl tak, že nejlepší oktávkovský podvozek má 4kolka).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.10.03  00:00

    « Re: Plavání, Mondeo a Octávka.

    ace2, DIM: není to rozvorem. Působí na to víc faktorů (viz hlavní níže). Obecně platí, že čím delší rozvor, tím stabilnější auto, ale taky tím méně obratné. Závisí hlavně na geometrii nápravy - např. čím větší záklon rejdového čepu (třeba MBéčka), tím stabilnější a méně citlivé, ale opět méně obratné atp...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.03  17:05

    « Re: Plavání, Mondeo a Octávka.

    Dim: No nevím s tím rozvorem. Třeba Omega s kterou jsem jezdil denně a ne zrovna ekonomickou jízdou, tak ta se držela silnice jak magnet. V zatáčkách když už si člověk myslel, že už půjde přetočit a ještě více se to utáhlo tak jen vykroužila přesně zatáčku. Delší rozvor je asi nevýhoda, ale zjevně se dá velmi dobře potlačit. Viz některý neměcký expresy, který sice jezdí zejména rovně, ale se zatáčkama taky zrovna problém nemaj :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.03  16:38

    « to našrot

    Jasně. 15let stará Corolla je the best ;o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.10.03  16:21

    « Plavání, Mondeo a Octávka.

    Mám pocit, že to plavání je dáno u větších aut větší vzdáleností mezi koly, pak člověk jede vždy jedním kolem po hraně :-) Mondeo NEMÁ hliníkové elementy na volantu, to jen ten odborník nepoznal, že jde o stříbrný plast :-) Octávka už je překonaná a navíc už ji má opravdu každý....A všeho moc škodí :-) Nová Octávka NENÍ hotová víc než rok a jestli se objeví v normálním prodeji v druhé polovině roku příštího, tak bude dobře.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.10.03  16:03

    « Re: to našrot

    Jen jsem ještě zapoměl - to stáčení do boku se právě špatně zachycuje tou "mostovou klikovou" nápravou, a proto většina aut s touto nápravou je spíš na jízdu rovně, než do zatáček.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.10.03  16:02

    « Re: to našrot

    Hledal jsem jen tak pro srovnání, jaký je vlastně rozdíl mezi podvozky kokotávky, fabie a superba. Zásadní rozdíl je v zadní nápravě, kde oka, na kterých náprava visí jsou u kokotávky kolmo na osu jízdy, zatímco u fabky a superba jsou mírně natočené - to má za následek menší vzájemné ovlivnění kol při propérování a lepší vedení do zatáčky. Dál pak je zajímavé, že součet délek převisů oktávky a superba je skoro stejný (zřejmě má ale superb převisy na obou koncích stejné, což pak znamená to jeho větší ovlivnění větrem) - oktávka má délku 4507 (rozvor 2508), superb 4803 (rozvor 2803), fabka 3960 (rozvor 2450). Mimo jiné samozřejmě ještě záleží na rozchodech a průmětu tvaru převisů do bokorysu a z tohoto hlediska (nebudeme-li uvažovat fabku, která je na tom ve srovnání s těmi ostatními víc než dobře) je na tom zase lépe oktávka (P1516, Z1492) než superb (P i Z 1515) - při jeho rozměrech je zadní náprava více namáhaná na stáčení mimo přímý směr (když je samozřejmě přítomen nějaký akční prvek, který ho bude vpředu vychylovat, tedy vítr, zatáčka nebo vyjeté koleje atp.) než u oktávky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.10.03  15:37

    « Re: to našrot

    hufe, až se někdy svezeš tou samou Corollou, jakou jezím já (tedy m.r. 88-89) nadoraz, stejně jako sériovou kokotávkou, abys mohl srovnávat, tak pak si to takhle klidně hodnoť. Jenže srovnávat nemůžeš, protože z teoretického hlediska si to neumíš odvodit a prakticky jsi to nezkoušel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.03  15:25

    « Re: to našrot

    co to mělo za kola ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.03  15:18

    « Re: to našrot

    no nevim presne jak bych ted ten pocit popsal, kazdopadne to nebylo vubec prijemny... ridil jsem ho tak pred mesicem Brno-KVary a zpet...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.03  14:59

    « Re: to našrot

    Howard, to držení v kolejích, popřípadě docela silné trhání rukou v kolejích mi dělala Omega, což přičítám pneumatikám 235/45/R17 na nějakých 205/70/15 by to nebylo tak znát. Na druhou stranu z Brna do Olomouce jsem jezdil bez držení volantu, protože si auto jelo ve vyjetých kolejích zcela samo jako na autopilota :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.03  14:54

    « Re: to našrot

    se přiznám s RS jsem nejel. Předpokládám, že bude ze všech Octávek logicky sedět nejlépe, ale jak se má celkově s porovnáním. To bych se s ní musel svézt. No a SuperBa bych charakterizoval jako levné velké auto. S cenou již od tuším 550 za 1.9Tdi asi nelze počítat s tím, že to bude auto stejně dobré jako jeho konkurence ve třídě. Uznávám ta cena je pro držitele taxikářské koncese, ale pořád je to pořizovací cena nového SuperBu a za 550 včetně daně na vývoj moc peněz nebylo a je to taky vidět všude kam se člověk podívá. Druhý airbag není v palubce, středová konsole je posázená ze segmentů alá začátek 90. let, starý volant, a prostě bylo a je vidět že se musel šeřit na všem, takže logicky i ten podvozek je prostě takovej jaký je. Kdyby to bylo dražší, tak si to zase nikdo nekoupí. Asi to na vývoj ve Škodě neměl moc jednoduché...
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 15.10.03  14:17

    « Re: to našrot

    to smarty: Nevim, jestli se tomu rika "plavani", ale napr. s Kadetem jsem sveho casu zazival pri prejizdeni z pruhu do pruhu na kolejich primo galeje. Ono to neplavalo, ale snazilo se to drzet tech koleji, takze jsem mel co delat, bych se z nich dostal (pod pojmem plavani si predstavuju volny pohyb auta bez reakce na volant).
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 15.10.03  14:13

    « Re: to našrot

    to ace2: No ja nevim jak standardni Oktavka, ale RS drzi hezky i v rychlostech nad 200 (coz me velmi tesi :-) Zkratka se s ni da jezdit hodne rychle a nedostatky podvozku bych spise hledal na okreskach nez na dalnici.

    To se Superbem me velice neprijemne prekvapuje - myslel jsem si na nej jednou v budoucnu, ale s takovou :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.03  12:31

    « Re: to našrot

    no s tou Octavkou je to pravda, pokud mluvíme o serii tak do 160 Ok vzhledem k třídě, nad 160 začne být auto nervozní a začíná plavat u 190 je už podstatný a s tím "kýváním" se musí prostě souhlasit. Fabie je na tom podstatně lépe, řekl bych že asi z toho co Škodovka dělá asi nejlépe. U SuperBu je znát stará konstrukce a při rychlé jízdě například po celé délce Pražské Jižní spojky, je auto v zatáčkách značně nervozní a o dobrém pocitu se přiliš hovořit nedá. Zcela paradoxně Fabie se dá do zatáčky pěkně nadhodit zapřít a ještě si pohrávat s plynem a nic negativního se neděje. Popisuju sériové modely v top verzích.



    Takže Octávka je pravda je všech nejhorší a asi po zásluze, taky je nejstarší. Se SuperBem se dá jezdit, alespoň rychle na dálnici a celkově je to prostě executive auto. Fabie bych řekl, že má jízdní vlastnosti vyšší tříde než kde je, Octávka zase spíše naopak. Pokud je Corola jakožto auto stejné třídy jako Octávka a má lepší podvozek, tak bych se nedivil kdyby byla v tomto ohledu lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.03  12:14

    « to smarty

    ... jeden z důvodů, proč není Superb WRC ;o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.10.03  11:59

    « svetlo

    Zdravim, chtel bych se zeptat, zda nekdo z vas setkal s problemem "omlzeneho" predniho svetla. Z niceho nic se mi udelal zevnitr takovy film, podle vicka krytu zarovky vypada mastny. Stalo se to asi po te, co jsem menil zarovku, ale v mlhovce. Zarovky pouzivam standartni, Osram H4, Tunsgram H3, zadne experimenty nebo prevleky nepouzivam a ani jsem nepouzival. Napred jsem myslel, ze je to obycejna vlhkost, ale ani po tydnu to nezmizelo. Jezdit s tim neni uplne OK, preci jenom to sviti podstatne mene. Bohuzel je to leve svetlo, takze pristup k nemu je problematictejsi diky blizkosti baterie. Auto je sluzebni a uz je vidim jak prskaj :(. Za kazdou radu nebo inspiraci budu povdecen... Btts
    P.S. Je to cira optika, MR 2001, 160tis km
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.10.03  09:56

    « Re: to našrot

    Jedinej fakt je, ze se superbem si clovek moc srandy na okresce neuzije ani na 17kach - proste krava, oproti fabci... navic superb hrozne plave pri prejizdeni z pruhu do pruhu kde jsou vyjete koleje, to je fakt hnusny...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…