OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Re: Re: Spotreba
To matuS:
spot?eba atakovala hranici 9 litr?. Kecal bych kdybych to napsal na desetinu p?esn?, ale mám pocit že to bylo 8,7-8,9 litru/100
Musíš p?e?íst ob? tyto v?ty, aby to dalo úlný smysl. Psal jsem že atakovala 9 litr? a to rozmezí zhruba pro up?esn?nní. Je to totiž už asi 3 roky dozadu.
Závada na aut? zcela jist? nebyla, jen jsem koukam zapom?l uvést celkem podstatný fakt, že jsme jezdili celkem svižn?. Dálnice cca 150, silnice 1. t?ídy 110-130. On ale tvrdí, že b?žn? jezdí za 5 litr? a vždy když jsem s ním jel, tak jezdil stejn? svižn?. Nemyslím si že by naložení auta 4 lidmi v?etn? v?cí mohlo zvednout spot?ebu o tém?? 4 litry. Sám jsem v tomto stavu schopen dosáhnout zvýšení spot?eby tak o 1 litr. -
« Bez nadpisu
Musim ta trosku poopravit, lebo skoda urcite neukazuje aktualnu spotrebu iba do 30l. Na mojej oktavke 1,8T mi pri rozjazde ukazuje aj 80l ale presne ti to nepoviem, lebo ked na jednotke moc pridam, nestiham sledovat display. Neviem co myslis pod pojmom meranie strihom, ale udaj o aktualnej spotrebe napr. na starej oktavke = udaj o priemernej spotrebe za poslednych 30 metrov. -
spitfire 01.04.05 18:43
« Re: První vážná závada po ujetí 5tis. km
Á, zase jeden onanista s avensisem >:D
D?ív jsem si myslel, že Avensis je takový normální, docela solidní auto, dneska vidím, že jeho vlastnictví ur?itým specifickým zp?sobem narušuje psychiku jeho vlastník? (zb?silá reakce na všechno, co, by? jen vzdálen?, souvisí s vozy Škoda). Tak bacha na to. :P -
matuS 01.04.05 14:18
« Re: Re: Spotreba
Kecal bych kdybych to napsal na desetinu p?esn?, ale mám pocit že to bylo 8,7-8,9 litru/100.
bud ten clovek nevie jazdit, alebo s tym nieco ma.
taku spotrebu nespravim na 78kw picasse hdi ani na dialnici a to je picasso vysoke co pri vacsich rychlostiach zvysuje spotrebu -
"-- skrytý --" 01.04.05 13:52
« Re: Re: Re: Spotreba
Kone?n? validní názor. Díky!
Ješt? by to cht?lo n?jak pou?it chronické "vyhazova?e kvalt?", že u moderního auta tím na spot?eb? nic neušet?í, ba práv? naopak.
PS: Speciáln? tihle ?idi?i mne totiž p?i jízd? po ?eských silnicích nejvíce se... Nikde jinde jsem se s tím totiž nesetkal: prost? když už n?kdo jede pomalu, tak jede pomalu furt, tj. plynule. Ale v ?echách snad platí pravidlo, že sebemenší kope?ek je vhodný k vyhození kvaltu, tudíž o n?jaké plynulé jízd? nem?že být ani ?e?! Údajn? se tento zp?sob jízdy dodnes u?í v n?kterých autoškolách!!! -
« Re: Re: Spotreba
Nejake PP som uz vyrobil a naprogramoval, takze viem, ze 100% to nikdy ukazovat nemoze. Palubne pocitace meraju dlzku otvorenia vstrekovacich trysiek, no nemozu zmerat presny objem benzinu, ktory sa do valcov dostava. Sice priblizne poznaju tlak benzinu, no ten sa meni s otackami a vstrekovace maju aj tak roznu "priepustnost".
Napr. v servisnom manuale niektorych VW motorov je specifikovane, ze za 30 sekund volnobehu ma 1 tryska vystriekat 145ml +-12ml benzinu. To je skoro +=8%, cize povolena odchylka, ktora sa prejavi aj v PP je 8%. Dalsich zopar percent prida zmena tlaku pri vyssich otackach a niet sa co divit, ked ti PP ukaze 6l, namiesto 5.5, pripadne aj 5.0.
BTW, asi kazde auto ma pri plnej akceleracii na jednotke spotrebu minimalne 50-100l /100km, takze tych 30l, co mavaju PP ako maximum, nestaci ani na dvojku a niekedy ani na trojke.
Pri stlaceni plynu na kratkodobo vstrekne do motora niekolkonasobne vecsia davka benzinu, no to vecsina PP neukaze koli ich pomalemu refreshu a priemerovaniu..
Naopak - pri podtacanom motore spotreba zvykne klesnut hlboko pod papierove hodnoty (napr Civic 1.4 vie ist 70kmh za 4.0l/100km).
Pocas brzdenia motorom sa vstrekovanie zastavi uplne, ale to si uz kazdy vsimol (ja som bol od karburatorov zvyknuty nebrzdit motorom prave koli uspore benzinu :-) ) -
« Re: Spotreba
Je pravda že každý PP trochu kecá. N?který mén? a n?který více. Nejv?tší problém je ale v tom, že n?kte?í lidé deklarují spot?ebu jako m?j kamarád. Po?ád tvrdil jak jezdí s O1 TDi 81kW za 5 litr?. Pak jsme jeli na pánskou jízdu a jelikož se vždy jelo mým autem, tak jsme to oto?ili a jelo se Oktávkou. Najeli jsme tenkrát cca 1850km (Praha-Zemplínská Šírava a sposta pojížd?k po Slovensku) a již p?i cest? se mi zdálo že docela ?asto tankujeme. No po návratu dom? jsme rozpo?ítali náklady a spot?eba atakovala hranici 9 litr?. Kecal bych kdybych to napsal na desetinu p?esn?, ale mám pocit že to bylo 8,7-8,9 litru/100. V aut? jsme jeli 4 a m?li jsme plný kufr, ale žádná rakev na st?eše. Je jasné že bez nákladu by byla spot?eba nižší, ale né o tolik a navíc se jednalo o dlouhé cesty v?tšinou I. t?ídy, kde by m?lo jet auto o to ekonomi?t?ji. -
« Spotreba
Idealni by bylo pujcit si vybrane auto a zajet si s nim nejakou svou znamou trasu. Taky bych si uvedomil, ze kdyz nekdo napise, ze ma spotrebu X, tak ja asi nebudu mit spotrebu X. V CR jsou miliony ridicu, kteri maji ruzne lehkou/tezkou nohu a jezdi po ruznych trasach, maji ruzne predvidaci schopnosti a styl jizdy. V mem prostredi a s moji nohou nemam problem mit s 1.8T celorocni realnou spotrebu 6.0 l, nebydlim v Praze a nejezdim po dalnici. PP mi premeruje o 0.2-0.3 l, ale kdyz beru u OMV, tak mi premeruje i o 0,7l - myslim si, ze jejich stojany premeruji, a proto u OMV nikdy netankuji - overeno 3 x. Pro vzajemne pororvnani spotreb asi fakt nejlepe vypovidaji papirove hodnoty spotreby, doplnene jeste o [odkaz] -
modus ponens 31.03.05 12:42
« Re: Spotreba
Kedysi som s kolegom chodieval na sluzobky firemnou O1, TDI 66kW. Zistili sme odchylku PP vs. realna spotreba vo vyske 20-30%. Bolo to dost neprijemne zistenie, pretoze sme na to prisli nahodou - podla dojazdu. Ten mal byt este v pohode (kontrolka este nesvietila), no my sme radsej natankovali skor a naliali sme tam o tych 20-30% viac, nez vychadzalo podla dojazdu a priemernej spotreby na PP. Presne cisla si uz nepamatam, ale pocit, ze pri spolahnuti sa na PP sme mohli pokojne ostat niekde visiet, nebol nic moc. :?
Neviem, ci bol rozdiel aj na benzinovych verziach taky velky, ale v tom case mi este ktosi hovoril o podobnej skusenosti s tym, ze na tych TDI-ckach je to bezne.
Odvtedy beriem udaje z PP s rezervou - o to vacsou, cim menej konkretne auto poznam. -
« Spotreba
Musim souhlasit s Mitsi.Opet!!!Mam O1/81kw pres 200tis km najeto a skutecna spotreba se lisi od te na displeji! Ja osobne mam odchylku do plusu 0,5 az 1 litr. Myslim tim na 100km.Chce to brat fakt strizlive.Co se tyce spolehlivosti a zde proklamovanych korejcu.V zasade se da souhlasit.Staci se podivat pod mikroskopem na kulicku z loziska z evropy a z asie.Docela markantni rozdil.Netreba vice komentare.Kdyz jsem si vybiral octavku,tak jsme pocital,ze je to zkratka koncern.Obcas neco,servisuju si sam,je to muj konicek - pohoda.Je to vec vkusu.Auto ,jako vsechno delaji jenom lidi,takze nic neni dokonaly... -
« První vážná závada po ujetí 5tis. km
Tak jsem zase p?išel trochu roz?e?it toto fórum. Nebude to o spot?eb?, ale o skv?lé Škodovácké spolehlivosti :-)
Známý si i p?es má veškerá varování koupil p?ed m?sícem Koktávku Tdi 96kW. Dokonce jsem jej vezl do autosalonu, aby nemusel jet hromadkou. Ve chvíli kdy si auto p?ebíral, tak jsem sedl do auta a jel dom?. M?l se u m? s autem zastavit a p?eházet si do své nové nové Oktávky r?zné v?ci ze své starší Fabie. ?ekaj jsem hodinu, dv? a když nejel, tak jsem volal kde je. Práv? ho odtahovali zp?t do autosalonu. Auto totiž ujelo 5km a chcíplo. Po té již nešlo znovu nastartovat. Po odtažení do servisu technici zjistili že je zablokovaná ?ídící jednotka a že to bude chvíli trvat. Auto bylo nakonec pojízdné až druhý den ráno. Když se ptal jak k tomu došlo, tak mu bylo sd?leno, že se to ob?as u Škododovek stává, ale že nikdo neví pro? a že se to snad již nebude opakovat. Dnes je op?t v servisu s tím samým problémem.
A ješt? jedna perli?ka. Minulý týden jsem prodal manžel?inu FABII 1,4MPI s najetýma 71.500km - pravidelný autorizovaný servis.
Závady: Zna?ný únik oleje (t?sn?ní pod hlavou), spojka na konci života, ?ídící jednotka si s motorem d?lala co cht?la a auto díky tomu skoro nejelo. V neposlední ?ad? jsem jí p?ed ?asem nechal kontrolovat brzdy, pon?vadž se mi zdálo že v?bec nebrzdí. Dle vyjád?ení autorizovaného servisu byly v po?ádku a nebylo co opravovat ?i m?nit. Když se ale na Fabii p?ijel podívat zájemce, tak mu po p?esednutí z Getze do Fabie stupnuly vlasy hr?zou na hlav? a tak rychle jak p?ijel, zase odjel. Nakonec to našt?stí koupil n?jakej zapálenej Škodovká?, co tvrdil, že 5 let stará Škodovka je nové auto :-) Já bych tuto v?tu obrátil spíš tak, že nová Škodovka se sere jak 5 let staré auto jiné zna?ky :-)
Jen a? ve Škodovce stávkujou co nejdéle, alespo? bude na silnicích o pár srá?? mén? :-)
A? se jde celá slavná Škodovka bodnout. Kdejaký Korejec je dnes spolehliv?jší. -
"-- skrytý --" 31.03.05 09:55
« Re:
Ješt? k údaji o okamžité spot?eb? na PP: Rozhodn? tomu, co stojí na displeji, moc nev??te! Jedná se totiž o diskrétní hodnotu, vyhozenou v okamžiku "?asového st?ihu". Kdyby to totiž m?lo ukazovat "bez st?ihu", tak vám bude na displeji svítit snad vše, co m?že, jak by nestíhal zobrazovat zm?ny. Krom? toho má v?tšina aut omezeno zobrazení horní hodnoty, nap?. na 30 l/100 km (tuším Škoda), 33 l (ur?it? vím, že Toyota) atd. Kdyby totiž toho nebylo, tak by z?ejm? n?kte?í majitelé aut psychicky zkolabovali: max. údaj mé okamžité spot?eby p?i výjezdu z podzemní garáže se studeným motorem (tj. žádné závod?ní) byl 99,7 l/100 km (displej umí pouze 99,9 - p?es 100 to šlo v reálu ur?it?, ale "st?ihem" jsem se asi nikdy nestrefil do t?ch 99,9)! Asi proto n?které automobilky zcela zám?rn? potla?ují na svých PP údaj o okamžité spot?eb?, což je ale velká škoda... -
"-- skrytý --" 30.03.05 21:31
« Re: tdi
andree_cz: 1500km v kuse, p?edtím už jsem s tím jezdil a samoz?ejm? jsem cht?l vyzkoušet, jestli se s tím fakt dá jet za 3,5, co tu kdysi psal n?jaký ?lov?k, že má takový stálý pr?m?r... No, dá se s tím jet za 3,5, ale nenazýval bych to jízda. Podle p?edpis? a v pohodi?ce jsem jezdil dle PP (které ukazovalo relativn? p?esn?) za 4,5 mimo Prahu (zám?rn? nepíšu mimo m?sto, protože Praha je na spot?ebu mi p?ijde taková docela specifická, neporovnatelná s mnoha jinými m?sty). Když jsem se snažil jet na co nejnižší okamžitou spot?ebu v Praze, tak jsem jezdil za 8,5, když jako normáln?, tak za t?ch 7,5 (kamarád, jehož ta oktávka byla s ní jezdil taky za 7,5 a najezdil s ní p?es 80tis. km - momentáln? jezdí s Prassatem 1,9TDi/96kW, za 8,5 pr?m?r, ale hlavn? dlouhé trasy, stejn? jako s tou oktávkou). Jinak nap?. kdybych jezdil takovým stylem, jako píše Mirek, tak bych m?l u t?ch Toyot spot?ebu p?es 10l/100km - takže jezdím tak, že vyto?ím každou rychlost minimáln? k 5tis. otá?ek a pak jen lehce udržuji požadovanou rychlost na takový rychlostní stupe?, aby motor to?il kolem 2tis. otá?ek (což je spln?no pokaždé, krom? 50tky na 5tku ;o) ). -
« Bez nadpisu
Chip nemám, to, že PP u mého auta prom??uje, to je možné.
Podobnou (i když ne tak extrémn? nízkou spot?ebu mám i u firemní 1,6 benzinu 74 kw, kde bez problém? jezdím mimo m?sto za 6,5 až 7. U p?edchozího auta, tj. Huindaye Sonaty, benzin 2,0 jsem bez problém? jezdil v pr?m?ru do 8 litr? na 100.
Možná mám nectnosti - tj. nevytá?ím motor, co nejrychleji ?adit nahoru, maximáln? brzdím motorem, nevy?azuji rychlosti p?i dojezdech, možná tím, že motor dost podtá?ím, jej i brzo zni?ím. Zatím má p?es 61.000 a jezdí i dost drav?, když chcete. Ale potom to není o spot?eb?, která je i p?eleze v okamžiku protá?ení kol i 30 l na 100.
Mirek
Brazdic + spitfire : do sebe!