OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.10.03  09:47

    « to našrot

    Strojařina OK. Jen se zdráhám přijímat jakékoliv info od někoho, kdo jezdí jakousi starou mrchou na kolech z kočárku a tvrdí, že má super podvozek a skvělý motor ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.10.03  09:43

    « Re: to našrot

    Jasně, že naklánějící se auto drží stopu podstatně líp. Jen se podívejte na závody F1, jak se jim ty formule v zatáčkách nakláněj až hrůza...
    Copak strojárna, tam se najdou různé existence, však jí mám za sebou taky, tak jsem to měl všechno z první ruky :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.10.03  09:25

    « Re: to našrot

    2nasrot: ty si strojar? S takymito nazormi na naklanajuce sa auta by si vyletel uz z druziny na zakladnej :-)) Prosim prosim, odvod mi to lepsie drzanie stopy pri naklanani. A nezabudni zapocitat o.i. zmenu stycnej plochy pneumatiky s vozovkou, zmenu polohy (zvysenie!) taziska, zvysenie sily na vonkajsich pneumatikach a s tym suvisiace prekrocenie hranice smyku (v tejto suvislosti pripominam, ze auto ma styri kolesa, a ked vnutorne v dosledku odlahcenia prekroci hranicu smyku, vonkajsie musi zachytit silu, ktoru bezne zachyti cela naprava).


    Tesim sa na tvoje vypocty. Urcite budu plne inovativnych napadov a velmi kreativne.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.10.03  08:45

    « Re: Podvozok

    Ano, nejlíp určitě sedí - na kvalitním a hlavně rovném povrchu - auto s "okruhovým podvozkem". Ale jak s ním chcete jezdit po normálních silnicích, když si např. okruhová Oktávka dokáže na brněnském okruhu "ťuknout o povrch" tak, že prorazí olejovou vanu? Do boxů sice dojede (má mazání "se suchou skříní"), ale závod pro ní tím pádem končí! Pro normální provoz je většina úprav tohoto druhu nepoužitelných, a zlepšování jízdních vlastností proto nutno dosahovat volbou jiných konstrukčních řešení zavěšení kol.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.10.03  08:21

    « Podvozok

    Na dokreslenie debaty o chovaní podvozkov v zákrute. [odkaz] Automobilka/ AR.asp?ARI=2540& CHID=7&EXPS=&EXPA= bez medzier.
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 19.10.03  22:11

    « Re: to našrot

    to nasrot: Hmmm, netusil jsem, ze jsi na tom psychicky tak spatne. Podle tebe by teda meli zavrit lidi napr. z AMG apod.? Myslim, ze o podvozcich se s tebou radeji uz nebudu bavit nebo za chvilku budes chtit zavrit i me :o)

    Jenom posledni vec - ty pohadky si vymyslis sam nebo ti nekdo pomaha? Az budu mit deti (coz nebude dlouho trvat), budu jim predcitat tvoje prispevky pred spanim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.03  20:13

    « Re: to našrot

    huf: Nic bohužel ani vtipné být nemá - hrábání se v autech je dost závažná věc. A kdybys věděl aspoň něco málo ze strojařiny (když se pořád chlubíš, že máš strojní průmyslovku), tak bys taky věděl, že 90% veškeré "teorie strojařiny" vyšlo z praxe, a tudíž se i teorie v praxi minimálně mýlí...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.10.03  19:23

    « Spotřeba

    Mam Octavku combi 1,6 75kW v classicu, tudiž nemám ukazatel aktuální spotřeby. Kolik si bere ve 130, 150, 180?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.03  00:00

    « to našrot

    To už ani není vtipné... ;o)

    Koho tím chceš krmit? Vždyť z Tebe to teoretizování čiší na hony...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.03  22:40

    « Re: to našrot

    Hufe, až pochytáš do své makovice plné zetlelého sena alespoň trochu základů fyziky ze základní školy, tak se pak vyjadřuj k nějakým teoriím. Nikdy jsi autem bez stabilizátorů nejzdil, tak nepředávej svoje "NEzkušenosti". BTW: z aut na rally se stabilizátory mnohdy dokonce vyndavají...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.03  22:38

    « Re: to našrot

    Howard: upravovaná auta (pokud myslíš "ťůnink") jsou z hlediska konstrukce nezajímavá neboť v 95% případů jsou nehomologovatelná (protože nikdo neví, jaké má to auto potom jako celek vlastnosti, protože to nikdo nepočítá, neboť k tomu samozřejmě nemá podklady) a tudíž ten, kdo úpravu udělá (ne kdo upravené auto provozuje, protože ten o tom nemusí vědět), se dopustí trestného činu obecného ohrožení a měl by jít za katr. A pokud jde o auta závodní na okruhy (třeba Superturismo apod.), tak ty mají akorát podvozek s minimálním zdvihem, ale rozhodně ne tvrdý (tedy ne s tuhými pružinami). A pokud jde o formule a NASCAR apod., tak ty jsou vysloveně stavěny jako nestabilní auta (protože jinak by to taky nebyl žádný sport ;o) ), tedy řidič má poměrně dost práce to auto udržet na silnici, i když mu v tom hodně může pomáhat aerodynamika, ale ne podvozek (dle předpisů pro tato auta).
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 18.10.03  19:34

    « Re: to našrot

    to nasrot: Nesouhlasim - pokud by tva teorie naklanejiciho se auta platila, proc by potom vsechna sportovni, upravovana a i zavodni auta mela naprosto tvrdy podvozek???

    Ze by ti lidi byli tak blbi, ze nechteji vyhravat a delaji nizsi a tvrdsi auta jenom kvuli designu a aby vytrasli z ridice dusi? Zkratka promin, ale je to blbost!!!


    Nehlede k tomu, ze jsem mival driv hodne nizkeho Kadeta na hodne sportovnich pruzinach a tlumicich a mel jsi videt, jak rychle se s nim daly projizdet zatacky a jak drzel. O tom si muze jakykoliv Japonec nechat jenom zdat (pri vsi ucte :-) a to to bylo auto z roku 90 (ovsem uznavam ne ve standardnim nastaveni).

    A co se kvality silnic tyce - nestezuju si. Dokonce i v Cesku jezdim jenom po "hezkych" - vetsinou dalnice Rozvadov - Praha a pak D1 (ktera uz neni tak fajn, ale porad to jde). Na polnacce jsem nebyl ani nepamatuju a kdyby nahodou, tak tam jedu krokem. Dalsi duvod, aby me mekke nastaveni nezajimalo.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.03  09:57

    « to našrot

    Tak teď jsi přestřelil, Ty teoretiku ;o)

    Jestli si fakt myslíš, že naklánějící se auto drží v zatáčce líp, tak jsi pacient. Jde vidět, že Ti chybí zkušenosti. Pokud je auto pevné a má dost tvrdý stabilizátor, tak se skoro nepohne a projede zatáčku znatelně líp, než třeba ten Tvůj starý ponton ;o)

    Někdy je lepší si to zkusit, než napíšeš nějakou tu teorku...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.03  00:00

    « Re: to našrot

    Howard: nevím nevím, ale ani ve skopčácku jsem se mnohdy s moc kvalitními silnicemi nesetkal, ale to necháme stranou. Nastavení WRCéčka jsem uváděl jako extrémní případ, aby to bylo jasné - normální auto musí splňovat spoustu kompromisů.

    A k tomu naklánějícímu autu - to jsem myslel naprosto vážně, protože čím méně se auto naklání, tím méně drží stopu (dá se to hezky odvodit z působících sil v zatáčce) a pokud jde o posunutí těžiště, tak je to sice hodně malinko, ale přesto to má další kladný dopad - víc se zatíží vnější kola, čímž je pak potřeba větší tečná síla pro ustřelení. To akorát marketingoví nedovzdělanci nenaklánění se udávají jako plus pro jízdní vlastnosti, ačkoliv je to plus jen pro komfort jízdy. Něco jako ten kec, že když mám v autě ESP, tak nedostanu smyk ;o)

    A na závěr k tomu ověření: to nemohu sloužit, neboť Avensise nemám, ale myslím, že když si zajdeš k nějakému prodejci, tak ti ho na projetí půjčí a když bude slušný, tak tě nebude otavovat žádný kecal na sedadle spolujezdce, aby sis mohl vyzkoušet všechno (i když u jednoho prodejce Hondy jsem si vyzkoušel téměř meze Accordu i s tím kecalem ;o) ).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.03  00:00

    « Re: to našrot

    ...ještě jen jsem neuvedl - k tomu "měkkému" nastavení, tedy měkčím pružinám musí být nutně rychleji tlumící tlumiče, jinak to samozřejmě pozitivní není.
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 17.10.03  21:10

    « Re: to rbaron

    to andree_cz: :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 17.10.03  21:09

    « Re: to našrot

    to nasrot: Ty jsi asi vazne nasrot, ze? ;o) Sotolina a nekvalita me nezajima, ja najezdim 99,9478083% na asfaltu, betonu apod. (zkratka kvalitnich "reichovskych" povrsich) a tady chci, aby me auto poslouchalo. Ze stejneho duvodu me nezajima ani nastaveni WRCcka na sotolinu.

    A to, ze naklanejici se auto s mekcim nastavenim bude lip sedet v zatackach nez auto s opacnym nastavenim, tos doufam nemyslel vazne, ne? Uz jen kvuli zmene teziste tomu tak byt nemuze. Ale jinak dobry pokus - pripominas mi Brazdice ;o)


    Co se meho neumeni projizdeni zatacek tyce - v tvem smyslu slova neumim, ale rad bych si to vyzkousel ci overil - Avensis proti RSku na bezpecnem miste - kdo muze projet zatacku rychleji bez ustreleni. Ja jsem pripraven :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.03  20:18

    « Re: to našrot

    Howard: tak teď sis naletěl ;o) "Měkčí" podvozek má oproti "tvrdému" velkou výhodu v tom, jak sedí na méně kvalitní silnici (sedí prostě výborně, zatímco tvrdý odskakuje). A to že se auto naklání není vada, ale výhoda (už to bylo kdesi zde taky diskutované) - sice má posádka horší pocit, ale nemůže se bát, že by jí podvozek pustil. A když tedy jsi zrovna zkritizoval toho Avensise - tak ten má zrovna v dnešní době ve své třídě podvozek úplně nejlepší, dokonce i o chlup lepší než Accord a to právě kvůli tomu "měkčímu" naladění, ale současně "rychlejšími" tlumiči, které kolo prostě nepustí ze silnice (narozdíl od tvrdých pružin, co má třeba Accord). Kdyby ses svez v nějakém WRCéčku třeba v naladění na šotolinu, tak by ses asi dost divil, jak má "měkký" podvozek... A ještě si rejpnu ;o) - kdyby ses neodvážil jet zatáčku s "měkkým" podvozkem tak, jako se svým, tak to svědčí o tom, že neumíš zatáčky jezdit ;oO

    A k té aerodynamice - u žádného sériového nesportovního (tedy včetně RSa, M5tek apod.) auta tě nikdy aerodynamika k podvozku nepřitlačí - každé auto má holt díky svému hlavnímu tvaru, který se podobá křídlu a nedá se udělat jinak, vztlak. Jen se liší v tom, které auto má menší a které větší - tedy např. čím kratší a vyšší auto (např. ta fabka) tím vyšší vztlak (oproti např. té kokotávce). Proto jsou taky všechna sportovní auta relativně nízká a dlouhá.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.10.03  20:01

    « to rbaron

    Jo, dneska jsem zkousel jezdit bez zadní nápravy a ani to nebylo moc poznat, jenom to melo horsi akceleraci, top speed a setrvacnos. Jo a bylo to nepatrne hlucnejsi. Jinak * nevim proc se tady vsichni navazej do Octavek, tohle je mistnost na jejich vyzdvihovani!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 17.10.03  18:37

    « Re: to našrot

    to nasrot: Sory, ale nesouhlasim. S mekcim podvozkem bych se v zivote neodvazil ve 180 jet zatacku tak, jak jsem zvykly se svym. A kdyz vidim, jak se nektera auta naklaneji uz v mensich rychlostech (a jedou na hranici, zatimco ja mam stale rezervu - treba Avensis :-) - ne, diky. To dle meho o podvozku je a aerodynamika te jenom do toho podvozku ma zatlacit (tzn. ze je taky dulezita)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…