OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
-
« to petrveit
Tak to se Ti chlapče moc nepovedlo. Ale odpouštím Ti. Asi se snažíš mě urazit ;o)
Tunery můžu ještě míň, než Ty.
K designu... To je fuk. Hlavně že jsi spokojený ;o)
Jezdím tak, jak mě to baví. Taky jezdím na jízdy veřejnosti raději, i když to mám trochu víc z ruky, než Ty.
Choutky na sporťák benzín (turbo, ne otáčky) mám stále. Dopřeju si ho až po škole. Nový, nesnáším veteš ;o)
-
« Re: to petrveit 2
Na okruh vyrazim, ale kazdopadne ne na supermaximegatuningovou akci, kterou zerou tak mozna typci jako ty :-). Ja si zajedu radsi na volnych jizdach, kdyz tam nejsou takovi magori. Co se stareho japonce tyce, tak to su klidnej, ten starej Japonec je zcela urcite hezci nez tvoje fabia, jak z venku, tak interier. Nepochybuju, ze bys me predjel, protoze jezdis zcela jiste jako spravnej tuner, takze kazdou zatacku na krev. Mas zcela jiste i lepsi gumy, ja jezdim socialni Yokohamy. Ja si radeji zatocim 8 tisic otacek a ten pocit, ten nicim nenahradis. Sam to vis a presto opet jdes do TDI. Az te zase nekdo sveze v poradnym sportaku, tak dostanes opet choutky na vysokootackovej benzin, aj to vim :-). -
« to asimov
Hm... 136kW je fajn výkon. Škoda, že není v novém autě. Nevím proč, ale ani M3/M5 s téměř 2x takovým výkonem mě ve své ojetosti nijak nelákají.
BTW, jestli 126 nebo 136kW... To by na okruhu mohlo být náhodou zajímavé srovnání ;o) Já na gumy seru. Dáme pár kol? Aspoň testneš ten podvozek ;o) Mě to dost baví, tak se snažím někoho taky nalákat. -
« Mekky vs tvrdy podvozek
No, muj LAICKY nazor na to je, ze mluvit o nejakem extra zvyseni/snizeni teziste pri naklonu auta je celkem zbytecne. Jedna strana jde prece nahotu, druha zase dolu, takze nakonec zalezi kde je umisteny motor (napr. u Hondy mirne vlevo), tj. jestli motor pujde nohoru nebo dolu. Co vim z vlastni zkusenosti, tak na beznych silnicich mekci auto (Honda Accord se seriovymi pruzinami) v pohode ujede do extremu pritvrzenemu Civicu, ten Civic proste uskakuje, div mu neupadnou kola. Ja jdu stredni cestou - Honda Prelude se standardnimi pruzinami a i tak to sem tam ustreluje. Na okruhu bych rekl, ze nejvetsi podil maji pneumatiky, na co je nenaklanejici se auto, ktere ujizdi jako na ledu (vlastni zkusenost). No vlastne jsem zapomnel na ridicovy schopnosti, coz je nejdulezitejsi...na okruhu jsem za mokra nebyl schopen predjet starickeho Citroena BX turbodiesel, jehoz ridic to holt umel. A ten Citron se naklanel takovym zpusobem, ze jsem myslel ze se prevrati. -
« Re: to našrot
Hosi, co se tady jaksi navazite do nasrota, kdybyste meli aspon z poloviny jeho znalosti, tak byste se meli. Kdysi jsem s nim cosi resil po emailu, tykalo se to fyziky u aut a ten clovek holt umi. Ono kolikrat lepsi znaly teoretik, nez praktik, ktery porad strili vedle - napr. Huf, nejdriv traktor a jeste k tomu Fabku, pak velke sny o sportaku turbo benzinu a vykonu a ted zase traktor :-). Podotykam, ze nasrota neznam, jen jsem s nim vymenil par technickych mailu. Mimochodem nasrote, uz mi to meri, i kdyz to ma jeste mouchy :-). -
"-- skrytý --" 20.10.03 12:07
« Re: to našrot
huf: narozdíl od tebe jsem nikdy netvrdil, že jezdím něčím, co má "super podvozek a skvělý motor", ale jen, že to má lepší podvozek než běžná kokotávka. A "starou mrchou" jezdím proto, protože ve svých 23ti letech nemůžu mít při poctivém zaměstnání v oboru větší plat než 20tis. hrubého měsíčně (to je tak to maximum, co kdo nabízí - teď jdu dělat za 14...) z čehož sice jeden člověk vyžít může, když ještě jako já bydlí u rodičů a nechává se vykrmovat ;o) ... Ale rozhodně se z toho nedá za rozumnou dobu našetřit na nové auto. -
"-- skrytý --" 20.10.03 12:01
« Re: to našrot
wawrik: jedna věc ti trochu uniká - zásadní přitížení vnějších kol se děje odstředivou silou (protože těžiště auta se v příčném směru hne opravdu minimálně - u těch s "měkkým" podvozkem jde spíš o stlačení pružin a jejich reakce samozřejmě směřuje do silnice a hlavně proto je na vnějších kolech větší síla), tedy se odlehčí vniřní kola i u "tvrdého" podvozku. Ale protože se ty pružiny stlačí méně, než u "měkkého", tak může (ale nemusí!) být i ta reakce menší a tak se podvozek může lépe utrhnout. A pokud jde o překročení té hranice smyku na vnitřních kolech - tak pokud se kola pořád dotýkají (což např. u VW podvozků nebývá časté), tak pořád přenášejí na silnici alespoň nějakou sílu (na hranici smyku je poměrně složité určit jestli je to ještě adhezní síla nebo již třecí - dalo by se to přirovnat k deformacím a tzv. plastickému kloubu, který při stálém působení síly přenáší dál maximálně tu sílu, co způsobila jeho plastizaci a tak ubírá energii působící síle, i když už se víc nedeformuje - takhle částečně fungují deformační zóny) a tedy vnější kola pořád zachycují rozdíl, který nestační zachytit ta vnitřní. Zatímco když to kolo nadlehčíš, tak ta vnější kola musí zachytit všechno - ovšem toho se využívá na okruzích, kde naprosto přesně víš, po jakém povrchu a jak ta auta pojedou a taky máš jednoúčelové pneumatiky, které zvládnou větší přetížení atp.