OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Náhlá ztráta výkonu u TDI 81 kW
Dnes jsem předjížděl v kopci náklaďák, nebylo na to moc času, tak jsem tomu naložil a když jsem se už před něj zařazoval, tak to najednou autem trochu cuklo, o něco spadly otáčky a auto od té doby úplně ztratilo výkon v celém rozsahu otáček. Taky mě nejdřív napadlo, jestli je možné, že nějak přestalo jít turbo. Kdyby odešla vzduchová váha, tak to se prý projevuje jinak (spíš ve vyšších otáčkách). Asi po 35 km jsem musel na 20 minut zastavit a po nastartování to jelo už zase normálně... Pak jsem s tím ještě ujel asi 170 km, zkoušel jsem tomu občas nakládat a už to jelo dobře. Tak nevím, na VAG s tím budu moci dojít až za pár dnů, nenapadá vás někoho, co se to mohlo stát? -
« Re: spotreba u Octavie
fija: to je sice moc hezký, že máš takovou spotřebu, ale motoru se to asi moc nelíbí, co? Nic se nemá přehánět-myslím si, že je daleko víc eko jezdit normálně, než pod 1500otáčky a s černým kouřem ve zpětným zrcátku. Moje Octavie z bazaru (30tis km) ve mě vzbuzuje rozhodně smíšený pocity- občas jede jak šílená, občas je lemra, ale hlavně v nízkejch otáčkách čudí jako svině. -
« Re: spotreba u Octavie
andree_cz: Ekorally nejezdím, s autem jezdím úplně normálně - většinou ve 2 nebo ve 4 lidech, dálnice téměř vůbec, každý den do Prahy do práce (40 km tam i zpět, ale je to spíš na kraj Prahy), jinak jezdím většinou okresky. Teď jsem počítal spotřebu od začátku května do teď (12.000 km) a vyšla mi přesně 5 l/100 km. Občas tomu naložím "plnej kotel", abych trochu prohnal ty koníky ´pod kapotou.
fija: podívej se na www.dieselpower.cz, kde najdeš o vstřicích a obecně i o TDI další informace. Odtud mám i nové vstřikovací trysky na TDI 81 kW (zn. PowerPlus 520, po 2000,- Kč za kus, které mají být lepší, než originál). Můžeš si tam nechat seřídit i vstřiky (500,- Kč za jeden). Já jsem se tam domluvil tak, že pro mě připravili seřízené jiné starší vstřiky s novými tryskami a pak se to jen na místě prohodilo (v Chomutově). Znát to bylo, auto jede lépe. Prý se to doporučuje po 120.000 km. Kdyby sis dal tyhle trysky (PowerPlus 520) na TDI 66 kW, tak ani nepotřebuješ chiptuning... -
« Re: Žhavení
zhavici svicky v katalogu orig. prislusenstvi jsou ted slevnene, bud za 432, nebo za 500 Kc (jedny jsou do vsech motoru, druhe jsou jakesi "svicky pro predehrev"). Chystam se to nechat zkontrolovat v patek, ja uz zhavim 4x, abych se vyhnul nepravidelnemu startovani. I kdyz udajne zhavicky na TDI maji vydrzet hrube pres 100 tkm ... tak nevim. Uvidim, co reknou v servise, pak to sem muzu napsat. -
« Re: Žhavení
Měření ohmmetrem je k ničemu, protože tak malý odpory běžným měřákem v podstatě nezměříš. Sice to něco ukazuje, ale s mizernou přesností (rozptylem) a stejně nevíš, co máš změřit. Nejjednodušší kontrolou je (pokud se dá dostat k přívodu napětí žhav. svíček) rozpojit svíčky mezi sebou a postupně je připojovat z +12V přes ampérmetr. Na DTL od opla mi stačil 20A rozsah. Není to z mý hlavy (konzultace s ATX), a je to fakt nejjednodušší. Nemusíš vyndavat žhav. svíčky a všechny je zkontroluješ - proudy musí bt přibližně stejný. -
« Re: Žhavení
Já jsem je zkoušel na motoru proměřit ohmmetrem a všechny ukazovaly skoro nulový odpor - nevím, na jakém principu to žhaví, ale pokud by nějaká byla přepálená, tak tak bych to snad na ohmmetru poznal, ne? A když zapnu před nastartováním 2x klíček, tak to chytne perfektně. Proto to vypadá, že žhaví všechny, ale ne na 100%. -
« Žhavení
Nedávno se tu probíralo něco o žhavení. Teď začalo ráno mrznout a mě po nastartování (startuji samozřejmě až po zhasnutí kontrolky žhavení) nechytnou všechny válce najednou, ale chvililinku to jakoby zaškobrtá. Pokud nechám žhavit 2x, tak to chytne normálně. Předpokládám tedy, že žhavicí svíčky už asi nejsou v nejlepší kondici, ale dávat za nové více než 2000,- Kč se mi teď nechce.
Nedělal jste někdo už něco jako repasi žhavicích svíček u TDI - nestačilo by je jen vyšroubovat a vyčistit - třeba rozpustit nějaké usazeniny? A čím? -
« Re: spotreba u Octavie
Mě ukazoval PP spotřebu 4,6 - 4,7 l/100 km, skutečná spotřeba však byla 5 l/100 km (Octavie Combi 81 kW, MR 2001, 167 000 km). Od července mám seřízené vstřiky a vyměněné trysky (za PowerPlus 520) a auto od té doby lépe jede a dle PP spotřeba okamžitě klesla na 4,2 - 4,3, avšak ve skutečnosti zůstala stejná na těch 5 l/100 km.
Rezerva v nádrži mi nepípne dříve než v 1050 km (plním úplně plnou včetně odvzdušnění), pokud beru u Shellu, tak natankuju a ujedu ještě více - něco na té jejich "nepěnivé" naftě bude, vejde se jí při tankování do nádrže víc, to je ale asi jediný rozdíl oproti "obyčejné" naftě, lépe to na ní totiž nejede. .
Pal. počítači se prý nechá nastavit (VAGem?), že do motoru jde větší dávka paliva, tím by tedy ukazoval i přesněji. -
« Re: ŽHAVENÍ
Tak to teda nevím, nejsem auto elektrikář, ale předpokládám, že povel ke žhavení musí dát jedině řídící jednotka, která samozřejmě dostane údaje z čidel které potřebuje. Ale jak to přesně v autě je to nevím, určitě tam bude nějaké relé na sepnutí, určitě tam bude pojistka na žhavení ale víc nevím. Když se domluvíš někde ve škodovce s mechanikem, tak ti to určitě+ udělá i bokem za rozumnější peníz.
PS. Docela mě pobavilo, když jsem si teď nechával pouze na svém Tdi aktivovat tempomat v řídící jednotce, který jsem si montoval sám. Dvě minuty práce na VAG, ale 35 minut papírování, příjem, výdej atd. Docela jsem se pobavil až mi to připadalo dost absurdní, za 149 kč vypisovat půl hodiny nesmyslné údaje, když do stejného servisu už nikdy nepůjdu. -
« Re: Zima
V octavii je klasicky průtokově ohřívaný filtr, tzn. že zpětný chod teplé nafty z čerpadla jde přes filtr a tím se vyhřívá. Není to klasicky vyhřívaný filtr jako je např. myslím v Renaultu 21 D kde je to vyhříváno elektricky.
Takže z toho vyplývá, že pokud ti zparafinovatí nafta ve filtru tak je to vyhřívání v octavii k ničemu. Proto já osobně preventivně používám jak kvalitní naftu ( zejména Aral se kterou brácha jezdí ve služebním terenním Mitsubishi a nikdy nezamrl i když bylo -25 celý víkend a auto venku ) a ještě do ni dávám aditiva od Biskop´s original, které navíc zvyšuje cetanové číslo nafty. Pro zimní provoz to snad vychází ani ne na 20 kč na plnou nádrž, tak pro tu jistotu, že nezamrznu je to v poho. -
"-- skrytý --" 24.10.03 09:08
« Re: Zima
Tomcat: jasná věc, já bych taky předpokládal, že když si koupím nové auto, nebo velmi zánovní, a zaplatím za to tedy patřičný peníz, že budu taky jen a pouze uživatel, a budu dělat maximálně to, co jsi popsal, a nic víc. Na dodělávání doma a svépomocné opravy mám staré vraky :)) -
« Re: ŽHAVENÍ
Předpokládám že diagnostika s řídící jednotce zapisuje veškeré chyby. Žhavení pokud funguje pokud je teplo, tak jen kontrolka žhavení při zapnutí zapalování problinke a startuješ hned. Pokud je větší zima, tusím až nějak kolem -5 st. celsia ( nevím přesně tu teplotu ), tak samozřejmě žhaví klasicky, tzn. svítí kontrolka žhavení déle a jakmile zhasne tak hned startuješ. -
« Re: Zima
to oddie: Nojo, když já jsem takovej zdegenerovanej uživatel. Od dob, kdy jsem jezdil tátovou oktávkou (tou původní, né tou dnešní), kde jsem znal všechny mouchy, který to mělo a uměl jsem je operativně řešit, jsem vyšel ze cviku, jsem zvyklej, že se do toho leje benzín (nafta), sem tam se dofouknou gumy, doleje ostřikovač, zkontroluje olej, vymění žárovka, vymete špína a tím to hasne.