OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« PASSAT TDI 103KW FABIE 96KW
JEDU SI JEN TAK DO KEFIRU TĚCH SVÝCH 120 A PAK SE NA MĚ KDOSI LEPÍ :-) FABKA ČERNÁ JAK TMA (A KDOPAK TO ZA ŘIDIČE) HUF :-) ,HUFE KDYZ BYCH CHTEL TAK TI TO TE 96KW ATCE NATRU :)) CELKEM SOLIDNE SI TO NEKDY VYTOCIL(VIĎ?) NA PAR FTERIN VYLETLO SAZI JAK SEM TO UVIDEL HNED MI BYLO JASNE ŽE SI NA TO DUPL. ALE JINAK TI TO NEKOURI.
MAM DOTAZ CO TY XENONY? SVITI TO O HODNE LIP? PODLE POROVNANI SE STAROU FABOU? -
« Re: Akusticky projev 1,9TDI (66kW) x 1,6 (74KW)
to pajaf: Než 1,6, tak to jednoznačně TDI. Ve městě se sice traktor nezapře, na dálnici někde okolo 130 - 140 je v pohodě tichej a dobře táhne. Do 1,6 nechoď, nejede, řve a žere. 1,8T je špička, jestli máš na prvním místě pocit, tak di do ní. To vše platí o novejch autech, u ojetiny je u turbáčů vyšší riziko potenciální drahé opravy, ta 1,6 je jednodušší. -
« Re: Akusticky projev 1,9TDI (66kW) x 1,6 (74KW)
Howard: Prosím tě, neříkej takové kraviny jako, že bych měl zkusit manuál a pak, že pochopím, že to není na ... ačkoliv se to stydím přiznat, bohužel mám s manuálem své (neblahé) zkušenosti, když pomineme, že manuál sám o sobě je kravina, tak bych tě požádal o vysvětlení námitky, že u automatu se nedá dát rychlostní stupeň jak chce řidič, to by mě vážně docela zajímalo. Asi bych měl před tím upozornit, že automat =/= tramvaj...
Nicméně každý máme svou hlavu a národ vždy musí vyprodukovat takové množství zabedněnců a informovaných abych ekonomika pěkně šlapala. Zkus si zajezdit s moderním automatem v moderním autě, pak se vrať ke klávesnici a napiš své bezprostřední zkušenosti z reálného provozu. Ona zkušenost podle barevné fotografie i když na lesklém papíru ve značkovém časopisu je sice fine, ale jenom přeci reálná zkušenost je pravda o trochu něčem jiném. V případě neodbytného chtění vyzjistit jak to funguje je auto k dispozici, nakonec každý z nás tu je od toho aby se něco dozvěděl. Což mi připomíná, nemáte někdo Ferrari ?
PS: příliš automatický auta jsou fine, jenom nesmějí být po záruce :o)
-
Howard 28.10.03 19:01
« Re: Akusticky projev 1,9TDI (66kW) x 1,6 (74KW)
to ace2: No nevim o jakem titernem tlacitku mluvis - ja vypnuti na tempomatu krasne po slepu zmacknu a nozku nechavam odpocivat (brzdu jsem protukaval pouze coby neznaly greenhorn :-) Co se automatu vs. manualu tyka - zkus si to a pochopis, ze to na neni. Ja to tak mam (automat bys mi nevnutil ani nasilim ;o) a jsem naprosto spokojeny - dam ho tam na ktery stupen chci.
Co se "prilis" automatickych aut tyce - mam z nich strach. -
« Re: Akusticky projev 1,9TDI (66kW) x 1,6 (74KW)
ee nepoučuj mě jak jak funguje tempomat, nikdy jsem auto bez tempomatu neměl... jistě tím titerným tlačítkem lze vše... ale je to na , to si radši pruťuknu brzdu. Jinak jsem neříkal, že nutně Meda, ale ne chcíplou 1.6. Tak co se pořád točíte kolem Medu, tam jsem jen vysvětloval druhou funkci tempomatové páčky. No jinak manuál je pochopitelně u tempomatu zase na , za tím si po neblahých a poměrně stresujících zkušenostech pevně stojím, otázkou je jestli za to spíš nemohla ta podivná páka z doby kamenné mezi sedadly u které jsem pozitivní funkci hledal jen ztěží a ani uživatelská příručka mi nedala uspokojivou odpověď... brr ještě teď z toho mám husí kůži. Takže zpět k tempomatu, dostatečný motor, respektivně dostatek točívého momentu a samozřejmě automat, jinak je jen moc fine ozdoba vedle volantu...
Ne na Medu je všechno složitejší, ani hodiny si nemůžu seřídit, i když jdou o 2 minuty blbě, říděj se automaticky podle GPS satelitu, výsledek je ten že jdou sice přesně, ale o 2 minuty vedle... Speedtronic se automaticky vypne když si vyžádáš kickdown... takže no stres. Asi udělám pár fotek, pokud bude zájem, je to udělané docela pěkně... a kupodivu to dokonce i funguje, což pomalu u Mercedesu považuji za zázrak... Začínám přemýšlet o Grand Espace 3.5 V6 s kompletním ceníkem. -
Howard 28.10.03 15:24
« Re: Akusticky projev 1,9TDI (66kW) x 1,6 (74KW)
to ace2: Mily zlaty, na tempomat s manualem nepotrebujes Medoura. Ja mam 1,8 T a zvlada vse v pohode (na III muzes jet 50-160 i kdyz to nedelam :-) A na preruseni funkce se vubec nemusis dotykat jakehokoliv pedalu - staci jej jen vypnout - auto pak zpomaluje (nebo zpomalovat tempomatem) a jak je volno zase vyvolat - je to vlastne plnohodnotny rucni plyn.
Mozna v medovi je to udelane nejak sloziteji, ale v blbe skodovce to funguje naprosto jednoduse a OK. Jinak to nastaveni max rychlosti se mi jevi dost nebezpecne - co kdyz potrebujes jeste pridat, ovsem tempomat rika NEE, nakladak naproti JOO a ty zacinas hledat vypnuti teto funkce ;o) -
« Re: Akusticky projev 1,9TDI (66kW) x 1,6 (74KW)
no ano taky v jakým v autě. V Caddym to ještě za jistých podmínek jde, ale v Medu tempomat vůbec nepoužívám, protože to prostě nejde, tam radši používám speedtronic, tedy si přepneš tempomat do jinýho režimu a pak si místo ustálené rychlosti nastavuješ maximální, což je mnohem lepší, tak můžeš mít plyn až na podlaze, ale stejně nepojedeš víc než máš nastaveno, výhoda je ta, že se dá rychlost měnit dolů jenom tím, že pustíš plyn a přirozeně zpomalíš a na druhou stranu víš, že rychleji než chceš nepojedeš. To používám narozdíl od tempomatu pořád, ten bych musel pořád cancelovat brzdou a každou chvili resumovat a to nemluvím o neustálém přizpůsobování rychlosti podle v předu jedoucího auta... No a taky na tempomat musí být odpovídající motor. Na chcíplou 1.6 ke všemu v manuálu a vůbec všechny manuály je to jen obtížně použitelná zhýralost... -
Howard 28.10.03 13:56
« Re: Akusticky projev 1,9TDI (66kW) x 1,6 (74KW)
to ace2: Ono s tempomatem je to jako s ohnem - dobry sluha, spatny pan. Holt clovek ho musi umet ovladat a musi zustat nad nim - teda snizovat, zvysovat rychlost, vcas vypinat a pak jen znovu vyvolat posledni rychlost a pak se zadna vec jak popisujes nemuze stat. Je naprosta blbost kvuli tempomatu jezdit nebezpecne.
Ja ho napr. pouzivam i kazdy den ve meste v zone 30 (kde ho nastavim na 40) a jsu v pohode (vicemene jsem byl k tomu donuceny po 2 foteckach :-) Samozrejme kdyz jsou decka okolo cesty, jeste si zpomalim. -
« Re: Akusticky projev 1,9TDI (66kW) x 1,6 (74KW)
jo tempomat je fine věc, ale maximálně tak v neděli ráno... jinak je to spíše ke vzteku a člověk pak i riskuje na těsno, jenom aby nemusel tempomat vypínat... bych mohl vyprávět veselé historky, kterak se návěs tiráku blížil.... :) -
Howard 28.10.03 09:32
« Re: Akusticky projev 1,9TDI (66kW) x 1,6 (74KW)
to pajaf: Nejhezci zvuk a pohodu budes mit samozrejme v 1,8T, i kdyz pokud si nechas odhlucnit 1,9 TDI (nejlip sestikvalt), tak to taky neni zadna hruza - po chvilce ani nevis, ze jedes s dieslem. Ja bych se rozhodoval, jak je pro me dulezita spotreba a vykon a pak sel do jednoho z techto motoru. Na ostatni zapomen, ty jsou na nic. -
« Akusticky projev 1,9TDI (66kW) x 1,6 (74KW)
Stojim pred rozhodnutim, jestli octavii benzin nebo naftu - predpokladany druh jizdy - 60-70% dalnice, proste premistneni z bodu A do bodu B v relaci stovek kilometru na jednu jizdu. Nechci se bavit, co jak tahne a nebo jak se s tim predjizdi, nebo co ma jakou spotrebu. Zajima me "pohodovy pocit pri jizde". Kdyz si vezmu benzin 1,6 (74kW), ktery znam, tak vim, ze na dalnici ve 130 tocim cca 4000min-1 a noha je porad na plynu. To je proste jizda na nic - z meho pohledu. Na druhou stranum jezdi-li timto motorem clovek 90-100 km/h, tak je to paradicka, celkem ticho a navic i spotreba kolem 6,5, proste pohoda - to se mi libi. S 1,6 to ale na dalnici zadna pohodicka neni a proto se ohlizim po 1,9 TDI (66kW), kde z tabulek vidim, ze to na dalnici toci ca 3000min-1, coz se mi zamlouva. S timto dieslem jsem ale nikdy nejel, jen jej slysel z venku - nic moc. A proto dotaz (pro faceliftovanou octavii): Je to ve vnitr dobre odhlucnene? Neotravuje ten motor kravalem pri jizde (i v meste)? - prosim nejake pocitove srovnani s 1,6 (74kW) - nebo je lepsi sahnou po 1,8T benzinu, kde je prevodovka jinak odstupnovana, nez u 1,6? Proste mi jde o jizdu nerusenou kravalem motoru.