OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« tommy
Brzdy u Octavie se tu už probíraly. Můj názor je ten, že s bubnama vzadu brzdí dobře a s kotoučema výborně, hlavně ten nástup je parádní. Jinak montovat standartně ABS je dle mě spíš horší, plno lidí jezdí tak, že se mu ABS za celej život ani nezapne, tak by měl mít tu možnost ušetřit na něm, zas na druhou stranu je ABS super věc a ještě lepší je uzávěrka diferenciálu! -
"-- skrytý --" 12.11.03 15:24
« Re: Re:
to ladao:
Tak VW má trochu rozpoluplnou (hm, spíš hodně, konečně ale nikdo nás nenutí si od nich něco koupit) "politiku", každopádně (aspoň pro mě) ABS je dobrá věc, bohužel já jí nemám, i když si myslím že v autech třídy Octavie by měla být montována standardně. Na druhou stranu je nutno uznat, že Octavia se dělá od r. 96 (podotýkám že je to "nižší střední" třída či jak se to rozlišuje) a její konkurence byl(a) Megane, Xsara, Astra apod. a ne každý z nich má ABS standardně i dnes. Na druhou stranu řada i menších aut ano. (Bavíme se o situaci v ČR). Dnes už mají Octavie ABS standardně (aspoň myslím, možná úplně yákladní verze ne). Jinak že se tam montují bubny - upozorňuji že skutečně nejsem automobilový přeborník, je to jen můj názor a klidně uznám že se pletu - párkrát jsem si zkusil s Oktávkou (r.v. 97, bubny, bez ABS) zastavit na letišti (sám, bez nákladu) a přišli mi ty brzdy dost slušný. Teď se nebavím o situaci ABS/bez ABS ale brzdný účinek. Spíš by chtělo aby se k tomu vyjádřil někdo kdo jezdí hodně naloženej nebo nějaké testy.
A ještě pokud se nepletu - Octavie s kotoučema vzadu mají oproti bubnovým verzím i zvětšené kotouče vpředu... -
« Re: Re:
Mitsi: no jo, ale když my se bavíme o škodovkách. a tam je ABS i u Fabie 1,2 s bubnama. to:tommy78
O těch brzdách tu bylo diskutováno mnohokrát, a jen pro dokreslení účinnosti brzd a zájmy výrobce pod pláštíkem bezpečnosti si přečti tohle. Octavia TDI 66 Combi má v zádu bubny(jak tomcat správně podotknul) tedy se předpokládá, že se v ní bude vozit více nákladu a tedy bude celkově těžší než Fabia HB 1,4 74 která je lehčí a má v zádu standartně kotouče :-) takže ?? otázka zní...??? asi tak, co brzdí lépe ??? odpovězte si sami... asi tak...Nepředpokládám, že někdo bude považovat Fabku 1,4 74 za takové závodní auto, aby nutně potřebovalo kotouče i v zádu. -
"-- skrytý --" 12.11.03 12:45
« Re: Re:
To ladao: ABS na autech s bubny vzadu obvykle není "plnohodnotně čtyřkanálový", ale i kdyby byl, reakční doba bubnových brzd na změny tlaku v přívodním potrubí je nesrovnatelně delší (tj. pomalejší reakce), tudíž to celé pak hůře funguje. Právě proto se u aut s "plnohodnotně čtyřkanálovým ABS" používají vzadu kotouče, nikoliv proto, že by ty bubny vzadu snad celkově hůře brzdily. Naopak s bubny vzadu podstatně lépe brzdí ruční brzda, proto někteří výrobci používají kombinace (samozřejmě vzadu) "venku kotouč na provozní brzdu", "uvnitř buben na ruční brzdu". -
Adyn 12.11.03 12:06
« Re: Tak konecne nejaka
To Howard: S tou ruční brzdou jsem to myslel tak: Většina aut má vzadu klikovou nápravu (jestli jsem se dobře vyjádřil) a tudíž když měníš výšku vozu (nasedáš - vysedáš) tak se ti jednak minimáně mění rozchod a jednak se mění úhel nápravy vůči vozovce. Ale protože máš zabrzděno, tak to kolo nechce dovolit. A když máš zabrděno málo, nebo špatně seřízené brzdy tak si to holt v ten okamžik kdy se kolo pootáčí vůči nápravě, trochu vrzne.