OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  08:35

    « hmm

    Ja porad beru rozdil mezi benzinem a naftou priblizneho vykonu a hmotnosti kolem 2 litru. Ja mam 1.8T na 1400 km real 6,4, fija TDI chip 66 kW ma real mezi 4,2-4.4. Petr Broza na autorevue.cz ma se svou 1.8T 7.5 a uz se nekolikrat taky zminoval po testovani ruznych TDI o rozdil 2-2.5l pri stejne dynamice jizdy. Odpovidaji tomu i papirove hodnoty. Chtelo by to mit v rodine dieslovou oktavku a projel bych si rad 30 km trasu, na ktere mam pri tomto pocasi prumer 5,1. Nepredpokladam, ze bych se s TDI dostal po 3 l, abych dostal predpokladane uspore 2-2.5l oproti benzinu. Taky bych radsi asi diesel, ale mne se nevyplati.Toz ja vim, ze se to diesel x benzin mele furt dokola, ale sak co.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  08:25

    « Re: Prosba

    jde o to, ze ta dioda nikdy neblikala, kdyz jsem zamykal klicem. Myslel jsem, ze ta dioda je priprava na alarm. Teprve pri predavani auta k montazi autoalarmu mi borec rekl, ze to mam nejake pojebane, ze by to melo blikat. Obcas se nam podarilo klicem zamknout tak, aby dioda blikala a auto bylo zamcene zevnitr i zvenku. Pri montazi se prislo na to, ze auto bylo asi drive vykradeno ( nesla dobre namontovat zaslepka zamku, stopy po paceni radia sroubovakem, apod. ) Myslel jsem, ze se to montazi autoalarmu spravi, ale nespravilo, funguje jen 1. zamknuti po odpojeni baterie. Mam autoalarm s Pagerem Crimestopper CS 1512 , pro ktery jsem se rozhodl i proto, ze oproti Jablotronu umi zamykat/ odemykat pri zapnuti/ vypnuti zapalovani. Nicmene to funguje v 5% a jedu to v patek reklamovat. Clovek, ktery to montoval pry tuto zavadu resil z dovozcem a omlouval se, ze asi udelal chybu kdyz tuto vlastnost nastavoval pri zapnutem zapalovani, coz byla asi chyba. Jeste mam domluvene automaticke dovirani oken. S tim CS 1512 jsem / nejsem spokojen, spousta veci jako zamceni auta, pokud do 20 s po odblokovani neotevrete dvere apod. nejde na octavku udelat, protoze ma vlastni rizeni centralu. Muselo by se vlezt do vsech dveri a premostit neco, za 800 Kc mi to nestoji. Pry toto neumi ani Jablotron. Tu diodu ve dverich asi necham zapojit paralerne s alarmem, mam pocit ze odstranovani zavady v autoservisu by bylo neumerne drahe. VAG nasel nejake zavady v centralu, vsechny byly vyresetovany a o pricine se mi nikdo nezminil, protoze jsem po tom nepatral, co je vyvolalo, kdyz jsem myslel ze dioda nema blikat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  02:07

    « Re: Jak jet za málo?

    našrot: Mně se nedávno známý svěřoval, jak jeho táta dostal 320d místo oktávky 110PS TDI a jak mu ten bavor nejede, že na oktávku šlápnul a jelo to hned jako blázen. Tak jsem si pomyslel, že lidi, který neznaj BMW, asi neví, že má snad nejprogresívnější dávkování plynu ze všeho, v čem jsem seděl, tudíž že když sešlápnu málo, tak to taky málo jede a že plný výkon dává až opravdu na podlaze. Přece jenom je to auto se zadním náhonem pro radost, a to i přes všechny ASC+T apod. a leckdy je tam třeba dost citu na udržení powerslide, což oktávisty zjevně netrápí. Jsem zvědav, jaké poznatky přinese do hospody příště :o)


    Na to, že každej říká, jak jezdí s autem za čtyři litry, už jsem zvyklej. Praxe bývá ovšem trochu jiná, a to méně prozaická. Když potom zjistím, že nafťák, když se se mnou snaží držet tempo, jezdí nakonec za 11,5 na sto a stejně nestíhá, tak mi těch mých průměrných 12 benzínu zas nepřipadne nic tak divnýho, kor u přes dvacet let starýho křápu :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.11.03  01:37

    « Jak jet za málo?

    Už to tu asi bylo víckrát omílané, ale zajímalo by mě, jak tu někdo dokáže jezdit s TDičkovou kokotávkou pod 5litrů, nedejbože pod 4? Ať se snažím jak se snažím, tak po Praze to nezvládám pod 6,9 (i když tam je celkem fuk, jestli se tomu šlape na krk, pokud se tomu dá tak říkat, nebo se snaží šetřit) a mimo město se nedostanu pod 5,6, když to fakt šolíchám a ta jízda se spíš už nedá ani nazvat jízdou, ale spíš jakýmsi nenápadným opatrným přesunem z místa na místo... Kdykoliv, když přijde nějaký kopeček (a to je docela často), tak pro udržení konstantní rychlosti skočí okamžitá spotřeba na 8-9 litrů... Možná tak v nějaké polabské nížině se asi jezdit za tak málo dá, ale jinde to nevidím reálné... BTW: nějak jsem taky mimo jiné zjistil, že za poslední týden, co jezdím kokotávkou, nemám v tom autě nějaké tendence jezdit rychle - normálně po dálnici jezdím 150-160, protože pomaleji mi to nějak tak přijde, že se moc courám. S kokotávkou jsem se přistihnul, že jsem za celou cestu po dálnici nejel víc než 130 (tachometrových, tedy cca 115 skutečných...), spíš pomaleji a vůbec mi to nevadilo. Ale na druhou stranu jsem si taky všim, že v ní mám nějakou roztěkanou pozornost a že se tak nějak moc "nevěnuji řízení"...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.03  10:17

    « Re: Prosba

    "deaktivující kód na ..." libovolne tlacitko dalkovyho ovladani popr zapnout zapalovani originalnim klickem. Tak jak pisou v navodu. Nebo to neresi vsechny mozny stavy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.03  09:36

    « Re: Prosba

    ,,zamykání se dá možná i deaktivovat. Manželce se např. auto samo zamkne i zevnitř po rozjezdu a při vypnutí motoru se zase odemkne. Aktivoval jsem to nějak složitě sám, a vím, že možností různých kombinací tam bylo neurekom. mimochodem, víte o tom, jaký máte deaktivující kód na houkající a nebo splašený alarm ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.03  09:33

    « Re: Prosba

    A co máš za Alarm ? Ono totiž různé alarmy mají "milion" volitelných funkcí a dvojité
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.03  08:34

    « Re: Prosba

    hm, diky. Tak, jak popisujete, mi to nikdy nefungovalo, blikajici diody bych si vsim. Obcas to zafungovalo, kdyz jsem dootocil klicek jeste 1x doprava. Rikal jsem si, ze je treba vadny mikrosipnac a blbne to, ale vubec nechapu proc to po odpojeni baterie vzdy funguje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.03  06:39

    « Re: Central

    U Fabie MR 2002 stačí při zamykání stisknout tlačítko ovladače 2x za sebou. Tím se neaktivuje alarm a kontrolka nebliká.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.03  21:23

    « Central

    Mam MR2001 a podle navodu mi to taky nefunguje. Ale jinak. Klickem nebo dalkacem to vzdycky blika (a je aktivovany alarm). Pokud chci neblikajici LED (a vypnuty alarm), tak musim zabouchnout dvere ridice, krz zadni dvere zamacknout cudlik na prednich dverich a zabouchnout zadni dvere.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.11.03  20:39

    « Bez nadpisu

    Oj, tak jsem to popsal a nevsiml jsem si, ze Zdenal uz to vysvetlil, no nic...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.11.03  20:38

    « Re: Prosba

    Centrál by měl fungovat následovně: otočíš klíčkem doprava a mělo by to zamknout jakoby "nadvakrát", tím myslím, že to nejde otevřít ani zevniř a dioda bliká. Když ho pak otočíš znovu doprava, tak se to "jednou" odemkne, dioda nebliká a je to zamčený zvenku, ale zevnitř to jde otevřít. Teda mám taky alarm, takže jsem to dlouho nepoužil, ale myslím že to tak je.

    Každopádně po prvním otočení klíčku doprava to musí zamknout "dvakrát" a rozblikat se dioda.Pokud to musis zamykat jednou a pak jeste jednou (jak popisujes), tak to nefunguje (mam r.v. 97).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.03  18:05

    « Re: Prosba

    navod nemam, ale podle tveho popisu to mam jinak. Pohnu klicem doprava a zamknu to zvenku, pohnu jeste 1 x doprava a zamknu i zevnitr a ted by mela dioda blikat, ale neblika protoze nektery ze zamku zevnitr nezafungoval. Mam modelovy rok 1999.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.03  17:41

    « Re: Prosba

    Je to jednoduche a dokonce i v navodu k vozu. Funguje to nasledovne. Zamknes-li dálkou dioda bliká a auto nejde otevřít zevnitř(ale pochybuju že ne z venku-to by se asi Oktavky kradli o 90% méně :-)) ) a pokud zamknes klickem je to to same. Ale pozor! pokud zamknes dálkou a do cca 4s to stiskneš znovu, tak dioda neblika a dveřní pojistka proti "vyháčkování zevnitř" je odpojena. To platí i s klíčkem. Tzn pohnu kličkem doprava a ještě jednou doprava a dioda nebliká. Jak říkám v návodu je to pěkně popsáno.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.11.03  16:49

    « Tak mimo

    Kdybyste náhodou měl někdo zájem: kamarád prodává kokotávku 1,9 TDi (66kW), SLX, vyr. 5/2000, najeto 110tis. km, klima, airbagy (to je asi standard, že? ;o) ), zimní i letní kola (letní téměř nejeté na litých std. Škoda 5ti paprskových), construct (na zamykání převodovky), HF Nokia, tm. zelená metalíza, fakt v dobrém stavu, se servisní knížkou. Pokud byste měl někdo zájem, tak můžu poslat fotky. Pište na můj email: nasrot@post.cz P.S. ještě jsem zapomněl - chce za ní aspoň 285tis.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.11.03  12:30

    « Bez nadpisu

    A jeste par otazek, kdyz se postavim celem k motoru a naklonim se do mist pod leve predni svetlo, vidim na boku chladice takovou podlouhlou plechovku, do ktere vede a vychazi hadice. Trosku mi tam vzlina nejaka tekutina. Nema to neco spolecneho s klimou ? Pak se mi asi nevraci po nastartovani pastorek dostatecne rychle zpatky do starteru, protoze je pak slyset jak se toci. Da se s tim neco delat doma na kolene, treba promazat hridelku nebo vymenit vratnou pruzinu ? Diky. Zatim se zdrzuji oznaceni "zlaty FIAT".
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.11.03  12:23

    « Prosba

    Dobry clovek mi konecne vysvetlil na co je dioda ve dverich ridice u koliku. Ta dioda tam blika tehdy, pokud je zamknuto tak, ze se do auta nedostanete zvenku ani zevnitr. Kdyz jsem zamykal klickem nikdy mi dioda neblikala, kdyz to zamykal clovek, ktery o tom neco malo vi, obsas mu po delsim podrzeni klicem v zamku v zamknute poloze dioda blikala. Myslel jsem, ze se to montazi autoalarmu spravi. Nespravilo, objevil jsem vsak zajimavou vec, ze po odpojeni a zapojeni baterky ( vyresetovani jednotky CZ ) to vzdy prvni zamknuti zafunguje. Pak uz ne. Nevite nahodou v cem by mohl byt problem ? Nesetkali jste se uz nekdo s necim podobnym, funguje vam to spolehlive ? Podle Vagu je CZ v poradku, i kdyz bylo par zavad, ktere byly odstraneny. Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 18.11.03  11:52

    « Re: Leasing

    prenechat leasig na niekoho ineho, t.j. najst niekoho kto ti zaplati a este potom aj zoberie zodpovednost za splatky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.11.03  01:25

    « Leasing

    Dotaz: když mám auto na leasing a chtěl bych ho třeba vrátit, jak se to dělá, resp. je na to nějaký specializovaný bazar?


    PS: slovem "vrátit" je myšleno aby člověk dostal část svých investic zpět, ne zabavení vozu :o)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.11.03  19:47

    « to tommy78

    Exactly :). Airbagy budou asi dost husty, proto je cena opravy stanovena na 60 tacu (celkem teda bude auto cca za +/- 220K). Bez pytlu by byla za 25-30. Ale protoze jsem na pytlech trval, holt zaplatim vic :).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…