OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: hmm
to našrot: Když máš v Corolle, která je určitě trochu lehčí, než Oktávka, 115 koní a v Oktávce 90, musí to být někde znát. Kdybys měřil se stopkama zrychlení třeba 100-130 myslim, že by TDI nedopadlo špatně. Týdenní spotřeba 6,4 dle PP je na TDI Oktávku spíš hodně, asi záleží na konkrétních podmínkách ve městě: město můžou bejt stojící kolony v centru i téměř plynulá jízda v klidnějších místech. Mně se dlouhodobý průměr usadí vždycky na 5,8 nebo 5,9. V podobnym režimu jsem jezdil s benzínama mondeo 2,0 za 9,2, mondeo 2,5 za 10,6, octávkou 1,8T za 8,9, teda jestli si to dobře pamatuju. Z hlediska poměru spotřeba/výkon byla nejlepší Octávka 1,8T. -
« Re: hmm
to našrot: to neni nic divnyho, ze ti to zere tolik s tou Octavkou. Zere ti to normalne , jenom majitele¨techto skodovek nas ostatni musi porad presvedcovat, ze jezdej za 4l/100 km. Skoro kazdej si vetsinou u svyho auta neco malo ubere. I ja se obcas pristihnu, ze si prilepsim. Jinak ta Octavka nejede az tak zle, ale je to jenom 90 PS, co bys cekal? Ja s ni jezdim obcas tak kolem 6-6,5 l/100 km. No a s moji Mazdou 6 tak za 7l/100 km. No a abych dosahnul stejnyho jizdniho prumeru s Octavkou, tak budou zrat stejne. Jenom v Octavce tak rychle nejezdim, protoze v ni mam strach. -
« Re: hmm
našrot: Mám pocit, žes přišel na to, co já, když jezdím se sedmou, kde se dá pozorovat spotřeba a porovnávat. Řešení je šlápnout na to, razantně se rozjet a pak pouze udržovat rychlost. Když se člověk vleče a rychlostma se poooommmmalllluuu protahuje, žere to snad o pětinu víc. Naprosto stejný efekt to má na dálnici. I když je to nepřirozené, je ekonomičtější sešlápnout plyn a vyakcelerovat razantně ke 160ti, nechat s troškou plynu klesat a to samé znovu dokola. Je to divné, ale tímhle stylem to žere vážně nejmíň. -
"-- skrytý --" 21.11.03 00:00
« Re: hmm
tomcat: ve městě (tedy v Praze - ona je Praha řekl bych na styl jízdy i spotřebu dost nestandardní) jsem zjistil následující: když plyn jenom lechtám i při rozjezdu, ale stejně každou chvíli někde stojím atp. tak protože zase ten náběh té rychlosti je podstatně delší, tak to ukazuje průměr 7,5-7,9 l/100km. Když se to rozjede na téměř plný plyn, tak jedu za těch 6,8-6,6. Normálně řadím asi ve 2500-2700, maximálně, když třeba chci právě přejet křižovatku, ve 3250, víc ne, protože to vážně nemá smysl. Jinak ten týdenní průměr, kde jsem jezdil převážně v Praze a asi 1/3 po dálnici mimo mám 6,4 l... V Corolle mám obyčejnou 1,6tku 115hp - a v dynamice je rozdíl fakt hóódně velký, ale je to dáno celkově charakteristikou auta (např. dle stopek jedu na 50km/h s Corollou téměř o 2s rychleji než s kokotávkou a to ještě neuvažuji její 13% chybu tachometru - to mám spočtené dle radaru). Prostě jsem si teď holt musel zvyknout se dřív zařazovat do pruhu a na křižovatce musím čekat na větší mezeru, abych se někam nacpal. Je to motor pro velice velice klidnou jízdu. I když, nedokážu si představit "jízdu" s SDIčkem nebo 1,4kou ;o) -
« Re: hmm
na normalni jezdeni byla super. a hlavne tam nebyl v tech 2tis takovej kopanec jako u te 96 PD... ale fakt je ze ta PD ma 100Nm v ten okamzik vic... ale i tak... Stejne se mi zda divny ze ta 96kW da 200 tak tak ... jel jsem s octa a podle Climatroniku, to teda trvalo nez se to na tech 200 vysplhalo. Samozrejme nemluvim o dynamice z 80-160, to je parada... ale maximalka nic moc. A co me jeste vic udivuje ze kamos ma 5 let staryho passata 81kW a ten jezdi 200 uplne normalne... nehlede na to ze 66ka se na 200 vytlacila taky... -
« Re: hmm
hmm no ja mam sice v papirech mimo mesto 5.4 nebo tak, ale to ani omylem. Diky tomu ze je to dole mrtvy (1.4 16V 100PS) tak se to musi tocit... a kdyz jsem kolem 2000 ot. tak pri lehkym seslapnuti pedalu uz tam tece 10. 11. takze na okreskach tak silou vule a jizdou na spotrebu 6, ale to je fakt na chcipnuti... me se prave libi treba na te 66kW ze tam si clovek moc s plynem hrat nemusel... proste jel a jel a ono to na okresce jelo za 5.5 at setril nebo ne -
« Re: hmm
našrot: Ja bych rek', ze kopce to zase tak dramaticky nezhorsej. Kdyz je nekde "dokopec", nasleduje brzo "zkopec". Takze po rovine jedu za 5, do kopce za 10, z kopce za 1. Opravdu neni problem trasu mimo mesto a dalnici jet s prumernou spotrebou 5.5. Mluvim o benzinovy Octavii 1.6. -
"-- skrytý --" 20.11.03 12:21
« Re: hmm
mfilip: právě ta spotřeba ve městě mě hodně zklamala - když touhle 66kW kokotávkou jezdím za těch 7, když jí nešetřím, a se svojí starou Corollou za 8,3-8,5, když jí nešetřím stejným způsobem (akorát že ještě navíc to točí úplně jiné otáčky; s tou kokotávkou nemá smysl točit nad 3500tis.), tak to při tom rozdílu v dynamice, kdy si s tou kokotávkou pomalu musím brát dovolenou, abych přejel 4 proudou křižovatku, není takový rozdíl ve spotřebě... BTW: ještě jen tak pro kontrolu jsem to včera zkoušel měřit kolem Kolína, což je pěkná placka, a tam jsem se dostal na 4,5, ale v místech, kde jsou kopce to fakt nejde. -
« Re: hmm
Kdysi v MFdnes jezdili 156 km okruh s 1.4 16V 100PS. Prazdna jen s ridicem, nalozena 350 kg a nalozena + 3 kola na zahradce. Nwevim presne konkretni hodnoty, ale vim bezbecne, ze rozdil + 350 kg udelal na spotrebe jen + 0.5l a kola na strese + asi 2 l. Spotreby byly myslim 6.9,7.4,9l -
« Re: Jak jet za málo?
no je fakt ze kdyz se PD (96kW v octa) slapne tak to zere fest i na okreskach. Byl jsem docela nemile prekvapen ze to zere dooost :-) Ale je jasny ze vic vykonu da o neco vetsi spotrebu ze jo. Se starou 66kW octa jezdil tatik normalne za 4 litry pianko... S PD96 ani za boha, ale nakonec se priznal ze proste jezdi rychleji :)) -
« Re: hmm
no jo, vono s 1.8T jezdit pod 150-160 to je skoro na ten plynovej pedal foukat :-) mel jsem moznost jet se superbem 1.8T s chipem a Brno-Vary a zpet,okresky jsem jel tak 120 a dalnici porad 150-160 obcas akcelerace na plnej do 190-200 a jel jsem za 9. Myslim ze treba ve fabce ktera ma o 0,5 tuny min, by se dalo jezdit v poho svizne i za 6-7. Ja se svou 1.4 16V jezdim za 7.3, ale to hlavne po meste a ten motor je chciplej tak se to musi porad tocit... -
« Re: hmm
hmm, tech 75% mesto ale hraje obrovske + pro diesel, ktery je tusim lepsi o 4 l. Tak mne napada, u mych 25% mesto by rozdil mezi dieslem mohl byt i kolem 1.5 l. Ja mam fijovych 4.3 l nastevene jako hranici, kam az se da s dieslem dostat a muj prumer se zatim pohybuje v + 2.1 l/100. Jsem s Octavii spokojen, i kdyz jsem cekal oproti Brave mensi spotrebu, ale nedelam zaver po jezdeni ve 2 podzimnich mesicich. Ke stesti by hodne prispelo, kdyby mel nekdo doma volne lozeny dekor stredove konzolu, svetlo do kufru, ovladani zrcatek, zapalovac. Ty veci v aute bud nemam, anebo jsou silne poskrabane. na vrakovisti momentalne nejsou. Dekor by byl, ale borec se mne snazil presvedcit, ze ten kousek plastu stoji origos 3.5 tKc a kdyz mi to proda za 500 Kc, mel bych byt moc spokojeny. Pritom ten dekor stoji o Milotecu 900 Kc. -
« Re: to mfilip
U Crimestopperu je taky servisni tlacitko, ale slouzi jen pro vypnuti autoalarmu ( pri predavani do servisu ) a tusim pri programovani dalkoveho ovladani. Zavirani oken taky budu mit resene prodlouzenym intervalem, ale technik me upozornoval, ze ani toto nefunguje o octavek na 100%, ze uz se setkal s tim, ze to u nekterych nemusi fungovat ( i kdyz maji komfortni zavirani ). Vlastnosti Cirmestopperu se nastavuji natvrdo propojvaci kabliky primo v ridici jednotce, takze kazde dalsi nastaveni je pomerne narocne. Nicmene hodne veci si muzu nastavit dlakovym ovladacem ( vypnuti otresu, vypnuti pageru, apod. ) Jak rikal technik, auto-immo u oktavek nefunguje, za 800 Kc by se muselo vlezt od vsech dveri a premostit. A to bych zesral. Prave s opravou CZ budou spojene dalsi pomerne vysoke naklady a to bych taky zesral, vzdyt v podstate o nic nejde. Diodu necham napojit na alarm. Kdyby slo vyuzit te vlastnosti, ze by se pri aktivaci autoalarmu na chvili odpojila ridici jednotka centralu. Ale to asi nevyjde. Jeste mi rekni, co se stane kdyz u Jablotronu urvu ultrazvukove cidlo v interieru, bude to houkat ? Jde mi o to,ze mne alarm houka 45 s, pak uz zlodej sedi v aute a maximalne muze zareagovat otres, aby spustil alarm, coz asi neni prevdepodobne. Myslel jsem si ze ultrazvuk je dobry jen proto, aby alarm zareagoval, kdyz sahne do prostoru ruka. Ale co kdyz zlodej sedi v aute a cidlo proste urve, podle mne bude Jablotron sice chvili houkat, ale pak se stejne odmlci a uz jej pak nic nespusti. -
« Re: Jak jet za málo?
Nie je to nerealne dosiahnut taku spotrebu. V meste alebo na dialnici to vsak nejde. Raz som skusal nizku spotrebu na ceste Brezno - Strbske pleso a spat (3ludia, Combi TDI 81kW).A podla PP mi vyslo 3,9. Bolo to prvy a posledny krat, je to na nervy... Ale jednoduche - cim menej brzdit, dobehy so zaradenym kvaltom a pridavat len pianko. Bezne vsak robim "rodinnou" jazdou Brezno - Bratislava tesne pod 5,5 podla PP. -
"-- skrytý --" 20.11.03 08:49
« to mfilip
No, ona oktávka je trošku zvláštní auto. Já mám právě alarm od Jablotronu (myslím že typ 320, ten s ultrazvuk. čidlama) a taky mi tam nejde nastavit, že pokud do auta nenastoupím do 1 minuty, tak se to zavře. Na kolegově oktávce to samý. Na Citrenu Berlingo to šlape bez problémů (při koupi tam nebyl ani central, ani imobiliser).
U toho Jablotronu je skrytý tlačítko a je možno si všechny funkce v servisním módu nakonfigurovat, ale to zamknutí bez nastoupení nefunguje.
Asi se tam fakt musí něco upravit, jsem sice elektrikář, ale tak detailně jsem to nezkoumal (ani nemám k tomu podklady).
Co se týká aut. zavírání oken: jde o to pustit tam delší impuls, tak jako když otočíš klíčkem a držíš ho v poloze zamknuto. U toho Jablotronu je to 60s a nastavuje se to v servisním módu. Při montáži to nastaveno nebylo, ale já si alarm přenastavil k "obrazu svému" :o)).
Ono (kdybys teda nechtěl opravovat CZ) v podstatě by asi šlo úplně tu řídící jednotku CZ odpojit a řídit to jen alarmem (použít jen serva ve dveřích), ale obávám se že ta jednotka CZ komunikuje i s řídící jednotkou a tam by byl asi problém, tak asi nejschůdnější bude to nechat opravit.
Hm, pokud je to samostatný modul (řídící jednotka), asi by to šlo vyměnit (najít na vrakáči), a v servisu to naprogramovat, aby to šlapalo s řídící jednotkou... No radši toho nechám, v tomhle fakt nejsem odborník a dost možná píšu hlouposti...
Pokud bys ten Jablotron chtěl vidět, není problém, jsem v Plzni nebo v Mostě...