OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.03  08:39

    « Re: hmm

    to našrot: Když máš v Corolle, která je určitě trochu lehčí, než Oktávka, 115 koní a v Oktávce 90, musí to být někde znát. Kdybys měřil se stopkama zrychlení třeba 100-130 myslim, že by TDI nedopadlo špatně. Týdenní spotřeba 6,4 dle PP je na TDI Oktávku spíš hodně, asi záleží na konkrétních podmínkách ve městě: město můžou bejt stojící kolony v centru i téměř plynulá jízda v klidnějších místech. Mně se dlouhodobý průměr usadí vždycky na 5,8 nebo 5,9. V podobnym režimu jsem jezdil s benzínama mondeo 2,0 za 9,2, mondeo 2,5 za 10,6, octávkou 1,8T za 8,9, teda jestli si to dobře pamatuju. Z hlediska poměru spotřeba/výkon byla nejlepší Octávka 1,8T.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.11.03  08:30

    « Bez nadpisu

    se mi 1.8 T zacina * pod rukama. Spatne se vyspala a cele rano na neutral kolisaly otacky tak, ze jsem videl pokles jasu v tlumenych svetlech. Do certa.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.03  07:52

    « Re: hmm

    to našrot: to neni nic divnyho, ze ti to zere tolik s tou Octavkou. Zere ti to normalne , jenom majitele¨techto skodovek nas ostatni musi porad presvedcovat, ze jezdej za 4l/100 km. Skoro kazdej si vetsinou u svyho auta neco malo ubere. I ja se obcas pristihnu, ze si prilepsim. Jinak ta Octavka nejede az tak zle, ale je to jenom 90 PS, co bys cekal? Ja s ni jezdim obcas tak kolem 6-6,5 l/100 km. No a s moji Mazdou 6 tak za 7l/100 km. No a abych dosahnul stejnyho jizdniho prumeru s Octavkou, tak budou zrat stejne. Jenom v Octavce tak rychle nejezdim, protoze v ni mam strach.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.03  02:18

    « Re: hmm

    našrot: Mám pocit, žes přišel na to, co já, když jezdím se sedmou, kde se dá pozorovat spotřeba a porovnávat. Řešení je šlápnout na to, razantně se rozjet a pak pouze udržovat rychlost. Když se člověk vleče a rychlostma se poooommmmalllluuu protahuje, žere to snad o pětinu víc. Naprosto stejný efekt to má na dálnici. I když je to nepřirozené, je ekonomičtější sešlápnout plyn a vyakcelerovat razantně ke 160ti, nechat s troškou plynu klesat a to samé znovu dokola. Je to divné, ale tímhle stylem to žere vážně nejmíň.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.03  00:00

    « Re: hmm

    tomcat: ve městě (tedy v Praze - ona je Praha řekl bych na styl jízdy i spotřebu dost nestandardní) jsem zjistil následující: když plyn jenom lechtám i při rozjezdu, ale stejně každou chvíli někde stojím atp. tak protože zase ten náběh té rychlosti je podstatně delší, tak to ukazuje průměr 7,5-7,9 l/100km. Když se to rozjede na téměř plný plyn, tak jedu za těch 6,8-6,6. Normálně řadím asi ve 2500-2700, maximálně, když třeba chci právě přejet křižovatku, ve 3250, víc ne, protože to vážně nemá smysl. Jinak ten týdenní průměr, kde jsem jezdil převážně v Praze a asi 1/3 po dálnici mimo mám 6,4 l... V Corolle mám obyčejnou 1,6tku 115hp - a v dynamice je rozdíl fakt hóódně velký, ale je to dáno celkově charakteristikou auta (např. dle stopek jedu na 50km/h s Corollou téměř o 2s rychleji než s kokotávkou a to ještě neuvažuji její 13% chybu tachometru - to mám spočtené dle radaru). Prostě jsem si teď holt musel zvyknout se dřív zařazovat do pruhu a na křižovatce musím čekat na větší mezeru, abych se někam nacpal. Je to motor pro velice velice klidnou jízdu. I když, nedokážu si představit "jízdu" s SDIčkem nebo 1,4kou ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  17:36

    « Re: hmm

    na normalni jezdeni byla super. a hlavne tam nebyl v tech 2tis takovej kopanec jako u te 96 PD... ale fakt je ze ta PD ma 100Nm v ten okamzik vic... ale i tak... Stejne se mi zda divny ze ta 96kW da 200 tak tak ... jel jsem s octa a podle Climatroniku, to teda trvalo nez se to na tech 200 vysplhalo. Samozrejme nemluvim o dynamice z 80-160, to je parada... ale maximalka nic moc. A co me jeste vic udivuje ze kamos ma 5 let staryho passata 81kW a ten jezdi 200 uplne normalne... nehlede na to ze 66ka se na 200 vytlacila taky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  13:21

    « Re: hmm

    to našrot: A v tý tojotě máš jakej motor? Já nemám pocit, že by měla TDI66 nějaký závažný problémy s dynamikou. Zkus ji míň vytáčet a dřív řadit, jsetli ve městě řadíš až přes 3000, tak se nediv, že to žere, takový otáčky nejsou vůbec potřeba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  13:07

    « Re: hmm

    hmm no ja mam sice v papirech mimo mesto 5.4 nebo tak, ale to ani omylem. Diky tomu ze je to dole mrtvy (1.4 16V 100PS) tak se to musi tocit... a kdyz jsem kolem 2000 ot. tak pri lehkym seslapnuti pedalu uz tam tece 10. 11. takze na okreskach tak silou vule a jizdou na spotrebu 6, ale to je fakt na chcipnuti... me se prave libi treba na te 66kW ze tam si clovek moc s plynem hrat nemusel... proste jel a jel a ono to na okresce jelo za 5.5 at setril nebo ne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  12:53

    « Re: hmm

    našrot: Ja bych rek', ze kopce to zase tak dramaticky nezhorsej. Kdyz je nekde "dokopec", nasleduje brzo "zkopec". Takze po rovine jedu za 5, do kopce za 10, z kopce za 1. Opravdu neni problem trasu mimo mesto a dalnici jet s prumernou spotrebou 5.5. Mluvim o benzinovy Octavii 1.6.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.11.03  12:21

    « Re: hmm

    mfilip: právě ta spotřeba ve městě mě hodně zklamala - když touhle 66kW kokotávkou jezdím za těch 7, když jí nešetřím, a se svojí starou Corollou za 8,3-8,5, když jí nešetřím stejným způsobem (akorát že ještě navíc to točí úplně jiné otáčky; s tou kokotávkou nemá smysl točit nad 3500tis.), tak to při tom rozdílu v dynamice, kdy si s tou kokotávkou pomalu musím brát dovolenou, abych přejel 4 proudou křižovatku, není takový rozdíl ve spotřebě... BTW: ještě jen tak pro kontrolu jsem to včera zkoušel měřit kolem Kolína, což je pěkná placka, a tam jsem se dostal na 4,5, ale v místech, kde jsou kopce to fakt nejde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  11:26

    « Re: Jak jet za málo?

    Treba jen 96 kW ma lepe kalibrovany PP, ktery ukazuje skutecne real, psalo se tu az o + 1l u 66 kW. Mne se dokonce zda, ze papirove je na tom spotrebou 96kW lip nez 66 kW
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  11:23

    « Re: hmm

    Kdysi v MFdnes jezdili 156 km okruh s 1.4 16V 100PS. Prazdna jen s ridicem, nalozena 350 kg a nalozena + 3 kola na zahradce. Nwevim presne konkretni hodnoty, ale vim bezbecne, ze rozdil + 350 kg udelal na spotrebe jen + 0.5l a kola na strese + asi 2 l. Spotreby byly myslim 6.9,7.4,9l
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  11:09

    « Re: Jak jet za málo?

    no je fakt ze kdyz se PD (96kW v octa) slapne tak to zere fest i na okreskach. Byl jsem docela nemile prekvapen ze to zere dooost :-) Ale je jasny ze vic vykonu da o neco vetsi spotrebu ze jo. Se starou 66kW octa jezdil tatik normalne za 4 litry pianko... S PD96 ani za boha, ale nakonec se priznal ze proste jezdi rychleji :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  11:05

    « Re: hmm

    no jo, vono s 1.8T jezdit pod 150-160 to je skoro na ten plynovej pedal foukat :-) mel jsem moznost jet se superbem 1.8T s chipem a Brno-Vary a zpet,okresky jsem jel tak 120 a dalnici porad 150-160 obcas akcelerace na plnej do 190-200 a jel jsem za 9. Myslim ze treba ve fabce ktera ma o 0,5 tuny min, by se dalo jezdit v poho svizne i za 6-7. Ja se svou 1.4 16V jezdim za 7.3, ale to hlavne po meste a ten motor je chciplej tak se to musi porad tocit...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  09:41

    « Re: hmm

    hmm, tech 75% mesto ale hraje obrovske + pro diesel, ktery je tusim lepsi o 4 l. Tak mne napada, u mych 25% mesto by rozdil mezi dieslem mohl byt i kolem 1.5 l. Ja mam fijovych 4.3 l nastevene jako hranici, kam az se da s dieslem dostat a muj prumer se zatim pohybuje v + 2.1 l/100. Jsem s Octavii spokojen, i kdyz jsem cekal oproti Brave mensi spotrebu, ale nedelam zaver po jezdeni ve 2 podzimnich mesicich. Ke stesti by hodne prispelo, kdyby mel nekdo doma volne lozeny dekor stredove konzolu, svetlo do kufru, ovladani zrcatek, zapalovac. Ty veci v aute bud nemam, anebo jsou silne poskrabane. na vrakovisti momentalne nejsou. Dekor by byl, ale borec se mne snazil presvedcit, ze ten kousek plastu stoji origos 3.5 tKc a kdyz mi to proda za 500 Kc, mel bych byt moc spokojeny. Pritom ten dekor stoji o Milotecu 900 Kc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  09:40

    « Re: Jak jet za málo?

    to našrot: při klidný jízdě mimo město a dálnice nebo loudavý jízdě po dálnici se dá pod 5 podle PP jet, normálně to je někde mezi 5,5 a 6.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  09:30

    « Re: hmm

    to mfilip: Měl jsem 1.8T, teď mám TDI a rozdíl ve spotřebě je zhruba okolo těch 2,5 l při stejném řidiči (já) a stejných trasách (75% město). S 1.8T jsem možná jezdil trošku svižněji, traktor spíš vybízí ke klidnější jízdě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  09:18

    « Re: to mfilip

    U Crimestopperu je taky servisni tlacitko, ale slouzi jen pro vypnuti autoalarmu ( pri predavani do servisu ) a tusim pri programovani dalkoveho ovladani. Zavirani oken taky budu mit resene prodlouzenym intervalem, ale technik me upozornoval, ze ani toto nefunguje o octavek na 100%, ze uz se setkal s tim, ze to u nekterych nemusi fungovat ( i kdyz maji komfortni zavirani ). Vlastnosti Cirmestopperu se nastavuji natvrdo propojvaci kabliky primo v ridici jednotce, takze kazde dalsi nastaveni je pomerne narocne. Nicmene hodne veci si muzu nastavit dlakovym ovladacem ( vypnuti otresu, vypnuti pageru, apod. ) Jak rikal technik, auto-immo u oktavek nefunguje, za 800 Kc by se muselo vlezt od vsech dveri a premostit. A to bych zesral. Prave s opravou CZ budou spojene dalsi pomerne vysoke naklady a to bych taky zesral, vzdyt v podstate o nic nejde. Diodu necham napojit na alarm. Kdyby slo vyuzit te vlastnosti, ze by se pri aktivaci autoalarmu na chvili odpojila ridici jednotka centralu. Ale to asi nevyjde. Jeste mi rekni, co se stane kdyz u Jablotronu urvu ultrazvukove cidlo v interieru, bude to houkat ? Jde mi o to,ze mne alarm houka 45 s, pak uz zlodej sedi v aute a maximalne muze zareagovat otres, aby spustil alarm, coz asi neni prevdepodobne. Myslel jsem si ze ultrazvuk je dobry jen proto, aby alarm zareagoval, kdyz sahne do prostoru ruka. Ale co kdyz zlodej sedi v aute a cidlo proste urve, podle mne bude Jablotron sice chvili houkat, ale pak se stejne odmlci a uz jej pak nic nespusti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.03  09:17

    « Re: Jak jet za málo?

    Nie je to nerealne dosiahnut taku spotrebu. V meste alebo na dialnici to vsak nejde. Raz som skusal nizku spotrebu na ceste Brezno - Strbske pleso a spat (3ludia, Combi TDI 81kW).A podla PP mi vyslo 3,9. Bolo to prvy a posledny krat, je to na nervy... Ale jednoduche - cim menej brzdit, dobehy so zaradenym kvaltom a pridavat len pianko. Bezne vsak robim "rodinnou" jazdou Brezno - Bratislava tesne pod 5,5 podla PP.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.11.03  08:49

    « to mfilip

    No, ona oktávka je trošku zvláštní auto. Já mám právě alarm od Jablotronu (myslím že typ 320, ten s ultrazvuk. čidlama) a taky mi tam nejde nastavit, že pokud do auta nenastoupím do 1 minuty, tak se to zavře. Na kolegově oktávce to samý. Na Citrenu Berlingo to šlape bez problémů (při koupi tam nebyl ani central, ani imobiliser).


    U toho Jablotronu je skrytý tlačítko a je možno si všechny funkce v servisním módu nakonfigurovat, ale to zamknutí bez nastoupení nefunguje.


    Asi se tam fakt musí něco upravit, jsem sice elektrikář, ale tak detailně jsem to nezkoumal (ani nemám k tomu podklady).


    Co se týká aut. zavírání oken: jde o to pustit tam delší impuls, tak jako když otočíš klíčkem a držíš ho v poloze zamknuto. U toho Jablotronu je to 60s a nastavuje se to v servisním módu. Při montáži to nastaveno nebylo, ale já si alarm přenastavil k "obrazu svému" :o)).


    Ono (kdybys teda nechtěl opravovat CZ) v podstatě by asi šlo úplně tu řídící jednotku CZ odpojit a řídit to jen alarmem (použít jen serva ve dveřích), ale obávám se že ta jednotka CZ komunikuje i s řídící jednotkou a tam by byl asi problém, tak asi nejschůdnější bude to nechat opravit.


    Hm, pokud je to samostatný modul (řídící jednotka), asi by to šlo vyměnit (najít na vrakáči), a v servisu to naprogramovat, aby to šlapalo s řídící jednotkou... No radši toho nechám, v tomhle fakt nejsem odborník a dost možná píšu hlouposti...


    Pokud bys ten Jablotron chtěl vidět, není problém, jsem v Plzni nebo v Mostě...

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…