OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  16:31

    « Re: hmm

    Vidíš vidíš. Mitsi, a je to přesto veleúspěšný model , firemní kolegové ve Svýcarsku mi říkali , že česky umí říct jenom Pivo prosim a škoda Octavia. Škoda vždycky atakovala hranici mezi třídami a vychází jí to. Jo, a to podřazení na II . stupeň při 80 km/h je holý fakt, Hufe, dalo se to točit až skoro na 120 km/h !!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.03  16:18

    « Re: Mitsi

    To mfilip": Co je to za auto? PS: Nelezu už do rubriky "Fabia". A odsud mne asi také brzy vypudí...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.03  16:12

    « Re: hmm

    Pro všechny:
    ad Octavia obecně) Nikdy jsem nenapsal (a ani si to nemyslím), že Oktávka je nějaký šrot. Naopak, z hlediska technologie výroby se podle mého názoru stále ještě jedná o špičku.
    ad brzdy u RS) Nekritizoval jsem brzdy u řady Octavia obecně. Ale pokud jde o RS, trvám na tom, že takovéto motorizaci musejí odpovídat brzdy. Jestliže je důkladně ohřeju a následně nejsem schopen žádné z kol zablokovat, resp. aktivovat ABS, a evidentně to brzdí výrazně hůř, než je pro jízdu s takovýmto vozem potřeba, pak je někde chyba! BTW: Dobré brzdy nedělá ani průměr kotoučů (jak tady už někdo psal), ani "ostrost" nástupu brzdného účinku (příspěvek někoho jiného ohledně přivazování pasažérů na zadních sedačkách).
    ad ergonomie) Ergonomie přece není o dostatku prostoru v absolutním slova smyslu. Svého času jsem nedokázal najít mému tělu vyhovující pozici ve vlajkové lodi Renaultu (Safrane) a přitom se mi výborně sedí třeba za volantem nového Fiatu Panda! V Oktávce jsem absolvoval (jako řidič i jako spolujezdec vpředu i vzadu) několik cest na vzdálenost cca 1000 km a musím konstatovat, že to bylo horší, než ve Favoritu, který byl samozřejmě úplný křumpl ve srovnání s Oktávkou...
    ad "výstupek u pravého kolene řidiče"): Jedná se o zaoblení přístrojové desky v oblasti středového panelu autorádia/ovládání topení, které příliš a hlavně zcela bezdůvodně/zbytečně zasahuje do prostoru, kde má řidič obvykle koleno (při noze na pedálu plynu), a navíc je z neskutečně tvrdého a na dotyk holým kolenem (v létě při řízení v kraťasech) nepříjemného plastu. Proč to u Golfa jde udělat mnohem lépe a Oktávky ne? Obzvláště markantní je pak rozdíl mezi Fabií a novým Polem.
    ad pedály) Když může mít např. pedál spojky různý charakter ovládání podle toho, jaký je v autě motor (pochopitelně, např. diesely mají samozřejmě mnohem tvrdší talířovou pružinu přítlačného kotouče spojky...), proč nelze současně upravit délku mrtvého chodu, resp. celkový "převodový poměr" pedálu spojky? Tohle je přece úplná konstruktérská/výrobní prkotina, a já za tím tudíž nemohu vidět nic jiného, než "macešskou schválnost" koncernu VW.
    ad konstrukční blbosti) O pedálech viz výše. Kromě toho mají např. některé motory (ty koncernové!) naprosto idiotsky řešené olejové hospodářství (tzv. "chladná místa"), navíc v kombinaci s ještě idiotštěji řešeným odvětráním klikové skříně. Následkem od základu špatného konstrukčního řešení těchto systémů dochází k výraznému znehodnocování olejové náplně vodním kondenzátem (a tím i zkracování životnosti motorů) a v případě silnějších mrazů a parkování venku dokonce k zamrzání sacího koše oleje v olejové vaně - přes 5000 (slovy "pět tisíc") případů "totálek" koncernových motorů jen v samotném Německu během minulé zimy!!! (Dobře to dokumentoval např. německý AutoBild.) Takhle bych mohl pokračovat, i když právě tento konstrukční problém je zřejmě z těch nejzávažnějších.
    Závěr: Přestaňte už konečně dělat z Oktávky modlu a přestaňte se urážet. Je to jenom spotřební zboží (jako každé jiné), byť dostatečně kvalitní, jen podle mého názoru poněkud předražené (kromě Fabie RS, což je opravdu "value for money"). Navíc se cpe někam, kam (přinejmenším zatím) rozhodně nepatří. Tím však neříkám, že to je zboží špatné, že nikomu nevyhovuje a že s ním nemůže být nikdo spokojen či jím být dokonce nadšen... Každé zboží má své zákazníky, jinak by se přece neudrželo na trhu! Někdy je tomu ovšem třeba řádně marketingově pomoct... A právě to se zřejmě v daném případě povedlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  16:11

    « Re: hmm

    rekl bych, ze pri 10000 tkm rocne neni uspora u dieslu zadna. Ledatak, ze diesel a benzin koupis za stejne prachy. Toz to jo. Ale v realu jsem to nikdy nevidel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  15:44

    « Re: hmm

    Já jsem byl taky překvapený, ale je to tak. Ze dvou služebních traktorů jsou zklamaní i všichni mí kolegové. Když jsme svého času měli ještě 1.6 74kW, tak jsme raději jezdili s ní. Ale někomu určitě vyhovuje i diesel, ekonomika provozu je někde jinde Já ale natočím jenom 10tis za rok, takže případná úspora nějakých 3000-4000 v případě dieselu za rok je pro mě bezpředmětná. Jezdit denně 100 kiláků, uvažoval bych asi jinak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  15:40

    « Re: to tesna

    1.8T, údajně 185PS, 270Nm.
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 25.11.03  15:36

    « Re: hmm

    to tesna: Bych nikdy nerekl, ze mezi dieslem a benzinem v Octavkach je takovy rozdil...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  15:35

    « to tesna

    V čem že to podřadíš a ujedeš???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  14:24

    « Re: hmm

    Jasně, jezdit se dá se vším :-))) Ale ten požitek, když člověk podřadí při 80 na II. a zmizí všem v dáli prostě u nafty není. Je fakt, že taky jezdím za nějakých 8,0-8,5 litru, ale u nafty se mi taky podařilo jet Drážďany - Val.Mez. za 7,5l. Ale pod 5,5 jsem se s naftou ani když jsem jel sám a slušně v běžně hustém provozu nikdy nedostal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  14:10

    « Re: hmm

    Jo, 1,8T bylo opravdu bezkonkurenční !! TDCi je prostě diesel. Ale jezdit se s tím dá :-). Stížnost na brzdy mě překvapila, až teď jsem si uvědomil, že TDI 66 KW má vzadu bubny. A posilovač asi bude možná stejný, jen ten TDI motor je těžší.........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  13:37

    « Re: hmm

    Jak si pročítám některé poslední příspěvky, tak se divím, jak můžu v takovém šrotu vůbec jezdit a že vůbec ještě jezdí :-))) Naštěstí patřím k lidem, kteří nehledí na kdejakou prkotinu, kde co vrže apod. Auto je prostě spotřební věc, která mě má dopravit bezpečně a spolehlivě z bodu A do bodu B. A na to si u Oktávky absolutně nemůžu stěžovat. Navíc požitek z jízdy a poměr cena/výkon/spotřeba je u mě preferované motorizace 1.8T naprosto bezkonkurenční.
    Když ale porovnám 2 provedení Oktávky, se kterými pravidelně jezdím, a to 2x 1.8T r.v. 2000 (1x čip) a 2x TDi 81kW Combi r.v. 2002, tak rozdíly mezi jednotlivými verzemi jsou dost podstatné. Např. brzdy u benzínu mi rozhodně jako poddimenzované nepřipadnou a všem mým spolucestujícím na zadních sedadlech vždy doporučuji, aby se připoutali (a na první křižovatce tak většinou udělají :-))). Zato u TDi je brdný účinek 4 kotoučů velmi slabý a v určitých situacích až nebezpečný. O nějakém dávkování plynu u TDi nelze mluvit, jezdím večně na podlaze. Hlučnost benzínu a TDi je zcela bez diskuze, stejně jako dynamika. U nafťáku se hodně rozmýšlím, jestli stihnu předjet a jestli mi vyjdou otáčky. Zrychlení v rychlostech nad 120, nedejbože v kopci, není nic moc. Jen tak pro zajímavost, nedávno jsem s kámošem porovnával čipnuté Oktávky (benzín 135kW, nafta 100kW). V benzínu mi na udržení jeho tempa stačilo přidat ve chvíli, kdy jemu se zadýmilo z výfuku a pak točit do 4000.
    Co se týče spojky, tak tam je dráha skutečně rozdílná. U benzínu stačí sešlápnout tak 3 cm. Stejně tak je pro mě z nepochopitelných důvodů rozdílný posilovač řízení - v nafťáku se člověk nadře víc. Podtatný rozdíl je i ve stabilitě krátké a combi. Boční stabilita kombíku je o 50% horší.
    Než jsem na jaře koupi Oktávku, tak jsem se rozhodoval mezi výše uvedenými motorizacemi. Stačila mi první služebka s nafťákem a bylo jasno - jedině benzín.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  13:33

    « Re: hmm

    to našrot: Jedna věc mi na Tvý recenzi nesedí - hlučnost. Fakt je, že při rozjezdech o sobě dá traktor vědět, ale když člověk jede třeba tak okolo 140, je v autě docela překvapivě malej hluk. Možná jsi měl nějakej zjebanej kus, možná to časem vylepšili (jám mám TDI66 z roku 2002 v Eleganci) ale zrovna hlučnost při cestovní rychlosti mi připadá v pohodě.
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 25.11.03  13:18

    « Re: hmm

    to nasrot: To je pravda, ale ver mi, ze RSko brzdi opravdu skvele. Tady bych vyhrady nehledal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.03  13:15

    « Re: hmm

    Je fakt, že jsem zapomněl uvést, že to není auto, na které by se nedalo zvyknout.


    Howard: jen průměr kotoučů nebrzdí ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 25.11.03  12:56

    « Re: hmm

    není ten ford trochu línej, proti tvému předchozímu autu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  11:36

    « Re: hmm

    Jak možná někteří ještě víte, měl jsem Octávku Combi 1,8T čtyři roky, a teď mám Mondeo combi TDCi. S některým kritickými názory bych souhlasil, především kočárkovitě plovoucí podvozek, nepohodlný posez a stísněný vnitřní prostor. Na druhou stranu má Octávia velmi poctivé dílenské zpracování, je VELMI spolehlivá, a navíc je za VELMI solidní peníze !! A vo tom to je, jak říká klasik. Octávia byla velmi povedené auto, jen už je prostě za zenitem........
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  11:11

    « Octavia x Focus s motorem 1,6 (74kW)

    Mel bych jednoduchy dotaz: Kolik toci tento motor (1,6) u focuse pri 130 km/h? Po zkusenostech s octavii, ktera ma na dalnici 4000 ot/min a vice bych neco podobneho uz nechtel. Dik.
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 25.11.03  11:08

    « Re: hmm

    to Mitsi: RSko bych sportovnim vozem nikdy nenazval a nevim, kdo ho tak nazyva. A ze by melo nedostatecne brzdy - to ses asi spatne vyspal, ne? Kotouce 312 vepredu a 256 vzadu nema spousta lepsich aut - na Octavku jsou (pokud to vubec jde :-) az predimenzovany.

    S nedostatky podvozku se da souhlasit - holt to neni uz nejnovejsi, ze. Co se nesmyslnosti pedalu, ergonomie apod. tyce, je to dle meho jen a jen otazka zvyku. Kdyz clovek presedne z jednoho auta do druheho, vzdycky mu na nem neco nesedi, neb to je jine nez je zvykly. Ja mam prumernou postavu a na nedostatek mista si stezovat nemuzu. I po ujeti tisice km v jednom kuse vychazim z auta naprosto v pohode a "nepolamany".

    Ad konstrukteri - vycnelek vedle autoradia - co to je? To tam asi nemam, nejspis je to priplatkova vybava ;o) Tvoji teorii o schvalnostech nemeckych konstrukteru vuci ceskym shledavam smesnou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  10:59

    « Mitsi

    shanim te po celem MCafe, napsal jsem na tebe prosbu v konferenci o Fabii, i kdyz jsi slibil, ze tam nepachnes. Mam presne tebou popisovany problem s kolisanim otacek pri jizde na neutral po odpojeni baterie.diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  08:56

    « Re: hmm

    to našrot: Vidim jednoznačně pozitivně, že jsi aspoň něco pochválil :o)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…