OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: hmm
Vidíš vidíš. Mitsi, a je to přesto veleúspěšný model , firemní kolegové ve Svýcarsku mi říkali , že česky umí říct jenom Pivo prosim a škoda Octavia. Škoda vždycky atakovala hranici mezi třídami a vychází jí to. Jo, a to podřazení na II . stupeň při 80 km/h je holý fakt, Hufe, dalo se to točit až skoro na 120 km/h !! -
"-- skrytý --" 25.11.03 16:12
« Re: hmm
Pro všechny:
ad Octavia obecně) Nikdy jsem nenapsal (a ani si to nemyslím), že Oktávka je nějaký šrot. Naopak, z hlediska technologie výroby se podle mého názoru stále ještě jedná o špičku.
ad brzdy u RS) Nekritizoval jsem brzdy u řady Octavia obecně. Ale pokud jde o RS, trvám na tom, že takovéto motorizaci musejí odpovídat brzdy. Jestliže je důkladně ohřeju a následně nejsem schopen žádné z kol zablokovat, resp. aktivovat ABS, a evidentně to brzdí výrazně hůř, než je pro jízdu s takovýmto vozem potřeba, pak je někde chyba! BTW: Dobré brzdy nedělá ani průměr kotoučů (jak tady už někdo psal), ani "ostrost" nástupu brzdného účinku (příspěvek někoho jiného ohledně přivazování pasažérů na zadních sedačkách).
ad ergonomie) Ergonomie přece není o dostatku prostoru v absolutním slova smyslu. Svého času jsem nedokázal najít mému tělu vyhovující pozici ve vlajkové lodi Renaultu (Safrane) a přitom se mi výborně sedí třeba za volantem nového Fiatu Panda! V Oktávce jsem absolvoval (jako řidič i jako spolujezdec vpředu i vzadu) několik cest na vzdálenost cca 1000 km a musím konstatovat, že to bylo horší, než ve Favoritu, který byl samozřejmě úplný křumpl ve srovnání s Oktávkou...
ad "výstupek u pravého kolene řidiče"): Jedná se o zaoblení přístrojové desky v oblasti středového panelu autorádia/ovládání topení, které příliš a hlavně zcela bezdůvodně/zbytečně zasahuje do prostoru, kde má řidič obvykle koleno (při noze na pedálu plynu), a navíc je z neskutečně tvrdého a na dotyk holým kolenem (v létě při řízení v kraťasech) nepříjemného plastu. Proč to u Golfa jde udělat mnohem lépe a Oktávky ne? Obzvláště markantní je pak rozdíl mezi Fabií a novým Polem.
ad pedály) Když může mít např. pedál spojky různý charakter ovládání podle toho, jaký je v autě motor (pochopitelně, např. diesely mají samozřejmě mnohem tvrdší talířovou pružinu přítlačného kotouče spojky...), proč nelze současně upravit délku mrtvého chodu, resp. celkový "převodový poměr" pedálu spojky? Tohle je přece úplná konstruktérská/výrobní prkotina, a já za tím tudíž nemohu vidět nic jiného, než "macešskou schválnost" koncernu VW.
ad konstrukční blbosti) O pedálech viz výše. Kromě toho mají např. některé motory (ty koncernové!) naprosto idiotsky řešené olejové hospodářství (tzv. "chladná místa"), navíc v kombinaci s ještě idiotštěji řešeným odvětráním klikové skříně. Následkem od základu špatného konstrukčního řešení těchto systémů dochází k výraznému znehodnocování olejové náplně vodním kondenzátem (a tím i zkracování životnosti motorů) a v případě silnějších mrazů a parkování venku dokonce k zamrzání sacího koše oleje v olejové vaně - přes 5000 (slovy "pět tisíc") případů "totálek" koncernových motorů jen v samotném Německu během minulé zimy!!! (Dobře to dokumentoval např. německý AutoBild.) Takhle bych mohl pokračovat, i když právě tento konstrukční problém je zřejmě z těch nejzávažnějších.
Závěr: Přestaňte už konečně dělat z Oktávky modlu a přestaňte se urážet. Je to jenom spotřební zboží (jako každé jiné), byť dostatečně kvalitní, jen podle mého názoru poněkud předražené (kromě Fabie RS, což je opravdu "value for money"). Navíc se cpe někam, kam (přinejmenším zatím) rozhodně nepatří. Tím však neříkám, že to je zboží špatné, že nikomu nevyhovuje a že s ním nemůže být nikdo spokojen či jím být dokonce nadšen... Každé zboží má své zákazníky, jinak by se přece neudrželo na trhu! Někdy je tomu ovšem třeba řádně marketingově pomoct... A právě to se zřejmě v daném případě povedlo. -
« Re: hmm
Já jsem byl taky překvapený, ale je to tak. Ze dvou služebních traktorů jsou zklamaní i všichni mí kolegové. Když jsme svého času měli ještě 1.6 74kW, tak jsme raději jezdili s ní. Ale někomu určitě vyhovuje i diesel, ekonomika provozu je někde jinde Já ale natočím jenom 10tis za rok, takže případná úspora nějakých 3000-4000 v případě dieselu za rok je pro mě bezpředmětná. Jezdit denně 100 kiláků, uvažoval bych asi jinak. -
« Re: hmm
Jasně, jezdit se dá se vším :-))) Ale ten požitek, když člověk podřadí při 80 na II. a zmizí všem v dáli prostě u nafty není. Je fakt, že taky jezdím za nějakých 8,0-8,5 litru, ale u nafty se mi taky podařilo jet Drážďany - Val.Mez. za 7,5l. Ale pod 5,5 jsem se s naftou ani když jsem jel sám a slušně v běžně hustém provozu nikdy nedostal. -
« Re: hmm
Jak si pročítám některé poslední příspěvky, tak se divím, jak můžu v takovém šrotu vůbec jezdit a že vůbec ještě jezdí :-))) Naštěstí patřím k lidem, kteří nehledí na kdejakou prkotinu, kde co vrže apod. Auto je prostě spotřební věc, která mě má dopravit bezpečně a spolehlivě z bodu A do bodu B. A na to si u Oktávky absolutně nemůžu stěžovat. Navíc požitek z jízdy a poměr cena/výkon/spotřeba je u mě preferované motorizace 1.8T naprosto bezkonkurenční.
Když ale porovnám 2 provedení Oktávky, se kterými pravidelně jezdím, a to 2x 1.8T r.v. 2000 (1x čip) a 2x TDi 81kW Combi r.v. 2002, tak rozdíly mezi jednotlivými verzemi jsou dost podstatné. Např. brzdy u benzínu mi rozhodně jako poddimenzované nepřipadnou a všem mým spolucestujícím na zadních sedadlech vždy doporučuji, aby se připoutali (a na první křižovatce tak většinou udělají :-))). Zato u TDi je brdný účinek 4 kotoučů velmi slabý a v určitých situacích až nebezpečný. O nějakém dávkování plynu u TDi nelze mluvit, jezdím večně na podlaze. Hlučnost benzínu a TDi je zcela bez diskuze, stejně jako dynamika. U nafťáku se hodně rozmýšlím, jestli stihnu předjet a jestli mi vyjdou otáčky. Zrychlení v rychlostech nad 120, nedejbože v kopci, není nic moc. Jen tak pro zajímavost, nedávno jsem s kámošem porovnával čipnuté Oktávky (benzín 135kW, nafta 100kW). V benzínu mi na udržení jeho tempa stačilo přidat ve chvíli, kdy jemu se zadýmilo z výfuku a pak točit do 4000.
Co se týče spojky, tak tam je dráha skutečně rozdílná. U benzínu stačí sešlápnout tak 3 cm. Stejně tak je pro mě z nepochopitelných důvodů rozdílný posilovač řízení - v nafťáku se člověk nadře víc. Podtatný rozdíl je i ve stabilitě krátké a combi. Boční stabilita kombíku je o 50% horší.
Než jsem na jaře koupi Oktávku, tak jsem se rozhodoval mezi výše uvedenými motorizacemi. Stačila mi první služebka s nafťákem a bylo jasno - jedině benzín. -
« Re: hmm
to našrot: Jedna věc mi na Tvý recenzi nesedí - hlučnost. Fakt je, že při rozjezdech o sobě dá traktor vědět, ale když člověk jede třeba tak okolo 140, je v autě docela překvapivě malej hluk. Možná jsi měl nějakej zjebanej kus, možná to časem vylepšili (jám mám TDI66 z roku 2002 v Eleganci) ale zrovna hlučnost při cestovní rychlosti mi připadá v pohodě. -
« Re: hmm
Jak možná někteří ještě víte, měl jsem Octávku Combi 1,8T čtyři roky, a teď mám Mondeo combi TDCi. S některým kritickými názory bych souhlasil, především kočárkovitě plovoucí podvozek, nepohodlný posez a stísněný vnitřní prostor. Na druhou stranu má Octávia velmi poctivé dílenské zpracování, je VELMI spolehlivá, a navíc je za VELMI solidní peníze !! A vo tom to je, jak říká klasik. Octávia byla velmi povedené auto, jen už je prostě za zenitem........ -
Howard 25.11.03 11:08
« Re: hmm
to Mitsi: RSko bych sportovnim vozem nikdy nenazval a nevim, kdo ho tak nazyva. A ze by melo nedostatecne brzdy - to ses asi spatne vyspal, ne? Kotouce 312 vepredu a 256 vzadu nema spousta lepsich aut - na Octavku jsou (pokud to vubec jde :-) az predimenzovany.
S nedostatky podvozku se da souhlasit - holt to neni uz nejnovejsi, ze. Co se nesmyslnosti pedalu, ergonomie apod. tyce, je to dle meho jen a jen otazka zvyku. Kdyz clovek presedne z jednoho auta do druheho, vzdycky mu na nem neco nesedi, neb to je jine nez je zvykly. Ja mam prumernou postavu a na nedostatek mista si stezovat nemuzu. I po ujeti tisice km v jednom kuse vychazim z auta naprosto v pohode a "nepolamany".
Ad konstrukteri - vycnelek vedle autoradia - co to je? To tam asi nemam, nejspis je to priplatkova vybava ;o) Tvoji teorii o schvalnostech nemeckych konstrukteru vuci ceskym shledavam smesnou.