OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: to Howard
To je sice fakt, ale pokud bude zlepšení jízdních vlastností na stejné úrovni jako u Feldy, tak budu naprosto spokojen (navíc za ty prachy ...).Protože i s touto investicí se dostanu u 3 roky starého, nadprůměrně vybaveného a výkonného auta na cenu podprůměrné motorizace u nové fabky. Jako normální zaměstnanec už provokuju některé šéfy tímhle :-)) -
"-- skrytý --" 26.11.03 09:31
« Re:
To mfilip: Reset ŘJ bez vyčištění klapky nemá žádný smysl. A samo se to nezlepší. U 1.8T tento problém naštěstí negativně neovlivňuje to, "jak auto celkově jede" (tady se ŘJ zřejmě nepřepíná do nouzového režimu). ŘJ by ale za normálních okolností měla umět udržet zvýšený volnoběh, pokud je auto ještě v pohybu (zj. úpravou předstihu zážehu, ale i vstřiku, event. nadávkováním přídavného vzduchu - to podle toho, jaký systém která firma používá), zde to ovšem kvůli problémů s klapkou funguje spíše protisměrně, tj. volnoběh za jízdy padá hluboko pod úroveň "normálního volnoběhu". Pokud však auto stojí, ŘJ má snazší práci (nemusí korigovat hodnoty s přihlédnutím k rychlosti vozu, event. rychlosti otáčení volantem - nevím, jestli 1.8T tuto veličinu vůbec snímá, ale pro daný účel to stejně není rozhodující) a volnoběh pak snadno dorovná na správnou hodnotu. -
« Bez nadpisu
mitsi diky, jake je ale vysvetleni proto, ze otacky kolisaji pri jizde na volnobeh, ale pri stani na volnobeh jsou otacky OK. Pokud jsem to dobre pochopil, baterii nikdy neodpojovat, ale vzdy pouzit paralerne zalozni. Je nejaka sance, ze se to "samo" zlepsi. Zkusim alespon ten "reset" -
« Re: hmm
to našrot: Třeba jsem to blbě četl. Každýmu vadí jinej randál. Mně nejvíc vadí takový to hučení, co maj čtyřválcový benzíňáky někde mezi 3500 a 4000 otáčkama. Dělal mi to Escort, Mondeo 2.0, MB C200K i Octávka 1.8T. TDI to nedělá (asi že tolik netočí) a tak mu rád prominu ten traktor po městě. Ostatně po upgrade repráků je to stejně fuk :o) -
"-- skrytý --" 25.11.03 20:20
« to Našrot:
k tomu co se to o Octáviích píše: je to diskuze, to je v pořádku, každý má svůj názor, akorát bys tomu nemusel říkat "KOKOTÁVKA", ono se to potom "přenáší" i na majitele a pokud mohu za sebe, tak se jako "KO*OT" necítím :o))
PS: tím jsem vůbec nechtěl vyjadřovat k Octaviím jako takovým... -
"-- skrytý --" 25.11.03 20:14
« Re: hmm
tomcat: taky jsem tam snad psal, že se zdá pořád stejný, ale možná jsem to špatně formuloval - tedy že při pomalých rychlostech je dost hrozný, ale při velkých je stejný jako při pomalých, a tedy splývá např. s hlukem od pneumatik, aerodynamickým atp. Tedy relativně přijatelný. Mě osobně (nemusí samozřejmě každému) je ale docela nepříjemný. BTW: ten kámoš, co má tuhle oktávku tak teď má služební novou (čerstvou ze srpna) tu samou opět se vším všudy a oproti té starší se liší akorát ještě horší dávkovatelností brzd a plynu (to druhé se ovšem docela dá řešit tempomatem, který tam má). Jinak hlukem mi přijdou stejné. -
« to tesna
Kdyby to nebylo v Oktávce, mohlo by to být zajímavé. Já s čipovanou 1.8T chvilku jel. Měla prý 190PS a bylo to fakt dobré. Jen vím, že bych si ji se svým traktůrkem všude tam, kde se nejede jen rovně, krásně vychutnal. O okruhu nemluvě. Proč ten motor nedávají do Fabie... ? -
"-- skrytý --" 25.11.03 20:08
« Re: hmm
andree_cz: taky můžu potvrdit, že je kokotávka, co se týče užitných vlastností a pohodlí, daleko lepší než např. Bora a než všechny audi dohromady (možná mimo A8, ve které jsem neměl ještě příležitost ani sedět) - např. konkrétně místo na zadních sedadlech, toliko u oktávky kritizované, je v paskvilech jménem audi podstatně horší - nohy v botech se nevejdou pod sedačku a nedej bože, aby si náhodou řidič, po těžkém nasoukáním nohou do auta "zanímjedoucího", chtěl sedačku ještě snížit.. to pak vzniká slušná alternativa španělské boty. -
"-- skrytý --" 25.11.03 18:10
« Re: Mitsi
To mfilip: Asi Tě nepotěším - můžeš sice zkusit vyčistit klapku (u 1.8T je k ní naštěstí výborný přístup) a pak resetovat ŘJ (zapnu klíček tzv. "na kontrolky", odpojím minus pól baterie, počkám cca 30s - 1 min., připojím minus pól, vypnu klíček, dotáhnu svorku aku, nastartuji a vyzkouším volnoběh - dynamicky, tj. při jízdě. V případě neúspěchu možno postup opakovat, krajním experimentem je pak vymontovat ŘJ a šoupnout ji na noc do mrazáku. Bohužel však speciálně u 1.8T často odchází tzv. "kostka", tj. celé těleso škrt. klapky, resp. snímač/potenciometr polohy škrt. klapky, a navíc bývá přílišná vůle v uložení škrt. klapky - takže stejně výměna celé "kostky" za cca min. 6500,- Kč. Ten problém s "kostkou" tam už obvykle nějakou dobu je, ale naplno se projeví až v souvislosti s odpojením aku. "Kostka" je sice jako díl dodávána vcelku, tedy jako smontovaný celek (difuzor, klapka, snímač polohy se štekrem), ovšem na jeho správné seřízení z výroby se nelze spolehnout. Proto je pak zapotřebí základního nastavení snímače polohy škrt. klapky VAGem, což já v amatérských podmínkách nesvedu, neboť se mi nikdy napodařilo dostat se ke správným údajům o odporu (a kde ho měřit - mezi kterými dráty) potenciometru snímače polohy škrt klapky. PS: Rukama mi prošly pouze verze 1.8T s ovládáním klapky lankem od pedálu plynu (Tvůj vůz r.v. 1999 to podle mne měl ještě takto udělané). Vůbec jsem se však zatím nesetkal s novější verzí "drive-by-wire", kde škrt. klapku ovládá servomotor - k tomuhle provedení se nemohu nijak vyjádřit, jelikož jsem neměl příležitost si ho sám osahat... (rozuměj fyzicky rozebrat). -
Howard 25.11.03 17:21
« To Mitsi
to Mitsi: S tema brzdama se asi neshodneme. Na zavodni draze jsem je sice netestoval (i kdyz tam by po urcite dobe umrely asi vsechny seriovky), ale na dalnici jsem s nimi uz nekolikrat brzdil opakovane z dost vysokych rychlosti a zadne vadnuti jsem nepozoroval. Je to jedna z veci, na ktere se na tomto autu muzu spolehnout, tudiz stale nechapu tvoje vyhrady. Jak jsem uz psal driv, nedostatky bych videl nekde jinde.
Co se ergonomie tyce - je nesrovnatelne lepsi nez napr. Felicia ci Kadet (se kterymi jsem jezdival delsi trasy) a nevidim rozdil ani napr. oproti A6 (rozumej, ze se citim za volantem v obou autech stejne v pohode, i kdyz A6ka ma pohodlnejsi a komfortnejsi podvozek), se kterou obcas jezdim sluzebky.
A ze se Octavka cpe nekam, kam nepatri. Ja bych rekl, ze auto samotne se nikam necpe - ze ho tam cpou nekteri diskutujici lidi. Stredni trida to neni a nikdy nebude, i kdyz nektere parametry ji odpovidaji. A predrazenost? Asi jak u ktere vybavy. Napr. co jsem ja mel za priority, srovnatelna auta od jinych vyrobcu byla o hooooodne drazsi ;o)