OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  09:58

    « Re: to Howard

    To je sice fakt, ale pokud bude zlepšení jízdních vlastností na stejné úrovni jako u Feldy, tak budu naprosto spokojen (navíc za ty prachy ...).Protože i s touto investicí se dostanu u 3 roky starého, nadprůměrně vybaveného a výkonného auta na cenu podprůměrné motorizace u nové fabky. Jako normální zaměstnanec už provokuju některé šéfy tímhle :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 26.11.03  09:37

    « Re: to Howard

    to Huf: No jo, to jsem zapomnel. Vzdyt previsy jsou obrovskym problemem - viz vysledky v rally Fabia X Octavia ;o)


    Zkratka sni dal...

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.11.03  09:32

    « Re: Mitsi

    To andree_cz: Jak jsi to myslel, co že jsem za člověka?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.11.03  09:31

    « Re:

    To mfilip: Reset ŘJ bez vyčištění klapky nemá žádný smysl. A samo se to nezlepší. U 1.8T tento problém naštěstí negativně neovlivňuje to, "jak auto celkově jede" (tady se ŘJ zřejmě nepřepíná do nouzového režimu). ŘJ by ale za normálních okolností měla umět udržet zvýšený volnoběh, pokud je auto ještě v pohybu (zj. úpravou předstihu zážehu, ale i vstřiku, event. nadávkováním přídavného vzduchu - to podle toho, jaký systém která firma používá), zde to ovšem kvůli problémů s klapkou funguje spíše protisměrně, tj. volnoběh za jízdy padá hluboko pod úroveň "normálního volnoběhu". Pokud však auto stojí, ŘJ má snazší práci (nemusí korigovat hodnoty s přihlédnutím k rychlosti vozu, event. rychlosti otáčení volantem - nevím, jestli 1.8T tuto veličinu vůbec snímá, ale pro daný účel to stejně není rozhodující) a volnoběh pak snadno dorovná na správnou hodnotu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  08:56

    « to Howard

    Ty děsné převisy podvozkem neumažeš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  08:51

    « Re: to tesna

    HPčka jsou na jaře v plánu (u Feldy s nimi byla max. spokojenost), protože přední tlumiče jsou totálně vyšlahané. Ale zatím to na "běžné" ježdění do práce stačí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  08:05

    « Bez nadpisu

    mitsi diky, jake je ale vysvetleni proto, ze otacky kolisaji pri jizde na volnobeh, ale pri stani na volnobeh jsou otacky OK. Pokud jsem to dobre pochopil, baterii nikdy neodpojovat, ale vzdy pouzit paralerne zalozni. Je nejaka sance, ze se to "samo" zlepsi. Zkusim alespon ten "reset"
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.11.03  07:38

    « DOTAZ ? NEJDE MI ZASUVKA ZAPALOVACE

    Zdravicko vsem. Mam dotazik nejde mi do zasuvky zapalovace 12V , pojistky i vedeni je OK? Nevedel by nekdo v cem muze byt zakopany pes? Jinak OCT r.v.99
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 26.11.03  00:00

    « Re: to tesna

    to Huf: Hele Hufiku, ty mas na Fabce novy podvozek a tudiz srovnavat by ses mel i s upravenou Octavkou (HP, H&R, Eibach etc.) A tam bys pak myslim horce zaplakal i v zatackach a vychutnaval by sis leda pohled na ujizdejici zadek "soupere" ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  21:05

    « Re: hmm

    to našrot: Třeba jsem to blbě četl. Každýmu vadí jinej randál. Mně nejvíc vadí takový to hučení, co maj čtyřválcový benzíňáky někde mezi 3500 a 4000 otáčkama. Dělal mi to Escort, Mondeo 2.0, MB C200K i Octávka 1.8T. TDI to nedělá (asi že tolik netočí) a tak mu rád prominu ten traktor po městě. Ostatně po upgrade repráků je to stejně fuk :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.03  20:20

    « to Našrot:

    k tomu co se to o Octáviích píše: je to diskuze, to je v pořádku, každý má svůj názor, akorát bys tomu nemusel říkat "KOKOTÁVKA", ono se to potom "přenáší" i na majitele a pokud mohu za sebe, tak se jako "KO*OT" necítím :o))


    PS: tím jsem vůbec nechtěl vyjadřovat k Octaviím jako takovým...

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.03  20:14

    « Re: hmm

    tomcat: taky jsem tam snad psal, že se zdá pořád stejný, ale možná jsem to špatně formuloval - tedy že při pomalých rychlostech je dost hrozný, ale při velkých je stejný jako při pomalých, a tedy splývá např. s hlukem od pneumatik, aerodynamickým atp. Tedy relativně přijatelný. Mě osobně (nemusí samozřejmě každému) je ale docela nepříjemný. BTW: ten kámoš, co má tuhle oktávku tak teď má služební novou (čerstvou ze srpna) tu samou opět se vším všudy a oproti té starší se liší akorát ještě horší dávkovatelností brzd a plynu (to druhé se ovšem docela dá řešit tempomatem, který tam má). Jinak hlukem mi přijdou stejné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  20:12

    « to tesna

    Kdyby to nebylo v Oktávce, mohlo by to být zajímavé. Já s čipovanou 1.8T chvilku jel. Měla prý 190PS a bylo to fakt dobré. Jen vím, že bych si ji se svým traktůrkem všude tam, kde se nejede jen rovně, krásně vychutnal. O okruhu nemluvě. Proč ten motor nedávají do Fabie... ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  20:10

    « to DIM

    Vím. Znám. Právě dnes jsem to testoval. To není nic nového. Mně jen zajímalo, o jaké auto jde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.03  20:08

    « Re: hmm

    andree_cz: taky můžu potvrdit, že je kokotávka, co se týče užitných vlastností a pohodlí, daleko lepší než např. Bora a než všechny audi dohromady (možná mimo A8, ve které jsem neměl ještě příležitost ani sedět) - např. konkrétně místo na zadních sedadlech, toliko u oktávky kritizované, je v paskvilech jménem audi podstatně horší - nohy v botech se nevejdou pod sedačku a nedej bože, aby si náhodou řidič, po těžkém nasoukáním nohou do auta "zanímjedoucího", chtěl sedačku ještě snížit.. to pak vzniká slušná alternativa španělské boty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  19:39

    « Re: hmm

    Podle me je Octavia daleko lepsi, nez golf, a3(stara) a leon s toledem. A v dany cenovy kategorii nejlepsi kauf, ale stejne, ja bych si novy auto nikdy nekoupil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  19:20

    « Re: Mitsi

    Kurňa Mitsi, co ty jses za cloveka?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.03  18:10

    « Re: Mitsi

    To mfilip: Asi Tě nepotěším - můžeš sice zkusit vyčistit klapku (u 1.8T je k ní naštěstí výborný přístup) a pak resetovat ŘJ (zapnu klíček tzv. "na kontrolky", odpojím minus pól baterie, počkám cca 30s - 1 min., připojím minus pól, vypnu klíček, dotáhnu svorku aku, nastartuji a vyzkouším volnoběh - dynamicky, tj. při jízdě. V případě neúspěchu možno postup opakovat, krajním experimentem je pak vymontovat ŘJ a šoupnout ji na noc do mrazáku. Bohužel však speciálně u 1.8T často odchází tzv. "kostka", tj. celé těleso škrt. klapky, resp. snímač/potenciometr polohy škrt. klapky, a navíc bývá přílišná vůle v uložení škrt. klapky - takže stejně výměna celé "kostky" za cca min. 6500,- Kč. Ten problém s "kostkou" tam už obvykle nějakou dobu je, ale naplno se projeví až v souvislosti s odpojením aku. "Kostka" je sice jako díl dodávána vcelku, tedy jako smontovaný celek (difuzor, klapka, snímač polohy se štekrem), ovšem na jeho správné seřízení z výroby se nelze spolehnout. Proto je pak zapotřebí základního nastavení snímače polohy škrt. klapky VAGem, což já v amatérských podmínkách nesvedu, neboť se mi nikdy napodařilo dostat se ke správným údajům o odporu (a kde ho měřit - mezi kterými dráty) potenciometru snímače polohy škrt klapky. PS: Rukama mi prošly pouze verze 1.8T s ovládáním klapky lankem od pedálu plynu (Tvůj vůz r.v. 1999 to podle mne měl ještě takto udělané). Vůbec jsem se však zatím nesetkal s novější verzí "drive-by-wire", kde škrt. klapku ovládá servomotor - k tomuhle provedení se nemohu nijak vyjádřit, jelikož jsem neměl příležitost si ho sám osahat... (rozuměj fyzicky rozebrat).
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 25.11.03  17:21

    « To Mitsi

    to Mitsi: S tema brzdama se asi neshodneme. Na zavodni draze jsem je sice netestoval (i kdyz tam by po urcite dobe umrely asi vsechny seriovky), ale na dalnici jsem s nimi uz nekolikrat brzdil opakovane z dost vysokych rychlosti a zadne vadnuti jsem nepozoroval. Je to jedna z veci, na ktere se na tomto autu muzu spolehnout, tudiz stale nechapu tvoje vyhrady. Jak jsem uz psal driv, nedostatky bych videl nekde jinde.

    Co se ergonomie tyce - je nesrovnatelne lepsi nez napr. Felicia ci Kadet (se kterymi jsem jezdival delsi trasy) a nevidim rozdil ani napr. oproti A6 (rozumej, ze se citim za volantem v obou autech stejne v pohode, i kdyz A6ka ma pohodlnejsi a komfortnejsi podvozek), se kterou obcas jezdim sluzebky.


    A ze se Octavka cpe nekam, kam nepatri. Ja bych rekl, ze auto samotne se nikam necpe - ze ho tam cpou nekteri diskutujici lidi. Stredni trida to neni a nikdy nebude, i kdyz nektere parametry ji odpovidaji. A predrazenost? Asi jak u ktere vybavy. Napr. co jsem ja mel za priority, srovnatelna auta od jinych vyrobcu byla o hooooodne drazsi ;o)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.03  17:16

    « Re: Mitsi

    to mitsi: 1.8T, r.v.1999
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…