OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: to mfilip
Tak samozrejme, tu knihu mam a je celkem naprd. Nic o turbu, klimatizaci, skrtici klapka jen tak na okraj, spousta univerzalnich kecu. Problem je, ze je dost obecna pro vsechny motorizace Octavie, ale pro konkretni typ az tak dobra neni. Na Bravu byla rozhodne pouzitelnejsi, je to asi ti ze pouzite motory v Brave byly asi vice unifikovane. V Jak na to je popsan starter pro 1.6 a ten nad sebou zadnou konsoli s konektory podle obrazku nema a mel by jit v pohode vyndat. Urcite je na to nejaky figl, ja jsem jen na nej neprisel. V knizce je urcite rada veci, ktere mi muzou v budoucnu pomoct. -
"-- skrytý --" 27.11.03 11:04
« to mfilip
jestli můžu poradit: Prodává se v BENu knížka "Jak na to? - Škoda Octavia" nebo tak nějak. Je v ní vcelku slušně popsán postup montáží, seřízení apod. jednotlivých částí. Když potřebuju něco "opravit" tak do ní mrknu, hodně to ušetří čas. Stojí asi 600Kč, ale než 2 hodiny přemýšlet "jakpak na to???" tak se to docela šikne.
Těch knížek o Octáviích je tam myslím více, ale většinou je to jen takový "popis", ne návod k opravám, ta co mám na mysly je hnědá, formát A3 a je na ní vyfocená modrá Octavie. -
« Re: Re:
mitsi: to je dlouha historie, potreboval jsem se dostat ke starteru, a tak jsem baterii vyndal a prilezitostne nabil. Apropo nevis jak odsroubuju ten vrchni sroub u starteru, kterym je prisriubovan k bloku ? Takova konzola s konektory mi brani v pristupu a nevim jak se tam dostat. -
"-- skrytý --" 26.11.03 20:52
« Re: to Huf
andree_cz: a kdo jim takovou fabku homologuje? Předpokládám, že se opět jedná o "ťúningové" fušery a diletanty, protože homologace stojí pěkné peníze a nikdo by jim tohle neschválil, protože na to fabka není stavěná. Takže zase někde mžou peníze kolem huby... Parchanti. -
"-- skrytý --" 26.11.03 19:53
« Re: to Mitsi
To andree_cz: "Jsem ten, kdo vnáší světlo do temnoty automobilistických mýtů a pověr". Ale teď vážně: Rozhodně nejsem automechanik, byť mýma rukama (a hodně jsem se přitom zašpinil!) prošly desítky vozů. Na druhé straně jsem člověk, kterému žádný dealer neodmítne zapůjčit vůz ke svezení, a to se už mnoho roků ani nesnažím tvářit jako potenciální kupec. Do r. 1996 jsem jel prakticky se vším, co bylo na evropském trhu k mání (kromě úplných exkluzivit), ale jezdil jsem i s řadou Amerik, a to dokonce přímo v USA. Stačí? -
"-- skrytý --" 26.11.03 16:47
« Re: Re:
To mfilip: Pokud je vse OK, nemusi se v souvislosti s odpojenim baterky stat vubec nic, obzvlaste pak ne u Skodovek (nemaji zrovna sofistikovane ECU...). Ale pro jistotu je lepsi v techto pripadech vzdy pripojovat paralelne nahradni zdroj napeti (o proud v podstate nejde). Jenom dotaz z me strany: Proc vlastne nabijet baterku? Bud je dobra a pak ji neni treba nabijet, nebo neni dobra a pak je zase nutno ji co nejdrive vymenit, coz ovsem nastava jednou za par let! A jestlize jsem uz zapomel neco vypnout (jsou auta, u nichz se to nemuze stat, ponevadz po vytazeni klicku ze zapalovaci skrinky je vse bez proudu - samozrejme krome alarmu) a baterku tim vybil, pak "to prece jisti" startovaci kabely (i kdyz ani jejich pouziti neni uplne bez rizika) a dobiti aku pri jizde. -
Howard 26.11.03 13:10
« Nova oktavka
to wolf33: No nerekl bych, ze je Octavka nejlepsi auto na trhu (hlavne ne dnes) a s tim pomerem cena X vykon uz to taky neni tak ruzove, jak to byvavalo. Presto se taky uz tesim na jejiho nastupce a jestli bude stat za to (jakoze Kulhanek neco koktal, ze novy Golf pro ni nebude konkurent), tak bych do ni urcite sel.
Ono co ji nahrava je krome patriotismu i cena a dostupnost oprav, nahradnich dilu a moznosti vyzkousenych uprav diky vw motorum.
Vi nekdo, kdy by se konecne mela objevit? A jeji fotecky by se asi zatim nenasly, co? Uz ji preci davno musi testovat. -
Howard 26.11.03 12:57
« Re: to Howard
to Huf: Jooo, takovy podvozek bych si dal hnedka libit. Dokonce jsem po koupi auta o necem podobnem uvazoval, ale cena by byla hodne pres 100 litru a vysledek nejasny, tak jsem na to radeji rychle zapomnel.
Jinak s tim snenim jsem to myslel tak, ze kdyby i Octavka mela upraveny podvozek, tak by jeji sila motoru (plus rozsah otacek) predcily "obratnost" ci jak bych to nazval Fabie i v zatackach.
A Fabii samozrejme v rally drzim pesti, i kdyz nepopiram zklamani z letosniho rocniku. -
« to Howard
No já nesním. Až bude Fabka závodit pár let, rád je srovnám. Tos hochu šlápl trošku vedle.
A vůbec, mně to může být fuk. Stejně je to celé trošku složitější a možná by ses i divil, k čemu bychom v úvahách o podvozcích, převisech a podobně dospěli. Pokud jsi se svým sériovým, který mně kdysi pěkně vystrašil, spokojený, je to jen dobře.
BTW, podle mně je jediné správné řešení pro každodení provoz plně za jízdy elektrobický stavitelný podvozek. Jak výškově, tak tuhostně. Víš, o co jde?