OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Tohle mě zajímá - nová diskuse
Nejzajímavější je to asi na sněhu. Používám takovou citlivou kombinaci zablokovaných kol a plně odblokovaných, kdy zase směruju auto tam, kam potřebuju. Jelikož se narozdíl od některých tady nebojím smyku jako čert kříže a hodně trénuju tam, kde se nemůže nic stát, měl jsem z toho v zimě vždycky čirou zábavu a už teď se na sníh MOC těším :o) -
« Re: Tohle mě zajímá - nová diskuse
našrot: Pokaždý se divím, co pořád máte s tím vyšlapováním spojky, je to nesmysl. Na to je dost času a jediný, o co jde, je na konci aby to nechcíplo. Jestli mi v první chvíli trošku přibržďuje motor, nevidím v tom nic negativního.
Mám auto bez ABS. Snažím se jak na suchu, tak na mokru brzdit BEZ ZABLOKOVÁNÍ kol, slyším je lehce kvíkat, ale na týhle hranici není problém auto udržet a jde mi to i v krizovkách, to mám vyzkoušený. -
"-- skrytý --" 28.11.03 16:18
« Re: Tohle mě zajímá - nová diskuse
Taky jsem to viděl (mám tu kazetu). Je to dost dobře udělané, ale s tím bržděním bych to viděl taky trošku jinak. Pokud nemáš ABS, pak to zašlápnutí (na suchu), jako v tom filmu má efekt pouze do té doby, než se pneumatika nahřeje tak, že kloužeš v podstatě po vrstvičce natavené gumy, a tedy už víceméně nebrzdíš. A takhle se nahřeje poměrně dost rychle, ale řekl bych, že při brzdění z cca 50tky bude brzdění rychlejší, než brzdu povolovat, aby se kola aspoň pootáčela. Při vyšších rychlostech je lepší ty kola udržet po prvotním zašlápnutí nadoraz otáčecí. A pokud jde o to mokro a led, tak tam hodně záleží na pneumatikách, ale rozhodně je efektivnější nechat kola točit.
Jinak k tomu celému popisu brzdění v tom filmu: je třeba si uvědomit, že to není instruktážní film pro jezdce rally, ale pro obyčejné řidiče, kteří za volantem reagují ve chvíli ohrožení spíš stresově než logicky. Tedy cílem té části o brzdění bylo naučit lidi při brzdění nezatáčet a vyšlápnout spojku, což jsou dvě zásadní věci, co naprostá většina lidi nedělá. Téma "jak pracovat jen s brzdou" je tedy relativně irrelevantní. To by kdyžtak mělo spíš být součástí jakéhosi "Bourá jen blb po druhé?". -
"-- skrytý --" 28.11.03 10:51
« Tohle mě zajímá - nová diskuse
Stáhnul jsem dokument "Bourá jen blb?" Tedy původně jsem myslel že to je film, ale je to řekněme instrukční videokazeta nadace Malina - zakladatelé Dan Landa a Roman Kresta - a popisujou správné chování v různých situacích, mimo jiné i o správném "krizovém" brždění.
Popisovaly vozy jak s ABS, tak bez ABS. U vozů bez ABS brzdily v podstatě stejným způsobem - brzdili tak silně, až se zablokovala přední kola a jela po celou dobu brždění smykem(!) a to jak na suchu, tak na mokru i ledu.
Přiznám se že mě to dost překvapilo, fakt je, že jsem jezdil víc se služebákama a ty ABS měly, takže nebylo co řešit, ale u svýho jsem na ABS (hloupě) ušetřil.
Zajímalo by mě co si o tom myslíte, jestli je to fakt nejúčinnější způsob jak brzdit (se zablokovanýma kolama) - neřeknu na suchu, ale na mokru mi to nějak nesedí...
Pokud by měl někdo zájem a má slušné připojení, napište mi mail - Tommy78@atlas.cz a hodím mu údaje na FTP odkud si ten dokument může ode mě stáhnout.
Teda doufám že to není porušení autorských práv, když se ty kazety a DVD distribuovali zdarma, navíc pedpokládám, že ¨záměrem tvůrců bylo rozšířit dokument mezi co nejvíce lidí...
Pokud se to tady někde už probíralo, tak sorry za spam a ignorujte to :o) -
Howard 28.11.03 10:11
« Re: octa
to octa: No, jak tam pise, jsou to zatim pouze fotomontaze. Pripomina mi to celkem Fabii - jakoby to bylo vyssi a uzsi a doufam, ze vysledek se bude jeste lisit. Na co jsem zvedavy jsou integrovane blinkry ve zpetnych zrcatcich (nejspis jako u noveho Golfu).
No a pokud sedi info o realnych fotkach - uz se tesim na brezen :o) -
"-- skrytý --" 28.11.03 09:21
« Re: to Mitsi
To andree_cz: Moc se neusmívám (nějak už dlouho nemám čemu...), a to, co někteří považují za úsměv na mé tváři, je spíše škleb odrážející nasranost a beznaděj nad "srážkou s blbcem". PS: Měl jsem dost dlouho něco společného mj. s mezin. předpisy pro konstrukci silničních kolových vozidel. Když někdo začne mluvit o autech, okamžitě a bezpečně poznám, zda o nich také skutečně něco ví nebo si na to pouze hraje. Bohužel, tady je více těch tzv. "chytrých" než skutečně kvalifikovaných. Teď se rozhodně nechci dotknout těch, kteří se zde v dobré víře na něco ptají, resp. se chtějí něco více dozvědět, či sdělují své osobní dojmy, zážitky a pocity: argument, že "Oktávka se mi libí", je podle mého názoru zcela neprůstřelný, ale ať proboha už někteří přestanou přesvědčovat ostatní, že "Oktávka je nejlepší auto na trhu" (či snad dokonce na světě"?)! -
"-- skrytý --" 27.11.03 18:43
« Bez nadpisu
mimochodem - nevíte někdo, co to je za tu bílou podkladovou barvu pod lakem? Myslím - je lak a pod ním je bílý podklad. Potřeboval bych udělat opravu odřenýho místa na spodku, ale nevím co se na to používá. Spodek auta je ošetřenej jenom tou bílou barvou a PVC povlakem. Tak mě zajímá jestli ta bílá je jenom nějaká základovka, či tmel apod... -
« Re: Nova oktavka
partak dela v skoda-auto a finalni oktavku vydel v lete... jeho slova byly "narez" "nebude mit konkurenci" co ho znam vkus ma dobry tak se tesim... to co bylo v autotipu nebo kde tak to pry je jen klam... se superbem budou spolecne prvky ale jen par... auto podle jeho slov vypada agresivne se znatelnou linkou ala volvo... jsem fakt zvedav...
co se tyce stary oktavky porad je to pekny auto zvlast s 1,9Tdi 96Kw ... ale uz aby byla nova