OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 30.11.03 16:45
« Re: Tohle mě zajímá - nová diskuse
Takže k "nepochopitelnému vyšlapování spojky": je sice hezké, že přetlačování je cítit až na volnoběh (což je dáno nastavením ŘJ), ale trošku zásadnější problém je v setrvačnosti motoru a přenášením těchto setrvačných sil dál na auto - zkuste si někdy změřit, jak dlouho trvá motoru, než se dostane z nějakých otáček na volnoběh, pak si zjistěte, jaké rychlosti ty otáčky odpovídají a za jak dlouho z té rychlosti zabrzdíte (dejme tomu při zpomalení 0,9g, když to bude slušná silnice a pneumatiky) a pak zjistíte, že se vlastně s tím motorem přes spojku přetlačujete celou dobu akutního brzdění... -
-
« Re: Tohle mě zajímá - nová diskuse
Howard: Já taky rád řadím, když se jedu protáhnout po venkovských točitých silničkách, kde nikdo moc nejezdí. Ale většinu provozu to taková idylka není, na dlouhých cestách si vždycky po automatu postesknu a když někde popojíždím v koloně a postopadesátý dupu na spojku, tak bych ho bral všema deseti. -
« Re: Tohle mě zajímá - nová diskuse
Ale jo, já tu spojku taky vyšlápnu, ale narozdíl od brzdového pedálu, kterému je třeba se věnovat naplno a s velkým citem, spojka tolik pozornosti prostě nepotřebuje. A motor začne přetlačovat až na volnoběžných otáčkách, to už ji mám taky dávno vyšlápnutou. Zase jste to totiž maličko překroutili do stylu, že nevyšlápnu spojku vůbec, ale tak to přece není. A hlavně, asi se jedná o auto s ABS a to u mě nehrozí, přece jenom to začali montovat sériově od 84. roku a já mám 81, kde to bylo jenom jako option :o) Stejně jdu na příště na 90% do automatu a spojku už řešit nebudu. ABS jsem za ty kilometry, co jsem najel (asi tak kolem 100 tisíc) nikdy nepotřeboval a to myslím naprosto vážně, jezdil jsem v autech s ním i bez něho a nechybí mi. -
« Re: Tohle mě zajímá - nová diskuse
ke všemu, pokud se brzdí bez toho třetí pedálu a zablokuješ kola, pro auto je to totéž jako zastavení bez spojky, tedy více jak vysoce riskuješ zhasnutí motoru a tím i ztrátu všech posilovačů, což je přinejmenším velmi nepříjemné. Na kluzkém povrchu, typicky na sněhu/ledu se to může stát ještě snadněji než na suchém asfaltu. Takže když už má v dnešní době ještě někdo pro mě nepochopitelně manuální převodovku, tak ať brzdí se spojkou. No a samozřejmě jak bylo podotknuto, motor se ještě před eventuálním zhasnutím bude snažit auto tlačit, což je ještě horší pokud je auto se vstřikováním kde si to plyn těsně před zhanutím ještě přidá a vůbec nejhorší je to u dieselu, kde síla motoru je větší než síla pro chcípnutí, tedy je motor jen velmi obtížně chcípnutelné a auto bude pořád pokračovat v jízdě vpřed... BTW si to stačí vyzkoušet s a bez na stejném místě za stejných podmínek. -
matuS 29.11.03 01:21
« Re: Tohle mě zajímá - nová diskuse
Ja si nemyslim ze mas kopec casu. pokial ides na 5tke nejakych 80-90km/h, to mas okolo 2000ot, skocis na brzdu - ak mas ABS, tak uz o cca 700otacok zacne tlacit motor, t.j. ak znizis rychlost o cca 30km/h uz ti na kolesa tlaci motor a znizuje sa ucinok brzdenia. vela casu to nieje.
pokial nemas abs a zablokujes kolesa, motor zhasne ihned, zlaknes sa, pustis brzdu a pri nasledovnom brzdeni uz tlak v sustave moze byt nizsi a teda nevyuzivas vsetky moznosti brzdnej sustavy. a ked teraz zacnes panicky pumpovat, po 2-3 zabrzdeniach to nemusi brzdit vobec... (neber to osobne, takto sa ale moze zachovat obycajny vodic)