OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 02.12.03 23:20
« Re: Přetrženej rozvoďák
Souhlas s Ace2, nesouhlas s Tommy78: "potkaný" motor je na odpis - vyměnit jen ty díly, aby byl provozuschopný, a pryč s ním!!! Aby byl "jako dřív", moselo by se totiž vyměnit prakticky všechno! PS: poškozená hlava (ventily, ventilová vodítka a jejich těsnění, vahadla, vačky a jejich uložení v hlavě, atd.), poškozené písty, pravděpodobně poškozený klikový mechanismus (poškozené ojnice a jejich ložiska, kliková hřídel a její ložiska, zřejmě poškozené "ucpávky" na obou koncích kliky), pohon olejového čerpadla a možná i "hnutý" blok motoru (zj. kolem hlavních ložisek kliky). Dále pak nelze vyloučit ani poškození převodovky (tj. soukolí kvaltu, který byl v momentě "potkání se" právě zařazen, a rovněž soukolí stálého převodu), možná i "cvaklé" homokinetické klouby, zvláště pak tehdy, pokud byla kola v rejdu. A tohle všechno určitě za 30 tis. Kč pro 1.8T nepořídíš! -
"-- skrytý --" 02.12.03 21:18
« Re: Přetrženej rozvoďák
to Howard: u mojí 1.6/74kW se mění po 90 000km (aspoň myslím)
Jinak k tý opravě - můj laický názor (snad ze sebe neudělám úplného idiota :o)), jestli se ti potkaly ventily s pístama, tak se to povyměnilo a máš ten motor podobně jak před záběhem, až se něco najede a usadí se to, tak to bude OK, přece by tam nenechali něco "poškozeného"... -
« Přetrženej rozvoďák
Jak jsem nedávno psal, přetrhl se mi rozvoďák u 1.8 20V (najeto 105tis km), následovala oprava za 30tisíc (ve značkovém servisu Škoda). Chci se zeptat, je to normální, že motor je teď hlučnější a subjektivně ztratil výkon?? Popřípadě, nebude tahle kolize mít nějaké důsledky do budoucna? Přemýšlým jestli auto prodat... -
Howard 01.12.03 20:59
« Re: Tohle mě zajímá - nová diskuse
to ace2: I kdyz jsme uz na toto tema diskutovali, presto: Proc bych mel psat tvuj nazor, kdyz mam svuj? Cca 5 tkm (na A6) myslim neni jen kusou zkusenosti, bych si neudelal nazor. Zkratka mam rad plnou kontrolu, coz s automatem nemam (i kdyz muzes oponovat sekvencnim razenim). Vadi mi prace automatu s otackami motoru, zpusob zatahu apod. - holt nejsem typ na automaty. Tudiz automat v mych ocich plne NENAHRADI manual.
Mozna az jednou budu jezdit jenom po meste (nebo jednoduse az budu starsi) a pulku casu protrpim v zacpach, zmenim nazor, zatim ale ne. To ze automat ma sve misto a ze pro spoustu lidi je tim nej, uznavam a chapu. Pro me ale ne (a asi s tim nic nenadelas :) -
« Re: Tohle mě zajímá - nová diskuse
Howard: Protože si myslím, že o tom máš jen kusé zkušenosti. To nemyslím nijak osobně, jen to konstatuju. Lepší by byla tvá odpověd ve stylu "Myslím s,i že je pro mě lepší manuál, i když předpokládám, že dnešní moderní automaty dokáží bezezbytku a zcela nahradit manuální převodovky" Pak bych už v tom nešťoural.. -
"-- skrytý --" 01.12.03 03:20
« Re: Tohle mě zajímá - nová diskuse
rbaron: tak víš co, zajeď si na nějaký bezpečný rovný úsek, kde si označíš začátek brzdění a zkus si zabrzdit naplno párkrát s vyšlápnutou spojkou a párkrát bez vyšlápnutí a změř si brzdnou dráhu a porovnej rozdíl, abys viděl. Možná z 50tky na suchu při zařazené 4ce nebo 5ce to tak významný rozdíl nebude, ale přiznejme si, kdo kde jezdí 50... -
« Re: Tohle mě zajímá - nová diskuse
matuS: Jakýpak metr zase? Stojím si za tím, že to dávkuju naprosto ke stejnému výsledku, ať vyšlápnu spojku hned nebo po vteřině. A to mám třiapůllitr. Ten, kdo má nějakou osmnáctku nebo podobné splašené včely, ten už to nemusí řešit vůbec.