OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.12.03  14:24

    « helou

    Ahojte, dlho som sa tu neukazal :-) medzitym som sa prestahoval do prahy a jazdim na oktafke kombi 1,9 tdi 66kW.. je to uplne nove, ako to mam zajizdet? diesel som predtym nemal..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  14:17

    « Re: to oddie

    to je fakt užasný. Vážně nechápu, že nedokážete uznat slabiny řemenu o proti řetězu což je zcela zjevný. Když už docházejí argumenty tak to hodíte na teorii... že se tady, ale řešilo prasknutí řetezů že jo.... co mě paměť říká, tak mimo teď týhle slavný Octávky tu byla ještě jedna superspolehlivá Toyota hned po záruce... No hlavně, že je to jenom teorie :o) No jo řemen forever chlapci ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  13:40

    « to oddie

    Kdyby věděl, že plácá nesmysly, tak je přece neplácá, ne? ;o) Je to normální jev... Internet - teoretikův ráj ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  12:05

    « Re: to rbaron, ace2

    sorry já v tom žádný nesmysl nevidím. Krom používání kusu hadru v motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.12.03  11:57

    « Re: to rbaron, ace2

    Já se nerozčiluju. Jen konstatuju, že plácáš nesmysly.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  11:45

    « Re: to rbaron, ace2

    oddie: Proč se rozčiluješ. Stačí když řekneš že řemen je nespolehlivá kravina a je to. Já napsal že náklad na řetěz vs. řemen jsou irelevantní, protože to nepoměrně zvýší spolehlivost motoru. Ke všemu vzhledem k tomu, že i 1.0 Junior používá řetěz, tak to tak strašný zjevně nebude že ano. No a inu u DOHC V8 je délka řetězu prostě delší, tedy i u silného motoru, který běží pořád ve vysoký otáčkách se rychleji točí i řetěz, chápeš. Delší + rychlejší... = nepoužitelnost konvenčního řemenu, vyšší riziko přeskočení, vyšší riziko vytáhání a buh ví co ještě všechno co s délkou a namáháním souvisí.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 03.12.03  11:34

    « Re: to matůš

    hehe, tak to zas nie. ale nasadis remen, nastavis to vsetko a ide to. len je tam dost tazky pristup. ale je to naozaj fasa auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  11:10

    « to matůš

    To jako že auto normálně jede dál, jako by se nechumelilo? ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.12.03  11:09

    « Re: to rbaron, ace2

    No, umíš na sebe naplácat nesmyslů, jen co je pravda. Koukám, stačí přečíst stohy článků, elegantně to zabalit do rádoby odborně vypadající omáčky, a člověk je hned za znalce, i když pomalu neví, kde se otevírá kapota, což? Odborník se diví, laik žasne :/ Výrobní náklady jsou irelevantní, hm. Hlavně v dnešní době... No, a to by mě obzvlášť zajímalo, z technického hlediska, jakou má souvislost výkon V8 motoru s namáháháním rozvodů - kde jde prakticky jen o otevírání ventilů... Podle mého skromného názoru budou rozvody u vysokootáčkových žaponců namáhané podstatně více. No, ale mě si nevšímejte, já to holt neumím tak zábavně a fanaticky podat - to už se holt lidem, kteří znají spíš tu praktickou stránku věci, stává...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 03.12.03  10:57

    « Re: Přetrženej rozvoďák

    v toyota MR2 turbo (predchodzia generacia) sa tiez nic nestane ked prdne rozvodak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  10:53

    « Re: to rbaron, ace2

    Huf: Prd starý škodovky... řetěz používají všechny normální americký auta ano i ty nejmodernější. Popravdě řečeno rozvody u 300->hp V8 což je celkem standardní hodnota hnát přes řemen je nesmysl na n-tou. A vzhledem k tomu, že oni přišli s tichým řetězem vědí asi co dělají. Výrobní náklady řemen vs. řetěz jsou irelevantní, je to podstatný přínos spolehlivosti. To se auta můžou dělat rovnou z papíru... je to levnější a je to taky spolehlivé, alespoň do tý doby než se něco stane.... Rozvody pomocí ozubených kol je dobrý a elegantní nápad, jenom nemám pocit, že u DOHC V6-8-10-12 motorů je to realizovatelný, jenom přeci nějaká vzdálenost k tomu ty 4 vačky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.12.03  10:25

    « Re: Přetrženej rozvoďák

    ... výroBce, ne výrovce, to je ale blbej překlep :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.12.03  10:24

    « Re: Přetrženej rozvoďák

    To je nějaká kravina. U kterého medvěda je co, nevím, bych se musel zeptat, ale řemen s životností 400tis km, tomu nevěřím! Ono, proč taky, když projektovaná, uvažovaná a zaručovaná životnost motoru je tak 100-200tis km - takže co je nad tím, je jen taková "dobrá vůle", a "sichrování" výrobce - i když je to třeba fakticky milión km.
    Je asi naprosto jasné, co vede výrovce k používání řemenu. Je to cena, o tom nemá smysl se hádat. Nicméně, zas tak tragicky bych spolehlivost řemenů neviděl - většina potkaných motorů, co jsem zažil, byla důsledkem snahy ušetřit třeba na výměně kladek... Jen bych podotknul, že jsou i motory, které se po přeskočení či přetržení řemenu nepotkají - první z nich, co jsem poznal, byl 1,3 z VAZ 2105 :))) Diesely se ale podle mě, díky velkému kompresnímu poměru a tedy malému spalovacímu prostoru, potkají všechny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  10:16

    « Re: Přetrženej rozvoďák

    No, kolega co má medáka 230benzín, má taky řemen.
    Když zjišťoval životnost, tak mu bylo řečeno,že má životnost motoru.Takže asi 400 000.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  10:04

    « to rbaron, ace2

    Vidím, že jste klasičtí uctívači vozidel z vašich mladých let. Ať žije Lada VAZ nebo Škoda OHV!!! ;o)

    BTW, odborníci (to je ironicky), víte něco o rozvodech ozubenými koly? VW to nově do R5 TDI dává a myslím, že tudy by mohla vést cesta. Jinak, rozvodový řemen je při běžné péči o vůz naprosto bezpečný. Vaše úvahy jsou sice čtivé, ale liché ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  09:07

    « Re: Přetrženej rozvoďák

    oddie: Prosím tě nech toho. Sám víš, že řemen je nesmysl, který v autě nemá co dělat. Prasklej řetěz jsem vážně nezažil a pokud praskl tak bych vážně chtěl vidět to auto, protože řetěz je vždy několikařadý a je téměř vyloučeno aby praskl. Jestli to byla nějaká stará herka, který viděla servis jen v minulém vydání časopisu "SCIENCE" tak to je potom složitý. Zato řemen ti může prasknout či přeskočit při milion a jedný příležitosti a to i za předpokladu, že auto dostává příkladou péči a je staré několik měsíců.



    No a jestli je problém jednou za 400.000 km utáhnout řetěz či ho preventivně vyměnit pokud by byl vytahaný... tak to je vážně problém, který zažívá každý řidič 4x do roka...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.12.03  08:38

    « Re: Přetrženej rozvoďák

    To jsou ale bludy, s tím řetězem a řemenem, Ace... jo jo, technicky založenej člověk se fakt pozná na první pohled. :/ Viděls už někdy na vlastní oči aspoň takovej opravdovej šroubovák? A nebo jen na fotce??? Jak vypadá takovej prasklej řetěz, by ti asi mohl vysvětlit např. Prof, a jak vtipně dokázaly některé automobilky vymyslet napínání řetězu a vše okolo, by se dalo taky popisovat dlouho - kdyby mě to bavilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  07:46

    « Re: Přetrženej rozvoďák

    Ace2: Souhlásek. Řetěz je řetěz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  07:44

    « Re: Tohle mě zajímá - nová diskuse

    našrot: Myslíš, že nejezdím nebo co? Průměrný výkon brzdné soustavy je několik set koní, takže nevím, co zkoušet. Z 5ky nebo 4ky to jak říkáš tak významný nebude a když tam nechám dvojku v 90tce, tak mi ještě pomůže brzdit. Jestli tvému motoru trvá půl minuty, než sleze na volnoběh, tak to prostě není můj problém :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.03  23:58

    « Re: Přetrženej rozvoďák

    tak, tak musíš se na to podívat z pohledu motoru. Jsi motor a jsi strašně spokojený, majitel po tobě chce abys pěkně zasprintoval tak si pěkně sprintuje a máš fakt radost jak ti to pěkně jde. rychlost přes 5tis rpm a máš pocit, že jsi ten nejlepší ze všech... najednou cvak a zastavíš v průběhu pár milisekund, to že se ti něco zlomí či ohne jak narazí píst do ventilu... to je to nejmenší. Díky extremnímu zpomalení co celý motor + něco okolo muselo zažít je taková zátěž, že už motor jen velmi obtížně bude někdy to co byl. Takže pokuď běhá v pohodě tak ho prodat nejlépe přes bazar, aby ti pak budoucí majitel nemohl ručně vysvětlil jaký, že má názor na auto, které od tebe koupil.



    Bohužel je to zaviněno díky nesmyslnému používání rozvodu řemenem, než řetězem, který je nezničitelný. Řemen je vskutku pro mě nepochopitelné technické řešení nemající v ničem výhodu a nevýhody hlučnosti řetězu z konce 70. let jsou již dávno vyřešeny a dnes se již používá "silent chain", který nejenže je co se týče hluku zcela bez problému, ale má životnost cca dvojnásobnou živostnosti auta a i tak se nikdy neroztrhne jen se vytahá, což je z pohledu spolehlivosti trivialita. Automobilky se vytahují spolehlivosti, ale vždy je řetěz tak silný jak je neslabší jeho článek. Můžeš mít nejlepší motor na světě, ale spoléhat se na kus tkaniny... No bohužel jsi měl smůlu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…