OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: to oddie
to je fakt užasný. Vážně nechápu, že nedokážete uznat slabiny řemenu o proti řetězu což je zcela zjevný. Když už docházejí argumenty tak to hodíte na teorii... že se tady, ale řešilo prasknutí řetezů že jo.... co mě paměť říká, tak mimo teď týhle slavný Octávky tu byla ještě jedna superspolehlivá Toyota hned po záruce... No hlavně, že je to jenom teorie :o) No jo řemen forever chlapci ;-) -
« Re: to rbaron, ace2
oddie: Proč se rozčiluješ. Stačí když řekneš že řemen je nespolehlivá kravina a je to. Já napsal že náklad na řetěz vs. řemen jsou irelevantní, protože to nepoměrně zvýší spolehlivost motoru. Ke všemu vzhledem k tomu, že i 1.0 Junior používá řetěz, tak to tak strašný zjevně nebude že ano. No a inu u DOHC V8 je délka řetězu prostě delší, tedy i u silného motoru, který běží pořád ve vysoký otáčkách se rychleji točí i řetěz, chápeš. Delší + rychlejší... = nepoužitelnost konvenčního řemenu, vyšší riziko přeskočení, vyšší riziko vytáhání a buh ví co ještě všechno co s délkou a namáháním souvisí. -
"-- skrytý --" 03.12.03 11:09
« Re: to rbaron, ace2
No, umíš na sebe naplácat nesmyslů, jen co je pravda. Koukám, stačí přečíst stohy článků, elegantně to zabalit do rádoby odborně vypadající omáčky, a člověk je hned za znalce, i když pomalu neví, kde se otevírá kapota, což? Odborník se diví, laik žasne :/ Výrobní náklady jsou irelevantní, hm. Hlavně v dnešní době... No, a to by mě obzvlášť zajímalo, z technického hlediska, jakou má souvislost výkon V8 motoru s namáháháním rozvodů - kde jde prakticky jen o otevírání ventilů... Podle mého skromného názoru budou rozvody u vysokootáčkových žaponců namáhané podstatně více. No, ale mě si nevšímejte, já to holt neumím tak zábavně a fanaticky podat - to už se holt lidem, kteří znají spíš tu praktickou stránku věci, stává... -
« Re: to rbaron, ace2
Huf: Prd starý škodovky... řetěz používají všechny normální americký auta ano i ty nejmodernější. Popravdě řečeno rozvody u 300->hp V8 což je celkem standardní hodnota hnát přes řemen je nesmysl na n-tou. A vzhledem k tomu, že oni přišli s tichým řetězem vědí asi co dělají. Výrobní náklady řemen vs. řetěz jsou irelevantní, je to podstatný přínos spolehlivosti. To se auta můžou dělat rovnou z papíru... je to levnější a je to taky spolehlivé, alespoň do tý doby než se něco stane.... Rozvody pomocí ozubených kol je dobrý a elegantní nápad, jenom nemám pocit, že u DOHC V6-8-10-12 motorů je to realizovatelný, jenom přeci nějaká vzdálenost k tomu ty 4 vačky... -
"-- skrytý --" 03.12.03 10:24
« Re: Přetrženej rozvoďák
To je nějaká kravina. U kterého medvěda je co, nevím, bych se musel zeptat, ale řemen s životností 400tis km, tomu nevěřím! Ono, proč taky, když projektovaná, uvažovaná a zaručovaná životnost motoru je tak 100-200tis km - takže co je nad tím, je jen taková "dobrá vůle", a "sichrování" výrobce - i když je to třeba fakticky milión km.
Je asi naprosto jasné, co vede výrovce k používání řemenu. Je to cena, o tom nemá smysl se hádat. Nicméně, zas tak tragicky bych spolehlivost řemenů neviděl - většina potkaných motorů, co jsem zažil, byla důsledkem snahy ušetřit třeba na výměně kladek... Jen bych podotknul, že jsou i motory, které se po přeskočení či přetržení řemenu nepotkají - první z nich, co jsem poznal, byl 1,3 z VAZ 2105 :))) Diesely se ale podle mě, díky velkému kompresnímu poměru a tedy malému spalovacímu prostoru, potkají všechny. -
« to rbaron, ace2
Vidím, že jste klasičtí uctívači vozidel z vašich mladých let. Ať žije Lada VAZ nebo Škoda OHV!!! ;o)
BTW, odborníci (to je ironicky), víte něco o rozvodech ozubenými koly? VW to nově do R5 TDI dává a myslím, že tudy by mohla vést cesta. Jinak, rozvodový řemen je při běžné péči o vůz naprosto bezpečný. Vaše úvahy jsou sice čtivé, ale liché ;o) -
« Re: Přetrženej rozvoďák
oddie: Prosím tě nech toho. Sám víš, že řemen je nesmysl, který v autě nemá co dělat. Prasklej řetěz jsem vážně nezažil a pokud praskl tak bych vážně chtěl vidět to auto, protože řetěz je vždy několikařadý a je téměř vyloučeno aby praskl. Jestli to byla nějaká stará herka, který viděla servis jen v minulém vydání časopisu "SCIENCE" tak to je potom složitý. Zato řemen ti může prasknout či přeskočit při milion a jedný příležitosti a to i za předpokladu, že auto dostává příkladou péči a je staré několik měsíců.
No a jestli je problém jednou za 400.000 km utáhnout řetěz či ho preventivně vyměnit pokud by byl vytahaný... tak to je vážně problém, který zažívá každý řidič 4x do roka... -
"-- skrytý --" 03.12.03 08:38
« Re: Přetrženej rozvoďák
To jsou ale bludy, s tím řetězem a řemenem, Ace... jo jo, technicky založenej člověk se fakt pozná na první pohled. :/ Viděls už někdy na vlastní oči aspoň takovej opravdovej šroubovák? A nebo jen na fotce??? Jak vypadá takovej prasklej řetěz, by ti asi mohl vysvětlit např. Prof, a jak vtipně dokázaly některé automobilky vymyslet napínání řetězu a vše okolo, by se dalo taky popisovat dlouho - kdyby mě to bavilo. -
« Re: Tohle mě zajímá - nová diskuse
našrot: Myslíš, že nejezdím nebo co? Průměrný výkon brzdné soustavy je několik set koní, takže nevím, co zkoušet. Z 5ky nebo 4ky to jak říkáš tak významný nebude a když tam nechám dvojku v 90tce, tak mi ještě pomůže brzdit. Jestli tvému motoru trvá půl minuty, než sleze na volnoběh, tak to prostě není můj problém :o) -
« Re: Přetrženej rozvoďák
tak, tak musíš se na to podívat z pohledu motoru. Jsi motor a jsi strašně spokojený, majitel po tobě chce abys pěkně zasprintoval tak si pěkně sprintuje a máš fakt radost jak ti to pěkně jde. rychlost přes 5tis rpm a máš pocit, že jsi ten nejlepší ze všech... najednou cvak a zastavíš v průběhu pár milisekund, to že se ti něco zlomí či ohne jak narazí píst do ventilu... to je to nejmenší. Díky extremnímu zpomalení co celý motor + něco okolo muselo zažít je taková zátěž, že už motor jen velmi obtížně bude někdy to co byl. Takže pokuď běhá v pohodě tak ho prodat nejlépe přes bazar, aby ti pak budoucí majitel nemohl ručně vysvětlil jaký, že má názor na auto, které od tebe koupil.
Bohužel je to zaviněno díky nesmyslnému používání rozvodu řemenem, než řetězem, který je nezničitelný. Řemen je vskutku pro mě nepochopitelné technické řešení nemající v ničem výhodu a nevýhody hlučnosti řetězu z konce 70. let jsou již dávno vyřešeny a dnes se již používá "silent chain", který nejenže je co se týče hluku zcela bez problému, ale má životnost cca dvojnásobnou živostnosti auta a i tak se nikdy neroztrhne jen se vytahá, což je z pohledu spolehlivosti trivialita. Automobilky se vytahují spolehlivosti, ale vždy je řetěz tak silný jak je neslabší jeho článek. Můžeš mít nejlepší motor na světě, ale spoléhat se na kus tkaniny... No bohužel jsi měl smůlu.