OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
Howard 03.12.03 17:44
« Re: to oddie
to oddie: Hele nevim, na co si tu hrajes, ale uz jsi popsal nekolik desitek radku (vetsinou plnych invektiv a sebestrednych pochval) a k tematu nerekl vubec nic. Bud napis neco k veci - nemusis chodit do detailu, jakozto odbornik preci umis vec, ktere rozumis, zjednodusit - nebo blbe nepindej. Nejmin casu preci ztratis, pokud nic nenapises!!!
Nejak nechapu tvoji teroii ztraty casu, kdy bezduse matlas rozevlate prispevky o duvodech zbytecnosti diskuze s diletanty misto jednodussiho a kratsiho vyrceni neceho KONKRETNIHO. Odbornik se pozna tak, ze neplaca, nybrz resi.
Mozna bys byl dobry politik - ti taky placaji a placaji a skutek utek ;o) -
"-- skrytý --" 03.12.03 17:10
« Re: to oddie
Ace (8122): dobré! Takovou odpověď jsem nečekal. OK, za tu dobu, co se po internetu plácám, jsem tak nějak přišel na to, že nemá cenu moc do detailů vysvětlovat a argumentovat. Takže, to je důvod, proč se vyhýbám, jak říkáš, přímé konfrontaci. Pro mě je to ztráta času (no, takhle debatovat vlastně taky, ale ne tak veliká :))) O obornějších a konkrétnějších věcech a řešeních, včetně mých názorů na ně, jsem ochoten se pobavit někde v klidu osobně - u piva, na dílně atd. Na netu fakt moc ne... Nicméně, pár postřehů už tu napsali jiní, ty pro a proti jednotlivých řešení. -
« Re: Přetrženej rozvoďák
precetl jsem vase prispevky o sporu retez-remen:) vubec bych to nebral takhle dramaticky:) jsem strojarem takze Vam muzu rict ze napad nahradit puvodni retezovy rozvod remenem vznikl za predpokladu ze remen musi splnit alespon velice podobne vlastnosti jako retez (je to prece logicke, ne??:)) A tyhle vlastnosti jsou: pevnost v tahu a rozpinavost vlivem siloveho ucinku. A jestli jsou na tom podobne nebo dokonce stejne, tak je jedno kterej ze dvou reseni pouzit, ne?? A je jedno jestli je to V8 nebo pouze ctyrvalec. Je to otazka vyvoje dane rady motoru, s kterym rozvodem se pocita od zacatku vyroby, je to otazka penez taky, resp. tradic automobilky, s kterym rozvodem ma vetsi zkusenosti pri danem objemu motoru. -
"-- skrytý --" 03.12.03 15:49
« a jeste neco...
Jsem z oboru elektro, tak o strojarine taky neco vim, ale ne tolik, takze - spis laik ...
Osobne bych taky rekl, ze alespon co se spolehlivosti tyka, veril bych vic retezu. Ve statech asi je spolehlivost dost podstatna, aby se pretrhl nekde remen (byt nahodou) uprostred pustiny, to muze byt vcelku vazny problem...
Jinak nejsem priznivce ani retezu ani remenu, me je to jedno, hlavne kdyz to bezproblemove jede :o) -
"-- skrytý --" 03.12.03 15:44
« :o)
no, mozna by fakt nebylo od veci strucne rozepsat vyhody a nevyhody remen/retez.
Akorat mozna jedna uvaha - u moji 1.6i se meni remen po 90 000, Hardtop psal ze mu remen prasknul po 105 000 tisicich (sice psal ze ma 1.8 20V, ale predpokladam ze to bude podobne), a pokud se pamatuju, tak psal ze to koupil jete. Moc se mi nechce verit ze ten remen vydrzi jen 90 tisic a dost, proste musi mit rezervu. Treba je mozne, ze to auto melo lehce "upraveny" tachometr... I kdyz treba mel "stesti" na zmetek.
-
« Re: to oddie
Chlapi nechci vám kecat do vaší smysluplné diskuse, ale ku... zjistite si který renomovaný značky používají pořád řetez místo "kusu tichého hadru" a uvidíti sami, jestli má řetěz svý místo v motoru. Dnešní moderní řetězy spolu s napínacími mechanismy jsou stejně tiché jako ozubák a jsou v podstatě po celou dobu životnosti motoru bezůdržbový a stopro spolehlivý. -
« Re: to oddie
Matus: No proč, zatím je to určitě mnohem dražší a komplikovanější než standardní mechanické řešení. A u normálních aut nikdo 15tisíc točit nepotřebuje. Elektromagnet je technicky mnohem elegantnější řešení než hydraulika+elektroventil. Prosadí se až bude spolehlivější a levnější než současný systémy (pokud v tý době budou ještě ventily:). -
« Re: to oddie
ale Oddie já tě mám rád, fakt že jo. Ale když mě netechnicky založenému člověku co vlasně vůbec nic netuší, nevysvětliš milostivě pro a proti tak jak můžu být vzdělanejší :-) hech. Jenom se pořád vyhýbáš přímé konfrontaci. Pokuď mi předložíš pro a proti, já to posoudím a pokud to bude pravda tak to uznám, ale stále mě nikdo nepřesvědčil u výhodě kusu hadru nad řetezem (kromě ehm ceny), tak jak si mám udělat jiný názor ;-) nu což. -
"-- skrytý --" 03.12.03 15:11
« Re: to oddie
Ó nikolivěk. Nehodlám dodávat vůbec žádné argumenty - z důvodu, který jsem napsal. Argumenty se dají dodávat jen a pouze tomu, kdo dané věci rozumí. A s tím netechnickým vzděláním to nebyla jen narážka, bylo to prostě a jednoduše naprosto přímé konstatování. Vztekat se kvůli tomu nemusíš, na tom není nic špatného, každý umí něco. Se mnou se taky nebude ekonom bavit na odborné úrovni, když ekonomice nerozumím. A nebude mi snášet žádné argumenty, když budu tvrdohlavě trvat na nějakém nesmylu přečteném v MF Dnes. Pokud bude rozumný, nebude se hádat, a na dotyčného si vytvoří svůj názor. Ehm, jakýpak asi???? Hezkou zábavu, musím padat, za dvě hodinky si to přečtu :)))) -
matuS 03.12.03 15:11
« Re: to oddie
Já napsal že náklad na řetěz vs. řemen jsou irelevantní, protože to nepoměrně zvýší spolehlivost motoru staci, aby tam rozdiel bol dolar, a pri tom mnozstve motorov to ma zmysel.
ta toyota, ak myslis yaris ktoremu prdol rozvodak, tak to si niekto robil srandu z tipka, ktory sa za yaris bil do krvi.
co sa tyka ineho systemu dvihania ventilov, preco neskusia hydrauliku, tak ako je to u formuly jedna? alebo pneumaticke ovladanie ventilov, myslim ze jeden model KTM to pouziva. -
« Re: to oddie
Ne v dílně se fakt nehrabu a ani mě na na rovinu neláká, ale nedělej ze mě laika, který nepozná výhody ocele nad kusem hadru. Jako tvrdit tady že řemen je lepší technické řešení je totiž fakt mírně mimo a ke všemu jsi ještě nedodal ani jediný argument, že nemám pravdu. Krom narážek na mé netechnické vzdělání. -
"-- skrytý --" 03.12.03 14:54
« Re: to oddie
Ale mně to je buřťajz. Pro mě za mě si pište třeba že je Země placatá... Já se jen o těchto věcech rád bavím s lidmi, kteří vůbec vědí, o čem je vlastně řeč, kteří ví, jak jednotlivé strojní součásti fungují, a kteří obecně umí trochu víc než dolít kapalinu do ostřikovačů. Že tihle lidé většinou tráví čas na dílnách a neplkají ta netu, je mi ale taky jasné, takže se ani moc nehodlám vzrušovat.
Pro mě za mě si piš, že je řemen nesmysl, mně to nijak neuráží. já vím moc dobře, kdo to píše, a jaké má "zkušenosti" a znalosti. Je mi naprosto jasné, že dokážeš z rukávu vysypat návod "kupujeme nový Mercedes snadno a rychle", že dokážeš bleskově zhodnotit a porovnat tvarování sedaček a estetiku interiéru u aut, které já ani neznám. Že jsi přečet spoustu článků, a máš v hlavě srvnávací tabulky amerika vs. cokoliv. Věřím tomu, že z tebe budě časem dobrý redaktor nějakého auto-časopisu, sypající čtivé recenze na nový model té které pixly z rukávu. Ani jedno z toho já neumím, a ani umět nebudu. Nicméně, technické vzdělání a základy nemáš vůbec žádné, nevíš pořádně ani jak funguje šroub a matice, takže tvoje pokusy o výlety do odborných technických záležitostí sice asi laik s úžasem sežere, ale člověku znalému to bude vždy k smíchu. Úplně přesně jako u většiny "odborných" redaktorů... Budiž vám útěchou, že laiků je drtivá většina, a že je to tedy docela fuk... -
« Re: to oddie
Huf: Rozvod ozubenými koly je asi dobrá věc. Nicméně ne tak dávno to dělala třeba Honda u motorek (VFR), ale vzdali to a vrátili se zpět k řetězu. Podobně to kdysi dávno dopadlo s královskou hřídelí. Holt všechny druhy rozvodů mají svoje pro a proti. Hlavně, že to funguje.
V budoucnu se nejspíš budou ventily ovládat elektronicky a tak snad ubude nejen řetěz či řemen, ale i vačková hřídel:-) Ale zase budou jiný problémy:-(
U bavorů je servis na řetězu předepsanej každých 200 tisíc, nicméně v praxi je to asi tak, že žádnej z nich to nezažil a kromě pár přetočených M5, která točí přes 7 tisíc a jako na ostřejší motor by na ni měla být poněkud větší péče když už tam mermomocí chce někdo strkat dvojku při 180ti, jsem o nespolehlivosti tohoto řešení nikdy neslyšel.