OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.03  16:51

    « Re: to Mitsi

    což 98,4% uživatelů samo nikdy nesvede. Každopádně si nám poměrně fundovaně vysvětlil, že řemen automobilky používají, protože je to pro ně finančně zajímavější a nikoliv zajímavější z pohledu spolehlivosti. To že jsou v tom prachy víme už o 100 příspěvků dříve. Celá pře jen o tom zda je řemen spolehlivější než řemen a ne zda je to pro výrobce finančně výhodnější. Každopádně teď už je to stejně jasné a zřejmé.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.03  16:34

    « Re: to Mitsi

    To ace2: Ale za ten "řetěz z výroby" musíš tak jako tak zacvakat navíc - ovšem, jedná se o prvopočáteční investici... Když si ale někdo umí vyměnit rozvoďák sám, tak ušetří tu prvopočáteční investici i následné "ojebávání" ze strany servisů při výměnách rozvoďáku. Ti ostatní to holt musejí jednou za 100 tis. km "strpět"!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.03  15:03

    « Re: to Mitsi

    no konečně to někdo napsal rozumně a fundovaně teď člověk ví jaké jsou výhody a nevýhody super díky Mutsi. Tak to má být. Škoda jen že výhody jsou jen na straně výrobce/servisů. Levnější výroba, levnější technologicé řešení, jednoduší servisovatelnost a nutnost častějších kontrol a výměn. Z pohledu spokojenosti uživatele snad jenom to, že mohu mít radost, že si výrobce a servis něco přivydělá. Což je vskutku fine a každého uživatele to jistě potěší.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.03  11:42

    « to Mitsi

    no, rozepsal jsi to pěkně, to se musí nechat
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.03  10:27

    « Re: to oddie

    Nebyl to překlep: Pod "jít do zatáček" nutno chápat komplikovanou "prokroucenost" náhonu několika kol (navíc nesymetricky situovaných v různých místech) najednou, tj. právě jen jedním řemenem/řetězem. Ty "vývraty" totiž právě nesrovnatelně hmotnějšímu řetězu vadí (a hlavně to vadí ložiskům os těch kol), přičemž řemen je v pohodě zvládá. Když mám od klikovky hnát pouze dvě souměrně umístěné vačky a nic jiného (a ničemu jinému se přitom "nemusím vyhýbat"), pak je to pro řetěz ideální.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.12.03  10:07

    « to oddie

    :o) Misti ... To jako Mitsimu naznačuješ, že si to cucá z prstu? ;o)

    Fakt to byl překlep???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.03  09:49

    « Re: Ozubený řemen vs. řetěz...

    Dočetl jsem to a bylo to fajn počtení. Souhlasím se vším. Dáva to smysl. Jen "jít do zatáček" nechápu. Nemá tam být "do otáček"??? Pořád jsem si lámal hlavu, proč bys s tím nemohl třeba jet slalom ;o)

    Jen víc takových dobře napsaných článků k dané problematice!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.03  08:42

    « Re: Přetrženej rozvoďák

    Pha: hm, to je docela zajímavý. Se budu muset poptat Zadka524, až se s nim uvidim, ten tyhle medvědy dělá, tuším, že na mercedes-classic je jak doma...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.03  08:36

    « Re: Přetrženej rozvoďák

    To oddie:K tomu řemenu u mercedesu(240E,W124,r.v.89)tu životnost jako motor prý psali na [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.03  08:33

    « Re: Ozubený řemen vs. řetěz...

    Mitsi: asi jsi idealista, já už to dávno vzdal... Jinak sorry za ten překlep v nicku, ještě spím :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.03  08:09

    « Re: Ozubený řemen vs. řetěz...

    To oddie: Čest, pravda, spravedlnost a boj s tmářstvím! To jsou snad ideály, za které stojí za to se bít. Nebo jsem (stále ještě) idealista?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.03  07:53

    « Re: Ozubený řemen vs. řetěz...

    Misti: obdivuji, že tě to baví...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.03  07:22

    « Ozubený řemen vs. řetěz...

    Pohled konstruktéra: Zde hovoří prakticky vše ve prospěch řemenu - lze jím (jedním kusem) obsáhnout pohon řady dalších ústrojí; je lehký, tj. nezatěžuje mi tolik ložiska hnacích a hnaných os; nemusím brát v potaz životnost ložisek kladek (mají se měnit s řemenem); bezproblémově kompenzuje různé vzdálenosti os věcí (vznikající v důsledku nepřesností ve výrobě), které spojuje; je pružný - nejlépe vyrovnává kmity v pohonu vačkových hřídelů, obzvláště v kritických otáčkách tzv. "druhé harmonické" (u čtyřválců), a tím přizpívá ke zklidnění běhu motoru a jeho nižšímu opotřebení (hlavně tam, kde řidič systematicky "podtáčí"), prakticky se neopotřebovává - ve smyslu "nemění své vlastnosti" (pouze stárne a ztrácí pevnost vnitřní struktury) atd. atd. Nevýhody řetězu: Jeho zcela zásadním problémem jsou setrvačné hmoty - nemohu s ním jít "příliš do zatáček", neboť pak musím předimenzovat ložiska, vodicí kladky, napínáky apod.; nemá rád rychlé změny otáček motoru; stárne - musím počítat s jeho "vytahováním" a tomu připůsobit systém kontinuální úpravy jeho napnutí; málo tlumí rázy vznikající v rozvodovém mechanismu (v případě výrazného rozkmitání ničí sám sebe i ústrojí, která spojuje); musím řešit otázku zvětšení objemu a složitosti olejového hospodářství, způsob mazání řetězu a životnosti i mazání ložisek "kolem něho"... (pozn.: tento výčet samozřejmě není úplný). Pohled technologa: Na ozubená kola pro řemen je dnes nejjednodušší technologií jejich výroby "spékaný kov" a možná už i plast - jsou "hned hotové" prakticky bez dalších výrobných operací a navíc mimořádně lehké a s neomezenou životností; to pro řetěz nepřichází vůbec v úvahu - ozubená kola nutno vyrábět klasickými strojírenskými technologiemi, z nichž hlavně obrábění je hodně náročné; kola jsou těžká (opět ty setrvačné hmoty!) a jejich životnost je dána životností řetězu - při nutnosti jeho výměny je třeba vyměnit i všechna (!) kola; samotný řetěz není technologicky příliš jednoduchý výrobek (hlavně ten víceřadý); vodítka a "zklidňovače běhu" řetězu jsou co do požadavků na kvalitu použitého materiálu mimořádně náročné díly (tady už se snad dokonce dostáváme do oboru "kosmických materiálů"); správná montáž řetězu je pro dělníka na výrobní lince náročnější operací než správná montáž řemene, nemluvě o tom, že event. chybu, která vznikla špatnou montáží řemene, lze dodatečně snáze napravit, než chybu při montáži řetězu. Pohled ekonomiky výroby: Udělat řešení rozvodového mechanismu pomocí řemene je řádově lacinější než řešení pomocí řetězu (důvody viz výše). Pohled poprodejního servisu: Výměna řemene je pro servis "dosti výdělečná" a pomáhá ho živit. Nemluvě o případech, kdy se motor z důvodu nerealizované výměny řemene "potká" - to je pak pro servis teprve "pořádnej vejvar". Pohled marketingu: "Kupte si auto s řetězem!" Je to "bezúdržbové" a servisní prohlídka okolo 100 tis. km vás vyjde na stejné peníze, jako kterákoli jiná. Stejně to není pravda... Co ale pravda je, že třeba v západní Evropě je kilometráž vozu blížící se k hranici nezbytnosti výměny rozvodového řemene důvodem pro jeho prodej - původní majitel obvykle nechce tolik peněz za jeho výměnu vydat a nový majitel neví, že tak nebylo učiněno (a že mělo být učiněno) a klidně jezdí dál až do havárie motoru! Uf, ani nevím, jestli měl někdo trpělivost dočíst to až sem. Podle mne většina argumentů hovoří pro řemen, ale jsou určitě vozy/motory, kde má řetěz své opodstatnění (u 1,2HTP mi ale jaksi uniká...). A ještě něco: Kvalitní rozvodový řemen rozhodně není "kus hadru" - rozřízněte si ho, vypreparujte si kus jeho vnitřní nosné struktury a pak suďte!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  21:42

    « to Howard

    Nebo spíš... Tady jde vidět, jak jsi nucen přemýšlet... ;o(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  21:41

    « to Howard

    Tady jde vidět, jak přemýšlíš. Já ohledně ku*d nemyslel finanční zázemí ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  20:28

    « Re: hovoří Huf

    Huf: Jenže ono to nefunguje, furt se to musí měnit a každou chvíli slyším, že to někomu oddělá motor. Špatnou náladu nemám, před chvilkou jsem se byl podívat na svýho budoucího pejska :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 03.12.03  19:58

    « Re: hovoří Huf

    dary pre seba uz mam ;)
    obcas treba mysliet aj na druhych :)
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 03.12.03  19:52

    « Re: hovoří Huf

    Kup Hufovu ku*du ;o)

    I kdyz to bude asi moc levne na vanoce - tak si ji kup k Mikulasi :)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 03.12.03  19:25

    « Re: hovoří Huf

    dary by som rad nakupoval, ale neviem ake. hod sem nejake napady.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.12.03  19:13

    « hovoří Huf

    To je zase keců... Dřív jsem z * takové debaty rozdmýchával a dnes abych nad nimi jen kroutil hlavou...

    Je tu jakási špatná nálada ;o)

    To nemáte prachy na dárky nebo Vás už nebaví vaše stará ku*da a na lepší nemáte? To chce klid. Tommy a daytona se mi líbí. Vždyť vo tom to je. Pokud to funguje, tak tam může být klidně namotaná punčocha. S nadsázkou samozřejmě ;o)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…