OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Ozubený řemen vs. řetěz...
A pak se mne zeptal na tohle: "To mne podrz, retez jako protizavazi ke zklidneni behu motoru???!!! Asi tady opravdu nema smysl diskutovat... " ....necitite v tom ze neco nesedi??? Aha, takze remen zklidni beh motoru a retez ne...:))) Fakt dobry. -
« Re: Ozubený řemen vs. řetěz...
to oddie: tusis to nebo vis to??? Jinak mitsi tohle tvrdil o remenu, jenom zalistuj o par prispevku niz, a najdes tam tohle: "je pružný - nejlépe vyrovnává kmity v pohonu vačkových hřídelů, obzvláště v kritických otáčkách tzv. "druhé harmonické" (u čtyřválců), a tím přizpívá ke zklidnění běhu motoru a jeho nižšímu opotřebení"...no rikal to on o remenu... -
« Re: Ozubený řemen vs. řetěz...
to Mitsi: a ty skus jednou v zivote rozebrat motor, at konecne uvidis jak vypadaj rozvody, napinak, kladky. Doporucuji retezovej, a skus taky nejaky mensi objem (doporucuji Ford DOHC 2.0 - napinani retezu je automaticke v zavislosti na olejovem tlaku), a pak nejaky vetsi (treba Jaguar 4.0) a porovnej hmotnost retezu. Mozna pak nebudes tvrdit takove veci ze motor s retezovym rozvodem nemuze brat tak zatacky jako s remenem. -
« Re: přetrženej rozvoďák
No, to jsou zase perly. Jednomu se tady pretrhne rozvodak a akorat se mu to prehriva - nojo vlastne, vzdyt to nebylo v 5000 :-))). Nepletes si nahodou, Hardtope, rozvodovy a klinovy (drazkovy) remen? Nebo si proste hloupe vymyslis veci, o kterych nic nevis? Nebo ze by ty ventily "setrvacnosti" jeste dobehly? A tudis by se to nejen nepotkalo, ale jeste by to par km jelo (nez se to zacalo prehrivat :-) )? :-)))). Jezisi Kriste, s OCTAVIANEM (dej mu Pan Buh lehke odpocinuti ;-) ) byla taky zabava, ale na takovehle blaboly se nezmohl. ;-). -
"-- skrytý --" 11.12.03 23:09
« I love Allianz
heh - copak retez - mozna bych mel napsat jak se mnou vy****** jedna pojistovna, resp. chyba jejiho agenta, to byste asi koukali, jeste ze jsem klidnej, ale mel jsem dneska silne nutkani dotycnou osobu radne profackovat nebo ji aspon obtahnout karu 5-ti kackou
Takhle dlouho me uz nikdo neoje***. Pokud nekoho zajima jak si vyhodne pojistit za slusny peniz s 50-procentni spoluucasti ojetou karu, muzu to rozepsat :o)))) -
« Re: Ozubený řemen vs. řetěz...
Stejne tak nutne neznamena nizsi vyrobni naklady remenovy rozvod. A tvrdim, ze ten retez opravdu neni tezkej. Jinak zapominas na to, ze motor potrebuje protizavazi pro vyvazenost a klid chodu, nemuzes odlehcovat vsechno, pouze do jiste miry. Videl jsem "zavodni" motor skodovky 120, kde provrtavali setrvacnik pro mensi vahu, a klika vyletela z motoru. V pripade tezkeho reteze se treba pocita prave i s timto faktorem. -
"-- skrytý --" 11.12.03 06:35
« Re: Ozubený řemen vs. řetěz...
To daytona: Kdyz se podivas o par prispevku niz, tak mozna prijdes na to, ze rozhodne nejsem ten, kdo retez a priori odsuzuje. Ale nevykladej mi, prosim, ze existuje retez, ktery by byl hmotnostne srovnatelny s remenem. A tradice vyroby motoru s retezem jeste nutne neznamena nizsi vyrobni naklady lozisek a uz vubec ne remenic, resp. retezovych kol. Ale hlavne, v momente, kdy musis roztacet vetsi hmotnost pohyblivych dilu (tj. v danem pripade retezu oproti nesrovanetlne lehcimu remenu), ztracis na vykonu, lepe receno na dynamice. Proc se asi u ladenych motoru vsechny pohyblive casti odlehcuji?!!! -
« Re: Ozubený řemen vs. řetěz...
A proc jsou tam vetsi vykonove ztraty?? Ciste teoreticky kdybych si nechal predelat u Fordu muj motor na remenovy rozvod (jinak by vse zustalo stejne, menili by se akurat ty loziska na "jinak dimenzovane" a ozubena kola na remenice) tak si myslis ze by ten motor byl silnejsi??? Na to bych se vazne podival... -
« Re: Ozubený řemen vs. řetěz...
Nesouhlasim, to ze se udela silnejsi lozisko, nemusi byt hned drazsi, navic kdyz automobilka ma s timto typem rozvodu uz sva tradice (ale tohle jsem uz rikal). Zadruhe, ten retez na mem aute je dost tenkej i lehkej. Mozna bys byl prekvapenej jak moc. V dobe vyroby motoru (1990-Ford DOHC 2.0i) mozna tech 200 tisic nebylo malo. Predtim jsem mel stejny objem motoru (Ford 2.0 OHC) ovsem remen, a tu bylo treba menit (vyrobcem doporuceno) za kazdych 50 tisic (!!!). Ted je uz asi vyspelejsi technologie, takze remen vydrzi, jak jste rikali 90 tisic a retez treba 400 tisic. Ale proc to budu rikat nekomu kdo odsuzuje retez hned jak to slovo uslysi. -
"-- skrytý --" 10.12.03 18:34
« Re: Ozubený řemen vs. řetěz...
To daytona: "...to, ze odchazeji loziska u vacek nebo u kliky je blbost..." tady nikdo nikdy netvrdil. Ja sem jen napsal, ze je treba tato loziska na retez dimenzovat, coz neni jedno a totez. A "dimenzovat" v danem pripade znamena vyssi vyrobni naklady, vyssi hmotnost a vetsi vykonove ztraty. Pokud retez opravdu bylo treba vymenit uz po 200 tis. km, pak v nem opravdu zadnou vyhodu neshledavam! -
« Re: Ozubený řemen vs. řetěz...
Ja jsem to jenom psal aby jste nepomlouvali retez. Sam na aute mam retezovy rozvod, mam najeto 230 tisic, pri 212000 jsem menil retez i napinaci mechanizmus, uz byla v maximalni poloze. Jinak nevidim zadnou nevyhodu pouzivat retez, to ze odchazeji loziska u vacek nebo u kliky je blbost, nic jim po tech kilometrech neni. Pravdou ale je, ze ten retez neni tak univerzalni jako remen, a pohani mi pouze 2 vacky. Olejovou pumpu pohani dalsi kratky retez, vodni pumpu pak remen. Jinak potkani nemusi byt rana, kamaradovi se potkal motor s retezovym rozvodem, a rikal ze to nebyla rana, akurat prestal motor tahat. Nejspis hned po potkani uz motor nefungoval, akurat byla zarazena rychlost a auto ma svoji hmotnost. -
Adyn 10.12.03 07:45
« Re: přetrženej rozvoďák
To Hardtop: Já měl taky přetrženej rozvoďák a v jednom servisu mi vypočítali, že by to stálo 30-40 litrů a v druhým mi jenom vyměnili rozvoďák a kladky za dva litry, protože se to u toho modelu nepotkává... Jestli je to tak jak píšeš, tak si to radši ověř než zadáš opravu. -
« Re: přetrženej rozvoďák
hardtop: Hele a fakt se ti přetrhnul řemen ? Jak by mohl motor fungovat, když tam není řemen... potkání pokud se jedná o motor co se potkat může, což je většina, tak je to rána, následné rány a zablokují se ti kola do vyšlápnutí spojky, což znamená, že na ten motor tlačí do vyšlápnutí spojky další extremní síla. To co popisuješ mi připadá, že se řemen nepřetrhl, ale že by leda tak přeskočil si tedy myslím. Ale i tak bys musel poznat, přinejmenším podstatné snížení výkonu, motor by se asi začal klepat a vůbec by se to chovalo divně, kdyby přeskočil jen o zub dva, tak bys to zase poznat ani nemusel, ale zase by nedošlo k tomu co říkáš. Ke všemu i ta oprava 30 tis ve značkovém servisu mi přijde docela levná, co jsem slyšel tak je to tak kolem 70-80 kKč.