OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Ozubeny remen/retez a pasivni odpory...
Pokud mohu soudit, tak nejmenší ztráty pro pohon sama sebe má samosebou ten motor ŠKODA OHV a proč ? 3x uložená klika, rozvod krátkým řetězem bez napínáku, vačka na třech ložiskách, obyčejný klínový řemen pro pohon vodní pumpy a altíku óó jak jednoduché :-) vnitřní ztáty třením a ostatními odpory minimální oproti 5x uložené klice, rozvodu DOHC(dvě vačky a fůra ložisek) a pohonu ventilů oz.řemenem s fůrou šponovacích kladek a pohon příslušenství drážkovým řemenem s napínacími a směrovacími kladkami, co musí být taky mohutně našponovaný aby neklouzal atd, atd. všechny tyto vymoženosti jsou na * no na * zrovna néééééééé, ale jen pro komfort zákazníka, tedy řidiče. Původně měl oz. řemen jen ztišit rozvody oproti hlučnému řetězu, dnes už to néní pravda. Drážkový řemen měl odstranit neduhy obyč. klíňáku a to trhání se a pískání, to už dnes néní taky pravda díky stejným materiálům na řemeny. Je potřeba si uvědomit, že každý "rádoby komfort"zaplatí zákazník a vydělají na tom všichni výrobci toho či onoho pro auto. Když se nahradil klíňák dr.řemenem, tak se musely montovat lepší nebo větší ložiska do vodní pumpy a altíku a dalších příslušenství aby ten nápor o hóódně víc našponovaného řemene vydžely. Samosebou na větší nebo širší ložiska je potřeba větší pumpa, větší víko altíku atd.atd... více hliníku na pumpu a víko, více "toho či onoho" jak by řekl ekonom a prezident Václav :-) pak je to auto o kapku těžší, tak je potřeba přidat na výkonu, tak se motor vyžene na větší výkon aby vůbec nějaký měl a to auto slušně a potřebně rozjel, tím relativně klesne životnost motoru, tak se musí najít lepčí materiály na ložiska, kroužky písty, válce a kdovíco a pořád dokola a dokola a všechno to zaplatí koncový spotřebitel. Myslím si, že automobilová loby pod pláštíkem komfortu nám nutí Pí****ny, které bychom ani nechtěli kdybychom tomu trochu rozumněli... ale to je dost podobné s většinou jiných dnešních výrobků... Holt takový je dnes globalizovaný svět. Výrobci se předhánějí v tom co nabídnout lepšího zákazníkovi aby "PRODALI" :o))) Tfuj to sem se rozepsal, ale snad to pochopíte. -
"-- skrytý --" 18.12.03 09:15
« Re: Ozubeny remen/retez a pasivni odpory...
Poněkud si nerozumíme: Já jsem v žádném případě nechtěl diskutovat na téma "životnost", ale "hypotetický výkon", resp. "vnitřní výkonové ztráty motoru", ale budiž, diskuse se rozjela, a to je dobře. Ten příklad s tříložiskovým uložením kliky jsem použil jen proto, že jsme v rubrice, kde se (ponejvíce) hovoří o Škodovkách. -
« Re: Ozubeny remen/retez a pasivni odpory...
Mitsi: Viděl jsem už dost starejch BMW a měly najeto půlmilión i víc. Provozovat jdou asi donekonečna, problém je ovšem politika náhradních dílů. Na moje dvacet let starý auto stojí přední blatník sedmkrát tolik, co na auto stejné automobilky, které je pětileté. Každýmu se pak nechce živit starej sráč, a proto dneska za stejnou cenu můžu jezdit Felicii, která mi ovšem nic neříká a povozeníčko v ní je nulové. On totiž ten automobilový pokrok zase není tak urputný, protože když dvacetileté auto je ve stejném stavu jako to nové, tak jsou rozdíly tak 5-10 % a co si budeme povídat, leckdy automobilky chtějí za každou cenu vymýšlet něco nového a prostě šlápnou vedle, takže proto je možné, že řízení sierry je proti Cortině ze šedesátých let naprosto mrtvé. Většinu pokroku v jízdních vlastnostech pak dělají jednoznačně novější pneumatiky. -
« Re: Ozubeny remen/retez a pasivni odpory...
Mitsi: No, to je poněkud smělá teorie. Já měl doteďka zato, že všechny Škodovky až do 130 mají prostě ve 150 tisících dost, a to právě díky té natřikrát uložené klikovce. Přes 200 tisíc jsem tyhle auta nikdy mít neviděl a když jo, tak to byla už třetí generálka :o) Jejich životnost je spíš o tom, že ceny dílů se počítají v desetikorunách, je to prostě LEGO skládačka a umí to každej franta v garáži. Navíc se s těmahle autama jezdí nejdelší trasy do hospody pro startky, takže v tom bude asi zakopanej pes. -
"-- skrytý --" 17.12.03 22:09
« to speedyvento
Aha, diky za info, tak to je trosicku zklamani, mysleli jsme, ze Peugeot 406, Renault Laguna, Opel Vectra B, Ford Mondeo (mezi temahle vybira a musim uznat ze 406-ka ma fakt peknej design) meli standardne ve vsech verzich od pocatku ABS (na rozdil od oktavek). On na tom ABS totiz trva... -
« nový příspěvek
Když je teda nouze o nový příspěvky, tak mám teda dotaz. V servisu jsem se ptal jestli by mě mohli seřídit TDi (110Ps)a oni mě nepřímo vyfakovali, že prej se to seřídit nedá. Je to možný? Já měl za to, že to prostě napojej na počítač přečtou diagnostiku a softwarově nebo mechanicky si s tím poraděj??? Pořád je to jenom kus železa, nebo spíš oceli a né nějaký AI. -
"-- skrytý --" 17.12.03 17:13
« Ozubeny remen/retez a pasivni odpory...
Jelikoz diskuse o remenu vs. retezu ponekud utichla, nadhodim dalsi tema do pranice z podobneho soudku, a sice "pasivni odpory motoru" nebo take, jinymi slovy, "vnitrni ztraty". Kdosi tady napsal, ze mu 50kW pro pohon retezu staci. Ale napadlo vas nekdy zamyslet se nad tim, jaky by mohl mit motor vaseho vozu vykon (tzv. hypoteticky vykon), kdyby nezanedbatelnou cast vyrobene energie nespotrebovaval prave k "pohonu sebe sama", resp. prislusenstvi nezbytneho pro to, aby byl vubec schopen autonomne fungovat? Napr. stare skodovacke motory konstrukce z pocatku 60. let pro S 100 MB prezily az do letosniho roku mj. pro relativne nizsi vnitrni ztraty dane pouze triloziskovym ulozenim klikoveho hridele... -
"-- skrytý --" 17.12.03 15:49
« Help
Kamos shani karu, Peugeot 406-ku (96), nasel si ho na netu, ma tam ve vybave jen jeden airbag a nema uvedeno ve vybave ABS. Mail na prodejce neni a telefon na nej nefunguje.
Znamy prave trva na tom, aby tam bylo ABS, rikal ze mysel ze 406-ky maji od pocatku vyroby ABS standardne, ale nechce tam jet naslepo... Nevite to nekdo? Resp. neni nekde nejaka stranka kde by se to dalo zjistit?
Dik -
« Re: Vánoční dárky pro naše miláčky(plechové) ne milenky !
to: asimov Malý brzdy říkáš ? Mno..původně tam byly 240 a jednopísty teď tam jsou 237 a čtyřpísty a do jara tam budou ty čtyřpísty + 263 větraný a v zádu místo bubnů kotouče, já myslím že je to docela dobrý posun v kvalitě brzd na 890Kg živé váhy ne? Je to na Š 110R :-) No já blbec zapomněl, že jsme v rubrice Octavia :o) -
dcgsd 17.12.03 10:56
« Re: Ozubený řemen vs. řetěz...
no pokud muzu svuj nazor tak remen je uspora jen pro automobilku a konstruktery. Zakaznik ma rozhodne vetsi uzitek u retezu a to uz tim, ze nemusi mit v hlave odpocet do vymeny remenu a stazenej zadek pri koupi starsiho vozu. Jo a ja myslim ze pokud mam v aute nahon vsemozneho jen jeden prvek tak to smrdi pruserem technologie netechnologie. Jo a 50kW dokaze pohnout retezem s pro me dostatecnym zrychlenim (stejne je setrvacne hmoty vsude plno). -
« Re: Ozubený řemen vs. řetěz...
No jo ameriky mají řetěz všechny, výjimkou snad ty nejmenší motory na trhu. Což mi připomíná, že nejmenší motor nabízený americkou automobilkou je 2.2 Ecotec, jenže jestli říkáš, že i ten má řetěz, tak mě napadá jen Focus, který se tam prodává taky. Naneštěstí Fokus patří na US trhu k tomu nejporuchovějšímu co se dá sehnat, takže nějaký řemen se asi těžko bude řešit :-) Na druhou stranu je Focus druhé nejlevnější americké auto. Nejlevnější je Cavalier od Chevroleta a druhý je Focus, nic levnějšího americkýho neexistuje. No to z řetězem, ale nemá nic společnýho. Každopádně je z toho vidět, že najít nějaké americké auto používající řemen je poměrně obtížné a když ano, tak se stejně jedná o know-how z EU. Nehledě na to, že tam se přistupuje k autu trochu jinak a on kdyby se někdo naboural potom co by se mu potkal motor, tak by hnedka padla žaloba, která by eliminovala případný mrzký zisk automobilky z ušetření na řetězovém řešení :-), ke všemu jak chcete americkém zákazníkovi vysvětlil, že si musí každých 50 tis mil vyměnit z jeho pohledu kus motoru, když konkurence má tune up po 100.000 mil :-) -
« Re: Vánoční dárky pro naše miláčky(plechové) ne milenky !
Sem ještě pozapomněl, dostal nový brzdy, brzdy, brzdičky... dopředu větraný kotouče 263 mm a dozádu kotouče 260 mm a novej laděnej nerez výfuk, sice se to bude všechno spolu s novou převodovkou jinak odstupňovanou montovat až po vánocích ale už to leží... ne pod stromečkem, ale pod ponkem v dílně. -
« Re: Ozubený řemen vs. řetěz...
to: Mitsi Taky nejsem žádný superznalec motorů motorek, ale protože jsem tedy jaksi ehn vzdělán v oboru(automechanik+automobilní průmka) tak mne samozřejmě zajímá všemožná technika kolem aut i motorek a nové poznatky čerpám z dostupných časáků. Takže sumasumárum, řeč byla o tom řetězovém rozvodu u motorky a ten je hódně podobný tomu u motoru u auta. Ale zpět k řemenu, tady nebude hlavní příčinou preventivní výměny hrozba přetržení řemene, ten dnešní je tak pevný že by se na něm mohl tahat tank, ale hrozí mu spíše "ometení zubů" které jaksi nemají žádné výstuhy a řemen jako takový se málokdy přetrhne asi tak jako drážkový na pohon altíku a dalšího příslušenství. Dále se s ním musí měnit kladky a spol, jelikož řemen musí být hróózně moc napnutý aby nepřeskočil na zubech. BTW řetěz u dnešních motorů používá jen tak namátkou Opel ECOTEC, Fiat diesel Multijet, Škoda 1,2 atd atd a samozřejmě takové auta u kterých je na prvním místě 100%spolehlivost a bezůdržbovost jako jsou RR, Bentley a spol včetně fůry amerik, ale to by mohl potvrdit nejspíše znalec v oboru Ace2.