OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 26.01.04 14:45
« Re: Octavia Combi TDi 66kW
pha: na čem se mění rozvoďák po 60tis km? U n15 let starého dieselového pažouta je předpis výrobce 120 tis km, řemen + obě kladky, pokud to dělá autoriz. servis, drží na to i záruku. U novějších typů bude ten interval ještě větší... Je sice dobré ten řemen dávat častěji, ale předpis je fakt min. 120 tis km. Co je problém na 170tis km? U TDI 66kW? Mně je milejší tenhle údaj, než když to někdo nechá přestavět na 90tis... jak se většinou děje. S těmito auty se prostě hodně jezdí, pokud někdo myslíte, že si jej koupíte po někom, kdo s tím jezdí 10tis km ročně, jste na nejlepší cestě k tomu, abyste naletěli. Jinak 170tis km na turbo nemusí znamenat vůbec nic, pokud předešlý majite nebyl prase, a případná repase nebo výměna turba vyjde tak na 15tis Kč, což není žádná rána. -
« Re: Octavia Combi TDi 66kW
Ja som predne brzdy (kotuce aj dosticky) menil po 100000km, takze je to mozno aj stylom jazdy ;)
Co sa tyka km, teraz mam 105000, jazdim dost po meste, od cca 30tkm tam mam chip (TDI 66kW) a nemam pocit, ze by sa motor spraval inak, ako ked bol novy. -
"-- skrytý --" 26.01.04 12:50
« Re: Octavia Combi TDi 66kW
no prave ty dily podlehajici opotrebeni. Kdyby to bylo vymenene vse, tak je to OK. Ja sam bych mel z tech 170 tkm vitr (stav turba), na druhou stranu bazary rady tachometr vylepsi :-).
Asi je to tezky si vybrat, trochu jsem si nadaval, ze za cenu co jsem koupil tu Otinu (a ze cena nebyla spatna) jsem mohl mit Pasika, TDi 81 kW, cca 130 tkm dotazenyho z Holandska, a prece jen pasik je pasik. Myslim, ze dotazena octavka z ciziny (napr. D) vyjde podstatne levneji nez koupit to u nas a hlavne ma treba komplet bezp. vybavu (2xairbag+ABS). Kolega ma prave dotazenou 1.6-ku a spokojenost. Ja mam ten samej model, o dva roky starsi, stejny pocet km, chybi mi ABS a dal jse za ni vic :-(.
Asi to chce schopnyho mechanika, kterej ti dobre vybere a mas po problemech a jeste usetris. Ona ta "zaruka" z VYZKOUSENO stejne je asi jen 6 mesicu a jedina zaruka ktera ti potom plati je jen na proreziveni zevnitr a to stejne nezrezne. Takze vyhoda VYZKOUSENO muze byt garantovany puvod a (je-li solidni dealer) slusny stav, nevyhoda je relativne vysoka cena. -
« Re: Octavia Combi TDi 66kW
Ono to z meho prispevku primo nevyplyva, ale nechtel jsem resit otazku koupe "vyzkouseneho" vozu u dealera proti koupi pres inzerat nebo autobazar. Ta nabidka se mi proste nezda nijak extra. Ke koupi: Sam vim, ze 170 tkm pro auto nic neznamena a taky vim, ze pocet km je pro budouciho zajemce nejdulezitejsi udaj. Pochybuju taky, ze ma vymeneny rozvodak, filtry, kotouce apod. Rozvodak na dieslu se bude menit ve 180 tkm, proc by to servis delal driv, v podstate to je jen auto s garantovanou servisni knizkou, nic vic. BTW: moje Octavka mela sice problem s centralem a se starterem, ale jsou to male veci. Starter se vyresil za 500,- a central sice porad zamyka jen na vnejsi zamky, ale na to auto nejezdi. -
"-- skrytý --" 26.01.04 10:39
« Re: Octavia Combi TDi 66kW
to mfilip:
ono je to dost otázka, pokud by ta kára byla ve výborném stavu, tak by ta cena mohla být OK. Ono je sice hezké ušetřit 20k, ale pokud by měla být ve výrazně horším stavu tak se to nevyplatí. Však si vzpomínám, jak si tu třeba řešil problémy s centrálem apod.(nic ve zlém) a sám víš, kolik každá blbost (obecně) na to stojí peněz a času.
Já jsem koupil Otinu r.v. 97 taky o cca 20t dráž než v ostatních bazarech, ale zatím spokojenost. Jediný co jsem si dodělal je zadní repro a alarm, jinak leju jen bezín a jezdím. A to si většina lidí co se nevyzná v autech myslí, že je nové :o).
Chtěl jsem tím říci, že pokud má ta zmíněná Otina vše potřebné vyměněné (tlumiče, kotouče, filtry, rozvoďák atd...) a je ve velmi dobrém stavu, nemusela by to být špatná koupě. Akorát já se nevyznám v dieselech, takže... -
« Re: Octavia Combi TDi 66kW
nevim, nejsem odbornik, ale ta nabidka se mi nelibi. Je to stary model, se starou palubkou, asi stredni stupen vybavy s 1 airbagem, ABS, elketrikou na oknech vpredu, bez klimy, bez sibru. Tech 170 tkm sice ted moc neznamena, ale predstav si, ze ty prave za 4 roky budes toto auto prodavat s nejakymy 250 tkm na konte. Za rozumny peniz to neprodas. Tech 245 tKc se mi zda moc, videl jsem diesly v kombiku s podobnym stavem km za nejakych 215-220 tKc. -
« Re: Bouchání na nápravě + kotouče
To by odpovídalo. Mám Leona, ty brzdy jsou stejný. Na kotoučích je udána minimální tlouštka 19mm, nové mají 22mm. Měřil jsem je po 30 tis a měly těsně pod 21mm. Čili když nechci jít na doraz, vychází to na těch 60 tis. To budou mít mírně pod 20mm. Destičky by asi ale vydržely dýl, jenže mají se měnit s kotouči. Až to bude aktuální, dám Ferodo DS performance a kotouče Zimmermann. Vyjde to na 5500 destičky a 4500 kotouče, ale bude to něčem úplně jinačím. -
« Re: Bouchání na nápravě + kotouče
Při ročním servisu a přípravě na STK byla doporučena výměna kotoučů, najeto 60 tkm, byl jsem dost překvapen, prakticky dvakrát, jednak, že mají tak malou výdrž, druhak, že to bylo včetně destiček za 10 tKč :-(( Staré kotouče jsem převzal, nebyl to výmysl servisu, výměna byla oprávněná. No, jezdím hlavně po Praze, brzda - plyn ..... Mám 1,8T. No prostě potvrzuji jen tvůj dotaz, že je to materiálově dost tvaroh, i když obal od nových kotoučů je Audi. -
"-- skrytý --" 25.01.04 17:16
« Bouchání na nápravě + kotouče
Mám dotaz: stává se mi, že po tom co vyjedu, tak mi něco bouchá asi na přední nápravě. Takavý rány po přejetí nerovnosti. Dneska to cca po hodině a půl jízdy přestalo. Minule to samý. Nevíte čím by to mohlo být? Napadlo mě, že možná zmrazky, ale i tak je to divný. Auto se chová normálně, žádný známky něčeho neobvyklého.
A druhý dotaz: jak dlouho vydrží na Otině kotouče? Známej měnil po 60 000 km kotouče na předku. Oba máme 1.6i 74 kW, tj. kotouče na předku, vzadu bubny. Akorát on má ABS. Koukal jsem na ty moje kotouče (najeto 55 tkm) a taky už jsou vcelku sjetý. To ty kotouče asi moc nevydrží :-( Podotýkám, že ani jeden nejezdíme závodním stylem, prostě normál.
Díky -
"-- skrytý --" 24.01.04 16:57
« Re: Denní osvětlení
Thanx, je mi to jasný, jak to myslíš: nemá cenu kvůli 900 Kč na tom strávit věčnost :-) Já myslel spíš že kdyby to byla fakt jen nějaká kravinka, aby neletělo 900 Kč (a + asi montáž) vzduchem. Takže to půjdu při nejbližší příležitosti omrknout. -
« Re: Denní osvětlení
Tommy78: dám ti jednu radu, zajdi do značkový prodejny a hrej to, jako kdyby jsi to chtěl koupit. Oni ti to dají do ruky, ty to omrkneš včetně popisu zapojení a pak posoudíš jestli stojí za to kupovat relátka, rozdělávat palubku, natahovat dráty a ... :-) nebo obětovat 900 :-( a za hodinku jedeš s rozsvícenými světly :-)))