OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Octavia Combi TDi 66kW
mfilip> na Octavii TDI model '98 se meni rozvodak (plus by se mela menit i napinaci kladka, i kdyz ta je predepsana co druhou vymenu rozvodaku - ale proc riskovat?) kazdych 60tkm. Od MR 2000 co 90tkm, i TDI PD 74kW snad co 120tkm. Jestli se teda seredne nepletu (jak casto na TDI PD 96kW netusim) -
« Re: Octavia Combi TDi 66kW
zivotnost motoru 1.9 TDI 66kW je odhadovana (strizlive) na 500 tkm + (tj. s rezervou vic, nez 500 tkm). Tyka se samosebou motoru, ne turba nebo vstriku, cerpadla atd. - ty asi odejdou driv. Ale jinak bych se tech kilometru samotnych nebal - vice zalezi na stavu zbytku auta a uprimne, po 170tkm uz to bude hodne nachylne na "poruchy" a bude potreba menit to ci ono - loziska, klouby, cepy, tlumice ... ? Nemusi to byt hned, ale postupne se to urcite zacne projevovat. -
« Re: Bouchání na nápravě + kotouče
po 4,5 letech a 100tkm mam porad original desticky a kotouce, a to tak, ze desticky jsou "skoro nove". No a kotouce rezaveji po obvodu a vevnitr (v chladicim prostoru), nicmene tloustku maji zmensenou vlastne neznatelne - pod pul mm. -
« Re: Bouchání na nápravě + kotouče
tommy78> po 100tkm mi taky "neco boucha". Ne pri prejezdu kazde nerovnosti, nic hlasiteho, ale ja to proste slysim. Jsem ve stadiu zkoumani a nejpravdepodobnejsi se jevi (podle meho odhadu pravdepodobnosti): uchyceni stabilizatoru v naprave v silenblocich, horni uchyceni prednich tlumicu a nebo polamany (nalomeny) plastovy spodni kryt motoru. -
« Re: Jak jezdit s TDI?
rbaron> ja to taky slysel. Jenze to "slysel", to je stejny, jako kdyby to rikala moje mama - z ni taky obcas vypadne moudro, ale nikdy jnevis, kdy presne :-) Dobrej olej udrzi film, pokud to nenechas stat hodne dlouho na slunci, a soucasne, pokud ma nizkou viskozitu, tak velmi rychle maze. Predpokladem techto povidacek je, ze olejove cerpadlo (obvykle zubove) uz nema takovy tlak, aby olej dostalo vsude, kam patri - cemuz (ne)pomuzes, kdyz bude motor starej a olej "hustej". Inzenyr pres motory, co ma najeto 2 mil. km, ten asi v praci jezdi, spis nez by delal do motoru, ne ??? -
"-- skrytý --" 27.01.04 00:00
« Re: Dotaz
to Brazdis: jo tak to nevim, k ABS se dodavalo nekdy EDS a MSR dle motoru, prip. i ASR, ale co byl tehdy standard to netusim. Já nemam ani ABS, takze moc nevim.
Jinak současné Octavie dle www.skoda-auto.cz maji od verze AMBIENTE ABS+MBA+MSR standardne, + ASR ma Tdi 81 a 96 kW a benzin 110 kW, ESP ma standardne 110 kW 4x4 jestli jsem to nepopletl. No, na tech webovych strankach je to kazdopadne prehlednejsi.
Co vim, tak se do Octavii montovalo standardne v roce 97 ABS pouze do TDi 81 kW a 1.8 92 kW, jinak i u nejlepsich verzi si musel priplacet i za ABS. Takze o nejakem standardnim ESP nemuze byt ani rec, kdyz Skoda setrila i na ABS :o)
-
« Dotaz
Kamrád má Oktávku TDi 81kW a dodnes si myslel že má ve výbavě ESP. Dnes se projel mým Avensisem s obdobným systémem jízdní stability a zjistil, že ho tam buď nemá, nemo mu nefunguje. Nevíte někdo, jestli Octavie TDi SLX 81kW měli v roce 1998 ve standardní výbavě ESP ? Každopádně tam má ASR, to mu funguje. -
"-- skrytý --" 26.01.04 17:55
« Re: Octavia Combi TDi 66kW
Tommy: to máš holt těžký, kdo se v tom neorientuje, tak mu nic jiného než ten servis nezbyde. Vyznat se v autech je docela výhoda, člověk ušetří, ale je jasné, že všichni se v nich vyznat nemůžou. Holt se zas vyznaj v něčem jiném... Já bych například nemohl dělat účetnictví nebo právníka, to jsou věci, které snad nikdy nepochopím. Takže, když např. budu potřebovat právníka, tak se pro změnu prohnu já - a to dost možná víc než právník v servisu :)))) -
"-- skrytý --" 26.01.04 17:43
« Re: Octavia Combi TDi 66kW
to oddie: jojo, kouk jsem na ten web. Já mám právě benzína 1.6-ku, takže o nafťákách toho moc nevím, čili nebudu do toho fušovat :o).
Právě známému odešlo na ojetý otině turbo, a měl to v aut. servisu. Když mi řekl cenu opravy, tak jsem jen valil oči... Kdyby vědel před tím co jsi mi napsal, tak mohl dost ušetřit. Takhle se v servisu pěkne prohnul :-)). -
"-- skrytý --" 26.01.04 17:36
« Re: Octavia Combi TDi 66kW (81kW) vs 406 HDi
No já bych to viděl asi takto: pokud hodláš vozit občas vzadu i dospělé lidi, tak na Oktávku rovnou zapomeň. Vím o čem mluvím :o)).
Navíc 406-ka je auto o třídu výše než oktávka. A design je taky hoooodně pěknej. Co si pamatuju, kamarád sháněl 406-ku v dieselu taky. Jediná věc, která se mu na ní nelíbila byly crashtesty... -
"-- skrytý --" 26.01.04 15:51
« Re: Octavia Combi TDi 66kW (81kW) vs 406 HDi
Ten pažout je větší a pohodlnější, ovšem je otázka, jestli o tolik, o kolik je taky dražší... Co znamená to "středně bouranou na zadek (40000,-)", to má být cena opravy? To odhadl kdo, dovozce??? V tom případě počítej cenu opravy dvojnásobnou! (vyzkoušeno min. 10x :)))) To bude zas na leasing, jako ta Omega? V tom případě bych se možná ještě trochu uskrovnil... -
« Octavia Combi TDi 66kW (81kW) vs 406 HDi
a co si myslite ze je lepsi?
Ten pazout je r.v. 12/2000, je to maximalni vybava (4x AIRBAG, 80kW Hdi) Combi a chce za to 329000, ma to pry 78000 (??) a je to z Holandska... za 8200 euro nekdo nabizi Octavku z r. 2003 v plny vybave, nejak stredne bouranou na zadek (40000,-) + asi DPH tak ze 150 000,- = 27000,- -
"-- skrytý --" 26.01.04 15:26
« Re: Octavia Combi TDi 66kW
Tommy: asi jak kde. Zeptej se v autorizovaném servisu, zač ti to vymění. Pak se zeptej např. Valáška (www.specialturbo.cz) či jiného turbínáře, zač je oprava u nich... a pak se zeptej v nějakém malém servisu. A pak srovnej ceny... Do 15tis se dá koupit to turbo i nové, pod rukou, ono ve škodovce se dost krade.