OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: to fija
hele, huf zije ;-))) Mno ... kdo nema v palici nasrano, tak ASR ke svy bezpecnosti nepotrebuje :-))) Kdyz vidim, ze mi to hrabe na petku, tak halt vyslapnu spojku, at se kola chyti, a pockam, az mi otacky zase spadnou tam, kde maj bejt. Proste k bezpecnosti to fakt neprispiva - jen to pomuze projet pod plynem to, co bys stejnou rychlosti projel bez plynu. No a pro lidi, co vyjizdeji zasnezene kopce stylem "pod kopcem plnej knedlik a vono to uz nejak vyjede", tak tem to ten kopec vyjet pomuze. Vo tom nemuze bejt sporu :-) -
"-- skrytý --" 03.02.04 01:17
« Lakování
Jen tak pro zajímavost:
nevíte někdo, jak se provádí lakování? V listopadu mi měnili v servisu haubnu za novou a samozřejmě ji lakovali. Vnější povrch je nalakován tak perfektně, že nejde poznat rozdíl oproti původnímu. Na vnitřní straně je to lakování trošičku "divné". Prostě místama prosvítá bíla barva. Tam, kde jsou hrany, nebo výstupky kolmé (resp. svírají úhel)na rovinu haubny je málo barvy, takže prosvítá podkladová bílá.
Zajímá mě jak se to lakuje, takhle to vypadá jako kdyby to lakoval nějaký stroj, co prostě přejíždí nad haubnou a lakuje. Proto na kolmých částech, resp. v prohlubních apod. je méně barvy. Je to tak nebo se pletu? Bylo to tedy lakováno v nějakém boxu.
Samozřejmě - není důležité, ale prostě mě to vcelku zajímá, jakým způsobem se lakují náhradní díly apod... -
"-- skrytý --" 03.02.04 00:00
« Počasí
Tak jsem v sobotu umyl auto. Naposled bylo myty v listopadu (po oprave v servisu :-)) a je fakt, ze bylo z venku pekne spinavy, SPZ uz nebyla ani videt. No a dneska jsem prijel, a moc se to nelisi od toho stavu v jakem to bylo pred poslednim mytim :-(.
Na druhou stranu se musi nechat, ze ten vosk od posledne na tom drzi, takze po umyti se to lesklo jak psi kulky :o)
-
« Nova octavia
Zdravim vsetkych priaznivcou stvorkolesovyvh vozitiek, zaujima ma nazor vas vsetkych na "novu" Skodu octavia, zatial sa mi do pozornosti dostalo par spionaznych foto a jeden snimok tu na AUTO.CZ, piste vsetko co sa vam na nej paci a co nepaci. Moj nazor znie: bud je to dobre tahanie za nos alebo je to fakt nejaky velky omil. Dakujem za nazor vsetkych fajnsmekrou a fandou.
Stevo s Popradu -
« to fija
Velký omyl. ASR je velký příspěvek bezpečnosti. Hlavně teď, když mám 124kW a 352NM. Na mokru je to vítaný pomocník při rychlém rozjezdu do zatáčky (tedy jak píšeš, spíš posouvá možnosti vozu dál), ale na sněhu a ledu ASR zajišťuje to, že při i mírném přidání plynu se kola nezačnou šíleně protáčet a tím pádem neztratíš kontrolu nad vozem, protože když se kola roztočí (z 50km/h na třeba 120km/h), tak auto jede rovno nebo do *, jen ne do Tebou původně zvoleného poloměru zatáčení. De fakto můžeš jet do zatáčky s plynem na podlaze a ASR + EDS to řeší za Tebe.
A iluze, že ASR pomůže s vyjetím do strmého zasněženého kopce, je blbost. Právě pro tyto případy (stejně jako pro vyjetí ze závěje) je vypinatelné. 100x vyzkoušeno ;o) -
« Re:
Martin> to s tim ABS a de3lsi brzdnou drahou na suchu je povera. Bejvavalo u starsich systemu ABS. Soucasne systemy, ktere vyhodnocuji to, zda se kolo otaci nebo ne klidne 15x za sekundu, uz to maji prinejhorsim stejne, jako auta bez ABS (a to uz v tom bez ABS musi sedet nekdo, kdo fakt UMI brzdit - a nemysli si, i brzdeni je kurefske umeni! Prej i takovej Kresta nebo Enge v rallye vyuzivaji brzdny potencial auta "pouze" na 75-80% ) -
« Re: Bouchání na nápravě + kotouče
PP neni presny, u mne se odchylka pohybuje od 0.3 do 0.6 l/100km. Cili prumerne to muze byt 4,3 l/100km. Mozna je odchylka zpusobena tim, ze z tech 100 tkm je 95 tkm najeto na bionaftu ...
Spotrebu pres 7 litru bych nechapal ani u TDI 4x4, takze stale nechapu, jak to "delas" ...
ABS ma predevsim vyhodu, ze i kdyz to zaslapnes, tak muzes auto ridit. Cos se hodi prinejhorsim k hledani vhodneho mista, kam auto poslat, kdyz je jasny, ze to fakt neubrzdis. Bez ABS kdyz dostanes smyk a zpanikaris, tak si ani toto nemuzes vybrat ...
Problemem servisu je, at autorizovanych, nebo neautorizovanych, ze nikdo tomu moc nerozumi. I kdyz se vsichni tvari, ze jo ...
Nejlepsi snad je najit si automechanika, ktery sam ma Octavii. Nemusi mit zadny servis, muze to byt mala dilna, ale pokud ma stejny auto, na 99% tomu bude rozumet a hlavne bude mit zajem se pripadne i neco noveho naucit, pro pripad, ze by to sam casem potreboval ...