NEJLEVNĚJŠÍ NAFTA - OnLine
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: Re: Co se u pumpy čepuje v USA
woe, tys me nepochopi, nebo si delas *, kazdopadne jsem se zasmal...
>:D >:D >:D
Mam ameriku, ne moc bezny objem, ale taky tam muzu nalit co chci... Zatim to bylo jedno jestli tam sel N95 nebo 98, nebo nejaky stary benzin co jsem nasel na dilne... (byl to vubec benzin???)
>:D >:D >:D -
« Re: Co se u pumpy čepuje v USA
No jestli to není latina.Když se místo benzínu dá 80% LTO,co je vlastně nafta,tak to musí blbě startovat (hlavně v zimě)a hrozně smrdět.Kdysi dávali šetřílci do starejch Moskvičů a Volh topnou naftu míchanou s benzínem,ne že by to nejezdilo ale ten smrad.Taho by si asi někdo všimnul. -
"-- skrytý --" 04.07.04 18:04
« Co se u pumpy čepuje v USA
Z webu [odkaz] je to dobrý čtení:
Našimi odběrateli byly malé, většinou nezávislé pumpy, ne značková jména. Prodávali jsme a rozváželi pěkný sajrajt. V tu dobu byl mání benzin s olovem, 86 oktanů, pak bez olova, 86 oktanů a super s 92 oktany. My jsme rozváželi: Místo olovnatého benzinu lehký topný olej (LTO). Místo bezolovnatého benzinu směs 80 % LTO a 20% benzinu bez olova, to kvůli barvě, LTO také nemá olovo. Jako super jsme prodávali zázračnou směs 68 % LTO, 20% super benzinu (zase kvůli barvě, je do červena) a 12 % směsi jejíž základ je alkohol který zvyšuje oktanové číslo, a toluenu. Možná, že námi prodávané šmejdy skutečně v laboratoři požadované hodnoty dosahovaly, ale jisté je, že na tenhle "benzin" ujedou auta míň. Taky jsme vozili naftu a nikdy bych nevěřil, že tak základní produkt je vůbec možné nějak pančovat. Jde to. Námi dodávaná nafta byla nahnědlá, kalná, zkrátka sajrajt. My sami jsme to do nádrží našich traků nedávali, bylo to přísně zakázáno. Jednou se mi stalo že mi došla nafta na cestě z Los Angeles do San Diega, bylo to v noci, spíš nad ránem. Zavolal jsem rádiem o pomoc a protože hned za mnou jel trak vezoucí "naftu", zastavil u mne a v kbelících jsme donesli něco nafty do mých nádrží. Příští den šel trak do dílen, vypustit nádrže, propláchnout potrubí a vyměnit palivové filtry. Dobře jsem si zapamatoval, že nemám kupovat benzin jinde než u značkových pump, pokud možno u těch, které patří přímo dotyčné firmě a nemá je někdo v pronájmu. V noci jsme totiž vozilí naše svinstva i do těch pronajatých.
Zažil jsem tam mnohé hrůzy, mnohokrát se mi stalo, že jsem přijel k pumpě a můj náklad se do podzemního tanku nevešel. Řeší se to tak, že třeba benzin s olovem se napustí do bezolovnatého, on ten náš stejně žádné olovo neměl. Potíž je v tom, že člověk neví že je tank plný, dokud se tok benzinu nazastaví. Co potom? Hadice, 10cm v průměru, 5 metrů dlouhá plná benzinu. Většinou jsou nádrže pod zemí spojeny odvzdušňovací trubkou a ta je vyvedena do výšky nad zem. V tom případě stačí uzavřít výtokový ventil a počkat až benzin v hadici přeteče do jiné nádrže. Je jedno do které, všecko je to stejný šmejd. Když se mi stalo ve dne, že tam trubka nebyla a nepřeteklo to, čekal jsem až prodají dost benzinu na to, aby hladina v mé hadici klesla. Když se to stalo v noci, byl to malér. Připravit si kbelík, odpojit hadici a vypustit benzin do kbelíku je dobrý nápad, částečně i uskutečnitelný. Než jsem konec hadice stačil strčit do kýble, byl benzin na zemi všude kolem mne a jediné co jsem mohl udělat a udělal, bylo vzít hadr a vytřít dosucha. Tu špínu jsem pochopitelně ždímal, inu kam jinam, než zase do podzemní nádrže -
« Re:
Oddie: To ti to trvalo, chudak mlada, musela tak dlouho cekat...:-)) Mel bys ji radsi koupit neco poradnyho, prijed se podivat jaky auta preferujou zensky ke mne....:-)))))))))))))))
Pro ostatni: My se s Oddiem zname, takze to je jen legracka a ne naka vytahovacka jak by se mohlo zdat... -
"-- skrytý --" 22.06.04 12:24
« Bez nadpisu
Huš s tím ONO furt... ;-) Teďka jsem naposledy tankoval: noname na Harfě tuším 23.80, tam beru dost často neb je to vedle servisu, a úplně naposledy dvě auta naráz u JETu Králův dvůr - 23.30. Jinak hnedka vedle Nýřan - v Tlučné - jsem minulý týden koupil celkem pěknou přestavbovou 205 1,9D... se musím pochlubit, no, mám auto pro mladou :) -
« Re: Re: 1,9D
Ještě to Vlami: Ale mohu tě uklidnit, všechno kromě motoru už je vyměný, to mě opustilo. Menil jsem napínáky řemene, alternátor, vývěvu, dva hydroštely, jednu žhavku, převodovku, startér, kardanku, diferák, hardy spojky a jednu zadní polonápravu. To teda krom jiného, to jsem jenom jmenoval díly týkající se pohonného ustrojí....:-)) -
« Re: 1,9D
Vlami: No, je to proste naftovej Mercedes třídy E, ty hodně najížděj...
Navíc je tohle ten nejsilnější atmosférickej dieselovej motor, kterej volili ti, kteří se chystali s autem hodně najezdit a nechteli se trápit se slabounkým dvoukilem... O těchto motorech se traduje, že při dobré údržbě vydrží bez závažnější opravy i 2 miliony km! -
"-- skrytý --" 03.06.04 13:35
« Re: 1,9D
Á, koukám, že mám zrovna teď nejmíň jetý motor - 1,9TD, cca 170tis km. Akorát do toho auta nepatří, ale zatím tam je. Časem se na jeho místo vrátí 1,9D bez turba, s cca 210tis km na kontě, ten teďka podpočívá pod stolem :-) Ale hned tak to asi nebude, ten TD jede přeci jen o dost líp :))))