NEJLEVNĚJŠÍ NAFTA - OnLine
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 13.02.02 14:57
« Re: Nazdar smraďoi
DieselPower: No vidis to, a mne Rybiz obvinil, ze vim, kam mam jet na technickou, abych se svym traktorem prosel :)) (viz jeho prispevek 220) a pritom v Horomericich jsou dost tvrdy! Inu... zde byl Rybiz zase vedle.
Jinak bych ale souhlasil s BOB_em, nalevacku je v tomto pripade STK v Benesove.
Nezalozime tema "STK" :)) -
« Re: Nazdar smraďoi
DieselPower: Jak "s STK v Horoměřicích mám dost bídný zkuenosti"?
Nasli te na autu zavadu? Nasli. Tak s nima mas
dobre zkusenosti, ne? Bud rad, ze vis, ze tam neco
bylo ;-)
To spis v tom Benesove odflakli svou praci (nic nenasli),
a proto bys mel mit spatne zkusenosti s nima, ne?
Problem by samozrejme byl, kdyby si to vymysleli,
ale toho by nasi cestni a neuplatni technici na
STK nebyli predse schopni, ne? To predse vsichni
VIME? -
« Re: Nazdar smraďoi
Nevím jak kdo, ale s STK v Horoměřicích mám dost bídný zkušenosti... Napsali mi tam takovejch věcí o Teledu, že jsem tomu sám nevěřil, a že prý tam budu muset znova...! Tak jsem se naštval a jel jsem druhý den do Benešova... Trvalo to cca. půl hodiny a bylo po legraci, nenašli mi snad jedinou závadu...
BTW Táta když byl s Passatem TDI na podzim na emisích, taktéž v Benešově, naměřili mu korigovaný součinitel absorbce, nebo jak se tam nazývá kouřivost 0,1 přitom 1.9 TDI 81kW má normu 1.4 (a to to auto mělo za sebou 120tisíc km) -
"-- skrytý --" 12.02.02 17:39
« Re: Nazdar smraďoi
Vlami> mas pravdu , ne co se tyka argumentu , ty mi nedosly , jenom me porad nebavi opakovat dokola to same !! Ale tva pravda spociva v tom ze jsem opravdu jeste nikdy nebyl na emisich , tedy vlastne jednou ale ne se svojim autem ! Vis , prave proto ze u vetsiny aut , alespon si myslim ze je to tak , prestava fungovat kat. tak jak ma po nejakych 100-150 tisicich km. Mozna ze jsem trochu nadsadil ?! Tak prave proto si kupuji vzdy po 3 a neco letech nove auto , tachnicka + emise jak jiste vis plati u novych aut na 4 roky . Co se tyka tech norem S1- ja nevim kolik , uz jsem se to pokousel najit ale bohuzel nic , treba bude nekdo uspesnejsi , rad bych se na to podival . Ale mam pro tebe dobrou zpravu , pristi rok budu muset jit poprve ne emise + STK ,bohuzel mi nevyzbylo na nove auto. Takze az to budu mit za sebou tak Ti urcite dam vedet !! Ale ani to nic nemeni na tom , ze diesly pod tlakem smrdi a huli !! CAGO !! -
« Re: prebehove otacky
vlami: Většinou mu to dovolí každej zákazník, kterýmu řekne, že to první měření se nepovedlo, že to na tyhle hodnoty nemůže napsat, tak že to zkusí znovu, že to možná vyjde, z výfuku už se vyklepaly všechny saze a takový podobný kecy. Nakonec odjedeš s motorem rozpáleným jak pětník, nepočítaně přetočeným, ale šťastnej, že jsi "prošel". Můj známej mi vykládal ( ná přes dva metry, holohlavej, hustě pokérovanej od hlavy až k patě a váží taky tuším 1,5q, prostě řezník - magor na první pohled ), že přijel na diesel emise a prohlásil, že jestli tomu někdo naloží naprázdno plnej kotel, tak že mu přerazí nohu. Finanční náhradu za případnou škodu na motoru v tom případě požadovat nebude a že je mu jedno, jestli ho někdo zažaluje. Ať s tím prostě počítají, že jemu kriminál nevadí. Prošel prej na volnoběh :-) -
« Re: prebehove otacky
no ja se odstehoval daleko a tak uz znamyho taky nemam. Ale bylo to na benzinu a nebyl to problem. U technicke pak staci dat technikovi petibabu a jakekoliv zavady jsou najednou lehke, a tudiz on je z obliga, zavady vypsal, a ty jsi za vodou, apc si auto tak jak tak nechas spravit, jenze uz se nemusis * s opakovanou technickou. Znami pomuzou, ale ono to jde nastesti i bez nich. Kdyby to neslo, to by teprve byl pruser .... -
"-- skrytý --" 12.02.02 13:21
« prebehove otacky
Oddie: Aha, udela si do zasoby mereni... ale kterej majitel mu dovoli 8x za sebou trapit motor, jenom proto, aby mu vybehli 2 papirky? To bych mu uz dal pesti... Drazdeni motoru do prebehovych otacek se mi samozrejme ale VUUUBEC nelibilo, protoze takhle jsem sveho diesela jeste nikdy nevytocil. A prave proto jsem uvedl v minulem prispevku, ze je nesmysl na plnej kotel nemerit emise u benzinu, kde mnozi "machri" auta naopak vytaci [hlavne Japonaky] a merit na plnej kotel emise u dieselu, kdy mnozi z nas [ja, bracha, FiJa...] auto nepretaci.....??? -
"-- skrytý --" 12.02.02 13:15
« Re: Nazdar smraďoi
[228] - BoBe_, chces toho asi moc. Na emisich jsem z toho chlapika chtel presne tohle dostat, a on mi byl schopen pouze rict, ze se na naftovych emisich meri kourivost na plnej kotel a na benzinovych zase uplne neco jineho, a to na volnobeh a jeste pri 300 ot., nebo co to rikal. Coz je podle mne uplnej nesmysl, protoze u benzinovych motoru skoro kazdej ten motor vytaci do silenych otacek, ale budiz. Ten chlapik umel proste ty emise zmerit a vytisknout lejstro. :-)
Nicmene verim tomu, ze pristroj napred nastavi na typ auta, kazdy motor/vyrobce ma jiste schvalene jine emise, a proto projdou Wartburgy, S120 apod. Kontrola emisi neni tedy hlediskem "kvality" a mozneho srovnani jednotlivych motoru ruznych vyrobcu. A uz vubec to neni onen velice subjektivni fakt, ze jedno auto kouri nebo smrdi, jak tu stale naznacuje Rybiz nebo Cleaner. Panove, uvedte svoje hodnoty z emisi.... uvidime.... -
"-- skrytý --" 12.02.02 13:12
« Re: Nazdar smraďoi
A když už jsem nakousl ten samotný způsob "měření" emisí u dieselu, nevíte náhodou někdo, jak měří dieselové emise třeba v Německu, nebo obecně v EU? Používají tam taky tuhle nesmyslnou "likvidační" metodu, která nemá s normálním provozem co společného? -
"-- skrytý --" 12.02.02 13:09
« Re: Nazdar smraďoi
Hele Vlami, a jak se ti líbil ten samotnej průběh měření u dieselu? Když drásáš motor na plnej plyn do přeběhových otáček?
A co to je: "ten dvakrat sjede stejny typ auta a je to." ? No prostě ten známej na ME změří nějakého "obyčejnýho" zákazníka auto několikrát a hned má sjetiny do zásoby... -
"-- skrytý --" 12.02.02 13:04
« Re: Nazdar smraďoi
FiJa: Jojo, mit znamyho. :)) Ale to je to, co vetsina lidi nema. Pak dojdes k nazoru, ze znameho potrebujes mit vsade :-) A myslim, ze znamyho na emisich je treba mit predevsim, kdyz bych mel benzinovej motor. Nerikejte mi, ze nekdo neprojde emisema v dieselu, kdyz ja mel namerene hodnoty v urovni 30% povolenych.. :)
A co to je: "ten dvakrat sjede stejny typ auta a je to." :) -
« Re: Nazdar smraďoi
No me slo o to, jake je presne chemicke slozeni
plynu z N a B a co ty latky mohou zpusobovat.
Take by mne zajimalo porovnani norem ruznych
motoru -- idealni by byla tabulka (kolik ma normy
na emise tenhle motor, kolik tenhle, kolik S1xx atd.
Proste prehledna prezentace s durazem na vypichnuti
dulezitych hodnot (co ktera hodnota zpusobuje, jak lidem skodi), at vime, kdo je z principu "skudce" (i kdyz splnuje polovinu "sve" normy) a kdo i pri meznich hodnotach vlastne je OK.
Asi toho chci moc, co? -
« Re: Nazdar smraďoi
taky jezdim na SETU a huli mi to leda, kdyz mam studeny motor a protahnu to. Po zahrati ne. No a protoze mam auto rad a za studena s nim zachazim jak s pannou, tak mi proste nehuli. Ovsem k emisim - neni problem je udelat, kdyz vis jak. Staci mit znamyho, ten dvakrat sjede stejny typ auta a je to. A i kdybys nemel kat a vejfuk, tak projdes. Sice by to chytli na technicke, ale do ty dobry vejfuk privaris, at technickou vydrzi, a je to. S mym ex-golfem benzinem to nebyl problem. Smrdel vic nez moje zanovni Octavka (prece jen uz ji mam pres dva roky ...) -
« Re: Nazdar smraďoi
Tak abych teda pravdu řekl, mám starý BMW524TD a to auto kouří, teda jenom pokuřuje a ve srovnání s jinejma 524TD je to moje jedno z nejekologičtějších. Máma má taky 524TD, jezdí na Setadiesel a z jejího auta ani v točkách fakt nevychází ani obláček. Ať si kdo chce co chce říká, ale je to pravda. Pak mladá má Mercedes 2.0D s najetejma 300.000km a to auto nezakouří ani kdybych ho přemlouval, studený X teplý, prostě bez čoudu. Pak otcův Peugeot 205D - tam mám pocit, že z vejfuku vychází snad čistší vzduch než jakej v Praze všude je....
Brácha má starýho Mercedesa - piáno 240D a to teda fakt hulí fest, přiznávám. To je právě jedno z aut, který vrhá na diesely takovej stín. -
"-- skrytý --" 12.02.02 10:07
« Re: Nazdar smraďoi
BoB_ [223]: Normy na dieselovy motor jsem uvedl v prispevku 210. Meri se pouze kourivost na nejvyssi mozne otacky motoru a rozdil mezi jednotlivymi merenimi [jsou 4]. U benzinovych motoru se meri emise na volnobeh a asi se meri neco jineho nez kourivost, protoze benzinovy motor obvykle kouri i na volnobeh, i kdyz je teplej.
Rybiz [220]: Kde chybi argumenty, tam je na miste osobni napadani, ze? Ja jsem ti uvedl argumenty a cisla. Trochu jsi ujel - byl jsem na technicke poprve v zivote a nikdo mi neradil, kam mam jet. A byl jsem v Horomericich, kde je uplne novej barak STK. A byl jsem tam, protoze je to 2 km od me prace a ne proto, ze by ty emise TAM prosly kazdemu, jak ses vyjadril. A pokud jsi nekdy byl na emisich [asi nebyl], tak bys vedel jak se to dela a ze ten pristroj obejit nejde. A pokud ti nestaci muj nazor, ze naftovy motor nekouri, podlozeny o potvrzeni z emisi [muzu klidne zaslat protokol], pak se s tebou uz nemuzu o nicem bavit :)) Ty jses totiz jeden z tech, kteri se nedaji presvedcit o pravde, ani kdyz uz nemas argumenty :))) Mas jenom svuj nazor podlozeny na nicem. :) -
« Re: Nazdar smraďoi
Kecy typu co víc kouří bych... neresil. Spise
bych resil, co je skodlive. Co treba kourici
motor, kteremu prasklo tesneni pod hlavou a tecu mu
do spal. prostoru voda ;-) Kouri jak krava (nez
se zadre :-)
Ne vazne. Jestli nekdo vite, co opravdu jde z benzinaku
a naftaku a jaky to ma vliv na ZP (a cloveka), tak to sem
postnete. Vim ze se o D rika, ze kouri. Ty saze
jsou opravdu videt, ale jsou zrovna saze problem?
No a emise... Problem je v tom, ze pro motor
plati parametry dane jeho vyrobcem pri zprovozneni.
Takze dvoutakty spalujici olej mohou jezdit dale.
Nemate nekdo sirsi prehled co se meri a kolik
jsou pro ruzne motory povolene normy? (Asi bych
to i dal castecne dohromady, ale jestli tu mame
nejakeho technika STK, tak ten nam to sdeli i se
"zarukou".) -
« Re: Nazdar smraďoši
Nevím kdo nebo co má vyšší emise, ale jak už jsem tady psal, šéf kalifornského úřadu pro emise řekl, že kdyby v USA všechna auta starší pěti let byla nahrazena Fordy Excursion (6.8 V10 a 7.3 V8 TD), tak by měli v USA pětkrát nižší emise... Stará auto jsou problém prostě všude a nová jsou "čistá", ať už jezdí na benzín, nebo na naftu!
Ohledne toho katalyzatoru, ze po cca 100 000 km jiz nefunguje tak jak ma. Neni to problem opet pouze u katalyzatoru benzinovych motoru??? :)) Tady v tomto tematu se bavime spise o nafte a vznetovych motorech..... :)