NEJLEVNĚJŠÍ NAFTA - OnLine
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« STK Benešov versus Horoměřice
Hm... jestli jsou Horoměřice přísný, nebo ne, to nevím, ale jediná objektivní věc, za kterou jsem neprošel bylo tažné zařízení nezapsané v TP, což jsem ještě týž den na DP dohnal. Co mi ale vadilo, to byl fakt, že moje čtyři roky staré Toledo, co mělo mít první technickou, neprošlo s poznámkama o škrábancích a vadách laku, naproti tomu předemnou prošla stará Croma, benzín, ze kterého se při běhu motoru linuly zvlášť divné zvuky a nemůžu říci, že by nerezla... V Benešově o kastli napsali, že je ok, a to mi přišlo víc vhod... možná kdybych dal v Horoměřicích někomu něco do kapsy, tak bych taky prošel a co je teda horší, projít se slušným stavem jenom za cenu kontroly, anebo projít s popelnicí za cenu kontroly plus něčeho v obálce...?!? -
« Re: Nazdar smraďoši
Lituji malých autodopravců, ale snad už jednou nějakým zákonem ty přetížené, rozpadající se trosky někdo ze silnic dostane. Něco jinýho je V3Ska, kterou si vozím hlínu ze stavby bazénu, něco jinýho je avie i liazka, nebezpečná na dálnici řidiči i okolí. Protože pak autodopravce, který si vezme zánovní kamion na leasing nemá šanci vydělat při směšných cenách, které je schopen nabídnout ten, kdo jezdí podobným šrotem. Železnice zeje prázdnotou, protože nemá šanci ( což je dáno i nepružností ) konkurovat ceně autodopravy. To vše se vrací jak ve stavu silnic - a to cálujeme všichni!!!- tak ve stavu splodin. Plně souhlasím s tím, že se musí stát provoz starých aut neekonomický, což je jediný aspekt, který může pomoci. Zase, pokud někdo chce jezdi felicií z roku 1955, má ji v dobrým stavu, ať s ní jezdí. -
« Re: Nazdar smraďoši
no jo - 1. no nevím nevím - podle mě benziňák smrdí hlavně proto, že žere olej - to ale ten diesel taky a navíc mu to blbě spaluje, nefunguje mu vstřikování, čerpadlo a já nevím co ještě) 2. my nejsme Německo nebo Rakousko, kde mají lidi starý auto spíš jako zábavu - je třeba to vidět reálně. 3. Třeba v USA je daň z nafty o dost vyšší než u benzinu a nemyslím, že by tam někdo proti někomu bojoval - spíš tolik nepodléhají lobistickým tlakům :o) -
"-- skrytý --" 13.02.02 17:14
« Re: Nazdar smraďoši
I prd. Benzín nebo diesel, pokud je v žalostným stavu, je to průser tak jako tak.
2. Která strana to prosadí, to taky nevim, zvlášť když si vzpomenu na *, kteří prosadili zrušení povinných dětských sedaček... Ale v Německu a Rakousku mám dojem něco takovýho jako ekologická daň funguje - jeden známý si mi stěžoval, že má starší auto, sice v super stavu, ale bez katu prý platí strašný poplatky.
3. jestli je to tradice, tak potom skoro všude. Snad s výjímkou Švýcarska, které to udělalo v rámci boje proti kamionům - to se tady zatím taky nikdo neodhodlá, vůbec aspoň kamiony kontrolovat, natož se je snažit nahnat na vlaky. -
"-- skrytý --" 13.02.02 17:07
« Re: Nazdar Cleaner
Mily Cistici, ty motas pate pres devate..., to se proste neda.. :)) I moje slova spatne opisujes.. nikde jsem nerekl, ze je zemedelcu 5% - to by byla jina vaha! Rekl jsem, ze zemedelcu je mene nez teplousu a v soucasne dobe to je pod 3%, coz je mene, nez v EU. A tvori cca 5% HDP, to je uplne neco jineho, vis? A jeste k te EU - ano 50% rozpoctu EU jde na dotace zemedelcum EU, ale je treba taky vedet, co vse se z rozpoctu EU dotuje a co se nechava na rozpoctech jednotlivych statu EU :)))
K ostatnimu: Jiz jsem konecne pochopil, ze se nema cenu vubec vyjadrovat. :))) -
« Re: Nazdar smraďoši
to odie - 1. na první sis odpověděl sám. STK nefungujou a stav většiny těchto aut je žalostný - ovšem u těch dieslů to podle mě tak nějak víc vadí.
2. ekologická daň podle limitů škodlivin je sice hezká věc, ovšem sociálně zcela neprůchodná - ti nejchudčí by zaplatili nejvíc - no nevím nevím, která strana tohleto prosadí :o)
3. Je to spíš věc jakési tradice z dob kdy se naftou za korunu topilo v kamnech :o) -
« Re: Nazdar Cleaner
Máš pravdu - zemědělci lobujou spíš jinde a to že jich je tak málo právě ukazuje to jak jsou mocní :o) - zemědělců je jak říkáš 5% a třeba v EU (kde asi za pár let taky budem) tvoří zemědělské dotace 50% rozpočtu. Argumenty o levnější dopravě jsou naprosto nesmyslné: 1. doprava autobusy se stejně dotuje a nejezdí tedy za reálné tržní ceny. 2. k argumetu o cenách a inflaci: Jsou jenom jedny daně, ze kterých je potřeba vybrat určitý objem peněz a všechny nakonec zaplatí konečný spotřebitel - podle mě je např. z hlediska inflace úplně jedno, jestli danou daň zaplatím v litru benzinu nebo housce se salámem (do které se dostane část daně z nafty).
Mimochodem to že mají diesly nižší spotřebu není podle mě důvod k nižší dani z nafty, ale spíš naopak ..... -
"-- skrytý --" 13.02.02 16:45
« Re: Nazdar smraďoši
No, to je zase dobrá směs blábolů...
1. srovnávat Golf I a Š120 je nesmysl. Záleží na především na jejich stavu a ten by měla hodnotit STK. Celý problém je jen a pouze v tom, že u nás funkční STK a ME v podstatě neexistuje a že když člověk ví a zná, projde cokoliv. Ověřeno vlastní praxí.
2. další problém je, že se u nás provoz těch nejstarších vraků vyplácí zdaleka nejvíc. A i když tím mluvím i proti sobě, stavěl bych se za zavedení nějaké ekologické daně, v závislosti na absolutní hodnotě emisních limitů či tříd, co daný typ auta splňuje.
3. to, že je nafta zdaněna méně než benzín, je jen a pouze věc politiky. To vůbec nehodlám komentovat, na politice naší vlády mi vadí víc věcí a podstatnějších, než je blbá nafta. A pokud bude nafta zdaněna stejně jako benzín, mě osobně to vadit nebude. -
« Re: Nazdar smraďoši
OK - nejsem zas takovej znalec a záď těchto aut je většinou tak začouzená, že se dá jen těžko poznat co to před vámi vlastně jede. Ty emise svědčí o tom co už zde bylo řečeno - normy pro ten Golf I jsou zřejmě tak měkký, že by jima prošla i parní lokomotiva :o) -
"-- skrytý --" 13.02.02 16:40
« Re: Nazdar Cleaner
a] Tak to opravdu nevim, Golfa 1,6D jsem na nasich silnicich nikdy nevidel, na rozdil od S10-120, ktery na nasich silnicich stale prevazuji (dle statistiky registrovanych vozidel).
b] CENA NAFTY. Zajimalo by mne, kde jsi vzal zemedelskodopravacsky lobisty. Pokud muzu mluvit za zemedelce, a to muzu, tak zde zadne lobby uz 10 let neexistuje. Zemedelcu je mene jak teplousu, a tvori mene jak 5%HDP..., tak s nima kazdej zameta.... :-( ... v tom to asi nebude. Nafta je levnejsi zejmena proto, aby zustala levnejsi doprava (autobusova, nakladni) a tedy drzela inflaci nizko. Jinak velmi stoupnou ceny... Takova je politika statu. A na nafte je zavisle vice odvetvi, nez pouze zemedelstvi a doprava - a co treba takhle stavebnictvi?? -
« Re: Nazdar smraďoi
A vůbec - nikdo mi nevymluvý, že to že je nafta levnější (tedy méně zdaněná) než benzin je nesmysl. (mimochodem zatímco zdanění nafty u nás dosud nedosahuje spodních limitů EU, zdanění benzinů je již dávno překračuje - naši zemědělskodopraváčtí lobisté jsou tedy zřejmě ještě lepší než jejich EUkolegové)