NEJLEVNĚJŠÍ NAFTA - OnLine
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 02.08.02 14:35
« Re: ZDRAŽENÍ NAFTY
oddie: No ja jich az tolik nepotkavam .. rozhodne Fabek vidam vic :-))) Tak az nejakou P309 uvidim, tak si rehnu "Heleee, Oddieee!" :-)
A jo, vzpominam, tenkrat za mych jinosskych let jsem videl jednu krasnou cernou P205 1.9TD GTI .. byla za plotem v bazaru :) -
« Re: ZDRAŽENÍ NAFTY
Pánové je si taky potřeba uvědomit, že benzín je odpadní produkt při zpracování ropy na naftu a další těžké frakce, tak proč by měl být dražší než nafta ? Takže i nejen z tohoto důvodu mají pořád v Rusku náklaďáky na benzín, co by s tím přebytkem benzínu dělali ? poháněli lokomotivy a lodě ? A druhým důvodem je jaksi poněkud obtížná startovatelnost dýzlů na sibiři při -40 až -60 st. -
"-- skrytý --" 02.08.02 14:28
« Re: ZDRAŽENÍ NAFTY
RomanL: Mas i nemas pravdu. Rekl jsi spravne, ze jsi tu celkovou spotrebu mel vcetne velmi castych jizd po meste, pri tahnuti nakladu, atd. Narazim na to, jak se lide rozhoduji pred koupi auta viz. dilema diesel/benzin. Budu jezdit hodne, dalky, aby se mi to vyplatilo? Neee? Tak benzin. A nakonec tihle lide maji CASTO, nerikam ze vzdy!, auto na ty kratke popojizdecky po meste, kdy se to sotva zahreje a kdy ta spotreba jde navrub tomuhle vsemu do kytek. Je jasne, ze kdyz s takovym benzinem pak vyjedes na delsi vylet, tak se vejdes pak s klidem pod sest litru, kdyz nemas na noze cihlu. Chci rict, ze ti benzini nemaj vubec spatne spotreby, ale doplaci casto na to, ze jezdi zpusobem, jakym jezdi. -
"-- skrytý --" 02.08.02 14:28
« Re: ZDRAŽENÍ NAFTY
Ajvn: mě se zas tak extra nelíbí, ten první kousek u mě kdysi přistál náhodou... Ale jsem s ním víc než spokojený, je to neuvěřitelný držák, a velice nenáročný na údržbu. Musí se ale natrefit na dobrý kousek, těhle 205-ek už je velká spousta dobitých a totálně orvaných... ale přesto si drží cenu.
Je to bez turba, klasický mechanický diesel, s nepřímým vstřikem (komůrkový), rozvod OHC (řemenem). Varianta 1,8TD nebo 1,9TD, kterých taky pár existuje, vzniká většinou domácí přestavbou, většinou do GTI-čkové kastle. Ale to je spíš auto na blbnutí, nic pro mě.
Jinak teď mám (mimo té zmíněné 205-ky) ještě P309 1,9D r.91. Ale podle toho mě stejně nepoznáš, těch jezdí taky fůra :))) -
« Re: ZDRAŽENÍ NAFTY
No je fakt že majitelé dieslů mají občas dost nereálné představy o spotřebě benzínů. Třeba moje stará herka Sierra 2.0 DOHC (88 kW) má dlouhodobou spotřebu 7,0 l. Jsou v tom jízdy po městě, jízdy s dvoutunovým vozíkem i jízdy po dálnici (kolem 130) - je to prostě průměr za celej rok. Kolik by podle vás žral srovnatelnej diesel? Pod 5 litrů asi těžko.......Když už jste byli u těch emisí - tak nevím proč ale to moje auto příšerně smrdí (i když nežere ani kapku oleje). -
"-- skrytý --" 02.08.02 14:18
« Re: ZDRAŽENÍ NAFTY
Oddie: A joo, 205, tak ta semi jako mladsimu vzdycky moooc libila :-) Ja teda typove a konstrukcne dieselum rozumim trochu jako koza petrzeli, ale u toho Pazoutka ta 1.8D byla turbo, nebo bez, a la SDI? A tu 1.9 mas ted co, ze mi zvedavost neda? Ja jen, abych Te poznal, az se prozenes okolo me :-)) -
"-- skrytý --" 02.08.02 14:10
« Re: ZDRAŽENÍ NAFTY
Cleaner: Ted se pustim do cire spekulace! Rekneme, ze bych zvolil srovnatelny vuz, ale v benzinu, rekneme 1.4ku Clio. Protoze se snazime dokazat, dle Tvych predpokladu, ze se diesel uz tolik nevyplaci, budu uvazovat spotrebu u toho benzinaka hodne optimistickou, ikdyz si myslim, ze ne nerealnou! .. oficialne ma 1.4 16V psano podle EHK 9.2/5.3/6.7. Ja si myslim, ikdyz vyzkousene to nemam!, ze by se s tim autem dalo jezdit v prumeru i za 5.5l. (ikdyz samozrejme hodne zalezi na tom, v jakych rychlostech jsou ktere prevodove stupne ziznive a kde naopak usporne .. jestli by se to trefovalo do pasem ve meste typickych 45-60 na ctyrku a venku 70-90 na petku) .. kdo mate tenhle motor, tak me pripadne opravte, na ktere prevodove stupne jezdite ve meste (vramci tolerovanych rychlostnich limitu .. spis 3, nez 4?) a jestli to je realne. Nicmene i pri tehle spotrebe, tankoval-li bych u stejne "moji" pumpy ale benzin, tak by me stal 1km 1.28 Kc, coz je ale porad 180% me ceny. I tohle cislo porad s rezervou hovori ve prospech nafty. -
"-- skrytý --" 02.08.02 14:06
« Re: ZDRAŽENÍ NAFTY
Ajvn: Peugeot 205 1,8D. Těch 4,5 s lehkou nohou umí, normálně jezdí tak za 5. Moje maximum je 6 - windsurf nebo kola na střeše, a bez lehké nohy... Živější? No, jak se to vezme. Na závodění to není, je to prostě líný diesel... Dynamika je +- srovnatelná s Felicií 50kW - na rozjezd je to horší, v kopcích naopak pružnější. Jinak psáno má 44kW a 905kg pohotovostních. -
"-- skrytý --" 02.08.02 13:52
« Re: ZDRAŽENÍ NAFTY
Oddie: No neboj, ponozku si pri tom nesundavam, abych ji mel lehci :-)) Ale uznavam, ze Clio je trochu extrem, protoze je to dost lehke vozitko (980kg). Ale kriticky priznavam, ze nema nejlepsi aerodynamiku diky tomu "tupejsimu" cumaku (ktery pry ale nezlame chodci vsechny kosti, ale jen polovic:-). Staci vetsi protivitr a divil by ses, kolik to auto srazi a uz se to musi razem vic krmit. :-\ Jsem i zvedavy, kam se ta spotreba pohne v zime na zimnich pneu. Planuju jit do UltraGripu, ktere krom jinych kladu by mely mit i velmi nizky valivy odpor, tak snad tolik neztratim :)
Oddie, o jakem aute s 1.8D mluvis?? Tech 4.5 by na nej bylo mooooc sympatickych, to by se mi zamlouvalo..uz to muselo byt asi zivejsi? -
"-- skrytý --" 02.08.02 13:38
« Re: ZDRAŽENÍ NAFTY
Cleaner: Nerikal jsem, ze je to vzorovy priklad :-) Ja mam Clio, kamos P307 (to jsou ruzne vahove kategorie:).. ja jezdim denodenne do prace do Prahy, to je asi 45% dalnice, 25% okrska, 30% mesto.. sem tam nejake delsi vylety za krasami vlasti ceske .. kamarad naproti tomu jezdi predevsim vylety. Nicmene styl jizdy .. nemame ho od sebe tolik odlisny, ty nase auta prilis nehonime, kdyz nemusime, jsme zkratka pohodari :-)
Neveris? Mas to za pohadku? Je to v mem pripade podrobne zdokumentovane od koupe vozu, kazda jizda, bavi me hratky s Excelem :-))), takze mi to verit skutecne muzes, ale nenutim Te. Pro blizsi ilustraci: Beroun - Praha (37.3-37.4km / 1.4-1.5l nafty) a zpatky Praha - Beroun (37.3-37.4 / 1.2-1.3l nafty - JET).
At Te neklamu, upresnim .. za tech 3.75 prumer to jezdi poslednich 2.900km, to auto je zatim jeste syrove, ma celkove teprve 4.900km (v uvodu si to logicky bralo o neco vic), takze ta spotreba pujde nejspis jeste dolu :) -
"-- skrytý --" 02.08.02 13:10
« Re: ZDRAŽENÍ NAFTY
Vlami: teď koukám na tvůj příspěvek, no ten ZIL mi nepřijde jako lehčí náklaďák, to už je řádnej kus. Tuším, že někdo okolo Hr.Kr. ho snad dokonce má? Jinak u nás taky kdysi jezdil benzínovej náklaďák - Robur, jestli někdo pamatujete. Kdysi s tím jezdil otec, měli jsme pak benzín do auta zadarmo, na spotřebě Robura to stejně nebylo poznat... -
"-- skrytý --" 02.08.02 12:58
« Re: ZDRAŽENÍ NAFTY
Ajvn: 3,75l/100km je teda hodně dobrých, to máš hodně lehkou nohu. Ale on ten 1,5dCi je taky o dost modernějnější než ten mechanický 1,8D, se kterým jsem jezdil doteď. Ten si s lehkou nohou vzal 4,5 litru, a normálně 5. Teď jsem přesedl do 1,9D, spotřebu zatím nevím, ale do 6-ti se snad vejde. Zato mám určitě o hodně menší amortizaci :)) -
"-- skrytý --" 02.08.02 12:26
« Re: ZDRAŽENÍ NAFTY
Uz ted? A s cim jezdi, ze je pro ne diesel tak drahy?? Kolik jim stoji 1km (bez amortizace .. jen ciste z pohledu ceny PH)?
Nerikam, ze muj pripad je vzorovy, ja jezdim hodne s lehkou nohou a mam k tomu skvele sekundujici vuz na ekonomickou jizdu, ale presto srovnani: ja a muj kamarad jsme oba ze stejneho mesta, ja mam 1.5dCi, on 1.6 16V, ja spotrebu 3.75l/100km, on na danou kubaturu vcelku slusnych 6.8l/100km. Vzhledem k dnesnim cenam u "nasich" pump, kam jezdime, me 1km vyjde na 0.71 Kc, jeho na 1.63 Kc, coz je 230% me ceny! Takze z techto cisel je tezko verit, ze by zdrazeni v te mire, ktere se ocekava, znevyhodnilo diesely oprotim benzinu. -
"-- skrytý --" 02.08.02 11:18
« Re: ZDRAŽENÍ NAFTY
Cleaner: To je samozrejme hloupost, ze se diesel nevyplati, az bude drazsi nafta nez benzin. To by ta nafta musela byt drazsi ASPON o 1/4 ceny benzinu, ne-li 1/3. Paklize by rostla cena nafty, ony by se naftove varianty vozu jednak trochu zlevnily, ale predevsim pokud bude takovy propastny rozdil ve spotrebe dieseloveho vozu a benzinoveho, tak neni co resit, diesel jasne vede.