Super časák SPEED
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: daytona
Souhlasím s Mitsi, taky bych řekl,že stabilizátor redukuje naklánění a přilnavost nezatíženého kola v zatáčkách. To daytona: Nechápu Tvé vysvětlení, že stabilizátor omezuje rozkmitání nápravy? Myslíš jako celý nápravnice? Ty jsi nikdy neviděl nabízet tužší sportovní stabilizátory???Asi jsi toho ještě málo viděl... :)) -
« Re: daytona
Souhlasim ze to neni jedine kriterium dobreho podvozku. Jde o postup: u maloseriovych sportaku se nejdriv skonstruuje zaveseni, odpruzeni, a teprve pak podbehy a blatniky. U obycejnych seriovek je to obracene: nejdriv je karoserie,
pak se vymezi co nejvetsi vnitrni prostor, no a pak neco zbyde pro podvozek. Vetsinou je pak treba
pridat stabilizator. To ovsem neznamena, ze ten podvozek nemuze byt dobrej a to jsem ani nerikal.
Jinak co je to Wattuv primovod, jak to vypada a jak to funguje? Co to mas za autak? -
« daytona
Dobrý podvozek nepotřebuje stabilizátor? Já si se svým podvozkem můžu dovolit mnohem víc než většina mnohem modernějších aut bez nich. Nemám tam sice panhardskou tyč jako u většiny aut, ale Wattův přímovod. Ono o kvalitě podvozku nesvědčí jen to jestli má nebo nemá stabilizátor. -
« Re: A co ostatní časopisy?
nasrote: dobre, tak za deset let se ti kouknu na tu corollu:) Ale nezapomen na mne, kdyz za 30000 kilometru budes menit prasklou hlavu, nebo vlozky do valcu...A nezapomen: neco pod 240000 jeste neni vic jak 500000...
Tak a ted k tem stabilizatorum: stabilizatory se
k podvozku nedavaji kvuli tomu aby ho udelali tvrdsim. Tvrdost odpruzeni zavisi na volbe pruzin
(tady jde o material, velikost prurezu a o vyrobni technologii) a na volbe tlumicu.
To, ze si nekdo koupi sportovni pruziny se sportovnimy tlumicemi, tak to beru.
Ale uprimne: slysel jsi nekoho kupovat "sportovni stabilizatory"???? :)))
Jinak souhlasim s Tebou, dobrej podvozek nepotrebuje stabilizator. Stabilizator se k beznym podvozkum dava proto, ze jinak ten podvozek je "nestabilni" (z toho to slovo stabilizator) treba pri vysokych rychlostech, nebo pri brzdeni, nebo v zatackach. To v praxi znamena, ze kdybys nemel stabilizator, tak se Ti ta naprava pri brzdeni rozkmita, ve vysokych rychlostech rezonuje, atd.
V beznych autech, kde jde hlavne o vnitrni
prostor v kabine, zustava malo mista pro napravu,
takze se to resi prave stabilizatorem. Vetsinou to bejvaj zelezne tyce ulozene v gumovych pouzdrech. A jestli to nevidis na Tvoji corolle,
tak nevis co je to stabilizator.
-
« Re: Matrin Brundle
Tech 99% je trochu moc, nemyslis??? Souhlasim s pavelpu. Pri testovani testovaci jezdec (ktery je nejcasteji sam pilot) musi vedet vsechno o aute.
Nemuze rict v boxu ze "zezadu slysi neco.." nebo
"nejak to hosi nejede", apod:)
Ostatne ja si myslim, ze dobrej ridic muze byt jenom ten, kdo o svem aute vi vsechno, nebo aspon skoro vsechno. -
"-- skrytý --" 28.08.02 11:46
« Re: A co ostatní časopisy?
daytona: když se podíváš na výsledky slalomů, které se v českých testech většinou nevyskytují, tak ti v každé kategorii aut téměř pokaždé vyjde na prvním místě Toyota.. Bohužel se v českých testech dozvíš akorát, že se auto naklání nebo že má podvozek měkký, což vůbec nijak neukazuje na kvalitu či "nekvalitu" podvozku - mnohdy může být měkký podvozek např. i bez stabilizátorů lepší, než přehnaně tvrdý se všemi možnými stabhilizátory.
K tomu Jaguáru - asi měl štěstí, protože je přeci známé přísloví, že "Jaguáry jsou potřeba vždycky dva: jeden na neděli do kostela a druhý na to, aby mohl být v servisu" :o) Sám jezdím 10 let starou Corollou (najeto má lehce pod 240tis.), na které se na nic kromě alternátoru a běžných spotřebních záležitostí nešahalo (ventily se kontrolují a případně seřizují jednou za 75tis. km) a jezdí pořád skvěle (akorát teď potřebuje katalyzátor, který jí při vyšších rychlostech dost brzdí..). A neřekl bych, že jí dvakrát šetřím. A za dalších 10 let ti dám vědět, jak vypadá, protože prodávat jí stejně nikdy nebudu :o) -
"-- skrytý --" 28.08.02 11:31
« Re: Matrin Brundle
pavelpu: Ale on tím autem jenom jezdí - veškeré měření při testech apod. dělají přístroje a pilot F1 se necpe do vývoje toho auta. Je to prostě jen řidič a o autech toho rozhodně každý druhý automechanik ví více. To ber obecně, ne konkrétně na toho Brundla (neznám ho, nemůžu soudit). Samozřejmě, že klidně může být vystudovaný konstruktér, ale taky nemusí a v 99% případů nejsou piloti F1 automobiloví konstruktéři :o) -
« Matrin Brundle
to naśrot: vidim, ze automobilovejm zavodum "fakt rozumis". Kdyz jsi schopen napsat, ze pilot F1 nemusi rozumnet technice, to je fakt odvaha. To chces rict, ze ty stovky hodin testovani, vyvoje a porovnavani muze delat kazdy, kdo umi tocit volantem? A zvlast v discipline, kde tecou miliony dolaru a kde neni cas na chyby? To jsi fakt magor, ne? -
« Re:
matus> o tom mam jiste pochybnosti. ostatne, neporovnaval jsem ty dve auta, pouze jsem chtel poukazat na to, ze vysoke otacky znamenaji sportovnejsi jizdu ale take kratsi zivotnost motoru, a s tim nic nenadelas, je to tak.
A ruku na srdce: co bys vybral Ty: 20 letej 3.5 litrovej Jaguar, nebo 20 letou 3.5 litrovou Hondu????
Vis, jak jsem rikal, nediskutuji o tom, ze japonska auta jezdi dobre. Hodne dobre! Viz Impreza, Evo, RX7...
Ale po deseti letech zacnou stracet hodnotu.
To prave kvuli tomu, ze maji sportovnejsi motory,
pak se s nima taky zachazi "sportovneji"
Je malo takovejch japoncu, ktere stojej za to renovovat, na srazech klasik vetsinou nebyvaji.
A to prave kvuli tomu, ze ty auta jsou konstruovany jinak. Ciste ucelove a bez emocii.
-
-
« Hmm ...
Tak musím dát za pravdu Skyemu a ještě někomu (sorry, že si Tě nepamatuju). SPEED je časopis o emocích a vášni pro auta, proto hovorová čeština a v podstatě nulová informační hodnota. Nechápu, co do toho rejpete. SPEED si na časopisy typu SM nebo Automobil nikdy nehrál. Znám z redakce dva lidi (H. Stacha a R. Trojna - jeden z mých nejlepších kamarádů) osobně a ani jeden neni teplej :-) a oba jsou to pohodáři a vědí o autech dost, oba dva. Původní články bývají jen ty první ("nastartujte"), sám jsem byl vezen v MB CLK500 asi před měsícem a půl.
A ještě něco - pro srovnání .. kupuju pravidelně jak SPEED, tak i AutoTip a Automotorsport a Tuning (nebo jak se to jmenuje), občas i Auto-Motor-Sport. SPEED proto, abych si přečetl o autech, ve kterých se nejspíš nikdy nesvezu a protože mi vyhovuje styl, jakým jsou články psaný, AutoTip a AMS proto, abych se dověděl něco konzumního a nevypadl z obrazu o trhu aut a AT proto, abych se podíval, jak se činí lidi v tůnění. Upřímně řečeno, AT je podle mě psanej naprosto děsivým způsobem, podle jedný šablony, bez invence, navíc občas recenze podivných výtvorů mě opravdu zaráží (třeba když někdo oblepí auto samolepkama, vrazí koncovku vejfuku a přihlásí se ke zveřejnění). Asi je málo lidí, který tůněj.
Pro srovnání - viděl jsem X videí z BBC (TopGear) s Tiffem Needellem, kde testuje pěkný auta (M3, Ultima, Audi S6, Lotus Elise apod.) a v žádný z těch reportáží se nemluví o exaktních technických datech, úložném prostoru, spotřebě nebo užitné hodnotě. Stejně jako SPEED je to o dojmu a prožitcích za volantem. SPEED jiný nebude (ať už v původních nebo převzatých článcích) a komu se to nelíbí, ať si kupuje něco jinýho ..
Howgh! -
« Re: A co ostatní časopisy?
K tem podvozkum: tam se mi proste nelibilo to poradi: Civic, Corolla, Focus, Golf...
Myslim si ze nove Fordky maji hodne dobre podvozky. Taky nemam rad koncern VW a jeho vytvory, ty auta straceji dusi. Nediskutuji ani o tom, ze japonske motory jsou hodne vyspele, z malyho objemu dostanou hodne. Ale treba u BMW to funguje taky. Japonska auta jsou taky hodne spolehlive, nepochybuji. Tak do deseti let.
Znam jednoho typka, kterej vlastni staryho Jaguara. Auto, ktere ma 24 let a najeto vic jak 500000 kilometru. Na ten motor nikdo nesahal.
Nastavovany byly pouze ventily po kazdych 20000, pravidelna vymena oleje, proste jenom to co se musi. Motor ma i ted vynikajici tlaky, zadnej
cernej kour z vyfuku. Tak jestli tohle dokazes treba s Civicem, hlavne kdyz ho budes tocit furt na 8000, tak se ozvi, toho Civica chci! Takze o tom, ktera auta jsou po mechanicky strance nejlepsi, bych diskutoval.
No a jeste k tem Jaguarum: prave Martin Brundle
nedavno totalne renovoval Jaguara MKII, takze
asi do tech aut trosku vidi.
Ale mas pravdu, ne kazdej novinar musi byt nutne i
odbornikem, a proto je tolik nekdy az hodne hrubych chyb v tech casopisech. A nekdy ty testy fakt nejsou objektivni. No, co udelame, kdyz
novinar je ujetej prave na ty golfy...:) -
"-- skrytý --" 27.08.02 11:47
« Re: A co ostatní časopisy?
...ještě doplněk: ujetý na japonce jsem, protože prostě nejsou po mechanické stránce lepší auta. A vysvětlení, proč je hovadina mít konstantní Mk během velké části otáček jsem vysvětloval ve fóru diesel nebo benziňák, tak si to tam přečti, jestli tě to zajímá. A k podvozkům - na Focus taky špínu neházím, jen na VW a pod ty (zatím) Ford nepatří. -
"-- skrytý --" 27.08.02 11:44
« Re: A co ostatní časopisy?
Ten článek nebyl ve SPPEDu, ale v Auto,Moto a Sport. Neva. A to, že nějaký M. Brundle jezdil F1 či co taky neznamená, že ví, jak auta fungují, jak se konstruují apod. Prostě je jen umí řídit, ale o technice nemusí vědět vůbec nic... Zjednodušeně - řidičský průkaz není osvědčení o znalosti techniky aut (to by pak měl řidičák jen pár vyvolených :o) ) -
« Re: A co ostatní časopisy?
Jo, nasrote, jeste neco. Podival bych se, jestli jezdis lip nez treba redaktori SPEEDu. Nezapomen,
ze pro SPEED pise treba i Martin Brundle, a jestli budes o nem tvrdit, ze "
ti redaktoři vědí o autech vážně akorát to, že to má čtyři kola a leje se do toho benzín a s některýma se dá pěkně jezdit :o)"
tak nemam co dodat. -
« Re: A co ostatní časopisy?
Hele, nasrote, nejses nakej ujetej na japonce???
Nic ve zlem, proti VTEC u Hondy nemam ani slovo.
Takze: maximalni tocivy moment se "nedava"
do nejnizsich otacek. Motory se dnes konstruuji tak, aby velika cast tociveho momentu (tak 80%)
byla k dispozici jiz od nizkych otacek, tak od 1500-2000. (Pozor: ne od nejnizsich, ale od nizkych. Asi v zadnem aute nespalis spojku na volnobeh, ne?!)
To ovsem neznamena, ze motor by se nedal vytocit.
Jde spis o pruzne zrychleni ze vsech otacek.
Maximum tociveho momentu je porad nad 5000,
a to i u GTI. Mozna neni to 8000 jak u Hondy, ale
tocit motor v rodinnem autaku furt na 8000...
To si spis koupim S2000.
Jo, a jeste neco: na podvozek Focusu ani jedno spatne slovo, jenom se koukni na WRC kdo tam vyhrava. A podvozek Focusu WRC vychazi ze seriovky!!!
Mozna tvrdsi pouzdra, ale nevim...
A jak to myslis "redukuje naklaneni a prilnavost
nezatizeneho kola"??? Vzdyt nezatizene kolo ma stejne malou prilnavost, a kdyz to jeste chces
redukovat...no nevim. Ovsem souhlasim s tim, ze stabilizator redukuje naklaneni celeho auta v zatacce, a take krouceni cele napravy vlivem cyklickeho zatizeni. A s tim kmitanim: Mel jsem spatny pouzdra na stabilizatoru predni napravy. Pri vyssich rychlostech ale hlavne pri brzdeni jsem citil ve volante a v celym predku auta kmitani.
Jasne: nejdriv jsem si nechal vyvazit kola, pak jsem menil i brzdove kotouce a desticky, pak svisle cepy, kmitani ovsem zustalo. Az kdyz mi vymenili ty pouzdra na stabilizatoru, kmitani zmizelo.