Super časák SPEED

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.09.02  14:19

    « Re: a teď už o časopisech

    to ie.xs: Já jsem na to přes léto celkem zvyklej. Akorát to chce nebát se zabrzdit, může to mít katastrofální následky. Není nad dobrý botky :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.09.02  13:03

    « Re: a teď už o časopisech

    před časem jsem tu četl o testu RR cabrio. Taky jsem ho četl a na jeho základě jsem zkusil taky jezdit "naboso".Je to docela zajímavý,ale chce to trochu zvyku.Jen podotýkám,že nemám automat.Zkuste si to taky dokud je teplo a pak dejte vědět jak to dopadlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.02  12:32

    « Re: a teď už o časopisech

    sesli jsme se tady, co se da delat>?
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.09.02  19:41

    « a teď už o časopisech

    o jinejch věcech můžem debatovat v jiný místnosti
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.09.02  16:19

    « Re: Stabilizatory

    ty blinkry byli jenom kontrolni otazka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.08.02  15:31

    « Re: Stabilizatory

    daytona: vracel jsem se k tomu proto, poněvadž jsem se sem nedostal dřív. Teď to tedy vysvětlím blíže (přehnaně, aby to bylo jasně pochopitelné): když pojedu do zatáčky po dvou kolech, mám vnitřní kola naprosto odlehčená a vnější kola nesou celou tíhu auta; pokud přidám do podvozku ještě stabilizátor, tak v tuto chvíli ho budou vnitřní odlehčená kola táhnout dolů, což přenosem této síly přes stabilizátor způsobí přitížení vnějších kol, která tak budou zatížena jednak silou způsobenou hmotností a nakloněním auta a jednak silou působící ze stabilizátoru na tato kola. To, že ta síla se přenese z odlehčeného kola na přitížené a ne naopak je dáno konstrukcí stbilizátoru (má přesně rozdělené oblasti namáhání na krut a ohyb, které při daném dynamickém zatížení způsobí ten potřebný téměř "jednosměrný" přenos sil).

    Termín tečná síla jsem použil pro sílu, která působí mezi pneumatikou a silnicí kolmo na směr jízdy ve směru ven ze zatáčky - tato musí pro "utržení auta" překonat mez adheze, která kromě součinitele adheze závisí hlavně na zatížení kola, působící kolmo z kola na silnici. A ještě na závěr: podvozek bez stabilizátoru narozdíl od podvozku se stabilizátorem má při velmi podobných vlastnostech (nemyslím tím zrovna komfort jízdy a subjektivní pocity, ale čistě fyzikální vlastnosti) tu výhodu, že je konstrukčně jednodušší a i levnější.

    Ke Corolle: není to Wartburg :o) A jízdní vlastnosti jsou poměrně dost dobré, akorát se člověk nesmí bát toho naklonění, které je někdy poměrně velké, ale i přesto jsou pořád všechny kola na zemi :o) Blinkry mám červené, ale nechápu, jak souvisejí se stabilizátory? :o))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.02  16:03

    « Re: Stabilizatory

    to nasrot: myslim si ze princip stabilizatoru jsme tady vysvetlili fakt dukladne, jak to rikal i hrubago. Proc se k tomu vracis?? A navic zas jsou tady ty same blbosti: "Stabilizátor se používá hlavně kvůli tomu, aby při odlehčení jednoho kola se přitížilo kolo protější. Toť to nejdůležitější." To znamena ze ty to odlehcene kolo chces jeste vice odlehcit, a stejne uz pritizene protejsi kolo jeste vice pritizit?????
    Nezni Ti to blbe???
    Nebo tohle: "protože kdyby tam nebyly, tak musí mít auto měkčí odpružení, aby se do zatáčky víc nahlo a tím více přitížilo vnější kola a zvětšilo tak minimální tečnou sílu potřebnou k "utržení ze silnice". " Podle mne kdyz se zvetsi tecna sila potrebna k prekonani trakcne sily, tedy prilnavosti, to znamena ze to auto vydrzi vic do momentu utrzeni, ne????
    A k te corolle: neni to nahodou Wartburg???:))Ostatne ta corolla potom nemuze mit zvlast dobre jizdni vlastnosti....
    Jake mas tam zadni blinkry?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.02  14:13

    « Re: Stabilizatory

    to nasrot - si pisal, ze nemci si pochvalili, ze Golf dviha zadne koleso v zakrute? To je zaujimave, ked som cital testy Clia pred jeho kupou, anglicania boli z tejto vlastnosti vo vytrzeni, zatial co nemci podvozok zvozili pod ciernu zem, lebo zadne koleso ide do vzduchu :-) BTW nechapem, preco kazde auto, co ma makke pruzenie a naklana sa, ma zle jazdne vlastnosti. Som videl porovnavacku BMW a Alfy a merali tam rychlost, pri ktorej ustreli. Jazdili po kruznici a rychlost merali optikou priamo na aute. Ten moment ustrelenia mali aj odfoteny, zatail co BMW vyzeralo v tej chvili uplne v pohode, Alfa bola dost naklonena, ale aj tak mala o 2 km/h vyssiu rychlost :-)

    Ad Speed - celkom pekne obrazky, ale testy a celkovo texty velmi chabe. Kuriozita bola, ze som poznal test v originali, kde skoncil s tym, ze Passat je uz stary a na konkurenciu nema, v Speede bol vysledok "Aj napriek svojmu vysokemu veku je Passat stale lepsi ako konkurencne novinky bla-bla-bla..." Od tej doby si ho nekupujem ani nepoziciavam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.02  12:52

    « Re: Stabilizatory

    Stabilizátor se používá hlavně kvůli tomu, aby při odlehčení jednoho kola se přitížilo kolo protější. Toť to nejdůležitější. Ovšem nemusejí být použity a jejich použití je hodně ovlivněno hmotností auta a provozními podmínkami (když budu jezdit pořád po rovné silnici a minimálně do zatáček či málo v terénu, tak je stabilizátor v podstatě na okrasu :o) ). A v dnešní době, kdy se "hraje" hlavně na komfort jízdy, tedy na co nejmenší naklánění v zatáčce (opět praštěná novinářská hovadina), jsou ty stabilizátory potřeba právě kvůli tomu přitížení vnějších kol, protože kdyby tam nebyly, tak musí mít auto měkčí odpružení, aby se do zatáčky víc nahlo a tím více přitížilo vnější kola a zvětšilo tak minimální tečnou sílu potřebnou k "utržení ze silnice". A měkké odpružení se taky novinářům nelíbí...


    daytona: na Corolle vážně žádné stabilizátory nemám, protože byla navržena pro US trh, kde se jaksi se zatáčkama moc nepočítá :o)), takže není třeba malý náklon do zatáček, protože těch 10 zatočení ročně amíci snad přežijou :o) Mě to ale docela vyhovuje, jelikož mám takový lepší odhad na to, kdy se to auto utrhne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.02  10:02

    « Re: Speed a spol

    K těm testům z opsaných dat bych ještě přidal trvalé ovlivňování novinářů dárky či přímo úplatky, které mají na neustálé vychvalování jakéhokoliv vozu svůj vliv. Pomalu každé auto je skvělé či překvapí...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.02  09:53

    « Stabilizatory

    Abych to nejak ukoncil: stabilizator je nemene dulezita cast podvozku jako pruziny a tlumice. Princip byl popsanej dobre. Sportovni stabilizatory se delaj. Delaj se dokonce stavitelne. Delaj se dokonce spojovaci elementy a ulozeni stabilizatoru z tvrdsich materialu protoze to ma taky vliv. Dost s tim ted testuju a ma to taky dost zasadni vliv na pretacivost a nedotacivost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.02  09:40

    « Re: daytona

    To Mitsi: No kdyz jsem si ja kupoval auto, tak ty vibrace uz byli citit. To tam jeste byli puvodni sjete pneumatiky Barum Bravura. Myslel jsem si, ze to je prave kvuli brzdovym kotoucum pri brzdeni a nevyvazenosti kola pri plynule rychle jizde. Pak jsem si koupil tu novou sadu pneumatik (to bylo v listopadu) BF Goodrich Winter 2 na zimu. Zbytek uz vis. Zajimave je, ze po vymene tech pouzder (pred mesicem) uz neni absolutne zadna vibrace, a to jsem to zkousel jeste s tou
    "dratenou" pneumatikou. Ostatne pneumatika musi vydrzet rozhodne vic, nez 5-6000 km, ikdyz je nespravne nahustena, nebo jsou spatne tlumice...atd. Takze na tom BF Goodrich fakt neco bude!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.02  09:08

    « Re: daytona

    To daytona: Podle toho, co popisuješ, bych za prvotní příčinu označil právě onu pneumatiku BF Goodrich. Nevím, jak se by se to dalo definovat, ale já bych to nazval "nerovnoměrná dynamická deformace". Měl jsem podobný problém (naštěstí mi nic dalšího neodešlo): jedna z pneumatik po zahřátí ve vysoké rychlosti a hlavně při plně obsazeném/zatíženém voze vibrovala, vibrovala "v kterémkoli rohu karoserie" (pokud byla na předku, bylo to samozřejmě horší), nepomáhalo opakované vyvažování, měnění její polohy vůči disku ani změna samotného disku. Trochu to bylo lepší, když jsem ji nechal dovyvážit po zahřátí dlouhou rychlou jízdou a navíc tzv. na ose (stroboskopem), ale stejně to nebylo ono. Nakonec jsem přesvědčil prodejce (auto bylo ještě v záruce), aby mi ji vyměnili (já bych tedy vyměnil dvě - na jedné ose, ale na to ani nepřistoupili), a byl klid. Podle mne byl problém buď v kostře pneumatiky, nebo ve velmi nerovnoměrném rozložení hmoty běhounové vrstvy, při běžném ohledání jsme však na nic nepřišli.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.02  12:14

    « Speed a spol

    Ahojky,

    na tohle (pro mě zajímavý téma) reaguju sice trochu pozdě, ale přeci... :-). Takže ke SPEEDu:

    Podle mě je to celkem solidní časák pro úzkou skupinu čtenářů. Sám ho mám docela rád, i když čas od času se mě některý číslo nelíbí (kupuju ho od jeho počátku) - ale to by asi nebylo normální, kdyby se mi všechno líbilo. Mimochodem svoje výhrady mám k rozhovoru - větší úchylnost jsem snad neviděl - těch cca 10 - 15 otázek je naprosto bezduchejch, akorát nevím jestli je to tím "zaměřením časopisu ;-) nebo pro vyrovnání hladin inteligence se zpovídanou začínající "modelkou".


    Naopak si pochvaluju testy (ty CZ - úvodní), který se lišej od vcětšiny ostatních časáků. Prostě víc emocí a míň údajů. Jinak oceňuju zahraniční příspěvky, který fakt stojej za to - obecně totiž tohle bejvá největší slabina takovejch časopisů (o překladu nemluvě).


    Jediný co mi snad trošku chybí je českej a lidovější pohled. Tím lidovějším pohledem myslím že spíš než neustálý porovnávání ferrari a lamba bych čas od času ocenil testík běžnejch (ostřejších) aut - od českejch autorů. Ale chápu, že na to asi nemaj lidi a taky inzerenti by se na to nemuseli koukat nejlíp. Což je u časáku jako je speed (s menším počtem prodaných kusů) asi rozhodující argument.


    Jinak co se týče ostatních časáků - je to hrůza. Čas od času si je koupím, ale pak se vždycky vztekám jak jsem se nechal nachytat. Na titulce nápis "test vozu XYZ" a uvnitř na dvou stránkách slovy přepsány technická data. Kolikrát mám pocit že redaktoři to auto ani neviděli - jen čerpaj z propagačních letáků. A víte co je nejsmutnější? Že díky naší malosti (10M - co to je?) to NIKDY nebude lepší...


    Ještě taková perlička - asi před měsícem jsem si koupil Auto motor a sport a tam si v listárně přečet jak jim nějakej čtenář chválí web. Tak jsem se tam plnej nadšení podíval a moje zklamání bylo tak silný, že jsem byl dokonce odhodlanej jim napsat - nakonec mi v tom zabránila jen moje vrozená lenost :-))


    PeeKaa

  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.02  10:19

    « Re: daytona

    Ne, ten stabilizator tam mam fakt jaksi navic.
    Je to dlouha tyc tvaru pismena C. A stim kmitanim to bylo docela vazne. Pouzdro na
    levy strane (na strane ridice) bylo totalne hotovy. V pravotocivych dlouhych tahlych zatackach pri vysokych rychlostech to fakt vibrovalo! A take kdyz jsem brzdil. Citil jsem to ve volante, v palubce ale hlavne v pedalech a v podlaze. Nejezdil jsem s tim dlouho, max 5-6000 kilometru, ale stacilo to na to, ze se mi vlivem te vibrace znicilo lozisko kola na te strane, svisly cep a taky tlumic na te strane. Nemluvim o pneumatice. Mel jsem tam novou BF Goodrich, no, echtejte vedet jak vypadala. Na ruznych mistech byla zcela sjeta, az do dratu.
    A ne jenom na jedne strane. Ty sjeta mista se na ni vyskytovali zcela nepravidelne.
    Takze rbaron, qeta, mitsi, ja s Vama naprosto souhlasim co
    se tyce definice a funkcnosti stabilizatoru, ale
    co jsem rikal, bylo na zaklade mych skusenosti.
    Nakonec to stejne odnesli moje nervy a moje penezenka:))
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.08.02  10:02

    « Co všechno je možné napsat?!

    Pro ty, kdož to nečetli a chtějí se pobavit, výběrově, ale doslovně cituji z čísla 26 (vyšlo 12. 12. 2001) Autohitu, rubrika "Autobazar", str. 56 a 57 (test ojetiny VW Passat 1.8 CL z r. 1992, najeto 272 tis. km): "...Výrobce doporučuje měnit klínový řemen po každých 110 000 km. Do starších motorů je lépe dolévat polosyntetický olej, protože těsnicí manžety klikového hřídele rozvodu jsou již opotřebovány a nemusely by vydržet tekuté syntetické mazadlo. Bez ohledu na kvalitu pohonných hmot bez problémů udržely svoji inzerovanou životnost japonské svíčky NGK Burget. ... Elektronika tohoto bloku řízení, která je určena k identifikaci případných poruch výhradně v systému vstřikování, by v určitých případech mohla způsobit komplikace v diagnostice jiných agregátů, například samočinné převodovky. Jedním ze slabých míst ojetých Passatů s tímto vstřikováním je pryžová příruba mezi vstřikovacím mechanismem a sacím kolektorem. V důsledku trvalého nahřívání má pryž tendenci ke zpuchření. Proto se vždy při silnějším tlaku - například při výměně vzduchového filtru - pryž trhá a otevírá prachu a písku přístup až k vnitřnostem motoru. ... Ušetřit se dá také na opotřebovaném katalyzátoru (nový stojí kolem 20 tisíc korun). Provedeme-li v jeho skříni řez ve tvaru písmene U a ohneme jeho část nahoru jako víko konzervy, můžeme odstranit spálené zplodiny zevnitř a řez opět svařit. Obsah oxidu uhelnatého ve výfukových plynech zůstane (podle starších a mírnějších norem) v povolených mezích. Po takové operaci bude pochopitelně slyšet cvaknutí při každém otevření a uzavření škrticí klapky a taky se poněkud zvýší spotřeba paliva. Pro opravy tohoto vozu obecně platí, že není mnutné používat originální náhradní díly: ty neoriginální jsou levnější, což je obvyklé, ale co do kvality stejně funkční, což už zdaleka obvyklé není." Já osobně k tomu mám snad jediný komentář (použiji rovněž převzaté citace): "Ještě větší blbec, než jsme doufali...".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.08.02  09:26

    « Re: daytona

    To daytona: Pokud špatná pouzdra stabilizátoru přední nápravy způsobovala kmitání "volantu a celého předku", pak je ten stabilizátor bezpochyby součástí zavěšení kola (předních kol), resp. tvoří nosnou část, resp. plní roli jednoho z ramen. Obvykle tomu tak však není a stabilizátor je tam "jaksi navíc", právě pro eliminaci onoho naklánění auta, lépe řečeno "limitaci křížení".
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.08.02  04:57

    « Re: daytona

    rbaron> mozes mi prosim vysvetlit, co si predstavujes pod pojmom dusa auta?

    co sa tyka image - japonske auta nemaju "image" asi iba u nas. nepytaj sa ma preco, mozno preto ze mame otvoreny trh len 12 rokov a sem sa dovazali len smejdy. asi to tak bude, nic ine ma nenapada.
    este sa musime zaoberat slovkom image - urcite netvrdim, ze nejaky japonec ma image ako bmw. ale rozhodne si myslim, ze kazde japonske auto ma porovnatelny image zo vsetkymi znackami vynimajuc bmw, mercedes a specializovane znacky (de tomaso, ferrari atd) .
    Tu v aud sa dovazaju japonske auta dlhe roky. a image maju - kvalitne, spolahlive a nenarocne auta. Podla mna je to dobra image. Mitsubishi Magna, ktore sa tu vyraba, patri do trojky najpredavanejsich rodinnych sedanov (holden commodore=opel omega, a ford falcon) Mozem prehlasit, podla europskych meritok by uspelo len mitsu, pretoze hentie dve auta zvnutra vyzeraju ozaj lacno.
    to ze kazda generacia vyzera uplne inak je vyhoda aj nevyhoda. btw v opatovnych predajoch japonci vobec nemaju rozdiel ako ine auta (ako v europe). su tu v rovnakej pozicii, presnejsie to napisem v pondelok, doma v casaku mam teraz novu tabulku. asi preto tu jazdi strasne moc japonskych aut. a podla niektorych ludi co tu pisu sa toto deje aj v usa, ale to mam z zdruhej ruky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  20:45

    « Re: daytona

    to daytona: Tužší stabilizátory jsou naprosto běžná věc. Je to přeci zkrutná tyč, která omezuje naklánění auta a svým způsobem drží v zatáčce vnitřní kolo na silnici, propojuje chování a spolupráci levé a pravé části nápravy. Takže zvýšením či snížením sil, které působí, lze dosáhnout lepšího chování.


    Japonci mají mnohdy prostě přesnější a preciznější techniku výroby, ale každá generace auta vypadá úplně jinak, duše a image auta jim nic neříká. S Jaguarem je to asi velké štěstí, i když motory nebyly tou nejslabší stránkou. Každé automobilce se prostě nějaký motor povede a na nějaký lépe zapomenout. Až čas a najeté kilometry ukážou, jaké konstrukční řešení bylo v daném případě nejlepší.


    Nevím, komu pořád vadí SPEEDovská akčnost, ale je super slyšet věty jako "Nekompromisnost, s jakou Vás TVR katapultuje k rychlosti 160 km/h je prostě absurdní". Myslím, že zní o mnoho lépe než "Zavazadelník Octavie tak i po čtyřech letech od počátku výroby patří k nejlepším v dané třídě." Toť vše...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  20:02

    « Re: daytona

    To daytona: Tuzši stabilizátory jsou "běžně" k dostání, tuším Renocar je nabízí tuším pod názvem antiroll kit.Jinak jsou nabízeny např. Nissmem. Jedná se o to,že tyč stabilizátoru je buď z tužšího materiálu s vyšší mezí namáháním v krutu nebo má větší průměr.Pouzdra stabilizátoru by vlastní vlastnosti ve větší míře ovlivňovat neměly (na našich silnicích je to však jinak, vlivem rozbytých silnic se ty pouzdra vymlacují). Vlastni stabilizátor by měl fungovat na principu torzni tyče, takže jeho poloha (poloha jeho osy vůči osy pouzdra) by měla být neměná. Jinak redukcí naklánění jsem myslel redukci naklánění karosérie a zvyšuje přilnavost nezatíženého kola. Já zase nerozumím tvému namáhání celé nápravy cyklickým zatížením.Stabilizátorem jsou spojená snad pouze spodní ramena. A dle mého názoru, auto bez stabilizátoru se na nerovnostech!!! chová lépe než auto se stabilizátory,které se více rozkmitá - kola jedné nápravy jsou propojena vazbou - stabilizátorem a ten přenáší rázy z jednoho kola na kolo druhé. Celé auto pak poskakuje. V zatáčce s kvalitním povrchem ale značně redukuje naklánění, na čemž jsme se oba shodli. Dále nesouhlasím s tvým názorem v příspěvku o několik příspěvků níže, kde píšeš, že automobilky řeší pomocí stabilizátorů nedokonalost podvozků. Nemyslím si, že by WRC, auta série DTM nebo TOCA neměli dokonalé nápravy a stabilizátory mají také.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…