Super časák SPEED

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    26.08.02  12:41

    « SPEED neni vubec tak spatny

    Ja Speed kupuju uz od 1. cisla pred skoro 5 roky a na kazde nove cislo se tesim. Jo, nektera jsou lepsi, jina zas horsi, ale celkove ta uroven neni spatna. Prebirani clanku ze zahranicnich casopisu mi nevadi, pokud je tam uveden skutecny autor, coz ve SPEEDu byva. A pokouset se napsat lepsi test na Murcielago, nez uz to napsal Martin Brundle (byvaly pilot F1) by slo asi tezko. SPEED neni tolik o technice a uzitku, je to o pocitech. Na techniku si kupuju AUTOHIT, nebo Automobil. Jenze SPEED je o necem jinem.
    Chyby jsou samozrejme spatne a nemely by se vyskytovat, ale rekl bych, ze nejsou castejsi, nez v jinych casacich. Na mam SPEED rad.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.02  20:14

    « Re: A co ostatní časopisy?

    Mitsi: to byl totiž originál český test - aspoň podle toho, že ty auta měly české značky. Jinak, když uvedu ještě nějaké podrobnosti - jedinou skoro papírovou akceleraci "prý naměřili" u Golfu, u Civica o 2s a Corolly o cca 1,5s horší!!! Tomu se ovšem není co divit, protože když jsou páni redaktóři zvyklí na "služební" VW produkci, tak se jim těžko bude řadit v 8tis. otáčkách... A k tomu motoru Golfa: vzhledem k tomu, že sportovní auta musí fungovat tak, aby nejvyšší výkon byl v nejvyšších otáčkách (kvůli akceleraci z nenulové rychlosti, pro běžného řidiče tedy při předjíždění), tak se Golf svým "GTI" motorem řadí mezi "těžké zemědělské stroje" s maximální akcelerací pouze při rozjezdu :o) Mimochodem, stále mi přijde praštěné dávat max. moment motoru do nejnižších otáček, kdy ho stejně musí každý topit na spojce, protože adhezní síla to stejně nepřenese na silnici... Takže pořadí testu mělo být Civic, Corolla, Focus, Golf, ale to by skopčáci přes srdce nepřenesli. Pokud by to posuzovali pouze podle "sportovního designu", který prý byl také v testu jedno z nejhlavnějších kritérií, tak by zase vyhrál Civic, pak asi Focus, pak možná Golf (kvůli 18" kolům ;o) ) a nakonec Corolla, která je mi ovšem sympatická právě tím, že od běžné se liší jen znáčkem TS na "chladiči" a červeným Toyota vzadu.. A pokud jde o podvozek, tak tam by zase byl první asi Civic, Corolla, Focus a Golf - skopčáci podvozky prostě nikdy neuměli a ve zdvihání vnitřního zadního kola v zatáčce žádné plus nevidím (to maximálně tak na okruzích za přesně známých podmínek na trati, kdy se tím přitíží zbylá 3 kola a je tak třeba větší tečná síla ke smyku, pro běžné silnice je to však nebezpečné, protože mnohdy drží auto na silnici právě jen to vnitřní kolo...).


    Skye: souhlasím s tím, že ty časopisy jsou každý jinak zaměřený, jenže si taky myslím, že by na první straně Speedu apod. mělo být velkými červenými písmeny napsáno, že "90% uvedených skutečností nemůže čtenář brát za bernou minci", poněvadž ve většině případů ti redaktoři vědí o autech vážně akorát to, že to má čtyři kola a leje se do toho benzín a s některýma se dá pěkně jezdit :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.08.02  12:41

    « Skye

    K tomu Golfu GTI: něco podobného jsem četl na autorevue.cz, srovnávali ho s Civicem Type-R. Napsal jsem do diskuse v podstatě něco podobnýho jako teď o Speedu a to sice, že tyhle dvě auta musejí být na tolik rozdílná, že mi přijde zbytečné určovat které je jednoznačně lepší. Golf je prostě mírně upravené lidové vozítko pro masy, kdežto Type-R je ostré auto, které řadím do kategorie adrenalinových aut, jako je v současnosti např. Sti nebo Evo (ikdyž s nima nemá společnou koncepci) nebo stájová Integra. Člověk který váhá mezi Golfem GTI a Type-R si toho Civica snad ani nezaslouží:-) Prostě jak jsem říkal, je to jinej sport:-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.08.02  12:35

    « našrot

    Já myslím, že v prvé řadě záleží na tom, jakou informační hodnotu kdo vyznává. Někomu stačí suché technické údaje a popis, někdo zase preferuje čtivější a uvolněnější formu. Myslím, že tyhle dva přístupy si z principu nekonkurují. Proto si mám pocit, že je trochu zcestné porovnávat Speed např. s Automobilem nebo podobným časopisem, protože ty časopisy jsou celkem jiná liga a chvílema i jiný sport:-) Oba mají natolik rozdílné přístupy k čtenáři, že je to podobné jako porovnávat třeba Mercedes s Ferrari. Jediné co snad mají společné je tématické zaměření a trh.
    Souhlasím s tím, co jsem si zde přečetl ve spojitost s článkem o RR Cabrio. Ten to vystihuje naprosto přesně. Časopis jednoduše nepopiuje techniku, ale pocity z ní a to je, prosím, velký rozdíl. Ten kdo hledá ve Speeedu čistě tech. informace bude logicky zklamán, stejně jako ten kdo hledá emočně naladěné články např. ve zmiňovaném Automobil Revue (ačkoliv...dlouho jsem ho nečetl, tak nevím jestli to platí), ale to neznamená, že jeden časopis by byl apriori lepší než druhý. Záleží na každém z nás, berte to prosím na vědomí. Já osobně preferuju přístup jaký zvolil SPEED, ale rozhodně si nemyslím, že ostatní časopisy jsou kvůli tomu na *.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.02  11:10

    « Re: A co ostatní časopisy?

    Ten test jsem sice nečet,ale jestli jde o Golfa GTI se 110 kw tak je to k smíchu! Tenhle motor je prima,ale na Type-R nikdy mít nemůže!!!!! Nechápu proč to označujou GTI když nejvýkonější verze má blbý označení R32.GTI jako symbol vrcholu řady upadá!Klidně se v příští generaci objeví GTI 1,4!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.02  02:12

    « Re: A co ostatní časopisy?

    To je ale zajímavé! Ze srovnávacího testu těchže vozů v originál německém časopisu (ale "Auto, Motor und Sport" to nebyl, protože ho nekupuji, a u těch dalších, které čtu, si už přesně nevzpomínám, kde to bylo) vyšel vítězně VW Golf, a to ÚDAJNĚ (nemohu sám posoudit) pro nejlepší motor a jízdní vlastnosti... Poslední byla, tuším, Toyota Corolla. Že by speciální úprava výsledného pořadí pro Česko, nebo si autor v SRN prostě nemůže dovolit nedat na první místo "pravý německý" (Ford asi za "pravý německý" považován není) vůz?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.08.02  22:30

    « Re: A co ostatní časopisy?

    Speed je akorát pěkný obrázkový časopis na kvalitním papíře a má téměř nulovou informační hodnotu. V ČR vycházejí jen dva motoristické časopisy, které mají nějakou úroveň a těmi jsou: AutoExpert (orientovaný spíš pro automechaniky) a obecnější Automobil a jinak to všechno stojí za ..nic.. Nedávno jsem psal dokonce jakémusi redaktorovi do Auto,Motor a Sport jemnou kritiku k jeho srovnávacímu testu Hondy Civic TypeR, Toyoty Corolly TS, Fordu Focusu ST170 a VW Golfu GTI. Kdo myslíte že vyhrál? Kupodivu naštěstí ne Golf, ale za Civicem byl jen o asi 3 body z 8set něco a to prý jen kvůli ceně... Jinak prý má Golf ten "typický sportovní agrsivní design, dokonalý sportovní motor apod..." Pan redaktor se ani nenamáhal odpovědět, asi proto, že jsem se v závěru zeptal, zda jeho závěr testu byl takový proto, že jsou skopčácký časopis nebo proto, že si vážně myslí, že "dieslová charakteristika" Golfova "sportovního" motoru je opravdu pro "závodní zážitek" to ideální...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.02  22:18

    « Re: Stale to iste dookola...

    BTW jeden z mych nejoblibenejsich clanku ve Speedu byl test, kdy vzali kabrio od RR a projizdeli po Canes pri filmovem festivalu. O autu z technicke stranky tam napsali snad jen to, ze je tam kompresor a obri kroutak. Obcas jsou tyhle clanky o autech, ktery v zivote ani neuvidim docela fajn :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.08.02  15:47

    « Autorating

    Mrkněte se někdo do Autoratingu a napište mi svůj názor. Je to podobně založenej časák s minimem technickej údajů.Ale má super fotky a netají se tím,že přebírá od EVO,které je supr!
    Z cizích časáků se mi líbí francouzský: Automobiles Classiques, to je o něčem!!!!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.08.02  15:28

    « A co ostatní časopisy?

    Časopis SPEED se ke mě dostal tak 2x, nijak mne nezaujal, proto ho nekupuji. Současně však nemám důvod, abych ho kritizoval (přece platí, že "tastes differ..."). Na druhou stranu znám poměrně důvěrně celou řadu "domácích" (tj. povětšinou opsaných německých) motoristických časopisů, dále pak jejich německé originály a rovněž francouzská motoristická periodika. K českým produktům se raději nevyjadřuji - za něco stojí snad jen Automobil Revue, bohužel už není tím, čím býval dřívější Automobil. Musím přiznat, že nad německými výplody se mnohdy nestačím divit: např. v jednom srovnávacím testu rodinných MPVs v Auto Bildu dostal německý vůz nejvíce bodů za vybavenost (samozřejmě byl "nejoholenější") s vysvětlivkou, že má nejdelší seznam doplňkové výbavy za příplatek!!! Potřebuje tohle nějaký komentář? Osobně dávám přednost francouzskému Auto plus (patří do stejné rodiny, jako německý Auto Bild či český Auto Tip) který, byť rovněž trpí tradiční nafoukaností automobilové velmoci (v daném případě Francie - tj. ve stylu "nejlepší jsou francouzská auta a ostatní se k nim mohou pouze blížit, jako k limitní hodnotě"), dokáže konstatovat konkrétní vlastnosti zkoušeného vozu. Samozřejmě se může lišit v hodnocení těchto vlastností: např. když v Auto plus konstatují "dlouhé zpřevodování" a podrobí ho kritice (průměrný Francouz asi potřebuje auto, kde co nejdříve zařadí "za pět" a "na pětku" pak už jezdí furt), pro mne je to signálem, že "převodovka má opravdu dlouhé zpřevodování" a je tomu možno věřit (mně ostatně nevadí řadit za dálnici "za tři", když je to potřeba a trojka mi jede 145 km/h). Kdykoli jsem měl možnost osobně nějaké auto otestovat, moje poznatky se povětšinou kryly s poznatky testerů Auto plus, ovšem s výjimkou rozdílnosti mého a jejich hodnocení: např. já dávám přednost dlouhému zpřevodování, oni ho kritizují... Zajímavá je i shoda v dosahované průměrné spotřebě, která se obvykle značně liší od údajů výrobce (směrem nahoru), tedy když jsem já měl příležitost jezdit s nějakým vozem déle. Že by obdobný styl jízdy? Škoda jen, že Auto plus není v "germanofonní" části Evropy k dostání. Uf, to bylo dlouhé...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.08.02  10:19

    « Re: Stale to iste dookola...

    nepíše, fantastické, Quattro, zajímavější, několikáté, samozřejmě
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.08.02  10:17

    « Re: Stale to iste dookola...

    Mě osobně je jedno jestli test toho kterýho auta pochází od nás nebo z Británie. Důležité je jak napsaný. To potom hodnotím. Pouze zoopakuji: Speed je psán trochu jiným způsobem a zaplňuje tak mezeru na trhu, tak se to tak snažme pochopit. Ano není ideální, ale to není žádný časopis. Na druhou stranu ze sebe nedělá nic co není a některé články jsou skvělé (v předposledním čísle historie Alfy Romeo, v posledním pak zážitky s Enzem a S1 sk. B) a nepíš furt dokola o jenom segmentu aut. Pamatuju na fantické články např. o Lancii Stratos nebo prvním Quatrru coupé z 80. let. A číst -i po několikáté- testy Imprezy, Diabla, Modeny nebo Murcielaga mi přijde daleko zajímavěší, než číst po několikát srovnávací test o Octavii nebo Golfu. Samlozřejmě, každý má jiné priority a tak proti gustu žádný...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.08.02  09:19

    « Re: Stale to iste dookola...

    Speed je v podstate opsany casopis. Puvodnich clanku tam jsou mozna 4. Otazka je vubec jestli tem jinejm casopisum platej nejaky licence atd. Uroven jde trochu nahoru. Obcas si popletou auta (jaguar XJR za XKR), obcas jsou tam jine chyby. Ale je to furt lepsi nez na zacatku kde byly text typu cervene ferrari je fakt super, na cervenou letej zensky........... a typy aut (Hyunday Sonauto?) Takhle holt jen opisujou a opisujou. Kupuju si pravidelne EVO magazin a to je jiny kafe. Nehlede na to ze tam vychazej obcas CD. Naposled bylo opravdu super.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.08.02  08:19

    « Stale to iste dookola...

    Speed citavam uz nieco cez rok...nekupujem, poziciavam :o), lebo keby som si ho kupoval, tak ho necitam uz mozno cez 3/4 roka. Stale su tam tie iste testy dookola. Nech sa nehneva, ale dat do jedneho cisla test F575 vs. Murcielago, a samostatny test F575 je trochu moc. Auta sa stale opakuju...clanky su vymyslene...pri teste Audi 2.7T su fotku s 3.0-ky a podobne kiksy. No, jednoducho je to uz humus....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.02  00:00

    « Re: no,já myslim,že ......

    to ace2: Vždyť mi taky dalo něco přemlouvání, abych tam Honzu Stachu dostal :o) To byl ten týpek, co se tam s náma motal, s foťákem na krku a zubama jako noty na buben :o)


    SPEED čtu, protože se u něj pobavím, texty mají opravdovou šťávu. Taky ho čtu proto, že miluju recenze silných kupátek jako např. TVR Tuscan S apod., přejaté z EVO a dalších časopisů. Komu se chce kupovat nějaký AutoTip a posedmnácté tenhle rok číst srovnání Fabie a Oktávie, nechť je libo...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.08.02  18:31

    « Speed kočky a auta

    Pěkný kočky i auta,ale těch technickejch čísílek by fakt mohlo bejt víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.08.02  18:00

    « Re: no,já myslim,že ......

    Speed je fajn, neb v posledním čísle je vyfocený moje auto :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.08.02  17:57

    « no,já myslim,že ......

    Nejlepší časák tohoto zaměření je AUTO RATING !!!! Ale taky jsou na tom mizerně jako Speed s technickejma datama.Aspoň zrychleni,maximalku,boční přetížení a deceleraci by mohli uvádět.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.08.02  17:27

    « Bez nadpisu

    Pod to co jsem napsal níže: jakýkoliv bod z těch pozitiv si můžete klidně přičíst i jako negativ - záleží na Vás. Podle mě je Speed dobrý v kombinaci s podobným časopisem jako býval kdysi právě zmíněný Automobil. Na druhou stranu, jestli se Vám jedná o přesná data ohledně testovaných aut (parametry motoru, tabulky apod.), tak často není lepšího nástroje než internetu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.08.02  17:24

    « Speed

    Pánové, buďte trochu tolerantnější. Já si myslím, že Speed jednoduše zaplnil mezeru na trhu která tu chyběla. Je přesně protikladam staršího, strohého a spíše technicky zaměřeného Automobilu. Je více čtivější a spíše než na exaktní data, tabulky a technické popisy se soustředí na formu a víceméně tamější redaktoři posuzují auto spíše podle jízdních dojmů a zkuešeností. Je sympatické, že časopis se zaměřuje na auta sportovnějšího charakteru a máte tak možnost si v češtině přečíst -byť převzatý- článek o autech jako je třeba Zonda a nebo Noble (ten mě dostal). Neporovnávejte tak prosím tento časopis třeba s výše zmíněným automobilem, je to prostě něco jiného a sám časopis to neskrývá, naopak redaktoři jasně říkají "píšeme jinak". Jestli líp nebo hůř, to už záleží na indiviudálním posouzení každého z nás. Mě osobně celkem vyhovuje a je mi sympatické že u nás dělá osvětu kdy není tím nejlepší to nové, krásné a voňavé (popř. německé), ale klidně napíše, že nejlepší M3 byla první E30 a nebo že Passat je víceméně bezcharakterní auto a že za jeho cenu můžete mít doma hotový poklad. Samozřejmě jsou i věci, které se mi na něm nelíbí (převzaté fota z reklamních katalogů, občas "strojový text" apod.). Smiřme se s tím, že nic není a nebude dokonalé a že nic se nikdy nezalíbí všem. Navíc berte prosím v potaz, že vést takový časopis je především byznys a musíte se řídit podle toho jaký je trh, jeho možnosti a potenciál, popř. tím kudy vede cesta k zadavatelům inzerce.
    Co se týká samotných redaktorů, tak možná nemají v branži přísně technické vzdělání nebo jen zaměření, ale myslím, za co se týká aut tak se nejedná o diletanty. Když to řeknu hovorově, tak jsou to blázni do aut a podle toho i ten časopis dělají.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…