DOPRAVNI PREDPISY-kličky, mezery, nesmyslné značky, pokuty..
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: ridic nebo spolujezdec?
To uz jsou myslim zbytecne potouchlosti: Tezko si lze predstavit, ze by nekdo hnal k odpovednosti spolujezdce, ktery by pote, co ridic omdlel, ze sedadla spolujezdce auto neukociroval a skoncil v pankejtu nebo v jinem aute. Leda by ten spolujezdec to auto (i s omdlelym ridicem) dal ridil dalsich 20 kilometru, ale to asi nehrozi, ze ? :-))) -
« ridic nebo spolujezdec?
Ridic je ten, kdo uvedl auto do pohybu, nebo ten, kdo ho naposledy zastavil (a nezajistil), a tedy za prubeh jizdy (a nasledneho odstaveni vozu) odpovida. Ve vyhlasce se rika, ze "ridic je povinen za jizdy se plne venovat rizeni vozidla...", a vsechny ostatni cinnosti jsou vyhlaskou povazovany za nevenovani se rizeni. Dale tam je, ze "ridic je podle svych moznosti povinen zajistit, aby prepravovane osoby neohrozovaly bezpecnost sil. provozu...", takze hystericka spolujezdkyne patri do sveraci kazajky a na zadni sedadlo - proste by se zkoumalo, co ridic udelal, aby k ohrozeni nedoslo.
Navic z technickeho hlediska, auto se neridi jenom volantem, a ovladani dalsich prvku je z pozice spolujezdce docela nepohodlne.
Ale zajimal by me pripad, kdy ridic napr. ztrati vedomi, a spolujezdec v dobe, nez auto zastavi, nezvladne "rizeni". Kdo bude pak odpovedny za nehodu? Ridic, ktery "nesmi ridit motorove vozidlo, je-li jeho schopnost k rizeni snizena nevolnosti, unavou atd." nebo spolujezdec, ktery, byt s umyslem zabranit nehode, situaci jeste zhorsil? -
« Re: to login
Ad 2 - pravdu díš. Mně naběhlo v sídlišti (ale na regulérní ulici, žádný zákaz, pěší zóna a tak) na auto z boku dítě. Jel jsem tak mezi 10-20, ne víc, přesto z toho bylo zranění (zlomená noha). Byl jsem z toho na základě tvrzení, že za tohle vždycky může řidič, dost vyklepanej, ale přijeli policajti, naštěstí tam bylo dost svědků, kteří si nevymýšleli, a nakonec mi sdělili, že jsem v tomhle případě vlastně poškozený při dopravní nehodě zaviněné chodcem (!) a jestli budu uplatňovat náhradu škody...
Jiný případ - známýmu vběhl před auto na přechodu, ale na červenou chlap a on, aby ho netrefil, strhnul řízení a odřel zaparkovaná auta. Naštěstí neztratil duchapřítomnost, vyskočil a chlapa vytáhl ze dveří tramvaje, kterou na červenou přes přechod dobíhal. Chlap se pak naštěstí přiznal, že přebíhal na červenou. Výsledek - pokuta za nepřiměřenou rychlost. -
« Re: to login
Na to uz jsou hodne stary judikaty - je to bezna soudni praxe.
1. Myslel jsem odpovednost za skodu spolujezdci. Tj. dva lidi vyjdou z hospody a jedou. Po bouracce se bude spolujezdec chtit na ridici hojit. Ma smulu - naopak by jeste mohl byt spoluzodpovedny na ostatnich skodach.
2. Uplne vzdycky ne, ale zpravidla ano - z tramvaje vyskoci clovek nekomu primo pod auto, je to vina ridice. Na silnici lezi ozrala (nema tam co delat), ridic ho prejede - vina ridice. Atp. -
« Re: to login
1)S tim bych uplne nesouhlasil.Tezko se bude dokazovat, ze si vedel, ze je opilej.
A i kdybys to vedel, odpovednost toho opilyho ridice tady prece je vzdycky.Ja vim na co narazis.Ze se tomu dalo predejit...
2)Tak uplne vzdycky taky ne.Kdyz pojedes 20kou kolem ostruvku a opilec ti tam skoci, tak ti to policajti neprisijou.Na prechodu na 100%.V miste, kde nema co delat, je to neco jinyho. -
« Re:
Za odpoved zatim neberu nic :))) No a s tim spolujezdcem?Jedina vec na ktery by to zalezelo, by bylo posouzeni ze strany policajtu.Ty si muzes myslet co chces, vyhlaska muze rikat taky co chce, ale kdyz ten polda rekne, ze odpovednej za
ten prestupek ses ty, neexistuje v tomhle state sila, ktera by jeho rozhodnuti
dokazala zvratit! -
« Re: Nesmyslný semafor
Ach jo, tohle se proste tezko vysvetluje. Co je napsano v zakone, popr. ve vyhlasce je v urcitych situacich jedno a vylozene do dusledku se to nebere. Kdyz se Tvoje auto rozjede samo - uplne bez ridice, tak za to taky muzes Ty. Zkratka - teoreticky by se tohle dalo pouzit, ale jedine tak, ze by se to hodilo na nekoho kdo jel v tom aute. Tj. nekdo by to proste odnesl za Tebe. -
« Re: Nesmyslný semafor
Ten semafor bych chápal, to s těmi cyklisty je to ovšem opravdu vymyšleno :-))) A co na motorkách ?? To se taky sestupuje. S tou 50 km. rychlostí v obci to tuším řešili v Plzni tak, že na semaforech svítí zelená, ale pokud se tam auto blíží víc ne ž 50, tak se prostě za trest přepne na červenou :-)))
Já vím, že odpovědný je vždy řidič, ale musí sedět řidič za volantem ??? To je sice zdánlivě nesmysl, ale pokud by člověk v průseru tvrdil, že neřídil on, ale někdo jiný....i když seděl za volantem..... A nebo jinak : pokud bych řídil auto z pozice spolujezdce, tak ho de facto neřídí nikdo, když není nikdo za volantem ?? -
« Nesmyslný semafor
V našem městě je jedna taková jako křižovatka.
Je tam semafor, který má světelně řídit provoz. Přes den to snad tak nějak funguje (i když bych si to dokázal představit i bez toho - v jiném směru se stejnou dopravní situací semafor není, protože by se tam prý nevešel).
Ale v noci. V době asi tak od 23 do 03 hodin, kdy je minimální provoz (v hlavním směru jedno auto za několik minut, ve vedlejším směru 1 - 2 auta za hodinu) a kdy v celém městě svítí blikající oranžová, tak tady ne. Tady je nastaven režim červené ve všech směrech, je to vybaveno nějakými indukčními smyčkami, které reagují na přijíždějící vozidla, a před přijíždějícím autem se rozsvítí zelená. Jednou jsem si dal tu práci, že jsem tam tvrdnul asi od půl jedný do půl druhý v noci s hodikama v ruce a sledoval provoz. Za tu dobu asi 45 procent aut muselo před semaforem na cca 1 vteřinu přibrzdit a vyčkat na zelenou, dalších 45 procent aut projelo v podstatě na červenou a teprve při jejich průjezdu pod semaforem na něm naskakovala oranžová a zelená, no a jen zbývajících 10 procent aut projelo plynule na zelenou. Jak jsem se pak dověděl od kompetentních orgánů, je to proto, že režim naskakování zelené je nastaven na rychlost 50 km/h, která je v obci povolená, a kdo jede 55, má smůlu. Přitom právě v tomto úseku je chodník dost široký, není tam žádný přechod ani není kam přejít, a protisměr je fyzicky oddělen. No není to buzerace?
Další věc, která mi na tom semaforu vadí, je, že ta indukční smyčka nereaguje na kolo. Takže když tam jede v noci cyklista a zrovna nejede žádné auto, má v zásadě dvě možnosti: Buď tam čekat, až v jeho směru nějaké auto pojede (což může být dost dlouho, a navíc je tím uměle vytvářena situace kontaktu cyklisty s autem, zatímco jinak by se vůbec nemuseli potkat). Nebo projet na červenou, a tím se učit nedodržovat dopravní předpisy (a nedodržování předpisů ze strany cyklistů je už tak problém, že není zapotřebí ho ještě podporovat).
Jestli si myslíte, že jsem se nepokoušel na situaci reagovat písemně na DI a poté i přímým jednáním na Odboru dopravy příslušného města, tak tedy pokoušel. Bezvýsledně, pokud za výsledek nepovažuji to, že po skončení jednání mi jeden ze zástupců kompetentního orgánu soukromě doporučil, že pokud nechci porušovat předpisy, mohu před tím semaforem sestoupit z kola, projít kolem semaforu pěšky a za ním zase nasednout a jet dál. Skutečně řešení hodné kompetentního úřadu!
-
« Re:
Kdo ridil je uplne jedno, protoze odpovedny jsi Ty jako ridic a hotovo.
A jeste takove dve male drobnosti na okraj - nekoho by to mohlo zajimat.
1. Kdyz se ozraly ridic vyboura a spolujezdec vedel, ze je ridic opily, tak zpravidla nema na nic narok (odskodneni).
2. Za srazeni chodce muze vzdy ridic (v blizkosti skoly, zastavky, prechodu ap.) a zvirete vzdy zvire (majitel). -
« Bez nadpisu
No fajn, Tome, to je vlastně tato má rubrika v Tvém provedení :-)))) Až budu, nedejbože, nějakou takovou radu potřebovat, tak se ozvu ....kolik bereš za odpověď ?? Ale stejně : když se můj spolujezdec neovládne a se srdceryvným výkřikem strhne volant mého auta na chodník, kde zahlédl svou bývalou učitelku dějepisu, řídil on nebo já ???: :-))) -
« Některým věcem těžko rozumět...
Tak jsem měl včera takové těžké dilema : zapínal jsem si pás až po rozjetí a manželka mi mezitím podržela ( volant :-))) ). Ale napadla mě při tom na první pohled absurdní myšlenka . KDO V TU CHVÍLI ŘÍDÍ AUTO ??? Ten co drží volant nebo plyn ??? Musí sedět řidič na místě vpředu vlevo ?? No asi jo :-))) Ale je to někde napsáno ??? A po jedné nepříjemné výměně názorů s jedním příslušníkem ještě jeden normálnější problémek : Znamená přikázaný směr jízdy před neřízenou křižovatkou rovně automaticky zákaz otáčení ?? Já jsem se tam otočil s tím, že otáčení v křižovatce je možné. A těžce jsem to obhajoval, ale ten policajt byl taky trochu nejistý, tak mě s tím bohorovným " raději jeďte, pane řidiči " nechal odjet....
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
snadny nebude...