HALDEX - A3, S3, TT, Octavia, Golf, Bora, ... - vaše zkušeno
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 10.02.00 07:03
« Re: Haldex
zahajuji téma Haldex v praxi. Včera jsem si vyzvedl můj nový "stříbrný šíp". Zatím jsem natočil jen 250km a bohužel v normálních podmínkách. Nechte mi trochu více času, jedu s tím teď v sobotu na týden na lyže, tak potom jo? k diskusi o přenášení momentu v Haldexu přez olej: pochybuji, je to hydraulický mechanismus, který je typu "zapnuto vypnuto". Viskozita oleje nemůže být tak velká aby přenášela jakýkoliv moment, protože by to mělo vliv na rychlost spojky. Ale koupil jsem zase Škodovku: na podlaze jsem našel jakousi matku (M8) a nefunguje kombinovaná anténa (prodejce mi vnutil anténu co umí i GSM s tím že nejsou poznatky o tom že by měla menší citlivost) a zdá se že buď nechodí vůbec nebo stojí za h... Večer ještě provedu "základní výzkum" jinak je dovolená potichu. -
« Re: magic po třetí !
2kotik: zdielam sice tvoj vrely vztah k panovi Magicovi, ale v tomto ma ozaj pravdu - vo viskoznej spojke sa lamely nedotykaju (iba v extremnych pripadoch), a moment sa prenasa strihanim oleja. Lamely maju zvycajne perforacie kvoli zvyseniu viskozity oleja. -
« Re: pravdivě a fakticky, téměr jako od pramene!!!
to magic: s leasčím lze souhlasit, pokud si slova o polotovaru k Impreze vyložím tak, že to je v podstatě sériově prodávaný skorozávodní auto (tj. nikoli jen sportovní) a ......2) píšeš tu o levných japonských autech - koukni na názory na tématu Subaru, jak je tu předražený... 3) osobně tvrdím, že je proti US cenám v kurzovém přepočtu dražší, ale ve srovnání s cenami v tuzemsku: s VW Passatem, R Safrane, Audi, Saab, Volvo - při srovnatelném typu a výbavě vůbec předražené není.... -
"-- skrytý --" 09.02.00 13:06
« Re: pravdivě a fakticky, téměr jako od pramene!!!
Srovnavat S3 s Imprezou nejde hlavne proto, ze Impreza je polotovar pro soutezni auta sk.A pro rally, kdezto S3 je jenom jakási vyvojová fáze A3. Je pravda, ze treba starsi S2 byla mnohem lepsi v oblasti jizdnich vlastnosti, ale Audi je uz ve sportu prilis dlouho out. Je to skoda, Quattro nebylo sice prvni quattro, ale bylo nejbombastictejsi - staci vzpomenout jak byli vsichni o minuty pomalejsi. Ale to bylo v roce 1981. Subaru pouziva vyvojovou zakladnu britského Prodrivu, kdezto Audi musi vyrobit laciny system adaptabilni pro vice pouziti. Paradoxni je, ze zatimco Impreza GT u nas stoji 998 000 Kă, je S3 skoro o 1/4 milionu drazsi!!! Ale to je specifikum ceskeho trhu: predrazena Nemecka a Spanelska auta, Italska a Japonska za babku (a stejne to nikdo nechce) a Anglicka skoro jakoby neexistovala. To je ale asi dano nasi historii, ktera je s tou germanskou prilis spjata. -
"-- skrytý --" 09.02.00 12:56
« Re: k tomu 1%
Tvoje teorie JE celkem správná. ANO, spojka Haldex u Octavie 4x4 je pri jízde v záberu v pomeru kolem 50/50 (u mnou mereneho auta to bylo cca 54/46, jak v kterem rezimu a podle zateze). Kdyby nemela byt, tak by nefungovala (protoze uz v okamziku rozjezdu se preci moment na hnaci napravu musi o 100% lisit od momentu vlecene napravy. Vetsina casopisu otiskla jenom spatne formulovany vyklad z press-materialu k uvedeni Octavie 4x4. Pri vyraznejsim rozdilu trakci mezi napravami (zatacka vice nez 10%, prazdne kolo, brzdeni, apod) psojka ODPOJUJE zadni napravu pouhym uvolnenim tlaku oleje a v pripade nahle zmeny (napr. rucni brzda) i zvetsenim mezer mezi lamelami. Protoze viskozita oleje v teto spojce neni moc velika, spojka neprenese tocivy moment na hnanou napravu a klouzne. Nedochazi vsak pri tom k treni lamel o sebe. Tento mechanismus je ale presne stejne pouzitelny i opacne - a to k uzavreni mezinapravoveho diferencialu - jak to pouziva Audi. Oproti bezne viskozni spojce pracujici pouze na principu vnitrni viskozity oleje je vsak Haldex v nevyhode, protze je vyrazne pomalejsi. Proto Audi TT Quattro ani zdaleka nedosahuje takovych kvalit, jako treba Quattro S2. Je tam totiz prilis dlouha doba mezi uzavrenim diferaku a tim jsou jizdni vlastnosti ponekud necitelne. -
« Re: k tomu 1%
2maxipes: zda sa, ze tomu rozumies az moc dobre :-))
Samozrejme tak, ako som to napisal, je to donebavolajuca hlupost. Este raz a pomaly, nech sa zase neseknem :-)
Spojka je stale v zabere, vstupny aj vystupny hriadel sa na rovine otaca rovnako. Ale pri kazdom natoceni volantu (ozaj kazdom), sa spojka zacne preklzovat. A kedze je stale v zabere, lamely sa o seba tru este aj do doby, kym axialne cerpadlo zacne pracovat (samozrejme aj potom, iba ak by sa spojka zopla uplne). Opat opakujem - pri kazdomnatoceni volantu, ked si skusi sledovat, kolko casu ides ozaj rovno, najma v meste toho vela nebude. Takze - podla mna - je toho na tu spojku dost.
Aby bolo jasne - toto je moja teoria, resp. takto to vidim ja. Zjavne nie je spravna - pokial je ozaj spojka trvalo v 1%-nom zabere, bude tam nejaky figel, alebo je niekde v mojej uvahe chyba. Ale zaujimalo by ma, kde. -
« k tomu 1%
to wavrik - Moc tomu nerozumim (zrejme patrim spise do rubriky "jeden typek povidal"), ale proc myslis ze pro neustaly prenos alespon jednoho procenta vykonu by musela spojka neustale prokluzovat - podle me by pri stejnych otackach obou naprav prokluzovat nemusela (nemela by proc) a fungovalo by to jako takova velice volna (s promenlivou volnosti) mechanicka viscospojka - jestli placam moc velky blbosti, tak mi moc nenadavejte :-) -
« Re: pravdivě a fakticky, téměr jako od pramene!!!
Haldex je KATASTROFA. Řídil jsem Audi S3 (samozřejmě sériově s Haldexem) a to auto bylo v mezních situacích, které nastávaly poměrně často a brzo dost nepředvídatelné, pokud se Vám v levotočivé zatáčce zapne zničeho nic zadní náhon, s autem to dost rozhodí a člověk neví co to udělá. Oproti tomu (například) Subaru Impreza GT (také jsem s ní jezdil) je zcela transparentní a svopje meze má MNOHEM dále než hračky s Haldexem. -
« pravdivě a fakticky, téměr jako od pramene!!!
Sem prosím pište, jaké jsou vaše osobní zkušenosti s těmito vozy (napište také, s čím to porovnáváte), jaké jste získali pokud zaručené informace atd. Jde mi o to, abychom společně s níže uvedeným tematem rozlišily výmysly, a skutečnosti, kterrých se můžeme držet jako že to úplná pravda a z toho můžeme vyvodit související další skutečnosti (kooperace VW a Porsche s Hakdexem)