HALDEX - A3, S3, TT, Octavia, Golf, Bora, ... - vaše zkušeno
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: k tomu 1%
ad 1) Přesně tak. Zajděte se zeptat k Emilu Freyovi kolik aut si u nich kupují cizici.
Proč si přidělávat práci reexportem kdyby u nás bylo Subaru předražené.
ad 2) Potvrzuji níže napsané, pokud v Impreze přeženete zatáčku a šlápnete na brzdu začne se
sunout zadek dopředu. Co s tím?
Nevíte někdo kde se dají sehnat informace o viskospojce, samosvorném dif. atd?
-
« Re: k tomu 1%
2magic: Alfa 164 Q4 nemala medzinapravovy difak, tam bola ovladana viskospojka, ziadny diferencial. Bolo to jedno z mojich prvych aut, a tu spojku som rozmlatil na maderu, takze okrem kinematickych schem a rezov som to mal aj baj ocko, a skutocne tam ziadny difak nebol. -
"-- skrytý --" 10.02.00 20:04
« Re: MOMENT
Omlouvam se za tu nestydatou teorii, ale sam vidis, ze nekdy to bez ni nejde. V praxi jsem s Octavii 4x4 najezdil jenom par stovek kilometru a prakticke dojmy jsou tyto: kolega Fiala ze Sveta Motoru psal o tom, jak projizdel s Octavii 4x4 zatacky jako Makinen. To je ale blbost. Vzhledem k absenci uzaverek mezinapravoveho a zadniho diferaku to nejde ani teoreticky ani ve skutecnosti. Fakt ale je, ze kdyz chces auto otocit na rucni brzdu, tak neklade vubec zadny odpor (u vetsiny aut 4x4 to nejde - auto se hrne jak sane) a krasne se pretoci. Rovnez podbrzdeni v zatacce si necha libit jako predek, ale lip reaguje na vyjezdu. Jak pridas, tak citis, ze te to auto preci jen mnohem vic poslouchá. Nehrne se rovne jako predkova Octavia. Bohuzel, TDI 90 koni s tim autem moc necvici, ale jezdit se s tim celkem da. Rekl bych, ze je to urcite lepsi nez predek samotny, to auto je jistejsi a lip jde za volantem, ale permanentnimu quattru se pochopitelne rovnat nemuze. Ale ono se cenove ani nerovna. -
"-- skrytý --" 10.02.00 19:46
« Re: pravdivě a fakticky, téměr jako od pramene!!!
Zdravim pohodu,
asi jsem to nenapsal dobre, ale mel jsem na mysli fakt, ze Impreza GT za 998 000 je prakticky zadarmo vzhledem k cenam aut, ktera uvadis. Uvazime-li nakldy na vyvoj hlavne prevodneho ustroji (u absolutne top firmy na svete) a jizdni vykony Subaru a srovname treba prave s S3 nebo TT quattro tak je prekvapive, ze Subaru je vyrazne levnejsi. Ale to neni prvni a jediny pripad neadekvatni ceny. Fakt je, ze Subaru je oproti jinym vlastne nova znacka, ale zase ma statisticky nejmensi poruchovost a vynikajici jizdni dynamiku. -
"-- skrytý --" 10.02.00 19:29
« Re: k tomu 1%
Zmerit hodnotu tociveho momentu, prenaseneho na jednotliva kola lze v teto republice - pokud vim - pouze v Auto Jarov v Praze. Tam odtud rovnez pochazeji moje namerene hodnoty. Kazdy si tu muze zmerit vykon, prubeh tociveho momentu i ztratovy vykon prevodneho ustroji za asi 900 Kc +/-autobus. K pomeru prenaseneho tociveho momentu: z toho, co jsem uvedl melo vyplynout, ze zadni naprava je u spojky Haldex hnana prostrednictvim tlaku a vnitrni viskozity oleje mezi rozevirajicimi se lamelami. A protoze ztraty celeho systemu nemohou byt nula nebo dokonce zaporne, neni mozno prenaset na zadni napravu 50 procent tociveho momentu nebo dokonce vice. To by potom bylo Perpettum Mobile. Takove deleni tociveho momentu (konkretne 56/44 a pozdeji 47/53) mela napr. Lancia Delta Integrale, ale to bylo udelano jinak: mezinapravovy diferencial nemel shodne stredove kruznice ozubeni a ani shodny pocet zubu; tim byl dan rozdilny pomer toc. momentu na predni nebo zadni napravu. Tento mezinapr. dif. byl vybaven klasickou viskozni spojkou, ktera pouze a jenom vnitrni viskozitou oleje zabranila prokluzu jednech lamel oproti druhym o vice nez 54% a tak "zamkla" tento dif. Stejnou viskospojku pouzivala i Alfa 155 Q4 a 164 Q4, ale ty mely mezinapravovy dif. planetovy a cely tento system byl umisten genialne az u zadni napravy. Vsechna tato auta navic mela vzadu snekovy dif. Torsen. ktery je genialnim amrickym pocinem: pri prudke akceleraci nebo deceleraci se zpozdenim nad 7,8 m/s na2 (zase jak kdy podle zateze a aktualnich adheznich podminek) ma omezeni svornosti kolem 90%, za ostatnich podminek jen 45%. Audi pouzivala treba u S2 (a mam pocit, ze u S4 jeste pouziva - ale nechci lhat) tento diferak jako mezinapravovy, coz sice zvetsuje nedotacivost na vyjezdu ze zatacky, ale zamezuje razantni pretacivosti pri brzdeni v zatacce. Auto potom neni zdaleka tak "ostre" jako napr. Delta, a ani se treba neumi tocit na miste kolem sve osy (jako Delta), ale je mnohem klidnejsi a civilnejsi. Pro bezny provoz se lepe vede. -
« MOMENT
Jako zakladatel tohoto tématu vám děkuji za všechny příspěvky, ale musím zasáhnout - DOHADY A DOMNĚNKY O ŘÁDEK JINDE PROSÍM, BYL BYCH RÁD, KDYBY SE ZDE STŘÁDALY POUZE ZKUŠENOSTI A ZARUČENÉ INFORMACE O VŠECH VOZECH S VW hALDEX (A3 Q, S3, TT Q, Oct. 4x4, Golf 4 M., Leon 4x4, ...). Otevřenou diskusi o názorech a domněnkách vedte prosím (tím se Vás všech nechci v žádnem případě dotknout!!! o řádek jinde. Proto tam je pro větší přehlednost zřízen. děkuji - -
"-- skrytý --" 10.02.00 07:12
« Re: k tomu 1%
to wawrik: nesmíme zapomínat na to, že pracovní tlak hydrauliky je udržován ještě elektrickým čerpadlem, tj. zapnu klíček a mám tlak, takový, aby byla spojka schopna pracovat i při rozjezdu. Dále je tam hydr. ventil, který spojku sepne až je tam takový tlak, který lamely stlačí bez většího prokluzu. Je to moje instinktivní úvaha. Tel. číslo na borce, který to v MB spáchal jsem někde zabordelil a zatím jsem neměl čas se k němu proboxovat. ča LN -
"-- skrytý --" 10.02.00 07:03
« Re: Haldex
zahajuji téma Haldex v praxi. Včera jsem si vyzvedl můj nový "stříbrný šíp". Zatím jsem natočil jen 250km a bohužel v normálních podmínkách. Nechte mi trochu více času, jedu s tím teď v sobotu na týden na lyže, tak potom jo? k diskusi o přenášení momentu v Haldexu přez olej: pochybuji, je to hydraulický mechanismus, který je typu "zapnuto vypnuto". Viskozita oleje nemůže být tak velká aby přenášela jakýkoliv moment, protože by to mělo vliv na rychlost spojky. Ale koupil jsem zase Škodovku: na podlaze jsem našel jakousi matku (M8) a nefunguje kombinovaná anténa (prodejce mi vnutil anténu co umí i GSM s tím že nejsou poznatky o tom že by měla menší citlivost) a zdá se že buď nechodí vůbec nebo stojí za h... Večer ještě provedu "základní výzkum" jinak je dovolená potichu. -
« Re: magic po třetí !
2kotik: zdielam sice tvoj vrely vztah k panovi Magicovi, ale v tomto ma ozaj pravdu - vo viskoznej spojke sa lamely nedotykaju (iba v extremnych pripadoch), a moment sa prenasa strihanim oleja. Lamely maju zvycajne perforacie kvoli zvyseniu viskozity oleja. -
« Re: pravdivě a fakticky, téměr jako od pramene!!!
to magic: s leasčím lze souhlasit, pokud si slova o polotovaru k Impreze vyložím tak, že to je v podstatě sériově prodávaný skorozávodní auto (tj. nikoli jen sportovní) a ......2) píšeš tu o levných japonských autech - koukni na názory na tématu Subaru, jak je tu předražený... 3) osobně tvrdím, že je proti US cenám v kurzovém přepočtu dražší, ale ve srovnání s cenami v tuzemsku: s VW Passatem, R Safrane, Audi, Saab, Volvo - při srovnatelném typu a výbavě vůbec předražené není.... -
"-- skrytý --" 09.02.00 13:06
« Re: pravdivě a fakticky, téměr jako od pramene!!!
Srovnavat S3 s Imprezou nejde hlavne proto, ze Impreza je polotovar pro soutezni auta sk.A pro rally, kdezto S3 je jenom jakási vyvojová fáze A3. Je pravda, ze treba starsi S2 byla mnohem lepsi v oblasti jizdnich vlastnosti, ale Audi je uz ve sportu prilis dlouho out. Je to skoda, Quattro nebylo sice prvni quattro, ale bylo nejbombastictejsi - staci vzpomenout jak byli vsichni o minuty pomalejsi. Ale to bylo v roce 1981. Subaru pouziva vyvojovou zakladnu britského Prodrivu, kdezto Audi musi vyrobit laciny system adaptabilni pro vice pouziti. Paradoxni je, ze zatimco Impreza GT u nas stoji 998 000 Kă, je S3 skoro o 1/4 milionu drazsi!!! Ale to je specifikum ceskeho trhu: predrazena Nemecka a Spanelska auta, Italska a Japonska za babku (a stejne to nikdo nechce) a Anglicka skoro jakoby neexistovala. To je ale asi dano nasi historii, ktera je s tou germanskou prilis spjata.