HALDEX - A3, S3, TT, Octavia, Golf, Bora, ... - vaše zkušeno
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
Pro AlesK: To je přece paráda. Subaru nemá omezovač brzd. výkonu na zadní nápravě, ale má ho nastavený napevno a to tak, že se skutečně přetáčí a to i s ABS (to hlavně u Turba a u Legacy) jinak ABS u Imprez (1.6 a 2.0) je nejhorší součást toho auta. Nauč se s tím zacházet a už nebudeš chtít nic jiného. Pro všechny: Zajímalo by mě, kdo znáte Subaru a jezdil jste s Haldexem, napište dojmy - rozdíly (horší, nebo snad lepší), nebo jak se projevuje absence stálého 4x4. Díky. P.S. Stařičké Subaru 1800 Turbo (85-90) mělo mezinápravový dif. úplně volný se 100% el. uzávěrkou a s tím jsem si užil na sněhu legrace naprosto nejvíc. Přetáčivost vždy a všude - a ještě se dal dokoupit dozadu samosvorný (ne viskospojka) dif., který fungoval zajímavě - když se zvedly zadní kola a zatočilo se jedním, tak druhé se točilo stejně rychle stejným směrem! -
« Vsem
Netankujte 30. dubna 2000 ! ! !
Přečtěte si prosím tuto zprávu a předejte ji dále, mohla by se z ní stát geniální akce, pokud budou všichni spolupracovat!
Toto je protestní akce proti stále stoupajícím cenám pohonných hmot!
Neustále stoupající ceny pohonných hmot, získávají pomalu zastrašující rozměry.
Je nejvyšší čas na reakci postižených.
Celosvětově stoupají ceny pohonných hmot neakceptovatelným způsobem, I když jsou miliony barelů v zásobě. Nyní se rozhodli ropní producenti snížit svou produkci o dva miliony barelů denně, aby vyhnali ceny uměle nahoru.
Všichni postižení jsou nutně vyzváni k protitahu.
Rozhodující den je 30. dubna 2000.
Pokud tento dne nebude nikde tankováno, nemůže si trh této skutečnosti nepovšimnout.
Musíme si povšimnout toho, že máme moc; měli bysme ji jen použít. Dnešní moderní komunikační prostředky umožňují informovat o této akci ve velice krátké době obrovské množství lidí.
Tankujte před, nebo po 30. dubnu 2000, ale:
NETANKUJTE 30. DUBNA 2000 ŽÁDNÉ POHONNÉ HMOTY!!!
Tato akce je nutná proto, aby pár miliónů lidí ukázalo ropným multimiliardářům, že se jím přejídá neustálé placení čím dál více peněz za pohonné hmoty a mají toho tak akorát po krk.
Spolupracujte!!! Předávejte tuto zprávu dále!!! Pošlete tuto informaci svým přátelům a známým. Pomožte udělat z 30. dubna 2000 nezapomenutelný den!
Děkuji
----------------------------------------… /> Originál této zprávy byl doručen z Německa, kde se plánuje úplně stejná akce ve stejný den. (a určitě nezůstane jenom u Německa...)
---
Příchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG ([odkaz]
Verze: 6.0.121 / Virová báze: 58 - datum vydání: 31.1.2000
----------------------------------------… /> -
« Re: Paralela
Windowsy jsem nedělal já. Původně jsem měl dělat DOS, ale zrovna když mi volal šéf IBM, tak jsem byl na rybách a neměl na něj čas :-)
Těm technickej věcem tolik nerozumím a tak se do hlubší debaty nebudu pouštět. Přesto mi připadá nestandardní opravovat něco něčím, tím spíš, že u TT to bylo až po bouračkách.
Já osobně jsem program opravil a cítím vnitřní uspokojení. Jenom mi to nikdo nezaplatí ... A o tom to asi právě je.
-
« Re: Paralela
2AlesK: Tak ty si programoval windowsy... :-))
K tym paralelam - no a? Ked nieco nefunguje podla nasich predstav, pridame korekcne a pomocne systemy. Nevidim nic zle na tom, ze niecim eliminujes vrodene chyby systemu, ktory ma oproti inym svoje vyhody aj nevyhody. Navyse v pripade Haldexu a EDS tvoje prirovnanie trochu kriva, nemyslim si, ze tam je EDS preto, lebo Haldex chybuje. To je to iste, akoby si tvrdil, ze viskospojka u Subaru opravuje chyby klasickeho volneho diferencialu, ktory Subaru pouziva aj ako medzinapravovy difak. Ma do bodky tu istu funkciu uzavierky ako EDS pri Haldexe.
Mimochodom, preco si myslis, ze Haldex nepracoval tak, ako tvorcovia ocakavali? Snad si nemyslis, ze od medzinapravovej spojky chceli, aby uzatvarala napravovy diferencial? :-O -
« Paralela
Včera jsem narazil na myšlenku, díky níž jsem se osmělil vytáhnout toto
téma z archívu.
Potřeboval jsem upravit něco na prográmku, který jsem psal kdysi, když
jsem se ještě programováním živil. Tam jsem našel tuto obezličku:
Do programu se zadala data a vypadl výsledek. Věděl jsem, že výsledkem
je číslo v rozmezí od 0 do 10. Jenomže z programu pořád padaly výsledky
mezi 0 a 20. Co s tím? Program byl složitej a nechtělo se mi hledat chybu.
Tak jsem to tehdy vyřešil tak, že jsem na konec programu přidal procedůrku,
která výsledek vydělila dvěma :-)
A teď pár paralel
Nepracuje Haldex tak jak jsme původně očekávali? Udělá občas chybu? No tak
přidáme EDS a přibrzdíme pravé zadní kolo ...
Má Mercedes "A" vysoko položený těžiště? No tak přibrzdíme levé přední kolo ...
Uf... A je to... A ušetřené peníze dáme do reklamy ...
-
« Re: k tomu 1%
ad 1) Přesně tak. Zajděte se zeptat k Emilu Freyovi kolik aut si u nich kupují cizici.
Proč si přidělávat práci reexportem kdyby u nás bylo Subaru předražené.
ad 2) Potvrzuji níže napsané, pokud v Impreze přeženete zatáčku a šlápnete na brzdu začne se
sunout zadek dopředu. Co s tím?
Nevíte někdo kde se dají sehnat informace o viskospojce, samosvorném dif. atd?
-
« Re: k tomu 1%
2magic: Alfa 164 Q4 nemala medzinapravovy difak, tam bola ovladana viskospojka, ziadny diferencial. Bolo to jedno z mojich prvych aut, a tu spojku som rozmlatil na maderu, takze okrem kinematickych schem a rezov som to mal aj baj ocko, a skutocne tam ziadny difak nebol. -
"-- skrytý --" 10.02.00 20:04
« Re: MOMENT
Omlouvam se za tu nestydatou teorii, ale sam vidis, ze nekdy to bez ni nejde. V praxi jsem s Octavii 4x4 najezdil jenom par stovek kilometru a prakticke dojmy jsou tyto: kolega Fiala ze Sveta Motoru psal o tom, jak projizdel s Octavii 4x4 zatacky jako Makinen. To je ale blbost. Vzhledem k absenci uzaverek mezinapravoveho a zadniho diferaku to nejde ani teoreticky ani ve skutecnosti. Fakt ale je, ze kdyz chces auto otocit na rucni brzdu, tak neklade vubec zadny odpor (u vetsiny aut 4x4 to nejde - auto se hrne jak sane) a krasne se pretoci. Rovnez podbrzdeni v zatacce si necha libit jako predek, ale lip reaguje na vyjezdu. Jak pridas, tak citis, ze te to auto preci jen mnohem vic poslouchá. Nehrne se rovne jako predkova Octavia. Bohuzel, TDI 90 koni s tim autem moc necvici, ale jezdit se s tim celkem da. Rekl bych, ze je to urcite lepsi nez predek samotny, to auto je jistejsi a lip jde za volantem, ale permanentnimu quattru se pochopitelne rovnat nemuze. Ale ono se cenove ani nerovna. -
"-- skrytý --" 10.02.00 19:46
« Re: pravdivě a fakticky, téměr jako od pramene!!!
Zdravim pohodu,
asi jsem to nenapsal dobre, ale mel jsem na mysli fakt, ze Impreza GT za 998 000 je prakticky zadarmo vzhledem k cenam aut, ktera uvadis. Uvazime-li nakldy na vyvoj hlavne prevodneho ustroji (u absolutne top firmy na svete) a jizdni vykony Subaru a srovname treba prave s S3 nebo TT quattro tak je prekvapive, ze Subaru je vyrazne levnejsi. Ale to neni prvni a jediny pripad neadekvatni ceny. Fakt je, ze Subaru je oproti jinym vlastne nova znacka, ale zase ma statisticky nejmensi poruchovost a vynikajici jizdni dynamiku. -
"-- skrytý --" 10.02.00 19:29
« Re: k tomu 1%
Zmerit hodnotu tociveho momentu, prenaseneho na jednotliva kola lze v teto republice - pokud vim - pouze v Auto Jarov v Praze. Tam odtud rovnez pochazeji moje namerene hodnoty. Kazdy si tu muze zmerit vykon, prubeh tociveho momentu i ztratovy vykon prevodneho ustroji za asi 900 Kc +/-autobus. K pomeru prenaseneho tociveho momentu: z toho, co jsem uvedl melo vyplynout, ze zadni naprava je u spojky Haldex hnana prostrednictvim tlaku a vnitrni viskozity oleje mezi rozevirajicimi se lamelami. A protoze ztraty celeho systemu nemohou byt nula nebo dokonce zaporne, neni mozno prenaset na zadni napravu 50 procent tociveho momentu nebo dokonce vice. To by potom bylo Perpettum Mobile. Takove deleni tociveho momentu (konkretne 56/44 a pozdeji 47/53) mela napr. Lancia Delta Integrale, ale to bylo udelano jinak: mezinapravovy diferencial nemel shodne stredove kruznice ozubeni a ani shodny pocet zubu; tim byl dan rozdilny pomer toc. momentu na predni nebo zadni napravu. Tento mezinapr. dif. byl vybaven klasickou viskozni spojkou, ktera pouze a jenom vnitrni viskozitou oleje zabranila prokluzu jednech lamel oproti druhym o vice nez 54% a tak "zamkla" tento dif. Stejnou viskospojku pouzivala i Alfa 155 Q4 a 164 Q4, ale ty mely mezinapravovy dif. planetovy a cely tento system byl umisten genialne az u zadni napravy. Vsechna tato auta navic mela vzadu snekovy dif. Torsen. ktery je genialnim amrickym pocinem: pri prudke akceleraci nebo deceleraci se zpozdenim nad 7,8 m/s na2 (zase jak kdy podle zateze a aktualnich adheznich podminek) ma omezeni svornosti kolem 90%, za ostatnich podminek jen 45%. Audi pouzivala treba u S2 (a mam pocit, ze u S4 jeste pouziva - ale nechci lhat) tento diferak jako mezinapravovy, coz sice zvetsuje nedotacivost na vyjezdu ze zatacky, ale zamezuje razantni pretacivosti pri brzdeni v zatacce. Auto potom neni zdaleka tak "ostre" jako napr. Delta, a ani se treba neumi tocit na miste kolem sve osy (jako Delta), ale je mnohem klidnejsi a civilnejsi. Pro bezny provoz se lepe vede. -
« MOMENT
Jako zakladatel tohoto tématu vám děkuji za všechny příspěvky, ale musím zasáhnout - DOHADY A DOMNĚNKY O ŘÁDEK JINDE PROSÍM, BYL BYCH RÁD, KDYBY SE ZDE STŘÁDALY POUZE ZKUŠENOSTI A ZARUČENÉ INFORMACE O VŠECH VOZECH S VW hALDEX (A3 Q, S3, TT Q, Oct. 4x4, Golf 4 M., Leon 4x4, ...). Otevřenou diskusi o názorech a domněnkách vedte prosím (tím se Vás všech nechci v žádnem případě dotknout!!! o řádek jinde. Proto tam je pro větší přehlednost zřízen. děkuji - -
"-- skrytý --" 10.02.00 07:12
« Re: k tomu 1%
to wawrik: nesmíme zapomínat na to, že pracovní tlak hydrauliky je udržován ještě elektrickým čerpadlem, tj. zapnu klíček a mám tlak, takový, aby byla spojka schopna pracovat i při rozjezdu. Dále je tam hydr. ventil, který spojku sepne až je tam takový tlak, který lamely stlačí bez většího prokluzu. Je to moje instinktivní úvaha. Tel. číslo na borce, který to v MB spáchal jsem někde zabordelil a zatím jsem neměl čas se k němu proboxovat. ča LN