HALDEX - A3, S3, TT, Octavia, Golf, Bora, ... - vaše zkušeno

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse


  • 00 Reagovat !

    foto

    06.01.2000  14:35

    pravdivě a fakticky, téměr jako od pramene!!!

    Sem prosím pište, jaké jsou vaše osobní zkušenosti s těmito vozy (napište také, s čím to porovnáváte), jaké jste získali pokud zaručené informace atd. Jde mi o to, abychom společně s níže uvedeným tematem rozlišily výmysly, a skutečnosti, kterrých se můžeme držet jako že to úplná pravda a z toho můžeme vyvodit související další skutečnosti (kooperace VW a Porsche s Hakdexem)
    • 00 Reagovat !

      foto

      06.01.2000  14:57

      « Re: pravdivě a fakticky, téměr jako od pramene!!!

      Haldex je KATASTROFA. Řídil jsem Audi S3 (samozřejmě sériově s Haldexem) a to auto bylo v mezních situacích, které nastávaly poměrně často a brzo dost nepředvídatelné, pokud se Vám v levotočivé zatáčce zapne zničeho nic zadní náhon, s autem to dost rozhodí a člověk neví co to udělá. Oproti tomu (například) Subaru Impreza GT (také jsem s ní jezdil) je zcela transparentní a svopje meze má MNOHEM dále než hračky s Haldexem.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 09.02.2000  13:06

        « Re: pravdivě a fakticky, téměr jako od pramene!!!

        Srovnavat S3 s Imprezou nejde hlavne proto, ze Impreza je polotovar pro soutezni auta sk.A pro rally, kdezto S3 je jenom jakási vyvojová fáze A3. Je pravda, ze treba starsi S2 byla mnohem lepsi v oblasti jizdnich vlastnosti, ale Audi je uz ve sportu prilis dlouho out. Je to skoda, Quattro nebylo sice prvni quattro, ale bylo nejbombastictejsi - staci vzpomenout jak byli vsichni o minuty pomalejsi. Ale to bylo v roce 1981. Subaru pouziva vyvojovou zakladnu britského Prodrivu, kdezto Audi musi vyrobit laciny system adaptabilni pro vice pouziti. Paradoxni je, ze zatimco Impreza GT u nas stoji 998 000 Kă, je S3 skoro o 1/4 milionu drazsi!!! Ale to je specifikum ceskeho trhu: predrazena Nemecka a Spanelska auta, Italska a Japonska za babku (a stejne to nikdo nechce) a Anglicka skoro jakoby neexistovala. To je ale asi dano nasi historii, ktera je s tou germanskou prilis spjata.
        • 00 Reagovat !

          foto

          09.02.2000  14:15

          « Re: pravdivě a fakticky, téměr jako od pramene!!!

          to magic: s leasčím lze souhlasit, pokud si slova o polotovaru k Impreze vyložím tak, že to je v podstatě sériově prodávaný skorozávodní auto (tj. nikoli jen sportovní) a ......2) píšeš tu o levných japonských autech - koukni na názory na tématu Subaru, jak je tu předražený... 3) osobně tvrdím, že je proti US cenám v kurzovém přepočtu dražší, ale ve srovnání s cenami v tuzemsku: s VW Passatem, R Safrane, Audi, Saab, Volvo - při srovnatelném typu a výbavě vůbec předražené není....
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 10.02.2000  19:46

            « Re: pravdivě a fakticky, téměr jako od pramene!!!

            Zdravim pohodu,
            asi jsem to nenapsal dobre, ale mel jsem na mysli fakt, ze Impreza GT za 998 000 je prakticky zadarmo vzhledem k cenam aut, ktera uvadis. Uvazime-li nakldy na vyvoj hlavne prevodneho ustroji (u absolutne top firmy na svete) a jizdni vykony Subaru a srovname treba prave s S3 nebo TT quattro tak je prekvapive, ze Subaru je vyrazne levnejsi. Ale to neni prvni a jediny pripad neadekvatni ceny. Fakt je, ze Subaru je oproti jinym vlastne nova znacka, ale zase ma statisticky nejmensi poruchovost a vynikajici jizdni dynamiku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.2000  15:41

    akt.

  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.2000  13:02

    +

    Objednal jsem si zkušební jízdu přes inet se Škodou Octavia Combi 4x4, tak uvidíme, jestli to vyjde a když jo, tak jaky podmínky budou k jízdě a když dobrý, tak jaký ten haldex bude...!
    • 00 Reagovat !

      foto

      07.02.2000  16:56

      « haldex

      to víte, že haldex na rozdíl od mezinápravových spojek u ostatních automobilek (honda CRV apod.) vždy přenáši alespoň 1% točivého momentu, že se zadní nikdy "nevezou"! Je to tak.
      • 00 Reagovat !

        foto

        08.02.2000  08:11

        « Re: haldex

        2kotik: aj ja som nieco take pocul, ale... To by znamenalo, ze ta lamelova spojka je cely cas v presmyku, nechce sa mi verit, ze by to lamely vydrzali. V com je figel?
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 08.02.2000  10:47

          « Re: haldex

          čau pánové, odkud to máte? Já to taky nechápu, ale pokusím se zjistit z MB. PS: zítra si jedu pro svůj "nový stříbrný šíp 4x4", držte palce čau LN
        • 00 Reagovat !

          foto

          08.02.2000  14:09

          « k tomu 1%

          to wavrik - Moc tomu nerozumim (zrejme patrim spise do rubriky "jeden typek povidal"), ale proc myslis ze pro neustaly prenos alespon jednoho procenta vykonu by musela spojka neustale prokluzovat - podle me by pri stejnych otackach obou naprav prokluzovat nemusela (nemela by proc) a fungovalo by to jako takova velice volna (s promenlivou volnosti) mechanicka viscospojka - jestli placam moc velky blbosti, tak mi moc nenadavejte :-)
          • 00 Reagovat !

            foto

            09.02.2000  09:25

            « Re: k tomu 1%

            2maxipes: zda sa, ze tomu rozumies az moc dobre :-))


            Samozrejme tak, ako som to napisal, je to donebavolajuca hlupost. Este raz a pomaly, nech sa zase neseknem :-)


            Spojka je stale v zabere, vstupny aj vystupny hriadel sa na rovine otaca rovnako. Ale pri kazdom natoceni volantu (ozaj kazdom), sa spojka zacne preklzovat. A kedze je stale v zabere, lamely sa o seba tru este aj do doby, kym axialne cerpadlo zacne pracovat (samozrejme aj potom, iba ak by sa spojka zopla uplne). Opat opakujem - pri kazdomnatoceni volantu, ked si skusi sledovat, kolko casu ides ozaj rovno, najma v meste toho vela nebude. Takze - podla mna - je toho na tu spojku dost.


            Aby bolo jasne - toto je moja teoria, resp. takto to vidim ja. Zjavne nie je spravna - pokial je ozaj spojka trvalo v 1%-nom zabere, bude tam nejaky figel, alebo je niekde v mojej uvahe chyba. Ale zaujimalo by ma, kde.

            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 09.02.2000  12:56

              « Re: k tomu 1%

              Tvoje teorie JE celkem správná. ANO, spojka Haldex u Octavie 4x4 je pri jízde v záberu v pomeru kolem 50/50 (u mnou mereneho auta to bylo cca 54/46, jak v kterem rezimu a podle zateze). Kdyby nemela byt, tak by nefungovala (protoze uz v okamziku rozjezdu se preci moment na hnaci napravu musi o 100% lisit od momentu vlecene napravy. Vetsina casopisu otiskla jenom spatne formulovany vyklad z press-materialu k uvedeni Octavie 4x4. Pri vyraznejsim rozdilu trakci mezi napravami (zatacka vice nez 10%, prazdne kolo, brzdeni, apod) psojka ODPOJUJE zadni napravu pouhym uvolnenim tlaku oleje a v pripade nahle zmeny (napr. rucni brzda) i zvetsenim mezer mezi lamelami. Protoze viskozita oleje v teto spojce neni moc velika, spojka neprenese tocivy moment na hnanou napravu a klouzne. Nedochazi vsak pri tom k treni lamel o sebe. Tento mechanismus je ale presne stejne pouzitelny i opacne - a to k uzavreni mezinapravoveho diferencialu - jak to pouziva Audi. Oproti bezne viskozni spojce pracujici pouze na principu vnitrni viskozity oleje je vsak Haldex v nevyhode, protze je vyrazne pomalejsi. Proto Audi TT Quattro ani zdaleka nedosahuje takovych kvalit, jako treba Quattro S2. Je tam totiz prilis dlouha doba mezi uzavrenim diferaku a tim jsou jizdni vlastnosti ponekud necitelne.
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 09.02.2000  13:14

                « Re: k tomu 1%

                P.S. protoze viskozita oleje neni nikdy nula, dochazi k minimalnimu prenosu momentu i v pripade uplneho rozpojeni.
              • 00 Reagovat !

                foto

                09.02.2000  14:17

                « Re: k tomu 1%

                2magic: prosim prosim, osvetli mi, ako si meral rozvod vykonu na jednotlive kolesa? A ako si simuloval zmenu trakcnych podmienok? A za akych podmienok bol pomer vykonu na prednu:zadnu napravu 46:54, ci kolko si to "nameral"?
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  09.02.2000  14:19

                  « Re: k tomu 1%

                  46:54, samozrejme, nie naopak.


                  Asi by som mal konecne po sebe zacat citat :-)

                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 10.02.2000  19:29

                  « Re: k tomu 1%

                  Zmerit hodnotu tociveho momentu, prenaseneho na jednotliva kola lze v teto republice - pokud vim - pouze v Auto Jarov v Praze. Tam odtud rovnez pochazeji moje namerene hodnoty. Kazdy si tu muze zmerit vykon, prubeh tociveho momentu i ztratovy vykon prevodneho ustroji za asi 900 Kc +/-autobus. K pomeru prenaseneho tociveho momentu: z toho, co jsem uvedl melo vyplynout, ze zadni naprava je u spojky Haldex hnana prostrednictvim tlaku a vnitrni viskozity oleje mezi rozevirajicimi se lamelami. A protoze ztraty celeho systemu nemohou byt nula nebo dokonce zaporne, neni mozno prenaset na zadni napravu 50 procent tociveho momentu nebo dokonce vice. To by potom bylo Perpettum Mobile. Takove deleni tociveho momentu (konkretne 56/44 a pozdeji 47/53) mela napr. Lancia Delta Integrale, ale to bylo udelano jinak: mezinapravovy diferencial nemel shodne stredove kruznice ozubeni a ani shodny pocet zubu; tim byl dan rozdilny pomer toc. momentu na predni nebo zadni napravu. Tento mezinapr. dif. byl vybaven klasickou viskozni spojkou, ktera pouze a jenom vnitrni viskozitou oleje zabranila prokluzu jednech lamel oproti druhym o vice nez 54% a tak "zamkla" tento dif. Stejnou viskospojku pouzivala i Alfa 155 Q4 a 164 Q4, ale ty mely mezinapravovy dif. planetovy a cely tento system byl umisten genialne az u zadni napravy. Vsechna tato auta navic mela vzadu snekovy dif. Torsen. ktery je genialnim amrickym pocinem: pri prudke akceleraci nebo deceleraci se zpozdenim nad 7,8 m/s na2 (zase jak kdy podle zateze a aktualnich adheznich podminek) ma omezeni svornosti kolem 90%, za ostatnich podminek jen 45%. Audi pouzivala treba u S2 (a mam pocit, ze u S4 jeste pouziva - ale nechci lhat) tento diferak jako mezinapravovy, coz sice zvetsuje nedotacivost na vyjezdu ze zatacky, ale zamezuje razantni pretacivosti pri brzdeni v zatacce. Auto potom neni zdaleka tak "ostre" jako napr. Delta, a ani se treba neumi tocit na miste kolem sve osy (jako Delta), ale je mnohem klidnejsi a civilnejsi. Pro bezny provoz se lepe vede.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    11.02.2000  09:22

                    « Re: k tomu 1%

                    2magic: Alfa 164 Q4 nemala medzinapravovy difak, tam bola ovladana viskospojka, ziadny diferencial. Bolo to jedno z mojich prvych aut, a tu spojku som rozmlatil na maderu, takze okrem kinematickych schem a rezov som to mal aj baj ocko, a skutocne tam ziadny difak nebol.
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      11.02.2000  15:42

                      « Re: k tomu 1%

                      to magic: dík za shodnej názor, už je nás víc...
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      13.02.2000  19:01

                      « Re: k tomu 1%

                      ad 1) Přesně tak. Zajděte se zeptat k Emilu Freyovi kolik aut si u nich kupují cizici.
                      Proč si přidělávat práci reexportem kdyby u nás bylo Subaru předražené.

                      ad 2) Potvrzuji níže napsané, pokud v Impreze přeženete zatáčku a šlápnete na brzdu začne se
                      sunout zadek dopředu. Co s tím?

                      Nevíte někdo kde se dají sehnat informace o viskospojce, samosvorném dif. atd?
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 14.02.2000  13:36

                        « Re: k tomu 1%

                        U mne.
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          14.02.2000  18:25

                          « Re: k tomu 1%

                          Tak dobrá.
                          Princip viskospojky jsem našel, takže jakžtakž chápu.
                          Jakej je ale v Impreze samosvornej diferenciál. Jak a kdy pracuje? Na jakém principu? Dík.
                          • 00 Reagovat !

                            foto

                            "-- skrytý --" 15.02.2000  15:03

                            « Re: k tomu 1%

                            Nechci tu delat reklamu, ale podrobnejsi popis najdes na www.autoplus.cz. Ale dej nam, prosim, jeste chvili na pripravu.
                            • 00 Reagovat !

                              foto

                              09.03.2000  11:49

                              « Paralela

                              Včera jsem narazil na myšlenku, díky níž jsem se osmělil vytáhnout toto
                              téma z archívu.


                              Potřeboval jsem upravit něco na prográmku, který jsem psal kdysi, když
                              jsem se ještě programováním živil. Tam jsem našel tuto obezličku:

                              Do programu se zadala data a vypadl výsledek. Věděl jsem, že výsledkem
                              je číslo v rozmezí od 0 do 10. Jenomže z programu pořád padaly výsledky
                              mezi 0 a 20. Co s tím? Program byl složitej a nechtělo se mi hledat chybu.
                              Tak jsem to tehdy vyřešil tak, že jsem na konec programu přidal procedůrku,
                              která výsledek vydělila dvěma :-)


                              A teď pár paralel


                              Nepracuje Haldex tak jak jsme původně očekávali? Udělá občas chybu? No tak
                              přidáme EDS a přibrzdíme pravé zadní kolo ...


                              Má Mercedes "A" vysoko položený těžiště? No tak přibrzdíme levé přední kolo ...


                              Uf... A je to... A ušetřené peníze dáme do reklamy ...
                              • 00 Reagovat !

                                foto

                                09.03.2000  12:14

                                « Re: Paralela

                                2AlesK: Tak ty si programoval windowsy... :-))


                                K tym paralelam - no a? Ked nieco nefunguje podla nasich predstav, pridame korekcne a pomocne systemy. Nevidim nic zle na tom, ze niecim eliminujes vrodene chyby systemu, ktory ma oproti inym svoje vyhody aj nevyhody. Navyse v pripade Haldexu a EDS tvoje prirovnanie trochu kriva, nemyslim si, ze tam je EDS preto, lebo Haldex chybuje. To je to iste, akoby si tvrdil, ze viskospojka u Subaru opravuje chyby klasickeho volneho diferencialu, ktory Subaru pouziva aj ako medzinapravovy difak. Ma do bodky tu istu funkciu uzavierky ako EDS pri Haldexe.


                                Mimochodom, preco si myslis, ze Haldex nepracoval tak, ako tvorcovia ocakavali? Snad si nemyslis, ze od medzinapravovej spojky chceli, aby uzatvarala napravovy diferencial? :-O

                                • 00 Reagovat !

                                  foto

                                  09.03.2000  14:23

                                  « Re: Paralela

                                  Windowsy jsem nedělal já. Původně jsem měl dělat DOS, ale zrovna když mi volal šéf IBM, tak jsem byl na rybách a neměl na něj čas :-)



                                  Těm technickej věcem tolik nerozumím a tak se do hlubší debaty nebudu pouštět. Přesto mi připadá nestandardní opravovat něco něčím, tím spíš, že u TT to bylo až po bouračkách.


                                  Já osobně jsem program opravil a cítím vnitřní uspokojení. Jenom mi to nikdo nezaplatí ... A o tom to asi právě je.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto

                                  "-- skrytý --" 10.03.2000  07:09

                                  « Re:EDS?

                                  to wawrik: když už jsme u EDS, nevíš náhodou jak je to u Octávky 4x4. Funguje i na zadní kola? Zatím mi to nikdo nedokázal potvrdit ani vyvrátit. Můj názor je že ne. dík LN
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      "-- skrytý --" 14.02.2000  13:35

                      « Re: k tomu 1%

                      Tak se priste lepe divej. Ta viscospojka byla jenom v roli UZAVERKY toho diferaku.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 10.02.2000  07:12

              « Re: k tomu 1%

              to wawrik: nesmíme zapomínat na to, že pracovní tlak hydrauliky je udržován ještě elektrickým čerpadlem, tj. zapnu klíček a mám tlak, takový, aby byla spojka schopna pracovat i při rozjezdu. Dále je tam hydr. ventil, který spojku sepne až je tam takový tlak, který lamely stlačí bez většího prokluzu. Je to moje instinktivní úvaha. Tel. číslo na borce, který to v MB spáchal jsem někde zabordelil a zatím jsem neměl čas se k němu proboxovat. ča LN
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.02.2000  13:55

    prakticky: Škoda Octavia Combi TDI 4x4

    připravuji podrobný popis zkušenosttí s Oct. 4x4.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.02.2000  17:16

    magic po třetí !

    ty vole, olej ve viskózní spojce nepřenáší točivý moment - to lamely ty jeden zkoušeči - co jsi ještě zkoušel?
    • 00 Reagovat !

      foto

      09.02.2000  17:33

      « Re: magic po třetí !

      2kotik: zdielam sice tvoj vrely vztah k panovi Magicovi, ale v tomto ma ozaj pravdu - vo viskoznej spojke sa lamely nedotykaju (iba v extremnych pripadoch), a moment sa prenasa strihanim oleja. Lamely maju zvycajne perforacie kvoli zvyseniu viskozity oleja.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 10.02.2000  07:03

        « Re: Haldex

        zahajuji téma Haldex v praxi. Včera jsem si vyzvedl můj nový "stříbrný šíp". Zatím jsem natočil jen 250km a bohužel v normálních podmínkách. Nechte mi trochu více času, jedu s tím teď v sobotu na týden na lyže, tak potom jo? k diskusi o přenášení momentu v Haldexu přez olej: pochybuji, je to hydraulický mechanismus, který je typu "zapnuto vypnuto". Viskozita oleje nemůže být tak velká aby přenášela jakýkoliv moment, protože by to mělo vliv na rychlost spojky. Ale koupil jsem zase Škodovku: na podlaze jsem našel jakousi matku (M8) a nefunguje kombinovaná anténa (prodejce mi vnutil anténu co umí i GSM s tím že nejsou poznatky o tom že by měla menší citlivost) a zdá se že buď nechodí vůbec nebo stojí za h... Večer ještě provedu "základní výzkum" jinak je dovolená potichu.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 10.02.2000  19:32

      « Re: magic po třetí !

      Doporucuji sestudovat alespon Fyziku pro osmy rocnik zakldni skoly a to zvlaste kapitolu o viskozite kapalin.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.02.2000  12:41

    MOMENT

    Jako zakladatel tohoto tématu vám děkuji za všechny příspěvky, ale musím zasáhnout - DOHADY A DOMNĚNKY O ŘÁDEK JINDE PROSÍM, BYL BYCH RÁD, KDYBY SE ZDE STŘÁDALY POUZE ZKUŠENOSTI A ZARUČENÉ INFORMACE O VŠECH VOZECH S VW hALDEX (A3 Q, S3, TT Q, Oct. 4x4, Golf 4 M., Leon 4x4, ...). Otevřenou diskusi o názorech a domněnkách vedte prosím (tím se Vás všech nechci v žádnem případě dotknout!!! o řádek jinde. Proto tam je pro větší přehlednost zřízen. děkuji -
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 10.02.2000  20:04

      « Re: MOMENT

      Omlouvam se za tu nestydatou teorii, ale sam vidis, ze nekdy to bez ni nejde. V praxi jsem s Octavii 4x4 najezdil jenom par stovek kilometru a prakticke dojmy jsou tyto: kolega Fiala ze Sveta Motoru psal o tom, jak projizdel s Octavii 4x4 zatacky jako Makinen. To je ale blbost. Vzhledem k absenci uzaverek mezinapravoveho a zadniho diferaku to nejde ani teoreticky ani ve skutecnosti. Fakt ale je, ze kdyz chces auto otocit na rucni brzdu, tak neklade vubec zadny odpor (u vetsiny aut 4x4 to nejde - auto se hrne jak sane) a krasne se pretoci. Rovnez podbrzdeni v zatacce si necha libit jako predek, ale lip reaguje na vyjezdu. Jak pridas, tak citis, ze te to auto preci jen mnohem vic poslouchá. Nehrne se rovne jako predkova Octavia. Bohuzel, TDI 90 koni s tim autem moc necvici, ale jezdit se s tim celkem da. Rekl bych, ze je to urcite lepsi nez predek samotny, to auto je jistejsi a lip jde za volantem, ale permanentnimu quattru se pochopitelne rovnat nemuze. Ale ono se cenove ani nerovna.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.03.2000  09:21

    Vsem

    Netankujte 30. dubna 2000 ! ! !
    Přečtěte si prosím tuto zprávu a předejte ji dále, mohla by se z ní stát geniální akce, pokud budou všichni spolupracovat!
    Toto je protestní akce proti stále stoupajícím cenám pohonných hmot!
    Neustále stoupající ceny pohonných hmot, získávají pomalu zastrašující rozměry.
    Je nejvyšší čas na reakci postižených.
    Celosvětově stoupají ceny pohonných hmot neakceptovatelným způsobem, I když jsou miliony barelů v zásobě. Nyní se rozhodli ropní producenti snížit svou produkci o dva miliony barelů denně, aby vyhnali ceny uměle nahoru.
    Všichni postižení jsou nutně vyzváni k protitahu.
    Rozhodující den je 30. dubna 2000.
    Pokud tento dne nebude nikde tankováno, nemůže si trh této skutečnosti nepovšimnout.
    Musíme si povšimnout toho, že máme moc; měli bysme ji jen použít. Dnešní moderní komunikační prostředky umožňují informovat o této akci ve velice krátké době obrovské množství lidí.
    Tankujte před, nebo po 30. dubnu 2000, ale:
    NETANKUJTE 30. DUBNA 2000 ŽÁDNÉ POHONNÉ HMOTY!!!
    Tato akce je nutná proto, aby pár miliónů lidí ukázalo ropným multimiliardářům, že se jím přejídá neustálé placení čím dál více peněz za pohonné hmoty a mají toho tak akorát po krk.
    Spolupracujte!!! Předávejte tuto zprávu dále!!! Pošlete tuto informaci svým přátelům a známým. Pomožte udělat z 30. dubna 2000 nezapomenutelný den!
    Děkuji
    ----------------------------------------… /> Originál této zprávy byl doručen z Německa, kde se plánuje úplně stejná akce ve stejný den. (a určitě nezůstane jenom u Německa...)
    ---
    Příchozí zpráva neobsahuje viry.
    Zkontrolováno antivirovým systémem AVG ([odkaz]
    Verze: 6.0.121 / Virová báze: 58 - datum vydání: 31.1.2000
    ----------------------------------------… />
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.04.2000  01:03

    Bez nadpisu

    Pro AlesK: To je přece paráda. Subaru nemá omezovač brzd. výkonu na zadní nápravě, ale má ho nastavený napevno a to tak, že se skutečně přetáčí a to i s ABS (to hlavně u Turba a u Legacy) jinak ABS u Imprez (1.6 a 2.0) je nejhorší součást toho auta. Nauč se s tím zacházet a už nebudeš chtít nic jiného. Pro všechny: Zajímalo by mě, kdo znáte Subaru a jezdil jste s Haldexem, napište dojmy - rozdíly (horší, nebo snad lepší), nebo jak se projevuje absence stálého 4x4. Díky. P.S. Stařičké Subaru 1800 Turbo (85-90) mělo mezinápravový dif. úplně volný se 100% el. uzávěrkou a s tím jsem si užil na sněhu legrace naprosto nejvíc. Přetáčivost vždy a všude - a ještě se dal dokoupit dozadu samosvorný (ne viskospojka) dif., který fungoval zajímavě - když se zvedly zadní kola a zatočilo se jedním, tak druhé se točilo stejně rychle stejným směrem!
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 28.05.2001  08:02

      « Re:

      Tak teraz som uz uplny magor! Na Impreze je typicke to, ze ked som prilis dlhy do zakruty, staci riadne dupnut na brzdu a zatocit, voz tam vojde. No v zime, na lade evidentne vnimam funkciu ABS, hlavne, ked blbnem na parkovisku a snazim sa voz dostat do absurdnych situacii. Ako je mozne, ze sa neroztocim, ked by prave napevno nastaveny obmedzovac mal uspesne anulovat snahu ABS o udrzanie "kurzu"?
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.04.2000  22:36

    zkušenost s Octavií 4x4 TDI

    Mám zkušenost s tímto vozem, ale nějak nemám čas vám všem podat zprávu. ČASEM ALE URČITĚ, SLIBUJI, !!
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 15.04.2000  15:27

      « Re: zkušenost s Octavií 4x4 TDI

      tož povídej, povídej, porovnáme.... Já mu zatím nemůžu vytknout ani Ň. Jen jsem počítal s chiptuningem, ale jelikož si Haldex povídá s ECU motoru, tak zatím nic (solidní tunigové firmy nemají a pro ostatní to není problém). Čau LN
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.05.2001  09:41

    Olej v haldex spojce

    Z návodu k autu jsem spíše vytušil než vyčetl, že se olej v haldex spojce má měnit ve stejných intervalech jako motorový. Tuší někdo kolik ho tam má být a jaký druh? Jedná se o VW. Díky.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 27.05.2001  21:33

      « Re: Olej v haldex spojce

      mění se po 15kkm, je ho tam asi do 1l, ale jaký to netuším, neboť mi to mění v rámci servisní prohlídky. ahoj LN
      • 00 Reagovat !

        foto

        14.06.2001  08:55

        « Re: Olej v haldex spojce

        Tak jsem byl přesvědčován technikem VW, že haldex žádný olejový filtr nemá, ač se má dle servisní knížky co 60 kkm měnit, a že olej se v haldexu nemění, ač píší že po 15 kkm. Jsem zmaten.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 14.06.2001  09:48

          « Re: Olej v haldex spojce

          upřesnění: olej a filtr (u Octávky) se mění po 30 kkm (omlouvám se za mylnou info). Filtr se mění speciálním přípravkem (je hůře přístupný - někde zhora). Tohle jsem včera na garančce vytáhl z mechanika. Více info o Haldex LSC na [odkaz] Čau LN
          • 00 Reagovat !

            foto

            17.06.2001  21:23

            « Re: Olej v haldex spojce

            Tak uz mam pomerne presne informace o potrebe vymeny oleje v haldexu:
            - 15 kkm tvrdí servisní knížka a některé servisy
            - 30 kkm tvrdí další servisy
            - 60 kkm tvrdi vyrobce ve Svedsku, kdyz jsem se ho mejlem ptal
            - celoživotní náplň tvrdí nějaký odborník od českého VW.
            Ještě štěstí, že takové auto stojí pár šupů. Koupit si auto za milión a nedozvědět se od odborníků, kdy vyměnit olej, to by mi asi naštvalo -:)
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.06.2001  18:01

    predmluva

    Muj prispevek s predchazejicimi nijak nesouvisi, ale protoze dane tema tu nikde neni, dovolil jsem si ho vlozit do tohoto tematu, ktery jsem kdysi zalozil. dekuji
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.06.2001  18:03

    Neuvěřitelný den v mém životě / The incredible day in my lif

    Neuvěřitelný den v mém životě / The incredible day in my life
    Na tomto místě bych vám chtěl popsat včerejší den, co se dělo, co jsem zažil a všechno prožil. Bude to fejetonske povidani nebo mala povidka. Pri cteni nasleddujicich radku doporucuji poslouchat ceskou skupinu CHAOZZ a jeji tvorbu, nejlepe vsak POLICIEE a Z * KLIKA! Toto vse muzete naleznout a poslechnout si na [odkaz] Dale se chci omluvit za chybejici diakritiku a obcasne preklepy, snad vam to moc nebude vadit. Z duvodu zavaznosti nekterych skutecnosti nebudu moc "konkretni", smysl to vsak neohrozi. Preji prijemnou cetbu!
    Vyrostl jsem a ziju v jednom hezkem meste v České republice. Mym velkym konickem je uz delsi dobu motorismus a vse co s nim souvisi. Je tedy prirorozene ze i velmi rad ridim cokoliv motoroveho, zvlaste však automobily – proste mi to dela dobře(krome jinych veci J). Osud mi však obecne moc nepreje, a tak sedim za volantem auta jednou az dvakrat za 14 dnu, coz mi je lito. Dalo by se rici, ze asi nejsem moc dobry ridic, ale opak je pravdou. Pry na svůj vek ridim velmi dobře. Tolik asi o mne a o vsem, co je dulezite k nasledujicimu textu, tj. jak z nazev vypovida, jak jsem prozil vcerejsi den.
    Včera jsem mel narozeniny, coz je samo o sobe takova radosnejsi udalost a dále me cekalo spousta vyrizovani nejruznejsich veci ve meste. Bylo toho na cely den, a protože nebylo moc prijemne počasí a ani nebylo (technicky) mozne cestovat na kole, malem motocyklu ani autobusem, pujcil jsem si auto. Je to auto z poloviny devadesatych let, tenkrat za zhruba ˝ milionu, takze zadna sracka. Cekal me tedy den v aute, coz me pohladilo na srdci, protože toto se mi moc často nestava. Rano jsem jel rovnou na pohovor kvuli budoucimu zamestnani do jedne prosperujici a zname firmy v kraji, která obchoduje s automobily. Pohovor dopadl „tak nejak“, ja jsem predem tusil, ze tato práce pro me nebude asi to super, nicmene když tam clovek pujde a nevezmou ho, tak tim nic neztrati. Ještě predtim jsem volal do radia, aby motoristum vzkazalo, kde je policejni hlidka, kterou jsem cestou zahledl. Když jsem jel zpet, tak uz tam nebyli. Jinak jsem cele dopoledne zarizoval vse potrebne a najezdil (v aute) jsem docela hodne kilometru. Vse jsem zvladl a prijel jsem dom po 13h. Při obede jsem si vzpomnel, ze mam dneska odpoledne rande s jednou znamou z inetu. Protože jsem se ještě predtim potreboval stavit v nemocnici pro nejake leky a bylo uz malo casu, opet jsem si vzal auto a odjel jsem to zaridit. V nemocnici uz nikdo nebyl, a tak jsem vyrazil na rande. Prisel jsem sice malinko pozdeji, ale slecne to nevadilo. Hezky jsme si popovidali, bylo to asi na 3 hodiny, ale ne bych si stezoval, obcas se cloveku taky ulevi, když vi, ze se blbe nemá jen on. Domluvili jsme se, ze spolu pujdeme do kina, a tak dnes uvidim, jak to vsechno dopadne. Mam trosku vetsi obavy nez jindy, protože ja sam nevim, jak to ještě dneska bude a ona taky rikala, ze ji to mozna kvuli zraneni z treningu nevyjde. Kdyztak uvidime, jak se to bude v dalsich dnech vyvyjet… Prijel jsem domu tedy az vecer a uz jsem spechal taky na trening. Protože jsem toho na ten den najezdil pomerne hodne a ti, od kterych si auto pujcuji, jsou na najete kilimetry celkem haklivi, nasedl jsem na maly motocykl (na který musite mit jako * ochranou prilbu!!!) a dojel jsem zmrzlej jak ruskej kralik na trening. Trening byl docela super, dobrej program i lidi. Mj. me i potesilo, ze jsem pro urcitou skupinu lidi mezi 15 a 17 lety jakousi vudci osobnosti, clovekem, ktereho mají radi a když prinese i nejakou spatnou anekdotu, tak poslouchaji. Je to spodivem, protze jsem se s timto ještě nikdy nesetkal a protože se v nicem jako vudci osobnost neangazuju. Musim ale uznat, ze to je prijemne zjisteni. Po treningu jdeme téměř vždy splachnout zizen do prilehle restaurace, ridici to však mají horsi… Ja jsem nesel, protože uz jsem mel domluveno „splachnuti zizne“ nekde jinde. Dojel jsem tedy na malem motocyklu do oblibene zarizení, kde jsem se se znamym sesel. Zamerne jsem dojel a maly moto zaparkoval před zarizenim, protože potom to mam domu co by kamenem dohodil (domov mam téměř na dohled), a tak risk, ze by me příslusnici Policie CR(dále jen PCR) zastavili, zkontrolovali doklady a provedli zkousku obsahu alkoholu, je téměř mizivy i proto, ze toto nedelam poprve. UZ desitky mesicu predem jsem si rikal, ze by pro me bylo nejvetsi hanbou a zklamanim, kdybych prišel o RP prave na malem motocyklu. Rikam to i proto, protože jsem v aute platil pokutu jen jednou a na malem moto kvuli nejruznejsim * uz asi 10x. To je prece nedustojne, sice i na malem moto se da spachat mnoho prestupku, ale jinak to je nedustojne ve srovnani s osobnim automobilem. Po nejakem pivu jsme se s kamaradem rozesli a ja zacal startovat moto, abych dojel ten kousicek domu, jak to obcas, ale ne poprve, delam. Nosim bryle a ty se nasouvaji na nos přes integralni prilbu dost blbe, a proto jsem si řekl, ze se na ni na ten kousek jízdy vyseru. PCR si na me pockali ve vedlejsi ulicce a po parmo metrech me zastavili a uz se to vezlo: „Proc nemate prilbu, doklady, dejchnete do balonku, dejchnete do digitalniho pristroje, zaparkujte vozidlo a pojedete s nami podat vysvetleni!“ Toto vse a ještě další se odehravalo v pozdni noci. Dále pak „druhé dychnuti do digit. pristroje, vypoved“ a po otazce, „jak to bude nadale probihat“, nasledovala odpoved, „ze to bude resit spravni organ, RP mi nemohou na miste odebrat, atd, ale bude asi nasledovat docasne odebrani RP“. PCR si na me pockali v postranni stinne ulicce mezi zaparkovanymi auty. Mam asi 10% jistotu, ze si pockali primo na moji osobu, 80% jistotu, ze cekali na toho, kdo si pro moto prijde a pak se na nej podivaji, protože stalo před zminenou provozovnou a asi 5% jistotu, ze hlidkovali v prilehle ulici (Sice nechapu co tam mohli delat, ale budiš.) Zbylych 5% jde na Akta-X. Cela peripetie trvala asi hodinu. Ja, protože me „bavi“ motorismus, mam tedy urcite vyvinutou urcitou odpovednost, jako každý obcas porusime nejake to narizeni, i ja ho porusim, ale napr. nikdy nejedu na cervenou nebo vždy zastavim na STOPce(tady však jen proto, ze jinak by to bylo velmi drahy). Mohu rici, ze sem v noci usnul az za svitani…
    Tolik tedy, co vse jsem prozil za jediny den, doufam, ze jsem vas prilis nenudil, spise pobavil… Cely ten den, veskera ta fakta, mi pripadala jako neuveritelna souhra nejruznejsich paradoxů, které dohromady davaji pomerne vymrdanou naladu! Ještě uvidim, jak to fsechno dopadne, drzte mi palce… :-/
    • 00 Reagovat !

      foto

      14.06.2001  08:52

      « Re: Neuvěřitelný den v mém životě / The incredible day in my

      add.1) Hubu jsem si vždycky v autě či na motorce myslel, a většina lidí, že už umím dobře řídit. Vidím, že k tomu rozbití huby máš docela blízko.
      add.2) Po té co jsem viděl dítě přejeté opilím řidičem, bych povolil na místě odstřel řidiče, který sedne za volant či řídítka po alkoholu. Už jsem taky viděl pár mrtvých opilých řidičů, a vždycky jsem z toho měl vělice uspokojivý pocit, že zabili naštěstí jen sebe.
      add.3) Nech těch blábolů o své zodpovědnosti.
      add.4) Chápu, že Tvoje rozpoložení nad ztrátou papírů je velké, ale třeba si to příště zapamatuješ, že do hospody se chodí pěšky, zejména když to máš blízko. Přesto bys těmito příhodami nemusel zamořovat téma haldexů, čímžto se omlouvám za odpověď na toto téma, ale člověk který něco vypije, netvrdím, že musí být opilý a pak se ospravdlňuje před celým světem, mě vždycky vytočí.
    • 00 Reagovat !

      foto

      14.06.2001  19:25

      « Re: Neuvěřitelný den v mém životě / The incredible day in my

      audis: náhodou jsem zavítal do této rubriky, a Tvého "Neuvěřitelného dne" jsem se zděsil. Nikdy bych se o sobě neodvážil říci, že jsem dobrý řidič, i když jsem se řízením několik let živil, a to i na soupravách. Rádoby dobrých řidičů, kteří nedopadli dobře, pár znám. Co se týká alkoholu za volantem, pak souhlasím s Rambo1. A je zcela jedno, jak daleko to máš domů. Nejsem zlomyslný, ale dobře Ti tak. PS: omlouvám se všem, kteří otevřeli tuto rubriku, aby se dozvěděli něco nového, či přispěli do diskuze o HALDEX. Nemohl jsem ale nereagovat. Ještě jednou se omlouvám (neplatí pro audis).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…