LPG a motor 1.6 55kw - střílí vám do sání?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > LPG a jiné alternativy
-
"-- skrytý --" 31.07.07 08:47
« střílení
Mě přestalo LPG střílet do sání po výměně svíček a kabelů k nim. Nedoporučuju special. svíčky pro LPG, jako dělá např. Brisk. Je to nesmysl, jsou s nima jen problémy. Osobně jsem je musel vyhodit, dělaly bordel, motor měl nepravidelnej chod, netáhnul. Jednobodový NGK nebo Denso jsou v klidu. Co se týče startů, tak holanďani ani italové (meka LPG) nedoporučují starty na plyn, právě kvůli zášlehům. -
"-- skrytý --" 28.04.07 11:22
« Re: LPG a motor 1.6 55kw ( Felicia, Octávka )
Nazdárek.Mám na feldě 1.6 LPG už dlouho a jsem relativně spokojenej. Sice tam mám levnější zařízení BRC, ale jde to. Záleží kolik chceš do přestavby investovat.. Jinak je to BRC choulostivé na studené starty,takže to občas střelí když to chceš nahodit rovnou na plyn. Spotřeba je tam podle nohy řidiče,ale když máš plné auto tak počítej kolem 8-9litrů, ale není problém za 7. Taky je to choulostivý na včasnou výměnu oleje kvůli hydraulice ventilů= špatný olej může udělat netěsnost ve ventylu a máš tam zpětný zášleh.Jinak je to celkem v pohodě. Občas mě jen u toroidní nádrže zlobí sací košík, někdy nevyjedu nádrž, ale pak se to pročistí a jde to. Asi pro tebe bude důležitý rozdíl v ceně, je to přece jen kolem patnácti tisíc, tak si musíš spočítat návratnost. -
danosen 24.04.07 17:51
« Re:LPG
Od roku 1997 do 2006 som mal Škodu Felíciu 1,6LXi. Po skúsenostiach s predchádzajúcimi autami (Škoda 120, Favorit) a s ich prevádzkou na LPG som ihneď po kúpe hľadal možnosť aké LPG namontovať. Po upozorneniach na podobné problémy ako uvádzate( plastové sacie potrubie - nebezpečie roztrhnutia ) som sa rozhodol pre vtedy ešte neschválené LANDI RENZO sekvenčné vstrekovanie, síce nie najlacnejšie, (ale na počet mnou jazdených km /rok, v tom čase to bolo cca do 25000 km neskôr až do 40000km)ale určite výhodné. Jeho schvalenie som u firmy urgoval a na Ministrestve bol tento typ schvalený až v r. 2001!!! Auto je už predané, skúsenosti: najazdené spolu 220000km, výkon absolútne rovnaký ( ak nie vyšší) ako na benzín, spotreba rovnaká ako na benzín. Viedol som si evidenciu tankovania, celková priemerná spotreba bola 7,7 l/100km, čo je pri cene 22,-Sk cca 1,70 na 1 km + asi 20 halierov benzín, kým prepne na LPG ( cca na 4 tankovania LPG som doberal za cca 300,-Sk benzín). Údržba počas celej prevádzky, t.j. za 9 rokov - žiadna !!! Žiadne filtre, nič, len formálna technická kontrola každý rok. V súčasnosti, keď sme s manželkou už sami, mám Felíciu 1,3(r.v.2000) len na cestu do práce, samozrejme LPG sa mi neoplatí,( cca 3000 - 4000km/rok) a manželka + obaja jazdíme na Toyote AYGO, ( priemerná spotreba benzín zatiaľ vychádza na 4,8l/100km, čo je vlastne cenovo spotrebou - nákladmi porobvnateľné s LPG.)Takže tak, dúfam že som pomohol. -
« Re: Re: LPG a motor 1.6 55kw ( Felicia, Octávka )
Tak to jsem už vyřešil. Dle četných diskuzí a dotazů u montážníků LPG volím do Feldy 1,6 SGI. Naprostá většina firem mě prostě levnější klasiku nenemontuje, protože si to nevezme na triko. Zášlehovka moc nepomáhá a propálit někde na cestě třeba na dovolené v zahraničí sání není žádná radost. Klasiku na to namontují jedině bez záruky - ti seriozní.
Teď spíš řeším jaké zařízení zvolit. Mám nabídku na SGI + toroid 40 litrů od Elpigaz za 31000 nebo BRC Sequenz či Landi Renzo Omegaz za 37950,-
Případně ještě Tartarini za cca 35 tis. Kč.
Tak váhám. Má někdo zkušenost s Elpigazem?
2 Škodovák: Jenže ty máš právě na Oktávce stejný motor co já ve Feldě, takže jedině sekvenční.
Tady je zrovna diskuze o plastovém sání a jeho možné výměně za kovové
[odkaz] -
« Re: LPG a motor 1.6 55kw ( Felicia, Octávka )
Zdravím Rosťo!
Našel jsem tvůj příspěvek a hodně mě toto téma zajímá, protože se chystám předělávat Octávku s tímhle motorem na LPG. Nevím ale, jestli mám zvolit levnější systém BRC nebo dražší sekvenční vstřikování.
O problému zpětných zášlehů jsem už slyšel, ale je to prý problém u novějších motorů s plastovým sáním? U starších motorů s kovovým potrubím rozsřelení nehrozí. Je tomu tak?
Uvítám tvé připomínky, díky.
Jiří. -
« LPG a motor 1.6 55kw ( Felicia, Octávka )
Vážení přátelé, jezdíte s tímto motorem předělaným na LPG? Stalo se vám, že si střelil do sání a roztrhl ho? Napište mi prosím vaše postřehy a poznatky. ( Spotřeba, údržba, problémy.....) Můžete též na e-mail: rosta.kocar@atlas.cz
Díky Rosťa.