VW 1.9TDI - 85kW/280Nm
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Volkswagen
-
« to fija
Mám 2.5 TDI R5 102PS bez VTG. Je to nesmrtelný motor používaný mnoha automobilkami pocházející z AUDI A6 (115 a 140PS). Má úmyslně snížený výkon, pro strašnou životnost věčně přetěžovaných aut tohoto typu. Ve skutečnosti sériová verze nemá 102 PS, ale 120PS. Teď s nadstandardním chipem má cca 150-160PS a 350-360Nm. VW tento motor dělá ve verzi s VTG a velkým inercoolerem 150PS a 300Nm. A proto hledám ono VTG turbo (má ho každé TDI V6) a velký přední intercooler. Potom se dostanu na 205PS a 400Nm.
-
« Re: tdi
Fija: hluk beru, i když si myslím, že to zas není tak dramatický rozdíl. Jestli mi to budeš ještě chvíli připomínat, třeba do toho něco vrazím a nechám to odhlučnit. Jinak 66kW není jediná varianta DiTD, existují i 74kW a 81kW. Autokomplex se vyjádřil, že vidí maximální možnosti tohoto motoru minimálně na 150 koní. Otázkou je, proč to Mazda nedělá. Nemyslím, že by na to technologicky neměla, viz její Wankely, Millerovy motory atd. Může to být také otázka spolehlivosti, kde Němci a vůbec Evropa za Japonskem dost pokulhávají. Ale to je zase jiná otázka. -
« Re: tdi
Zoberte si to takto: Nemci su lakomci od prirody :-) a ked kedysi v 80tom zistili, ze diesel je lacnejsi na prevadzku, zvysil sa po nich dopyt. Nemecki vyrobcovia na to hned zaregovali a tak su vo vyvoji dieselov podstatne vpredu. Vsetci vtedy robili atmosfericke diesely. Teraz aj ini vyrobcovia vycitili prilezitost a snazia sa v dieseloch dobehnut aspon tych nemcov. Musite uznat, ze za tak kratku dobu ich celkom dobre dohnali a ak budu pokracovat tymto tempom, mozu ich predbehnut (drzim palce). -
« Re: tdi
ale stejne by mne zajimalo, kolik ma Michalovo autak vykon v originale (myslim, ze ma 2,5 TDI V5 103kW, ale mozna se pletu), a co teprve chipnutej ? Michale, jak je to s tebou ? BTW tenhle motor je taky vyvojove stary, myslim, ze jeste bez VTG a montovalo ho do svejch aut Volvo, ale muzu se mejlit .... V kazdy pripade soucasny TDI V6 s VTG ma 180k original .... Cimz nechci polemizovat s Martinem, ze JTD stoji za houby. Nestoji, nejsou vubec spatny, proti DTI ve Focusu si dokonce myslim, ze jsou lepsi ... -
« Re: tdi
Tak jo kapituluju, ja FIAT nedela jeste takove diesly. Maximalne dela jen ubohy 5 valec 2,4 JTD 96 kW 130 PS s 304 NM pri 2000 ot, 0-100 za 10 s, kombinace 6,6 l/100 km/h, dobra prohral jsem. Co chces timhletim tvym prikladem dokazat, ja ti jen rikam, ze JTD 77 kW je nejen papirove ale i prakticky srovnatelny s TDI 66,81 kW a ty mi uvadis priklad z AutoTipu. BTW V autotipu 18/2000 byl Leon TDi 81 kW a Brava 77 kW. Brava mela o 0,1 l mensi spotrebu, ve zrychleni 0-50,100,130 prohrala o desetinku a az 6 desetinek a v pruznosti 1 a 2 sekundy, coz si myslim ze vzhledem k mensimu vykonu bravy neni vubec spatny vysledek. Ja nerikam ze je JTD nebo TDI lepsi, jen se branim oznaceni, ze JTD je s TDI nesrovnatelne, chapes to ? -
« Re: tdi
no JTD ma horsi kroutak, nizsi vykon proti TDI v VTG ale bez PD. Ma taky vyssi spotrebu. Dynamicky je dulezitejsi to zrychleni na 4. a 5. stupen, kde to brave dava i Beetle s 66kW TDI. Ale to je jedno, protoze v prazi to jede (slabsi TDI a JTD 105k) podobne, jen JTD zere o necely litr vic. Moje zkusenost s DiTD je jen asi 15km, za studena desne hlucne (v 323F), je to dvoulitr, kroutak 220Nm, vykon 66kW, jede to priblizne stejne jako moje Octavie, ma to i podobnou spotrebu. Ale proti silnejsimu TDI a proti TDI-PD uz Mazda nema konkurenta. Rad bych jeste zkusil DiD od Mitsubishi, to jsem v rukach jeste nemel (i kdyz ty kratke jizdy moc nereknou, tak na prvni dojem staci). Jo a proti svemu to porovnavam pred chipem, pochopitelne ... -
« Re: tdi
jeste podle USMD: Měřený vůz 0-100 0-400 50-90(IV) 80-130(V)
Fiat Brava 1.9 JTD (77 kW) 12,7 18,6 10,4 24,0
Škoda Octavia 1.9 TDI (81 kW) 11,9 18,3 8,7 16,6
k Octavce TDI 66 kW jsem nasel jen nejblizsi:
VW New Beetle 1.9 TDI (66 kW) 13,9 19,1 9,6 20,0 Octavia kombi 4x4 1.9 TDI(66 kW) 16,2 20,1 11,9 27,1
-
« Re: tdi
Mluvme o naměřených hodnotách - v těch je TDI často lepší než papírové hodnoty, což se oJTDčku říct nedá. A navíc vůbec neuvádíš pružnost. 200NM a 77kW je celkem nulový výkon, když to porovnáš se 110KW TDI se 320NM a 0-100 za 8,6 a Vmax 216km/h při spotřebě 5.3l nafty. Celkem sis naběhl :o)
Když si tak vzpomínám na test Bravy JTD, tak mi vyvstává v paměti, že ten výkon fakt moc neoslnil... a přiřadili ji spíše k TDI 66kW. Té by Brava ještě mohla stačit. -
« Re: tdi
sorry, ale jeste te chytim za slovo. Rikas, ze dynamika mluvi jasne. Ja ti dam udaje k Brave a Maree s motorem 1.9 105 PS JTD a zkus si je prosim porovnat: 1910 cm^3, 77 kW( 4000 ot), 200 NM ( od 1500 ot. ), max. rychlost 185 km/h, 0-100 km/h 10.8 s (Brava 10.5 s ), pohotovostni hmotnost 1215 kg (1195 kg ), spotreby 7.4 /4.6/5.6 ( brava 7.3/4.5/5.5 ). Ja bych o takovych parametrech nemluvil, ze testy porovnani dynamiky s TDI je jasne a ze te namichne .... -
« Re: tdi
ja taky se opiram jen o ty hufnaglovy "sracky", on nekdy mluvi celkem rozumne, ale nekdy, spis to vypada, ze podle toho, jestli to vlastni, napise podobne veci. Jsem zvedav jestli nam vysvetli, jak to myslel s tema srackama. Jak to fija shrnul, s tim souhlasim, psal jsem o tom samem. I kdyz ne z vlastnich zkusenosti. -
« Re: tdi
Já se omlouvám za "sračky", jen mě namíchlo, že někomu připadá TDI srovnatelné s HDI, JTD, DiTD atd. Nemám zkušenost z JTD ani DiTD, testy - dynamika a spotřeby ale mluví jasně. Včera večer přijel soused se svou 406kou HDI a větší rachot z dieselu jsem fakt ještě neslyšel. Občas jezdím s kámošem v jeho Octavii TDI 110PS a je to fakt rozdíl. Je o poznání tišší, žere o 1,5l nafty míň a rozhodně líp táhne. -
« Re: tdi
no prave ze neni v nicem horsi, presto, ze je vyvojove pres 10 roku stary. To je, o cem mluvim - ze Mazda prozatim technologii primovstrikovych dieselu nema na takove urovni jako koncern VW. Znovu opakuju, ze slovo "sracky" je pekna pitomost, jsou to dobre motory, srovnatelne s benzinovyma stejneho objemu bez turba. Jen jsem si dovolil poukazat na to, ze technologicky proste nejsou tam, kde by byt mohly, ale jsou na urovni, kterou mel VW pred vice nez 10 lety. To je vse ... opravdu to neber osobne, netvrdim, ze mam lepsi auto nebo motor nez ty, tvrdim vsak, ze nemam horsi. OK ?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!