VW 1.9TDI - 85kW/280Nm
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Volkswagen
-
« Re: tdi
to Michal> samo, V5 jsem myslel petivalec, ne petivalec do V :-))))To by logicky nemelo smysl :-)))
to Martin> CR motory jsem rikal, ze jsou kultivovanejsi zastudena. Jak se to zahreje, je to vsecko jedno. Nejmene kultivovany se mi zdal zastudena ten Mazda DiTD. TDI a TDI-PD jsou na tom tak asi stejne.
to Davidz> neni to tak hrozne, tech 10 minut (v zime) se to da vydrzet. Investice se nevyplati. Vykonove jsou i silnejsi, to vim, ale to je i u VW, ktery konci s vykonem dal. A mezi nami, nedokazu si predstavit motor s delsi zivotnosti nez stary dobry TDI/90k....
to Pavel_KR5> mluvil jsem o VW jako o koncernu, ne o znacce. Jeste pomerne nedavno byla nejlepsi technologie prednostne v AUDI, pak VW a nakonec SEAT. Ted je to VW, AUDI, SEAT, Skoda. Takze TDI motor koncern mel uz davno pred rokem 1990. Proto mluvim o "pres 10 let starem konceptu". A nakonec, VW v rade Passat/Golf/Jetta II mel D/TD motory kubatury 1.6, na 1.9 S kubaturou 1.9 prisla az rada Golfa III/Passata III. Teda jestli se seredne nepletu. -
« Re: tdi
Jeden postřeh k výkonu a kultivovanému chodu TD motorů. Začal bych opravou mylného tvrzení někoho, kdo tu prohodil, že to co umí současné HDI, JTD apod. uměly VW se svými TDI už před 10 roky. Před 10 roky VW žádné TDI v nabídce neměl a nabídka TD motorů končila u 1.9TD/55kW, což nebyla žádná olypiáda, abych použil slova klasika. TDI motory přišli do VW aut zhruba až na přelomu 1993/1994 a to 1.9TDI/66kW/202Nm. Předtím byly TDI pouze v Audinách. Takže v začátku 90-let neměl VW žádné TDI a jeho TD motory nebyly zrovna výkonné - část konkurence měla motory o dost výkonější (Fiat 1.9TD/66kW, Fiat 1.9TDid/66kW, PSA 1.9TD/68kW). V čem ale TD od VW vynikaly na rozdíl od Fiatů, byl kultivovanější chod (mj. díky hydraulickému vymezování vůle ventilů). Dnes je situace poněkud opačná - výkonově se motory TDI-PD od VW nedostižně vzdálily přímé konkurenci, ale co se týče kultivovanosti chodu, jsou v testech odborných časopisů zpravidla kritizované. A naopak motory JTD JTD jsou v tomto směru skoro vždy chválené (o francouzských HDI ani nemluvě - Hufnáglův soused bude asi rozštelovaná nebo vylágrovaná vyjimka).
-
« Re: tdi
hufnagl ad 77. dobra, jak chces. Bude mi stacit, ze kdyz priste te bude chtit namichnout srovnani JTD s TDI, srovnavej srovnatelne vlastnosti srovnatelnych motoru. Pokud je ale tvym meritkem srovnani JTD a TDI podle max. vykonu vyrobeneho motoru a Fiat JTD proste v tehlete vykonove tride nic podobneho nedela, mas pravdu, TDI je lepsi. V jinych vyk. tridach povazuji TDI a JTD za srovnatelne a zalezi na zakaznikovi, jestli da prednost spotrebe pred kultivovanosti chodu. -
« to fija
Mám 2.5 TDI R5 102PS bez VTG. Je to nesmrtelný motor používaný mnoha automobilkami pocházející z AUDI A6 (115 a 140PS). Má úmyslně snížený výkon, pro strašnou životnost věčně přetěžovaných aut tohoto typu. Ve skutečnosti sériová verze nemá 102 PS, ale 120PS. Teď s nadstandardním chipem má cca 150-160PS a 350-360Nm. VW tento motor dělá ve verzi s VTG a velkým inercoolerem 150PS a 300Nm. A proto hledám ono VTG turbo (má ho každé TDI V6) a velký přední intercooler. Potom se dostanu na 205PS a 400Nm.
-
« Re: tdi
Fija: hluk beru, i když si myslím, že to zas není tak dramatický rozdíl. Jestli mi to budeš ještě chvíli připomínat, třeba do toho něco vrazím a nechám to odhlučnit. Jinak 66kW není jediná varianta DiTD, existují i 74kW a 81kW. Autokomplex se vyjádřil, že vidí maximální možnosti tohoto motoru minimálně na 150 koní. Otázkou je, proč to Mazda nedělá. Nemyslím, že by na to technologicky neměla, viz její Wankely, Millerovy motory atd. Může to být také otázka spolehlivosti, kde Němci a vůbec Evropa za Japonskem dost pokulhávají. Ale to je zase jiná otázka. -
« Re: tdi
Zoberte si to takto: Nemci su lakomci od prirody :-) a ked kedysi v 80tom zistili, ze diesel je lacnejsi na prevadzku, zvysil sa po nich dopyt. Nemecki vyrobcovia na to hned zaregovali a tak su vo vyvoji dieselov podstatne vpredu. Vsetci vtedy robili atmosfericke diesely. Teraz aj ini vyrobcovia vycitili prilezitost a snazia sa v dieseloch dobehnut aspon tych nemcov. Musite uznat, ze za tak kratku dobu ich celkom dobre dohnali a ak budu pokracovat tymto tempom, mozu ich predbehnut (drzim palce). -
« Re: tdi
ale stejne by mne zajimalo, kolik ma Michalovo autak vykon v originale (myslim, ze ma 2,5 TDI V5 103kW, ale mozna se pletu), a co teprve chipnutej ? Michale, jak je to s tebou ? BTW tenhle motor je taky vyvojove stary, myslim, ze jeste bez VTG a montovalo ho do svejch aut Volvo, ale muzu se mejlit .... V kazdy pripade soucasny TDI V6 s VTG ma 180k original .... Cimz nechci polemizovat s Martinem, ze JTD stoji za houby. Nestoji, nejsou vubec spatny, proti DTI ve Focusu si dokonce myslim, ze jsou lepsi ... -
« Re: tdi
Tak jo kapituluju, ja FIAT nedela jeste takove diesly. Maximalne dela jen ubohy 5 valec 2,4 JTD 96 kW 130 PS s 304 NM pri 2000 ot, 0-100 za 10 s, kombinace 6,6 l/100 km/h, dobra prohral jsem. Co chces timhletim tvym prikladem dokazat, ja ti jen rikam, ze JTD 77 kW je nejen papirove ale i prakticky srovnatelny s TDI 66,81 kW a ty mi uvadis priklad z AutoTipu. BTW V autotipu 18/2000 byl Leon TDi 81 kW a Brava 77 kW. Brava mela o 0,1 l mensi spotrebu, ve zrychleni 0-50,100,130 prohrala o desetinku a az 6 desetinek a v pruznosti 1 a 2 sekundy, coz si myslim ze vzhledem k mensimu vykonu bravy neni vubec spatny vysledek. Ja nerikam ze je JTD nebo TDI lepsi, jen se branim oznaceni, ze JTD je s TDI nesrovnatelne, chapes to ? -
« Re: tdi
no JTD ma horsi kroutak, nizsi vykon proti TDI v VTG ale bez PD. Ma taky vyssi spotrebu. Dynamicky je dulezitejsi to zrychleni na 4. a 5. stupen, kde to brave dava i Beetle s 66kW TDI. Ale to je jedno, protoze v prazi to jede (slabsi TDI a JTD 105k) podobne, jen JTD zere o necely litr vic. Moje zkusenost s DiTD je jen asi 15km, za studena desne hlucne (v 323F), je to dvoulitr, kroutak 220Nm, vykon 66kW, jede to priblizne stejne jako moje Octavie, ma to i podobnou spotrebu. Ale proti silnejsimu TDI a proti TDI-PD uz Mazda nema konkurenta. Rad bych jeste zkusil DiD od Mitsubishi, to jsem v rukach jeste nemel (i kdyz ty kratke jizdy moc nereknou, tak na prvni dojem staci). Jo a proti svemu to porovnavam pred chipem, pochopitelne ...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!