VW 1.9TDI - 85kW/280Nm

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Volkswagen

  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.03.01  12:28

    « Re: TDi versus DTi 2.0 Opel

    To je dost smutné, s tím oplem. TDI je best.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.03.01  10:51

    « TDi versus DTi 2.0 Opel

    Mam za sebou 4 roky pouzivani TDi 66KW v Golfu III, precipovaneho na 82KW. Najel jsem pres 130000km. TDI motory jsou super, jsou nekdy drahe, ale super. Rizenim osudu jsem v listopadu skoncil u Opel Vectra 2.0 DTI 16V, 74KW, 200 Nm. Pod dvou mesicich jsem to nevydrzel, rozbil prasatko, spise prase, a precipoval, pravda, ze cenu vice nez 2x vyssi nez stoji ciptuning TDi. Puvodni vykony byly neprijatelne, aspon pro me. Ted uz je to lepsi, ale krasu silneho turboefektu si u Opla nevychutnam, je to 16V, takze poradne tahne az od cca 3500-4000 otacek. Vivat VW TDI!
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.03.01  08:36

    « 1.9 TDI super vyber! Skoda ze chybi U Skodovaku :((

    Mam jeden skromny dotaz! Pokud se zde vyskytne majitel tohoto motoru, mohl by napsat zpresnujici udaje? Zajima me tento motor a jeho vykony ale ne ty ktere si muze kazdy vycist z katalogu!.
    Zajimalo by me spotreba a vyse otacek pri 130km/h na 6.stupen (BORA,GOLF, Passat mel 5.st jak u85kw tak i u 96kw). Dale take pruzne zrychleni z 80-120 na 4.st popr.5st.) Za pripadne informace predem dekuji.
    Zdravim vsechny priznivce TDI
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.01  17:41

    « Re: tdi

    no opravdu si nejsem zcela jist, rekl bych, ze 1.9D je v Passatu od r.v.1988 a v Golfu od 1991 (rada III). Nevim o tom, ze by se montoval uz na sklonku zivota rady Golf II... ale mozny je vsechno, stejne tak jako TDI s VTG/81kW se daval do Golfa III Rabbit ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.01  15:06

    « Re: tdi

    fija: Golf II měl později už taky 1.9 a Passat III taky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  22:57

    « Re: tdi

    Pravda, kdejaká A6 pokuřuje, protože má ještě starou a primitivní elektroniku a kdekdo má ještě starý okopírovaný chip made in garage.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  19:48

    « Re: tdi

    ktera A6 vychazela z A6 ? Predchudce A6 je Audi 100, a A6 ma zatim 2 typy - nebo uz ma ten novejsi i po faceliftu ?) .... v tom prvnim byl 2.5 TDI R5, v nove A6 je 2,5 TDI V6. A urcite i ten puvodni v originalnim provedeni splnuje EU2 ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  18:49

    « Re: tdi

    Všimol som si,že z 2.5 TDI sa dymý ako z Tatrovky.Myslím motor ktorý sa montoval do 100 a A6 ktorá vychádzala z A6.Asi vtedy ešte neboli také prísne emisie
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  16:40

    « Re: tdi

    Na 99% bylo první TDíčko pětiválec 2.5TDI v roce 1990. Mimochodem v r.1988 přišel na svět předchůdce TDI - fiaťácký motor 1.9TDid v Cromě (ten ale bohužel ještě neměl elektronicky řízený předvstřik a tak to byl pěkný traktoroid, i když výkon a spotřeba byly slušné).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  12:40

    « Re: tdi

    jsi si jist, ze Audi 80 (vajicko) se s TDI (skoro jiste 1.9) nedelala pred rokem 1990 (1988 ?) ? Ja si tak jist nejsem, naopak, rekl bych, ze jo. Ovsem nesezral jsem vsechnu moudrost sveta (jen podstatnou cast ;-))))))), takze mejlit se muzu ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  12:30

    « Re: tdi

    Malé upřesnění k "takze TDI motor koncern mel uz davno pred rokem 1990". První TDI motor by 2.5TDI/85kW v Audi v r.1990.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  11:02

    « Re: tdi

    ja vim, ze si rikal za studena. Nevadi, ze jsem te pouzil ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  09:06

    « Re: tdi

    mne se Martine libi bezmezne ;-)))))) Anebo s mezi, kterou jsem zatim neobjevil :-)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  09:05

    « Re: tdi

    to Michal> samo, V5 jsem myslel petivalec, ne petivalec do V :-))))To by logicky nemelo smysl :-)))

    to Martin> CR motory jsem rikal, ze jsou kultivovanejsi zastudena. Jak se to zahreje, je to vsecko jedno. Nejmene kultivovany se mi zdal zastudena ten Mazda DiTD. TDI a TDI-PD jsou na tom tak asi stejne.


    to Davidz> neni to tak hrozne, tech 10 minut (v zime) se to da vydrzet. Investice se nevyplati. Vykonove jsou i silnejsi, to vim, ale to je i u VW, ktery konci s vykonem dal. A mezi nami, nedokazu si predstavit motor s delsi zivotnosti nez stary dobry TDI/90k....


    to Pavel_KR5> mluvil jsem o VW jako o koncernu, ne o znacce. Jeste pomerne nedavno byla nejlepsi technologie prednostne v AUDI, pak VW a nakonec SEAT. Ted je to VW, AUDI, SEAT, Skoda. Takze TDI motor koncern mel uz davno pred rokem 1990. Proto mluvim o "pres 10 let starem konceptu". A nakonec, VW v rade Passat/Golf/Jetta II mel D/TD motory kubatury 1.6, na 1.9 S kubaturou 1.9 prisla az rada Golfa III/Passata III. Teda jestli se seredne nepletu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.01  08:58

    « Re: tdi

    Ale hufnaglovi to nevymazem z hlavy, kdyz je prece TDI kultivovanejsi. Jako ja nemam nic proti TDI, mne se libi jejich vlastnosti, ale ne bezmezne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  16:13

    « Re: tdi

    Jeden postřeh k výkonu a kultivovanému chodu TD motorů. Začal bych opravou mylného tvrzení někoho, kdo tu prohodil, že to co umí současné HDI, JTD apod. uměly VW se svými TDI už před 10 roky. Před 10 roky VW žádné TDI v nabídce neměl a nabídka TD motorů končila u 1.9TD/55kW, což nebyla žádná olypiáda, abych použil slova klasika. TDI motory přišli do VW aut zhruba až na přelomu 1993/1994 a to 1.9TDI/66kW/202Nm. Předtím byly TDI pouze v Audinách. Takže v začátku 90-let neměl VW žádné TDI a jeho TD motory nebyly zrovna výkonné - část konkurence měla motory o dost výkonější (Fiat 1.9TD/66kW, Fiat 1.9TDid/66kW, PSA 1.9TD/68kW). V čem ale TD od VW vynikaly na rozdíl od Fiatů, byl kultivovanější chod (mj. díky hydraulickému vymezování vůle ventilů). Dnes je situace poněkud opačná - výkonově se motory TDI-PD od VW nedostižně vzdálily přímé konkurenci, ale co se týče kultivovanosti chodu, jsou v testech odborných časopisů zpravidla kritizované. A naopak motory JTD JTD jsou v tomto směru skoro vždy chválené (o francouzských HDI ani nemluvě - Hufnáglův soused bude asi rozštelovaná nebo vylágrovaná vyjimka).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  15:23

    « Re: tdi

    no, ja nechapu tvuj vyrok, ze TDI je kultivovanejsi, kdyz i fija a predtim autokomplex potvrdili, ze ma Common rail kultivovanejsi chod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  12:59

    « Re: tdi

    mfilip> No tu tvou poznámku nechápu, protože TDI je i kultivovanější, i úspornější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  09:36

    « Re: tdi

    hufnagl ad 77. dobra, jak chces. Bude mi stacit, ze kdyz priste te bude chtit namichnout srovnani JTD s TDI, srovnavej srovnatelne vlastnosti srovnatelnych motoru. Pokud je ale tvym meritkem srovnani JTD a TDI podle max. vykonu vyrobeneho motoru a Fiat JTD proste v tehlete vykonove tride nic podobneho nedela, mas pravdu, TDI je lepsi. V jinych vyk. tridach povazuji TDI a JTD za srovnatelne a zalezi na zakaznikovi, jestli da prednost spotrebe pred kultivovanosti chodu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  09:09

    « fija ad 72:

    aaaano
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…