VW 1.9TDI - 85kW/280Nm
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Volkswagen
-
« TDi versus DTi 2.0 Opel
Mam za sebou 4 roky pouzivani TDi 66KW v Golfu III, precipovaneho na 82KW. Najel jsem pres 130000km. TDI motory jsou super, jsou nekdy drahe, ale super. Rizenim osudu jsem v listopadu skoncil u Opel Vectra 2.0 DTI 16V, 74KW, 200 Nm. Pod dvou mesicich jsem to nevydrzel, rozbil prasatko, spise prase, a precipoval, pravda, ze cenu vice nez 2x vyssi nez stoji ciptuning TDi. Puvodni vykony byly neprijatelne, aspon pro me. Ted uz je to lepsi, ale krasu silneho turboefektu si u Opla nevychutnam, je to 16V, takze poradne tahne az od cca 3500-4000 otacek. Vivat VW TDI! -
« 1.9 TDI super vyber! Skoda ze chybi U Skodovaku :((
Mam jeden skromny dotaz! Pokud se zde vyskytne majitel tohoto motoru, mohl by napsat zpresnujici udaje? Zajima me tento motor a jeho vykony ale ne ty ktere si muze kazdy vycist z katalogu!.
Zajimalo by me spotreba a vyse otacek pri 130km/h na 6.stupen (BORA,GOLF, Passat mel 5.st jak u85kw tak i u 96kw). Dale take pruzne zrychleni z 80-120 na 4.st popr.5st.) Za pripadne informace predem dekuji.
Zdravim vsechny priznivce TDI -
« Re: tdi
no opravdu si nejsem zcela jist, rekl bych, ze 1.9D je v Passatu od r.v.1988 a v Golfu od 1991 (rada III). Nevim o tom, ze by se montoval uz na sklonku zivota rady Golf II... ale mozny je vsechno, stejne tak jako TDI s VTG/81kW se daval do Golfa III Rabbit ... -
« Re: tdi
Na 99% bylo první TDíčko pětiválec 2.5TDI v roce 1990. Mimochodem v r.1988 přišel na svět předchůdce TDI - fiaťácký motor 1.9TDid v Cromě (ten ale bohužel ještě neměl elektronicky řízený předvstřik a tak to byl pěkný traktoroid, i když výkon a spotřeba byly slušné). -
« Re: tdi
to Michal> samo, V5 jsem myslel petivalec, ne petivalec do V :-))))To by logicky nemelo smysl :-)))
to Martin> CR motory jsem rikal, ze jsou kultivovanejsi zastudena. Jak se to zahreje, je to vsecko jedno. Nejmene kultivovany se mi zdal zastudena ten Mazda DiTD. TDI a TDI-PD jsou na tom tak asi stejne.
to Davidz> neni to tak hrozne, tech 10 minut (v zime) se to da vydrzet. Investice se nevyplati. Vykonove jsou i silnejsi, to vim, ale to je i u VW, ktery konci s vykonem dal. A mezi nami, nedokazu si predstavit motor s delsi zivotnosti nez stary dobry TDI/90k....
to Pavel_KR5> mluvil jsem o VW jako o koncernu, ne o znacce. Jeste pomerne nedavno byla nejlepsi technologie prednostne v AUDI, pak VW a nakonec SEAT. Ted je to VW, AUDI, SEAT, Skoda. Takze TDI motor koncern mel uz davno pred rokem 1990. Proto mluvim o "pres 10 let starem konceptu". A nakonec, VW v rade Passat/Golf/Jetta II mel D/TD motory kubatury 1.6, na 1.9 S kubaturou 1.9 prisla az rada Golfa III/Passata III. Teda jestli se seredne nepletu. -
« Re: tdi
Jeden postřeh k výkonu a kultivovanému chodu TD motorů. Začal bych opravou mylného tvrzení někoho, kdo tu prohodil, že to co umí současné HDI, JTD apod. uměly VW se svými TDI už před 10 roky. Před 10 roky VW žádné TDI v nabídce neměl a nabídka TD motorů končila u 1.9TD/55kW, což nebyla žádná olypiáda, abych použil slova klasika. TDI motory přišli do VW aut zhruba až na přelomu 1993/1994 a to 1.9TDI/66kW/202Nm. Předtím byly TDI pouze v Audinách. Takže v začátku 90-let neměl VW žádné TDI a jeho TD motory nebyly zrovna výkonné - část konkurence měla motory o dost výkonější (Fiat 1.9TD/66kW, Fiat 1.9TDid/66kW, PSA 1.9TD/68kW). V čem ale TD od VW vynikaly na rozdíl od Fiatů, byl kultivovanější chod (mj. díky hydraulickému vymezování vůle ventilů). Dnes je situace poněkud opačná - výkonově se motory TDI-PD od VW nedostižně vzdálily přímé konkurenci, ale co se týče kultivovanosti chodu, jsou v testech odborných časopisů zpravidla kritizované. A naopak motory JTD JTD jsou v tomto směru skoro vždy chválené (o francouzských HDI ani nemluvě - Hufnáglův soused bude asi rozštelovaná nebo vylágrovaná vyjimka).
-
« Re: tdi
hufnagl ad 77. dobra, jak chces. Bude mi stacit, ze kdyz priste te bude chtit namichnout srovnani JTD s TDI, srovnavej srovnatelne vlastnosti srovnatelnych motoru. Pokud je ale tvym meritkem srovnani JTD a TDI podle max. vykonu vyrobeneho motoru a Fiat JTD proste v tehlete vykonove tride nic podobneho nedela, mas pravdu, TDI je lepsi. V jinych vyk. tridach povazuji TDI a JTD za srovnatelne a zalezi na zakaznikovi, jestli da prednost spotrebe pred kultivovanosti chodu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!