VW 1.9TDI - 85kW/280Nm
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Volkswagen
-
« Re: Chipovat 85 kW TDI ?
Ještě mě to nedá, abych to nechal. Trochu se to stočilo od toho, co sem chtěl říct. Já to myslel tak, že chipovat je opravdu na řadě, až když člověk neví co s penězma, auto je max. zabezpečené proti krádeži, má výbavu (co kdo chce) a má všechno v dokonalém techn. stavu (např. tlumiče). Pak přichází na řadu chip. A ne se hnát za výkonem za každou cenu. Větší přínos pro bezpečnost je např. ESP než o něco silnější motor (aspoň v našich podmínkách určitě). Takže jestli si někdo koupil auto např. bez ESP a chvíli na to přemýšlí, jak ho vylepšit a chipuje, tak s ním nesouhlasím. To sem chtěl říct. -
« Re: Chipovat 85 kW TDI ?
S tou spotřebou sem hned na začátku psal, že šlo o chiplej benzín, sem rád, že se to vysvětlilo. A ostatní je asi věc názoru, pořád si myslim, že je lepší dát těch 20 tis. na zabezpečení, nebo i na dovolenou, než si dělat z dobrýho auta ještě o trochu lepší. -
« Re: Chipovat 85 kW TDI ?
1.O co jde, neobjevujeme Ameriku. Vždyť Bora se prodává s motorem TDI PD 150PS a i ten se dále chipuje a je mechanicky stejný s TDI PD 115PS.
2. Pozor! Benzinové nepřeplňované motory jdou po chiptuningu se spotřebou nahoru, ale rozhodně ne přeplňované diesely!
3. Tu životnost krásně vystihl fija. Přesně tak to je, i když má někdo řekněme 200PS, když zprůměrujeme všechny jízdy, vyjde výsledek, že motor produkoval průměrně 60kW. A tak je to i s motory s chipem. Dle mého názoru, se celkový, průměrný vyprodukovaný výkon motoru (za předpokladu stejného řidiče) nijak výrazně nezvýší a s tím sounáleží i životnost motoru. Ono to hlavně bude ve způsobu jízdy. -
« Re: Chipovat 85 kW TDI ?
poporade:
ad 1. zivotnost neklesne, pokud vykon nevyuzivas. Jinymi slovy, klesne, kdyz prekracujes puvodni vykony a hodnoty, to ano, ale neklesne, pokud to vyuzijes jen "obcas". Tj. budes-li to hnat porad "co to da", a da to samozrejme vic nez puvodne, tak muzes logicky ocekavat snizeni zovotnosti, ale neni to chipem, je to jizdou.
ad 2. spotreba pri zachovani stylu jizdy a prumernych rychlosti klesne, zhruba o pul litru. Ver mi, ze sleduju predevsim udaje PP a prave tato zalezitost (pri me jiz pred chipem velmi dobre spotrebe) byla jednim z duvodu chipovat. Vysledky budou (po ujeti vice nez dosavadnich cca 1800 km) samozrejme zverejneny primo na strankach AUTOKOMPLEXu.
ad 3. na kazdy vykon si rychle zvyknes. Vykonu neni (v nekterych situacich) nikdy dost, a to neznamena, ze ten vykon musis vyuzivat. Mnohdy staci, ze vis, ze ho mas pro strycka Prihodu.
ad 4. viz ad 3., ad 5. co je to sportak ? definuj to a pak se muzem bavit. Vezmes-li to ale ciste vykonove, pak lze z Bory docela dobry sportak mit... protoze 150k je proste 150k, bez ohledu na podvozek (ktery na ten vykon pripraveny je) a naklony v zatackach. Pocit z jizdy ale stejny jako napr. Hufnagl s Meganem Coupe mit nebudes, i kdyz bys mu treba byl schopen ujet .... -
« Re: Chipovat 85 kW TDI ?
to fija:> nesouhlasíš, co píšu. Na to máš právo. A chceš se o tom bavit?
Psal sem v podstatě tyhle věci: 1.-životnost : je nižší, snad neurazim AUTOKOMPLEXe, ale tohle mi odpověděl. Můžu ho citovat. Dál 2.-spotřeba : já to nemam, tak nevim. Psal sem, co mi tvrdil kamarád, věřil sem mu. Proč by lhal, že má větší spotřebu, než míval? Ale můžeš mít pravdu i ty. Dobře, dál. 3.-budeš mít jenom silnější motor - to je bez debat 4.-nepomůže to aktivní bezpečnosti - snad trochu pomůže, dokážu si představit takovou situaci, ale nedokážu si představit, jak by se do ní dostal člověk, kterej má hlavu 5.-nebude to sporťák - no to prostě nebude.
S čím ještě nesouhlasíš? -
« Chipovat 85 kW TDI ?
To Peta:> Já bych ti neradil to chipovat. Silnej motor je dobrej v podstatě kvůli dvěma věcem: 1. aktivní bezpečnost (předjíždění apod.) 2. pocit z jízdy (sport. charakter) No, sporták z VW Bory stejně mít nebudeš, to by potřebovalo víc úprav. TAkže budeš mít auto se sice dobrym, ale stále seriovym standartnim podvozkem, totéž brzdy. Jedinou výhodou oproti nechip. bude silnější motor. Ten motor s 85kW je näše podmínky silnej dost, aby zabezpečoval max. aktivní bezpečnost. Víc síly neni třeba (hustota provozu, cesty...to všechno omezuje). I tak by se dalo říct, no dobře nepomůže, ale neuškodí. V tom je ale to! Kdo zaručí, že neuškodí? Je bezpochyb, že chipnutej motor má! menší životnost. Tvrdí se, že spotřebu nemá větší......no. kamarád si nechal chipnout (sice benzin v Oct.) a spotřebu vyšší má. Možná ho to svádí k prudší jízdě, co já vim. Ale prostě má větší spotřebu. Takže když to shrnu budeš mít: stejný auto, silnější motor, ménší životnost, větší spotřebu. No, já o to nestojím, bejt tebou, radši těch 20tis. vrazim do něčeho smysluplnějšího. A ještě něco. Omlouvám se, ale měl sem za to, že Rabbit bylo speciální označení, pro ten 81 kW, když se objevil v sérii. Jestli ne omlouvám se. Stouni a Floydi apod.- tam šlo spíš o výbavu, ale hádat se o tom nebudu, paměť je sviňka. -
"-- skrytý --" 07.03.01 15:46
« zkušenosti s 85kW
Bora s 85 kW, ABS, 2 airbag, aut. klima, radio Gamma, metaliza,alarm, dálkový centrál, 4x okna mě po slevě, kterou jsem dostal, vyšla na 600 tis.
Ve srovnání s motorem 66 kW, který jsem měl v Polu, je tento motor daleko choulostivější z hlediska spotřeby na zacházení s plynem. Auto trochu víc svádí k rychlejší jízdě, zatím mám spotřebu 2/3 po městě 5.7 l. Ale určitě ještě půjde dolů, motor si "sedne". Trochu nejistotu mám ze systému vstřikování PD, dost jsem slyšel, že jsou s ním problémy a výměna vsřik. jednotky není levná záležitost. Údajně z tohoto důvodu Audi používá systém CR.Točivý moment u tohoto motoru je tuším přes 300, 285 měla nějaká předchozí varianta. Trochu nerozumím motorové police VW, kdy např. 4 válce 110 kW nedává do Passatu, pouze jako 6 válce, což je zase o jiných penězích. Předpokládám, že 4 válec 96 kW v Passatu bude "chipnutý" 85 kW. Po skončení záruky se chystám na ciptuning od Autokomplexu na 145 PS a 335 Nm.
A co takhle názory ohledně používání Bio do PD?
Do "klasického" Tdi 66 kW jsem běžně používal, tady u toho motoru bych se bál.